Naaien =)

30-01-2009 22:19 809 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil heel graag beginnen met naaien, op een naaimachine

Maar zou niet weten hoe ik het onder de knie kan gaan krijgen.

Moeders zegt gewoon doen ( ja duhuh) maar volgens mij ga ik een weekendje oma boeken ofzo. of hebben jullie nog tipssss?
Op moment patchwork ik veel, wat ik lekker met de hand kan doen; lekker frutselen met leuke stofjes... Ben nu bezig met (niet lachen: rose) kussentjes voor bij mijn vriend thuis op de bank.

Vanmorgen ben ik met mijn moeder en zusje over de lappenmarkt in Utrecht gelopen. Zo veel leuke stoffen, ik wil leren naaien!
Is patchworken niet veel moeilijker dan kleding naaien Alynia?
Hallo

Ik ben vandaag bij het stoffenspektakel geweest in de IJsselhallen in Zwolle.

Het was druk, maar er waren veel stoffen en kleinvakspulletjes.

Ik heb leuke lappen gekocht, garen, knopen en stoffenschablomen en een apparaatje om knoopsgaten mooi op de stof te krijgen.

Wie is er nog meer geweest ?

As zondag is het in Deventer.
haha, ik kom even langswippen, ik was ook in Zwolle vandaag, maar was aardig overprikkeld.... ik zag het op een bepaald moment gewoon niet meer.. uiteindelijk thuisgekomen met gordijnbiais met bijpassende garen (alsof ik dat niet hier op de markt had kunnen krijgen) nee, stoffenspektakel is denk ik niks voor mij...

maar ik heb wel een vraagje, ik heb dus nieuwe gordijnen gekregen van mijn zus en afgezien dat aan de onderkant wel een nieuw biaisje mag moet ik ook 2 lange stukken aan elkaar naaien. Nu weet ik dat er een manier is waarop het "onzichtbaar" kan, maar geen idee hoe. Misschien weet 1 van jullie dit?
wat bedoel je met "onzichtbaar"? zodat je het band niet ziet? Of zodat je de stiksels niet ziet?
hmm ff denken hoe ik dat het beste uit kan leggen.

de gordijnen komen oorspronkelijk van een kleiner raam.

nu heb ik aan 1 kant 2 stukken gordijn zitten dit ik aan elkaar wil naaien, verticaal dus, maar ben er nog niet helemaal uit hoe dat het beste kan doen.

De zomen op elkaar leggen en met een tweelingnaald erlangs gaan? dat klinkt op dit moment het meest logisch...
quote:dotdotdot schreef op 18 september 2010 @ 01:08:

Hallo, ik ben ook nieuw op dit forum

Nu ben ik op zoek naar Knipmode december 2006. Weet iemand hoe ik hier aan kan komen? Heb op internet al gezocht, maar helaas nog niet echt iets gevonden. Ik wil namelijk graag de Mart Visser jurken proberen te maken!

Gaan er nog meer mensen hier naar het stoffenspektakel in Zwolle op 29 september?

Ohja, ik ben trouwens bij pagina 20 met lezen van dit topic haha dus moet de laatste 11 pagina's nog 'bijlezen'. Maar leuk dat dit onderwerp zo actief is! :DHier al een tijd niet meer geweest. Denk/hoop dat ik hem wel voor je heb. Zal morgen (eh..... later vandaag ) even voor je kijken.
Is er nog iemand naar de stoffenmarkt in Rotterdam geweest? Ik vond het eigenlijk best wel tegenvallen. Veel slechte kwaliteit stof voor veel geld. Zelfs de tricot lapjes kosten tegenwoordig 10 euro per coupon. Ik dacht dat het de bedoeling was dat dat restjes zijn die voor restprijzen weg gaan. Nouja, toch stof gekocht voor 4 broeken voor mijn zoontje en 3 jurkjes voor mijzelf. En dat terwijl ik eigenlijk helemaal niks mocht kopen van mijzelf.
Er staan zoveel leuke blogs op internet voor beginnende naaiers, kijk hier eens:

http://eloleo.blogspot.com/p/gratis-patronen_07.html

http://madamezsazsa.blogspot.com/search ... andleiding

http://meisjesmama.blogsp ... etest-en-goedgekeurd.html

Succes!
Beste mevrouw.

Ik ben Kayleigh, en ik heb een vraagje.

U naait veel zegt u, en misschien zou u een zeemeerminnen staart voor mij kunnen ontwerpen? Misschien ben ik wel 12, maar ik heb wel zat geld. Kunt u een berichtje naar mijn e-mail sturen, en zeggen hoe duur dat misschien zou kosten?

Het klinkt misschien kleuter achtig, maar ik kan al heel goed zwemmen zonder staart, (Ik zwem altijd zo als een zeemeermin :$) en met een staart zou ik het heel erg gaaf vinden.

En alle andere mensen die dit lezen, als je nog een andere site kent met orginele en rubber staarten hebt, geef het alsjeblieft door!

Mijn e-mail: bloemelfje@zonnet.nl

xKayleigh
Mijn zoontje heeft een nieuwe broek.

De eerste van een serie van 12

http://i1224.photobucket. ... obia-by-mama/PA170085.jpg
quote:Uggla schreef op 25 september 2010 @ 21:14:

Is patchworken niet veel moeilijker dan kleding naaien Alynia?

Ik doe het met de hand xD En ja, dat is wel veel meer werk, maar net als met naaien moet je er handigheid in krijgen. Als je weet hoe het moet is het niet heel moeilijk.

Maar een naaimachine instellen lukt me nog steeds niet
Grappige websites eendtje. Vooral het taalgebruik vind ik erg leuk "ik stik gelijk in het fabriek". Zo belgisch!

Zijn jullie nog iets aan het maken? Het is een beetje stil op dit topic.
heb vandaag een sjaal genaaid
Even een enorme topickick, maar volgens mij kunnen we best verder gaan in dit topic.

Wie is er net als ik bezig met (leren) naaien op de naaimachine? Ik heb voor mijn verjaardag (eind december) geld gekregen waarmee ik een naaimachine heb gekocht en ondertussen heb ik al heel wat stoffen, knopen, ritsen, garen e.d. verzameld. (Mijn moeder had nog vanalles liggen wat ik mocht hebben, en zelf koop ik steeds iets erbij). Ik heb tot nu toe echter alleen nog maar 6 kussenslopen gemaakt (alle kussens op de bank een nieuwe hoes) en 1 spijkerbroek bewerkt tot rokje, wat niet helemaal succesvol is verlopen.

Wie praat er mee?

En wie heeft een leuk idee wat ik nu kan gaan maken? Het mag dus wel een stapje moeilijker zijn dan een kussensloop, maar echt veel kan ik nog niet
Leuk! Ik ben ook nog niet zo lang bezig, tot nu toe een aantal broeken tot rokjes gemaakt (waarom lukte het niet zo goed?), een rokje met een elastieke brede taille band, wat zakjes en een tas, en wat andere dingetjes. Nu heb ik wat stoffen voor kussens gekocht, heb jij de jouwe met rits genaaid? Ik heb nog niet geleerd hoe ik dat er in moet naaien en het lijkt me lastig, dus ben eigenlijk geneigd om kussens te maken die je er gewoon in kan doen zonder rits, of helemaal dicht te stikken..

En tips..ik zou op die sites kijken die Eendtje noemde, veel leuke projectjes en duidelijk uitgelegd.
Mijn spijkerrokje, tja.. het is uiteindelijk wel gelukt hoor, maar heb heel wat pas-gezette naden er weer uit moeten halen omdat ze niet goed zaten e.d. Maar ik zal hem sowieso niet veel dragen, het is gemaakt van een niet zo mooie broek en niet echt leuke stof, het was meer goedkoop spul om het mee uit te proberen.

Mijn kussenslopen heb ik zonder rits gemaakt, idd omdat het me te moeilijk leek. Ze zijn erg leuk geworden en de hoezen kunnen nu idd niet in de was maar daar zit ik niet echt mee.

Ik ben nu trouwens wel bezig met een rokje. Het gaat bestaan uit meerdere lagen in de lengte met 2 verschillende stoffen. Je krijgt dus zeg maar steeds banen in een verschillend motiefje. De 1e 2 lagen zijn klaar, helaas ook niet helemaal succesvol. In het 1e stuk heb ik een rits gezet en dat is gelukt! Het leek mij ook heel moeilijk maar het viel op zich wel mee. Dit filmpje heeft me erbij geholpen: http://www.youtube.com/watch?v=GhE1FJgmosY Misschien kun je daar wat mee? Heb je wel een speciaal ritsvoetje?

De 2e laag van mijn rokje is niet goed omdat (hoewel hij er mooi ingenaaid zit) te strak is! Ik was bij het opmeten een beetje vergeten dat mijn heupen een stuk breder zijn dan mijn taille helaas Dat stuk kan ik dus opnieuw gaan doen, beetje balen.

Zijn broeken niet erg moeilijk? Ik dacht dat dat toch wel echt voor wat meer gevorderden was..
hi meiden, ik heb niet het hele topic doorgelezen.....maar ik zou zo graag simpele dekbedovertrekken willen maken. De prijzen in de winkels vind ik echt superhoog, maar ik weet niet in hoeverre het nou moeilijk is om zoiets zelf te maken met een naaimachine. ik heb nog nooit iets genaaid en ken ook niet iemand met een machine die ik even zou kunnen uittesten, maar ik zag dat er een aanbieding bij de knippie is met een goedkope machine voor rond de 100 euro. wat denken jullie, is het te doenof niet?
Mijn moeder maakte vroeger regelmatig zelf dekbedden. Als je een tweepersoons overtrek wilt maken zit je alleen wel met de stofbreedte. Maar dit zou je op kunnen lossen door verschillende 'stroken' te gebruiken. Met een goede kleurencombinatie ziet dit er best gezellig uit

Qua naaiwerk is het niet zo moeilijk hoor. Het zijn allemaal rechte lijnen die je moet stikken. Gewoon even een proeflapje nemen en hierop oefenen.
het is voor mijn peuterdochter, dus de breedte is geen probleem :-) weiger gewoon om 50euro uit te geven voor een leuk dekbedhoesje. heb blijkbaar een dure smaak

is er hier ook iemand die de toyotamachine van het knipabonnement heeft? lees er zulke verschillende verhalen over.
Metser, ik heb zelf een naaimachine van de Aldi en op zich werkt het prima. Maar ik zit sinds kort op naailes en dan merk je wel verschil met een machine die duurder is. Ik denk dat je voor jezelf moet nagaan wat je er mee wilt doen. Is dat af en toe recht toe recht aan dingen dan zal de machine van knippie prima zijn.

Ik ben nu druk aan het sparen voor een andere machine maar die zijn best prijzig. Je zit zo op 600 euro.
Ik ben Jet en ik naai al zo'n 25 jaar. Ik vind het ook erg leuk om patronen zelf aan te passen aan mijn smaak en maat. Als iemand hulp nodig heeft, help ik graag
Ik ben ook pas begonnen met het maken van kleding. Heel simpel beginnen hoor, anders is de lol er snel van af!

Ik heb enkele boeken en magazines gekocht, o.a. Knippie, My Image en Young Image. Vooral die laatste 2 bevatten veel leuke patronen. Ik had er in ieder geval nog nooit van gehoord, maar ze zijn vrij hip en niet overdreven moeilijk.

Ik heb M1308 gemaakt (leuk zomerjurkje). Kan ik je aanraden. Wel een leuke frisse stof gebruiken. Hier vind je het patroon:

http://www.imagewearpatte ... .php/nl/patronen-mi/mi13s

Verder staan hier ook wat leuke patronen:

http://craftstew.com/sewing/52-free-dress-patterns

Als jullie nog tips hebben voor eenvoudige (maar wel leuke) patronen, hoor ik het graag! Thnx!
Oud topic zie ik, maar wel leuk! Ik ben ook regelmatig bezig met de naaimachine, ik maak vooral tasjes e.d. voor mijn webwinkel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven