waar koop jij kinderkleding?
maandag 11 oktober 2010 om 19:14
Er zijn vast al tig topics over geopend,maar ik kan ze zo snel niet vinden.
Waar kopen jullie de kinderkleding,en waarom?kopen jullie alles nieuw? en merkkleding?
Ik zelf heb 2 zoontjes van 5&2 jaar, en koop veel name it &h&m nieuw,dit aangevuld met 2e hands van marktplaats.
Alles wat teklein is verkoop ik weer op marktplaats,vaak voor een aardig prijsje waar ik dan weer nieuw spul van koop.
Ik schat dat ik gemiddeld 75 euro per kind per maand uitgeef aan kinderkleding
Ben heel benieuwd hoe jullie dat doen.
.
Waar kopen jullie de kinderkleding,en waarom?kopen jullie alles nieuw? en merkkleding?
Ik zelf heb 2 zoontjes van 5&2 jaar, en koop veel name it &h&m nieuw,dit aangevuld met 2e hands van marktplaats.
Alles wat teklein is verkoop ik weer op marktplaats,vaak voor een aardig prijsje waar ik dan weer nieuw spul van koop.
Ik schat dat ik gemiddeld 75 euro per kind per maand uitgeef aan kinderkleding
Ben heel benieuwd hoe jullie dat doen.
.

maandag 11 oktober 2010 om 19:28
Ik heb een tweeling van 19, een jongen en een meid. Marktplaats ben ik mee gestopt, omdat beide kinderen een lastige maat hebben, zoon heel smal en dochter redelijk breed. Er moet dus gepast kunnen worden.
Ik hoop voor m'n zoon spullen bij: H&M, We, C&A en soms Bristol. Voor m'n dochter: H&M, Cool Cat, Didi en ook C&A.
Budget is heel wisselend, echt geen idee wat ik daar maandelijks gemiddeld aan uitgeef.
Ik hoop voor m'n zoon spullen bij: H&M, We, C&A en soms Bristol. Voor m'n dochter: H&M, Cool Cat, Didi en ook C&A.
Budget is heel wisselend, echt geen idee wat ik daar maandelijks gemiddeld aan uitgeef.
maandag 11 oktober 2010 om 19:28
maandag 11 oktober 2010 om 19:29
Ik koop alles nieuw in één keer.
Tweedehands heb ik nog nooit gekocht omdat ik dat zoveel gedoe vind.
Als ik een pakket op mp zou zien staan dat helemaal mijn smaak is zou ik het wel kopen.
Ik koop vooral kleren van Noppies, bfc en cakewalk.
Soms hema, v&d of andere merken.
Wat te klein is stuurde ik altijd op naar iemand anders, maar ik mag het nu toch gaan bewaren voor een eventuele tweede.
Tweedehands heb ik nog nooit gekocht omdat ik dat zoveel gedoe vind.
Als ik een pakket op mp zou zien staan dat helemaal mijn smaak is zou ik het wel kopen.
Ik koop vooral kleren van Noppies, bfc en cakewalk.
Soms hema, v&d of andere merken.
Wat te klein is stuurde ik altijd op naar iemand anders, maar ik mag het nu toch gaan bewaren voor een eventuele tweede.
maandag 11 oktober 2010 om 19:29
Ik ben heel blij dat ik nooit tweedehands heb "hóeven" kopen, eerlijk gezegd. Te kleine kleding gaf ik zelf wel altijd - gratis - door aan mensen die het geen punt vonden.
Waar ik kinderkleding kocht? Bij de zaken die onze smaak kleding hadden hangen.( van H&M tot zaakjes met (redelijk) dure merkkleding ) En later in de zaken die mijn kinderen zelf leuk vonden.
Waar ik kinderkleding kocht? Bij de zaken die onze smaak kleding hadden hangen.( van H&M tot zaakjes met (redelijk) dure merkkleding ) En later in de zaken die mijn kinderen zelf leuk vonden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 11 oktober 2010 om 19:30
maandag 11 oktober 2010 om 19:34

maandag 11 oktober 2010 om 19:38
(Leuk onderwerp, maar als je er op zoekt - kinderkleding - vind je génoeg topics)
Ik heb twee meiden die zwemmen in de kleding. Moeders hobbie/ tik /afwijking.
Koop overal en nergens. Van kringloop tot tweedehandswinkeltje, marktplaats, Hema, boetiekjes etc.
Favoriete merken? Voor oudste Bengh, Br@nd, Oilily, Barbara Farber, Hema en soms C&A. En ohja, Mim Pi of NoNo.
Jongste draagt veel van Name It, Baby Barb,Noppies, Hema, BFC en Mexx, Lief.
Budget? Hmm, ik reken het meestal niet uit. Geef meestal max per kledingstuk 20 euro uit (uitzondering een Br@nd of Bengh jurkje, maar die verkoop ik later weer goed!) en voor longsleeves max 5 ofzo. Jassen komen uit sale (70% vorig seizoen) of via tweedehandszaakje. Voor allebei de meiden 25 euro pstuk.
Ik koop trouwens alleen tweedehands omdat ik het leuk vind (sport om goedkoop leuke dingen te vinden) en uit een stukje idealisme en omdat ik smmige merken simpelweg te duur vind om nieuw te kopen. Maar nodig is het niet. Gelukkig is budget geen probleem.
Ik heb twee meiden die zwemmen in de kleding. Moeders hobbie/ tik /afwijking.
Koop overal en nergens. Van kringloop tot tweedehandswinkeltje, marktplaats, Hema, boetiekjes etc.
Favoriete merken? Voor oudste Bengh, Br@nd, Oilily, Barbara Farber, Hema en soms C&A. En ohja, Mim Pi of NoNo.
Jongste draagt veel van Name It, Baby Barb,Noppies, Hema, BFC en Mexx, Lief.
Budget? Hmm, ik reken het meestal niet uit. Geef meestal max per kledingstuk 20 euro uit (uitzondering een Br@nd of Bengh jurkje, maar die verkoop ik later weer goed!) en voor longsleeves max 5 ofzo. Jassen komen uit sale (70% vorig seizoen) of via tweedehandszaakje. Voor allebei de meiden 25 euro pstuk.
Ik koop trouwens alleen tweedehands omdat ik het leuk vind (sport om goedkoop leuke dingen te vinden) en uit een stukje idealisme en omdat ik smmige merken simpelweg te duur vind om nieuw te kopen. Maar nodig is het niet. Gelukkig is budget geen probleem.
maandag 11 oktober 2010 om 19:38
Ik koop ook alles in 1 keer. Heb een hekel aan elke maand bedenken of ze nog wat nodig hebben en dus weer een winkel in moeten duiken.
Kinderbijslag was net weer binnen dus heb voor 253 ingekocht op de H&M site voor 2 jongens van 3 en bijna 2.
Van winterjassen, broeken, truien, tot sokken en handschoenen.
Scheelt wel dat ik alles van de oudste nog heb voor de jongste, dus voor de jongste hoef ik niet zoveel kleding te kopen. Maar wil ook niet dat hij alleen maar in de kleding van zijn oudere broer loopt, dus voor hem ook wat nieuwe dingen! Al zal hij dat nu nog niet zo door hebben.
En verder koop ik bij de Hema en soms Hans Textiel.
Kinderbijslag was net weer binnen dus heb voor 253 ingekocht op de H&M site voor 2 jongens van 3 en bijna 2.
Van winterjassen, broeken, truien, tot sokken en handschoenen.
Scheelt wel dat ik alles van de oudste nog heb voor de jongste, dus voor de jongste hoef ik niet zoveel kleding te kopen. Maar wil ook niet dat hij alleen maar in de kleding van zijn oudere broer loopt, dus voor hem ook wat nieuwe dingen! Al zal hij dat nu nog niet zo door hebben.
En verder koop ik bij de Hema en soms Hans Textiel.
maandag 11 oktober 2010 om 19:46
Het verschilt heel erg. Ik koop veel kleding bij de kinderkledingzaken hier in het dorp, maar als ze daar zijn maat niet meer hebben (mt 104) of niets leuks dan koop ik online.
Ik koop de volgende merken regelmatig:
- Name it, Vingino, Retour, Tumble & Dry, Tommy Hilfiger, Pepe Jeans, No Tomatoes en H&M.
Ik koop online bij H&M en kleertjes.com.
Ondergoed, sokken en basic shirts koop ik bij de Hema.
Ik heb geen budget, ik koop wanneer hij het nodig heeft. Ik heb wel veel spijkerbroeken in de uitverkoop gekocht die hij nu nog niet past. En ik heb ook nog veel shirts liggen die we hebben gekregen vanuit Amerika, maar die hij over twee jaar nog niet past, denk ik. 't Zijn wel coole shirts, dus ze liggen voorlopig prima in de kast.
Kleine aanvulling op de OP: Ja, ik koop alles nieuw. En als ik iemand blij kan maken met nog goede kleding die te klein is geworden dan doe ik dat. Maar ik moet zeggen dat sinds hij naar school gaat er weinig 'mooie' kleding over blijft. (gaten in broeken en vlekken in shirts die er niet meer uitgaan)
Ik koop de volgende merken regelmatig:
- Name it, Vingino, Retour, Tumble & Dry, Tommy Hilfiger, Pepe Jeans, No Tomatoes en H&M.
Ik koop online bij H&M en kleertjes.com.
Ondergoed, sokken en basic shirts koop ik bij de Hema.
Ik heb geen budget, ik koop wanneer hij het nodig heeft. Ik heb wel veel spijkerbroeken in de uitverkoop gekocht die hij nu nog niet past. En ik heb ook nog veel shirts liggen die we hebben gekregen vanuit Amerika, maar die hij over twee jaar nog niet past, denk ik. 't Zijn wel coole shirts, dus ze liggen voorlopig prima in de kast.
Kleine aanvulling op de OP: Ja, ik koop alles nieuw. En als ik iemand blij kan maken met nog goede kleding die te klein is geworden dan doe ik dat. Maar ik moet zeggen dat sinds hij naar school gaat er weinig 'mooie' kleding over blijft. (gaten in broeken en vlekken in shirts die er niet meer uitgaan)
maandag 11 oktober 2010 om 19:49
maandag 11 oktober 2010 om 19:50
Ik heb eigenlijk geen vast budget. Ik krijg veel, (ver)koop veel op MP en verder bij Zeeman, Hema, H&M en de nieuwe duurdere merken online in de uitverkoop. Het budget hangt er ook een beetje vanaf hoe hard ze groeien en welk seizoen het is. Oudste zit alweer tijdje in dezelfde maat en jongste groeit als kool.

maandag 11 oktober 2010 om 19:52
¤75 per maand voor één kind? Wow.... Dat is best veel, of niet?
Oh ja, ik koop alles via MP, outletsites, vrijwel alles van een merk (hilfiger, kidscase, oilily, Gap, imps, kik kid) en nooit hoger dan ¤10 (uitgezonderd jassen en schoenen koop ik in een winkel).
Hempjes en onderbroeken koop ik bij Zeeman en barbapapa/Hello kitty-spul bij H&M.
Oh ja, ik koop alles via MP, outletsites, vrijwel alles van een merk (hilfiger, kidscase, oilily, Gap, imps, kik kid) en nooit hoger dan ¤10 (uitgezonderd jassen en schoenen koop ik in een winkel).
Hempjes en onderbroeken koop ik bij Zeeman en barbapapa/Hello kitty-spul bij H&M.
maandag 11 oktober 2010 om 19:52
Ik koop meestal in een paar kleine boetiekjes hier in het dorp, dan dus nieuw en merkkleding (Bengh, Bomba, Nolita, Little Feet, No-No, Eager Beaver, Imps & Elfs etc.). Die merken koop ik ook wel eens online, vooral kleding van Bengh die ik graag wil hebben, maar die ze hier niet hebben. Ik koop die merken in allerlei verschillende webwinkels. Verder koop ik ook wel eens wat in Engeland, bijvoorbeeld bij Baby Gap of warenhuizen die verschillende merken verkopen.
Merkkleding vul ik aan met wat dingetjes van de Hema en ook soms H&M, voor de jongste ook wel eens iets van Zeeman.
Ondergoed koop ik ook vaak merk (webshops) of bij de Hema en sokken vrijwel altijd bij de Hema.
Merkkleding vul ik aan met wat dingetjes van de Hema en ook soms H&M, voor de jongste ook wel eens iets van Zeeman.
Ondergoed koop ik ook vaak merk (webshops) of bij de Hema en sokken vrijwel altijd bij de Hema.
maandag 11 oktober 2010 om 19:53

maandag 11 oktober 2010 om 19:55
Koop het meeste in 1 klap nieuw, maar vaak kom ik er dan ineens achter dat ik bijv. wel weinig longsleeve/kort mouw heb in 1 bepaalde maat. Daarvoor ga ik naar een tweede hands (merk)kleding winkeltje hier in de buurt. Is altijd nog van prima kwaliteit.
Kind (10 maanden) heeft meestal kleertjes van : Prenatal, Hema, V&D, H&M, C&A, Wibra. En een paar dingen van Feetje,Noppies, Baby Mexx, Esprit, Bakkaboe .
Kleding wat ze niet meer past zet ik op MP. Dat loopt niet echt fantastisch... maar het geld wat ik er aan verdien leg ik opzij.
Budget hier? Geen idee... denk 20-25 euro per maand
Kind (10 maanden) heeft meestal kleertjes van : Prenatal, Hema, V&D, H&M, C&A, Wibra. En een paar dingen van Feetje,Noppies, Baby Mexx, Esprit, Bakkaboe .
Kleding wat ze niet meer past zet ik op MP. Dat loopt niet echt fantastisch... maar het geld wat ik er aan verdien leg ik opzij.
Budget hier? Geen idee... denk 20-25 euro per maand