´happy´ single?
woensdag 18 augustus 2010 om 15:04
He vivaforummers!
Ik wilde even iets kwijt.. Sinds bijna 3 jaar vrijgezel, na een lange relatie van ongeveer 10 jaar. In die 3 jaar zo nu en dan een iets langere relatie/datingperiode (langste: 3 maanden) gehad.
Meestal gaat het heel goed, ben ik een echte ´happy single´ (wie ooit dat woord heeft uitgevonden...). Maar nu voel ik me even rot, en baal ervan dat ik dan zo´n op-zoekgevoel bij mezelf merk. Ik doe echt allerlei leuke dingen, veel hobbies, ik sport, heb fijne vriendinnen, leer ook laatste tijd weer nieuwe mensen kennen voor nieuwe vriendschappen. Maar alles in mij heeft zoiets van: wat zou het toch heerlijk zijn nu een arm om me heen, iemand die even aandacht aan me schenkt, mij voorop stelt. Nu haal ik dat uit mezelf, heb laatste paar jaar ook wel ´aan mezelf gewerkt´, en dus best gelukkig. Maar soms slaat toch zo´n wanhopig gevoel toe. En ik weet: je vind toch niet iemand als je dat graag wilt, maar ja: hoe schakel je dat uit?????
Daarom ook als vraag aan jullie: wat zijn tips om zo´n ´opzoek-gevoel´ weer om te zetten in het ´happy-single-gevoel´? Wat zijn jullie ervaringen?
Ik wilde even iets kwijt.. Sinds bijna 3 jaar vrijgezel, na een lange relatie van ongeveer 10 jaar. In die 3 jaar zo nu en dan een iets langere relatie/datingperiode (langste: 3 maanden) gehad.
Meestal gaat het heel goed, ben ik een echte ´happy single´ (wie ooit dat woord heeft uitgevonden...). Maar nu voel ik me even rot, en baal ervan dat ik dan zo´n op-zoekgevoel bij mezelf merk. Ik doe echt allerlei leuke dingen, veel hobbies, ik sport, heb fijne vriendinnen, leer ook laatste tijd weer nieuwe mensen kennen voor nieuwe vriendschappen. Maar alles in mij heeft zoiets van: wat zou het toch heerlijk zijn nu een arm om me heen, iemand die even aandacht aan me schenkt, mij voorop stelt. Nu haal ik dat uit mezelf, heb laatste paar jaar ook wel ´aan mezelf gewerkt´, en dus best gelukkig. Maar soms slaat toch zo´n wanhopig gevoel toe. En ik weet: je vind toch niet iemand als je dat graag wilt, maar ja: hoe schakel je dat uit?????
Daarom ook als vraag aan jullie: wat zijn tips om zo´n ´opzoek-gevoel´ weer om te zetten in het ´happy-single-gevoel´? Wat zijn jullie ervaringen?
vrijdag 17 september 2010 om 22:56
Goh herkenbaar allemaal. Vanavond mezelf maar eens aangemeld om toch ook eens te kunnen reageren. Zelf ben ik nu 2.5 jaar vrijgezel, na een relatie van bijna 9 jaar. Heb alleen een korte relatie gehad van 4 mnd. Merkte hierin dat ik mezelf gelijk weer begon te verliezen, wat uiteindelijk ook gebeurde. Nu wel weer wat date's gehad, maar ik ben degene die de boot af houd. Maar ondertussen ook niet graag alleen wil zijn. Dan denk ik wel eens... zal het ooit nog eens veranderen. Het moet toch ooit een keer goed gaan. Zo veel mensen kunne het, waarom ik niet!? Ben nu ook helemaal gewend aan het alleen wonen, weet niet of ik dit nog wel op wil geven. Vind het heerlijk, maar af en toe een schouder om tegen aan te kruipen is zeker welkom!
zondag 19 september 2010 om 18:37
Tja, Eline, dat zou kunnen, al heeft-ie vooral geen zin in een relatie geloof ik (dat fenomeen was ook meer het probleem dan ik als persoon volgens mij, dat was ook een van de lastige dingen).
@Uk: dus? Wel gezellig in ieder geval. Ach, ik zou het maar proberen zo te zien (gezellig) en dan merk je vanzelf wel waar het al dan niet toe leidt.
@Uk: dus? Wel gezellig in ieder geval. Ach, ik zou het maar proberen zo te zien (gezellig) en dan merk je vanzelf wel waar het al dan niet toe leidt.
zondag 19 september 2010 om 19:21
@ Ukkie: Wat leuk! Ik zou ook gewoon kijken waar het naar toe gaat. Wie weet
Ik lees nu het boek: *feel the fear and do it anyway* en er staat in dat je voor alles zelf verantwoordelijk bent. *logisch* Ook als je single bent. Het klopt denk ik ook wel, want volgens mij sta ik er helemaal niet voor open. Maar hoe zorg ik dat ik weer een beetje in to het daten kom?
Ik lees nu het boek: *feel the fear and do it anyway* en er staat in dat je voor alles zelf verantwoordelijk bent. *logisch* Ook als je single bent. Het klopt denk ik ook wel, want volgens mij sta ik er helemaal niet voor open. Maar hoe zorg ik dat ik weer een beetje in to het daten kom?
maandag 20 september 2010 om 18:24
Wat herkenbaar dit allemaal! Ik krijg ook altijd allemaal van die opmerkingen van waarom heb jij geen vriendje? Dan denk ik van...tsja...als je het weet zeg het me! Ik ben niet verlegen tegenover mannen, ga graag uit etc. Maar toch blijft het bij een keer afspreken of alleen een avondje kletsten in de kroeg. Waarom nou nooit eens meer he....en ik voel dat ik er wel aan toe ben en misschien wil ik ook wel te graag een relatie. Maar ik kan ook die "opzoek"gedachte niet verbannen, tis nou eenmaal n gevoel. En alleen vermaak ik me ook prima hoor:) Maar ik mis toch net die leuke vent;)
maandag 20 september 2010 om 19:11
Zo, had again een heerlijk weekend met echt goede vrienden om me heen, erg fijn ! Was wel ff klein beetje in de war van een jongen die ik zelf uit een soort bindingsangst vorig jaar had afgewezen en die nu samen met zijn vriendinnetje er was, dacht ik toch ff: had ik ook kunnen zijn.. Maar ja.
De collega vandaag ook weer overleefd, merk dat ik in de fase begin te komen dat ik me afvraag wat ik eigenlijk in hem zag.. :S
En net weer smsje van die jongen van vrijdag.. Die is misschien stiekem toch leuker dan ik in eerste instantie dacht.. merk dat ik hem zelf ook wel weer wil zien! (al ben ik vanavond ook aan het genieten van een avondje thuis.. en vraag ik me al weer af of ik uberhaupt wel een relatie-type ben, hahaha )
maandag 20 september 2010 om 22:23
whaha als mensen zich afvragen waarom ik geen vriendje heb, dan denk ik meestal: ja waarom niet idd, ik ben best leuk Maar voorlopig voor mij geen mannen...
@ukkie:de fase wat zag ik hemelsnaam in m, dat gaat wel de goede richting op dus. En als je een relatie hebt, kun je toch nog steeds wel een avondje voor jezelf houden? Maar goed om te horen dat je m iig weer wilt zien En twijfelen mag toch ook wel eens? Alles zeker weten is ook zo saai...
@ukkie:de fase wat zag ik hemelsnaam in m, dat gaat wel de goede richting op dus. En als je een relatie hebt, kun je toch nog steeds wel een avondje voor jezelf houden? Maar goed om te horen dat je m iig weer wilt zien En twijfelen mag toch ook wel eens? Alles zeker weten is ook zo saai...
vrijdag 8 oktober 2010 om 16:03
Ha! Ik ben ook nog altijd single en zelfs happy! Ik merk dat ik over het algemeen echt zo veel emotioneel relaxter ben, veel meer dan in een relatie, of vooral de bijna-relaties.
Ik kan heerlijk tijd besteden aan al mijn hobbies, doen wat ik wil. Er moet wel een extreem leuk exemplaar langswandelen wil ik ik op dit moment mijn single-bestaan opgeven.
Ik kan heerlijk tijd besteden aan al mijn hobbies, doen wat ik wil. Er moet wel een extreem leuk exemplaar langswandelen wil ik ik op dit moment mijn single-bestaan opgeven.
vrijdag 8 oktober 2010 om 16:20
vrijdag 8 oktober 2010 om 16:42
Het vervelende van alleen zijn (geen relatie hebben) is soms denk ik dat als je een relatie hebt, je eruit kunt stappen, maar als je geen relatie hebt, je niet de "keuze" kunt maken dat je morgen een relatie wilt want dat kan natuurlijk niet zomaar.
Overigens ben ik het niet eens met de stelling dat als je op zoek bent dat het juist niet lukt. Ik denk je juist tegenwoordig wel echt op zoek moet, zeker als je wat ouder bent. De mannen/vrouwen komen nu eenmaal niet bij je aanbellen. Ik ken diverse mensen die echt actief op zoek zijn gegaan (meestal op internet) en daar, de een wat sneller dan de ander, toch echt een leuke relatie aan hebben overgehouden. Als ze niets hadden gedaan waren ze hoogst waarschijnlijk nu nog single geweest. Dus dat "niet op zoek" vind ik een wat achterhaald idee.
Uiteraard kan "het" wel op je af komen op een moment dat je het helemaal niet verwacht, maar dat is wat anders.
Overigens ben ik het niet eens met de stelling dat als je op zoek bent dat het juist niet lukt. Ik denk je juist tegenwoordig wel echt op zoek moet, zeker als je wat ouder bent. De mannen/vrouwen komen nu eenmaal niet bij je aanbellen. Ik ken diverse mensen die echt actief op zoek zijn gegaan (meestal op internet) en daar, de een wat sneller dan de ander, toch echt een leuke relatie aan hebben overgehouden. Als ze niets hadden gedaan waren ze hoogst waarschijnlijk nu nog single geweest. Dus dat "niet op zoek" vind ik een wat achterhaald idee.
Uiteraard kan "het" wel op je af komen op een moment dat je het helemaal niet verwacht, maar dat is wat anders.
vrijdag 8 oktober 2010 om 16:45
quote:brownpearl schreef op 08 oktober 2010 @ 14:54:
Opkikkertje; 95% van de 'problemen' op dit forum komt van mensen in een relatie.
Ik zie hier (bijna) nooit een single jammeren of hopeloos naar hulp zoeken...
Weer happy? Dat zou ik toch zijn!!!!
Nou...je ziet hier wel heel veel "datingproblematiek" hoor, van beginnende relaties / flings, van singles die aan het daten zijn of iemand hebben ontmoet die ze leuk vinden.
Dat zijn er volgens mij net zoveel als de topics over strubbelingen in een echte vast relatie. Van dat daten word je soms ook gek en dat kan veel verdriet opleveren.
Opkikkertje; 95% van de 'problemen' op dit forum komt van mensen in een relatie.
Ik zie hier (bijna) nooit een single jammeren of hopeloos naar hulp zoeken...
Weer happy? Dat zou ik toch zijn!!!!
Nou...je ziet hier wel heel veel "datingproblematiek" hoor, van beginnende relaties / flings, van singles die aan het daten zijn of iemand hebben ontmoet die ze leuk vinden.
Dat zijn er volgens mij net zoveel als de topics over strubbelingen in een echte vast relatie. Van dat daten word je soms ook gek en dat kan veel verdriet opleveren.
vrijdag 8 oktober 2010 om 18:19
Nou ik ben op het moment als single wel ontzettend aan het jammeren
Huil op het werk, nu weer, omdat ik verliefd op een collega ben geworden (omg wat een wijze levensles, voortaan hou ik werk en prive gescheiden), maar draait dus op niks uit... Nu best wel erg liefdesverdriet Soms zou ik willen dat ik nooit meer verliefd zou worden *zucht*
vrijdag 8 oktober 2010 om 19:26
Hallo!!!
Ook erg herkenbaar allemaal....
Nu 10 maanden vrijgezel na een korte relatie, maar voel me zeker geen happy single. Ben er nog regelmatig kapot van... Gat, nog steeds liefdesverdriet....
En er komt ook gewoon geen andere leuke jongen op mijn pad...
Ondanks aanmelding bij verschillende datingsites!
En iedereen wilt toch graag iemands nummer 1 zijn!
Succes allemaal!!!
Ook erg herkenbaar allemaal....
Nu 10 maanden vrijgezel na een korte relatie, maar voel me zeker geen happy single. Ben er nog regelmatig kapot van... Gat, nog steeds liefdesverdriet....
En er komt ook gewoon geen andere leuke jongen op mijn pad...
Ondanks aanmelding bij verschillende datingsites!
En iedereen wilt toch graag iemands nummer 1 zijn!
Succes allemaal!!!
vrijdag 8 oktober 2010 om 21:23
@peecee: je mag jezelf best zielig vinden hoor! Liefdesverdriet is gewoon k*t. Ik had een weekendrelatie dus wist ook totaal niet wat ik moest, en nu 9 maanden later moet ik doordeweek bij komen van mn weekend Dat komt vanzelf weer. (en ik geloofde de vriendin die zei over 2 weken komt er een moment dat je er niet aan denkt, ook voor geen meter en toch had ze gelijk). Mijn moeder was trouwens erg blij toen ik niet zo vaak meer langs kwam, maar vooral omdat het een teken was dat het beter ging
zaterdag 9 oktober 2010 om 11:30
Hoi, leuk dat er weer wat mensen schrijven hier! Hier gaat het goed, ook nog steeds single, maar et bevalt wel Nu voor het eerst weer een weekend dat ik niet het hele weekend de hort op ben, ff rommelen in mn eigen huis, heerlijk !
@Peecee, wat de anderen ook schrijven, het werkt echt om in elk geval niet in je eentje thuis te gaan sippen.. ff naar buiten en genieten van het prachtige herfstweer, heb je een mooi bos in de buurt toevallig?
zaterdag 9 oktober 2010 om 11:33
@ c'est moi, lastig hoor , die collega. Ik werk dus nog steeds bij mn ex op de kamer en het is af en toe nog steeds verwarrend. Ik merk ook dat hij nu ik weer wat stabieler ben (ik was eerst ook echt verdrietig) mij weer leuker vindt, dat we soms toch weer naar elkaar toe trekken en hoewel ik graag zou willen dat het wel werkt weet ik niet of het verstandig is..
Doe dus ook poging werk en privé gescheiden te houden
Doe dus ook poging werk en privé gescheiden te houden
zaterdag 9 oktober 2010 om 14:59
Hoi hier
Bahbahbah, heb het weer even tijdelijk helemaal gehad met dat single zijn!!
Bijna 4 jaar alweer.
En het lijkt alsof de wereld om me heen uit stelletjes bestaat. Ik heb bijna geen singles meer in mijn vriendengroep inmiddels (is hard gegaan binnen een jaar) en ik leef dan maar mijn eigen leven.
Wel suf, want ik heb graag iemand om me heen met wie ik alles kan delen.
Maar ja, de leuke mannen lijken wel uitgestorven.
Waarom overkomt iedereen het gewoon en mij niet?
Ik vraag het me dagelijks af. Maar niet dat er iets veranderd. De situatie blijft zo en de kans dat ik nog iemand vind die aan mijn eisen voldoet en ik aan die van hem, wordt volgens mij eerder steeds kleiner dan groter.
Ben er wel klaar mee. al maanden. Al jaren eigenlijk, maar goed.
What can you do.
Bahbahbah, heb het weer even tijdelijk helemaal gehad met dat single zijn!!
Bijna 4 jaar alweer.
En het lijkt alsof de wereld om me heen uit stelletjes bestaat. Ik heb bijna geen singles meer in mijn vriendengroep inmiddels (is hard gegaan binnen een jaar) en ik leef dan maar mijn eigen leven.
Wel suf, want ik heb graag iemand om me heen met wie ik alles kan delen.
Maar ja, de leuke mannen lijken wel uitgestorven.
Waarom overkomt iedereen het gewoon en mij niet?
Ik vraag het me dagelijks af. Maar niet dat er iets veranderd. De situatie blijft zo en de kans dat ik nog iemand vind die aan mijn eisen voldoet en ik aan die van hem, wordt volgens mij eerder steeds kleiner dan groter.
Ben er wel klaar mee. al maanden. Al jaren eigenlijk, maar goed.
What can you do.
maandag 11 oktober 2010 om 17:05
Het is niet zo dat er alleen maar stelletjes om je heen zijn, er zijn iets van 2 miljoen singles. Maar ja, je moet maar net de juiste vinden!
Als je echt iemand wilt vinden dan moet je actie ondernemen en niet elke dag denken: wat balen, ik ga nooit iemand leren kennen. Het is vermoeiend, maar wellicht ontmoet je dan echt een keer een leuk iemand. Met niets doen gebeurt het zeker niet. Ik date op dit moment niet, heb er even geen zin in.
Als je echt iemand wilt vinden dan moet je actie ondernemen en niet elke dag denken: wat balen, ik ga nooit iemand leren kennen. Het is vermoeiend, maar wellicht ontmoet je dan echt een keer een leuk iemand. Met niets doen gebeurt het zeker niet. Ik date op dit moment niet, heb er even geen zin in.
anoniem_110076 wijzigde dit bericht op 11-10-2010 17:06
Reden: te snel getypt
Reden: te snel getypt
% gewijzigd