Steeds dat gedoe tijdens het verschonen
maandag 11 oktober 2010 om 19:31
Pfff, mijn zoontje van een ligt net in bed en ik ben het ff helemaal zat. Het is weliswaar geen gigantisch probleem, maar ik loop er wel meerdere keren per dag tegenaan: hij wil niet blijven liggen met verschonen en/of verkleden. Draaien, staan, kruipen, huilen en krijsen, het is elke keer een behoorlijke worsteling en ik weet gewoon niet wat ik er mee moet. Afleiden, een speeltje geven, zingen, het helpt allemaal maar even. Ik ben nu dus op zoek naar tips. Wie oh wie?
maandag 11 oktober 2010 om 19:34
tja, daar moet je echt even doorheen... dat gaat weer over.
Die van mij heeft ook zo`n periode gehad... gelukkig niet heel lang, maar verschonen en aankleden was een drama..
inmiddels is hij weer heel makkelijk af te leiden met de meest gekke dingen.
Nu is t echt zo te doen.
Die van mij heeft ook zo`n periode gehad... gelukkig niet heel lang, maar verschonen en aankleden was een drama..
inmiddels is hij weer heel makkelijk af te leiden met de meest gekke dingen.
Nu is t echt zo te doen.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
maandag 11 oktober 2010 om 19:37
Hoe oud is je zoontje?
Mijn dochter van nu bijna 11 maanden heeft dat ook een tijdje gehad, omdraaien, gaan zitten, kruipen, alles behalve stil liggen. Wat ze erg leuk vond was een hydrofiel luier, die legde ze dan elke keer op haar gezicht en dan wegtrekken, en ik zeggen kiekeboe, nou dat vond ze na 50 keer nog steeds leuk!
Het ging trouwens vanzelf weer over, heeft denk ik een week of 3 geduurd...
Mijn dochter van nu bijna 11 maanden heeft dat ook een tijdje gehad, omdraaien, gaan zitten, kruipen, alles behalve stil liggen. Wat ze erg leuk vond was een hydrofiel luier, die legde ze dan elke keer op haar gezicht en dan wegtrekken, en ik zeggen kiekeboe, nou dat vond ze na 50 keer nog steeds leuk!
Het ging trouwens vanzelf weer over, heeft denk ik een week of 3 geduurd...
maandag 11 oktober 2010 om 19:39
maandag 11 oktober 2010 om 19:49
t heeft bij mij ook wel iets langer geduurd dan een paar weken hoor...
Echt wel een maand of 3/4....maar t gaat echt over.
Wij zitten nu in de gil fase bij t naar bed gaan... helemaal in paniek...wil naar beneden... niet in bed.
Nu net een flesje warme melk gegeven. Dat pakt hij wel dankbaar aan... tja, ook daar moeten we door heen.
Echt wel een maand of 3/4....maar t gaat echt over.
Wij zitten nu in de gil fase bij t naar bed gaan... helemaal in paniek...wil naar beneden... niet in bed.
Nu net een flesje warme melk gegeven. Dat pakt hij wel dankbaar aan... tja, ook daar moeten we door heen.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
maandag 11 oktober 2010 om 19:58
Heeeel herkenbaar dat worstelen met verschonen. Soms heb ik echt hulp nodig want anders zit alles onder de poep van dat gedraai. Maar inderdaad het is een faaaaase, Niet echt een leuke maar het gaat over. Hier helpt een speeltje in haar hand nog wel. Muziekdoosje is favoriet, of een boekje. Ik heb er in ieder geval een aantal liggen zodat als de lol van de ene eraf is ze snel een andere in haar hand krijgt. Broekjes zijn wel handig maar ik kan dan nog steeds niet echt goed schoonmaken met een poepluier dus ik worstel liever even.
maandag 11 oktober 2010 om 20:03
Helaas geen tips voor je maar echt het gaat over... doorbijten maar ik weet uit ervaring dat het energie vreet. Mijn dochter is nu 21 maanden en sinds kort gaan ze spontaan liggen voor een schone luier, wist niet wat er gebeurde! Hier heeft ze ook maanden moeilijk gedaan en nu ineens is het over. Heb ook een tijdje huggies gebruikt, in ieder geval een strijd minder na een plas luier.
maandag 11 oktober 2010 om 20:05
maandag 11 oktober 2010 om 20:08
Vrienden van ons hebben een spiegel tegen de muur achter de commode. Onze dochter vond dat altijd erg interessant en bleef heel braaf naar zichzelf liggen kijken, terwijl ze thuis nog wel eens ging worstelen. Maar misschien werkte dat alleen omdat ze daar maar af en toe verschoond werd, dat weet ik natuurlijk niet.