IUI, wie ook?

20-08-2010 14:03 431 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle meiden die ook in het IUI traject zitten:

NaamPogingZwangerReden van IUIJill2JAAAA onbegrepen infertilitietVechtertje3JAAAA Sbanini3Puck1JAAAA Roos2Rhona2i312Piplilly5Stephanietje1Ignormagirl1

Wil degene d]ie in de tabel wil dit aangegeven
Ach Roos
Oh nee Roos!! Wat een domper :(

Ik moet nog elf dagen wachten...

Ik doe alsof ik heeeel relaxed ben terwijl ik bij alles wat ik ook voe of denk dat ik voell m'n telefoon pak om te gaan Googlen.

Geen idee dus, we wachten af!
Ik ken dat Steph. Heel 'bewust' niet mee bezig zijn. Werkt niet echt hè?! Hihi. We proberen onzelf voor de gek te houden, maar lukt niet helemaal en zeker niet altijd.
Gisteren bleek ik al eisprong gehad te hebben met de echo voor de FM ik heb nu ontzettende buikpijn en werd vannacht wakker ging naar de wc en had een hevige bloeding voor me menstruatie is het wel heel erg vroeg lijkt mij ben van 24 t/m 27 september ongi geweest ik kijk het nog een dag aan en anders bel ik mijn gynocoloog op beetje vreemd allemaal
Jeetje Ignoramagirl, wat een vreemde situatie. Zou het een innestelingsbloeding kunnen zijn of is dat uigesloten? Het is nu +/- 17 dagen na de eerste dag laatste menstruatie. Dat zou dan wel een heeeel korte cyclus zijn toch?!

Maar jullie hebben 2x per dag sex?!?!? Whaaaah, wat een hoge frequentie zeg. Nou, dat halen wij bij lange na niet. Is dat standaard of alleen nu jullie graag zwanger willen worden?

Doen de andere meiden het ook zo vaak? (Sorry, misschien een beetje te prive?)

i31, ik heb vorige ronde getest op dag 7 en had toen een licht positieve test. Na 9 dagen echter ongesteld geworden... Ik zou dus niet al te snel testen, maar ik denk als je al op dag 14 bent je best een testje kunt wagen

Ik ga er dus vanuit dat als het mis is, ik zaterdag weer ongesteld ga worden. Dat is dan weer dag 9. Heb de assistent van de gyn gevraagd of ik ook niet op dag 5 na IUI een extra pregnylprik kan krijgen zodat de innesteling misschien wat ondersteund zou worden, maar zij had daar nog nooit van gehoord. Ze zou het aan de gyn vragen of ik moest dat zelf doen bij een eventuele volgende ronde. We zullen zien. Nog even een (klein) weekje wachten.

Succes meiden.

En Roos, wat zul jij balen. Weer naar een volgende ronde. Sterkte meis.
Ja baal indd erg maarja we maken het helaas (bijna) allemaal mee dit ROT gevoel :(

Wij halen ook zeker geen 2x per dag hoor haha das echt veel!!!

En nu wij met iui bezig zijn sexe we gewoon wanneer we zin hebben en 2 dagen voor de iui mogen we niet voor beter zaad maar verder heeft het weinig nut in ons geval denk ik aangezien we 2x negatieve samenlevingstest hadden... dus we sexen alleen nog voor de lekker haha ook leuk maarja deed t liever voor de baby natuurlijk. Vind het wel erg vervelend zown potje vullen en inleveren, jullie dan? Hoop echt niet dat dat nog heel vaak hoeft :( sterkte allemaal ben benieuwd hoe het bij jullie gaat, ik heb nieuwe afspraak gemaakt voor de eerste FM dus we zien het wel weer over een week. Groetjes
jeetje roos, wat een k...zooi! echt balen man!

sterkte
Nou Roos, van zo'n potje vullen heb ik geen last. Dat doet mijn man lekker alleen. Daar ga ik echt niet bijstaan.

Hij vindt het wel vervelend, maar dat is dan ook het enige wat hij hoeft te doen. Hij klaagt daar ook wel over, maar daar hoef je bij mij niet mee aan te komen. Ik zeg wel eens; 'Ruilen? Jij elke dag prikken, om de dag met je benen wijd bij vreemde mannen en straks dik worden en er een kind uitpersen.' Nou, laat mij mezelf dan maar even lekker verwennen 1 x in de zoveel tijd. Stuk makkelijker. Ik heb echt geen medelijden met ze.

Succes in elk geval vrouwtje.
hallo allemaal,

mag ik ook even van me afschrijven hier?

Mijn vriend en ik proberen nu zo'n 16 maanden zwanger te worden. Het laatste half jaar zitten we het in het medische curcus. Deze cyclus gaan we eindelijk IUI proberen.

Vandaag ben ik voor een folikelmeting geweest en deze was 22 mm, morgen zou dus de meest optimale dag voor een IUI zijn.

Maar.... omdat het lab al 2 IUI kanidaten heeft mogen wij (volgens de gyn wettelijk gezien) morgen niet de IUI doen. 2 per dag is maximaal, hebben jullie hier al eens van gehoord?

Nu gaan we dus donderdag de IUI doen, maar ik ben bang dat het dan te laat zal zijn. Ik heb een vrij korte cyclus en met het doen van de samenlevingstesten zijn we ook al een paar keer "te laat" geweest.

Heeft iemand hier ervaring mee?
He Botsauto,

Welkom. Wat een nare situatie zeg. Ja 22 mm is best groot al. Ons ziekenhuis doet er volgens mij ook maar 2 per dag. Vandaar dat ze ook een wachtlijst hebben, zodat niet teveel stellen tegelijk bezig zijn. Ik zou in elk geval vanavond zelf nog maar even aan de slag gaan voor de zekerheid. Hoe vervelend misschien ook.

Hopen dat het alsnog donderdag kan en dat je eitje gewoon nog netjes zit. Hoef je vanavond dan geen pregnyl te zetten of doen jullie alles zonder hormonen?

Lees graag hoe het je verder vergaat.
Dat werd ons ook aangeraden inderdaad, om vanavond zelf aan de slag te gaan. Niet dat dat nou zo'n grote straf is, maar de spontaniteit is intussen ver te zoeken. Daar zullen de meesten van jullie wel alles van weten.

Daarbij voel ik me ook gefrustreerd, teleurgesteld en ook wel boos. Én gaat het bij ons niet zoals het zou moeten gaan, én in het ziekenhuis gaat het niet zoals het zou moeten gaan (vaak lang wachten, slechte communicatie etc.)

Ik hoef gelukkig geen hormonen te spuiten, deze cyclus wilden ze eerst nog "spontaan" proberen.

Ik laat nog wel weten hoe het verder gaat.
anoniem_106199 wijzigde dit bericht op 12-10-2010 16:52
Reden: typfout
% gewijzigd
Roos wat een domper, echt dikke shit, doe rustig aan meid!

Botsauto, ik heb er nog nooit van gehoord in ons ziekenhuis dat ze max. 2 doen, maar het zou best eens kunnen hoor.

Hoop voor je dat je donderdag niet te laat bent!

Lieve meiden, ik hou me verder wat op de achtergrond hier, ik schrijf ook mee op een ander topic, en vind het wat lastig bijhouden allemaal.

Ik wens jullie allemaal het beste, en dat iedereen maar heel snel zwanger mag worden!

Liefs Tazzle
@sbanani

ik heb geen idee of het een innesteling is geweest lijkt me niet heb nog steeds hevige buikpijn en bloedverlies zieknhuis is ookal op de hoogte moet donderdag zoiezo progesteron prikken en vrijdag bellen voor de uitslag en dan gaan ze overleg plegen met mijn behandelend arts om te kijken waneer ik een echo krijg aangezien ik nu wel heel erg vroeg ben enne 2 keer op een dag sex is niet om in verwachting te raken is altijd zo hahaha

succes allemaal
sbanani je hebt gelyk, de manne hebbe t indd makkelyker maar wy doen t samen want wel zo fyn,doen we nog iets samen, is n gevoel, maar t moet gepland natuurlyk en snel want t moet om bepaalde tyd in zh zyn dus t legt wel een druk op mn mannetje, hy geniet er egt niet van! Maar dat we t potje samen vulle scheelt al! Myn mannetje klaagt niet,is juist super lief en zorgzaam zoals het hoort he bedoelde meer dat t gwoon vervelend is dat t moet op bepaalde tyd en snel naar zh en dat inleveren hier is ook zo vervelend, halve stad zit erbei, vind t egt een gedoe maar t is niet andrs helaas. Thx voor je steun he!jullie allemaal! En sterkte by t wachten!
@Roos; Wat sneu!! Hopen op de volgende maand (doe ik ook altijd!)

@Ignoramagirl: Nooit gehoord van zo'n bloeding tussendoor. Weet ook niet of je korte cyclussen hebt?? en neem aan als je cystes of iets dergelijks zou hebben je dat zou weten, door het echo-en van de gynaecoloog

@Sbanani; Ik snap niet waarom je een vorige keer op dag 7 (neem aan dat het dag 7 na de eisprong is) hebt getest.. én je test kan vals-positief zijn en ik vraag me uberhaupt af of je wel HCG in je lichaam hebt.. Ik wacht af of ik ongesteld wordt zaterdag en zo niet dan kijken we wel of ik ga testen (denk het wel ;), kan dan niet wachten om het te weten )

Wij hebben lang niet zoveel sex meer als voor we bezig waren met zwanger worden.. Zijn er beide even helemaal klaar mee.. Wij halen vaak 1x in de week niet eens meer...Komt wel weer hoop ik. Het verplichte sexen met name de eerste 1,5 jaar heeft er in gehakt bij ons...

@Botsauto; Welkom.. Ik ken dat niet dat er maar 2 IUI patienten per dag mogen staan.. Maar goed, kan per ziekenhuis misschien verschillen?? 22mm is best groot, bij mij springt hij dan eigenlijk altijd 's avonds al (ik zou vanavond dus vrijen!)
@Tazzle.. Je loopt 1 dag op mij voor.. Vrijdag meer bekend toch?? Ben zo benieuwd naar de uitslag ;).. Welk forum schrijf je mee?
Echt rot voor je Roos146 dat het deze keer niet gelukt is!! Duim voor je dat het de volgende keer raak mag zijn!

i31 Weet jij zaterdag meer? Hoop dat je een positieve uitslag krijgt. Ik mag zondag testen. De afgelopen keren hoefde ik de test niet te doen, was ik helaas al ongesteld geworden...

Nu voel ik helaas weer die rottige menstruatiekwaaltjes. Pukkeltjes in mijn gezicht, zere benen, steekjes in mijn buik, hoofdpijn...Bah!

Aan sex heb nu niet zo veel zin. Ben in mijn hoofd teveel bezig met een kindje krijgen. Als ik net ongesteld ben geweest krijg ik wel weer zin. Alsof ik dan weet dat er toch geen kans is op een baby en het dan even los kan laten.

Kunnen jullie er trouwens goed over praten met familie/vrienden/collega's? Wij hebben het wel aan een aantal mensen verteld. Dat lucht wel op. Helaas krijg je ook van die dooddoeners om je oren geslingerd: "Je moet er gewoon niet zoveel mee bezig zijn", "Ze kunnen zoveel tegenwoordig", "Het komt vast wel goed" Maarja ik weet dat het goed bedoeld is!
@piplilly; Ik heb het alleen aan enkele vriendinnen en collega's verteld. Verder weten onze familie en rest van de vrienden van niks.. Ik stelde voor aan mijn vriend om het misschien maar gewoon te zeggen.. Maar hij zei; dan gaan ze er elk moment naar vragen, waardoor je soms een paar keer met dag je verhaal moet doen.. Ook op momenten dat jij dat niet wil en door personen die je minder moet (b.v. collega's..) Ik kan nu mijn ei heel goed bij bij enkele vriendinnen en die collega's en merk dat ik rustiger ben op de een of andere manier en ik minder de behoefte heb om te praten.. Heb heel veel steun met name aan één vriendin, die ook ooit lang heeft moeten wachten op een kindje en intussen zwanger is van de tweede..
Ik vind het op zich wel prettig dat mensen gewoon weten dat je soms niet zo vrolijk bent of dat je er met je gedachten niet bij bent. Je hoeft niet altijd een masker op te zetten. Ivm mijn werk moest ik het wel vertellen. Ik ben het met je eens dat het soms ook niet zo prettig is dat mensen het weten. Ik wil niet aan iedereen het 'hele' verhaal vertellen. Dat is best wel iets intiems toch? Maarja als je jezelf er maar prettig bij voelt.
Hoi allemaal, even een ingewikkelde vraag. Ik heb geen bijwerkingen gehad van de pregnyl nadat het was ingespoten tot nu aan toe. Alleen nou was ik vandaag erg emotioneel (kon janken om niets!!!) zo erg als vandaag heb ik het meestal niet, ook niet als ik ongi moet worden. Dan heb ik het wel een beetje maar niet zo erg als vandaag. De vraag is dus eigenlijk: kun je na 11 dagen nog bijwerkingen van de pregnyl kunnen krijgen???

Verder wil ik zaterdag gaan testen. Dat is dan 13 dagen na de iui (ik zit nu op 9 dagen), vinden jullie dat te vroeg? Ze hebben mij gezegd dat het op dag 14 mag, maar die ene dag maakt toch niet uit?

En welkom botsauto ;) ik vind het raar dat ze je niet gewoon ff als 3e patiënt erbij nemen. Alsof dat wat uitmaakt? Ja voor jou wel, want donderdag is het misschien te laat? Maar aan de andere kant zullen in het ziekenhuis wel weten waar ze mee bezig zijn toch? Want als je dingetje vanaaf springt duurt het toch nog ff voor hij door de eileider zweeft, toch? Dus donderdag is misschien wel perfect!! Maar wie ben ik hihi
Ow wat ik nog kwijt wilde... Ik heb het aan een heleboel mensen verteld. Familie, vrienden, collega's... En ze laten ons aardig met rust moet ik zeggen;) xxx
Puck hoe is het met jou? Wanneer krijg je precies je echo? Eind van de week is dat dan vrijdag? Spannend he?! Voel je je nog goed?

Hier verder weinig te melden. Zit nu 1 week na de inseminatie. Nog niets te merken dus... Geen gekke dingen, pijntjes, prikkels, steekjes oid. Erg rustig allemaal.

Hoe is het met de rest van de dames op de wachtbank? Wanneer mag iedereen ongeveer gaan testen? Ben het een beetje kwijt allemaal... (sorry )
Rhona, ja die emoties.... Het is toch allemaal hormoon wat er in je lijf zit. Ook de spanning van het wachten en de onzekerheid kunnen volgens mij heel wat veroorzaken kwa emoties. Ik kan ook sneller janken dan anders. Niet dat ik de hele dag tranen heb, maar als ik iets zieligs zie of hoor of juist iets moois, dan staan de tranen alweer in mijn ogen.

Of het nou door de pregnyl komt? Ik weet het niet. Hoop gewoon voor je dat het komt door een positieve uitslag a.s. zaterdag (Lees: zwangerschapshormonen hihi).
Helaasss bij ons is de 4e iui-behandeling is ook mislukt. Vandaag ongesteld geworden. Behoorlijk veel bloedverlies en veel last van buik en rug! Getver, wat een rotdag.
Wat erg Piplilly dat is echt een tegenslag voor jullie ik hoop dat je de volgende keer meer geluk en bucces hebt met de IUI

Hoe gaat het met de rest van de dames hierzo houden jullie het allemaal nog een beetje vol met wachten en de spanningen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven