Haken is best leuk!
woensdag 14 juli 2010 om 14:25
Hallo!
Toen ik ziek was een tijdje geleden verveelde ik me zo dat ik mezelf met behulp van Youtube heb leren haken. En het is gewoon leuk!! ( En ook weer helemaal hip!)
Zijn er hier ook meer mensen die haken?
Op Youtube kun je zoeken op crochet om bepaalde steken te leren.
Ik koop mn wol/katoen/naalden meestal op de markt.
Mn volgende projecten gaan een laptopsleeve en een kraamcadeau voor een oud-collega worden.
Wie haakt er hier nog meer?
Even een handig tabelletje toegevoegd!
Youtube-filmjes!
Single crochet
Double Crochet
Triple Crochet
Half Double Crochet
Cirkel
Magic circle
Andere videos
DROPS instructievideos
Patronen:
Granny squares
Craftbits
Coats and Clark
vrijdag 8 oktober 2010 om 18:48
HELP! Weet iemand of je goed kunt haken met een 5 naald en 3.5/4 garen van de wibra? Gaat dat? Heb namelijk een heel mooi kleed gezien, maar heb geen garen voor haaknaald 5 (die je hoort te gebruiken voor dit kleed). Hopelijk krijg ik snel antwoord, dan kan ik vanavond al beginnen.... (ik weet dat ik gewoon een proeflapje kan haken, maar dit vind ik makkelijker )
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
vrijdag 8 oktober 2010 om 21:00
Nu bedenk ik mij dat ik mijn eerste uitlje met haaknaald 2,5 heb gehaakt. voor het 2e uiltje per ongeluk haaknaald 3 gebruikt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik die laatste toch minder mooi vind. Ook de gaatjes zijn iet groter waardoor de vulling er op sommige plaatsen uitpiept...... En dan heb je nog maar 0,5 verschil.
zaterdag 9 oktober 2010 om 10:50
Wat leuk ishetdanechtzomoeilijk!
Heerlijk he, die kleurtjes.
Die oogjes he, die de blauwe grote uil heeft, zijn dat plakdingen of met zo'n 'oogje' die je met een steekje vastzet aan het wit.
Lijkt me toch een stuk makkelijker dan de french knot, want ik heb altijd losse draadjes daarvan die er uit piepen.
Heerlijk he, die kleurtjes.
Die oogjes he, die de blauwe grote uil heeft, zijn dat plakdingen of met zo'n 'oogje' die je met een steekje vastzet aan het wit.
Lijkt me toch een stuk makkelijker dan de french knot, want ik heb altijd losse draadjes daarvan die er uit piepen.
zondag 10 oktober 2010 om 17:40
Ik ben er weer .
Ik heb even een foto van mijn uiltjes voor de mobile gemaakt. Ik heb er nu 4 van de 7 af. Maar ik ben door mijn oogjes heen, dus even geen uiltjes. Nu ben ik aan die deken met katten begonnen.
Ik heb even een foto van mijn uiltjes voor de mobile gemaakt. Ik heb er nu 4 van de 7 af. Maar ik ben door mijn oogjes heen, dus even geen uiltjes. Nu ben ik aan die deken met katten begonnen.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
maandag 11 oktober 2010 om 16:41
quote:Flauwegeit schreef op 11 oktober 2010 @ 11:59:
Ik heb een Amerikaans patroon waarbij je met Size I (5.5mm) moet werken. Is dat vergelijkbaar met een Nederlandse haaknaald? En zo nee, waar kan ik dan een lijstje vinden van nl/amerikaanse naalden?Dat is een 5,5 mm haaknaald. Deze zijn niet overal te koop, maar bij bijvoorbeeld deze webwinkel wel. Of je pakt een haaknaald 5 of 6. Ik heb wel eens iets gehaakt met een 3,5 naald ipv een 3,75 mm naald.
Ik heb een Amerikaans patroon waarbij je met Size I (5.5mm) moet werken. Is dat vergelijkbaar met een Nederlandse haaknaald? En zo nee, waar kan ik dan een lijstje vinden van nl/amerikaanse naalden?Dat is een 5,5 mm haaknaald. Deze zijn niet overal te koop, maar bij bijvoorbeeld deze webwinkel wel. Of je pakt een haaknaald 5 of 6. Ik heb wel eens iets gehaakt met een 3,5 naald ipv een 3,75 mm naald.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
dinsdag 12 oktober 2010 om 10:27
Dames, bedankt. Jullie hebben mij aangestoken
Wat een prachtige dingen komen hier voorbij.
Ik heb het boekje " Minihondjes haken " en " Haken, alle steken verzameld" gekocht. Nu ben ik begonnen aan mijn eerste hondje. Ik heb de kop al net zo vaak uitgetrokken als gehaakt Nu heb ik een vraagje voor jullie: wat voor oogjes gebruiken jullie, opplak, aannaai, of veiligheidsoogjes. En waar kopen jullie deze. Bij mij in de buurt zijn ze niet te koop, dus ik dacht aan een online-winkel, maar welke. Ik zit al een paar uur te zoeken op het wereldwijdeweb
Bij de één hebben ze alleen wiebeloogjes en bij de andere weer alleen bruine oogjes enz. Ik wil gewoon alles in één.
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Ik heb het boekje " Minihondjes haken " en " Haken, alle steken verzameld" gekocht. Nu ben ik begonnen aan mijn eerste hondje. Ik heb de kop al net zo vaak uitgetrokken als gehaakt Nu heb ik een vraagje voor jullie: wat voor oogjes gebruiken jullie, opplak, aannaai, of veiligheidsoogjes. En waar kopen jullie deze. Bij mij in de buurt zijn ze niet te koop, dus ik dacht aan een online-winkel, maar welke. Ik zit al een paar uur te zoeken op het wereldwijdeweb
Bij de één hebben ze alleen wiebeloogjes en bij de andere weer alleen bruine oogjes enz. Ik wil gewoon alles in één.
Alvast bedankt voor de antwoorden.
dinsdag 12 oktober 2010 om 11:02
quote:maylea schreef op 12 oktober 2010 @ 10:27:
Alvast bedankt voor de antwoorden.Ik gebruik veiligheidsoogjes en koop ze altijd op Etsy bij verkoopster 6060
Alvast bedankt voor de antwoorden.Ik gebruik veiligheidsoogjes en koop ze altijd op Etsy bij verkoopster 6060
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
dinsdag 12 oktober 2010 om 12:35
Ik heb ongeveer 50 uiltjes in alle kleuren van de regenboog gemaakt vandeweek en deze uitgedeeld in het verpleeghuis waar mijn moeder nu aan het aansterken is. Iedereen was zeer enthousiast en ik heb, naast degene die ik zelf uitdeelde, ook een aantal als 'vondeling' op andere afdelingen neergelegd, met alleen de cryptische omschrijving dat ik een kind ben van de dame van afdeling *piep* die in een botsautootje rijdt. Mijn moeders rolstoel lijkt nogal op een botsauto sinds we hem 'gepimpt' hebben.
Winterpret: Mijn koude handen onder jouw warme trui