Gezondheid alle pijlers

Yasmin Pil

07-10-2007 10:30 302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb drie dagen geleden mijn mirenaspiraaltje eruit laten halen en nou ben ik weer aan de pil, De Yasmin. Zijn er ook meiden die hier positieve ervaringen mee hebben of is het alleen maar negatief?!??! Dat is nl het enige wat ik op internet kan vinden. Ik ben me ervan bewust dat elk lichaam verschillend is en dat elk lichaam anders op hormonen reageert. Maar ik zou toch heel erg graag nog meer meningen willen horen.............
Thanks spikie! Ben de laatste tijd best wel onzeker door die plekjes in mn gezicht.. Als ik nu foto's bekijk van vorig jaar had ik daar nog een mooi gaaf huidje, nu is het een ramp! Heb gisteren wel weer een scrub geprobeerd en het is al stukken beter (al ben ik vannacht weer wezen krabben en die plekjes zie je dus wel). Die cupmaat heb ik bij mezelf (nog) niet gemerkt maar ik ben dan ook nog maar een week bezig haha. Merk wel dat ze een stuk steviger zijn

Ik ga me maar eens positiever instellen hehe
Weet iemand of je de Yasmin zonder problemen kan doorslikken? Heb zelf al in de bijsluiter gekeken maar kan het niet echt vinden. We wonen in het buitenland en soms is dat toch wel lastig met bijsluiters :(
LittlePhoenixxx, je kunt hem zonder problemen doorslikken.
Ik weet net of het al gevraagd is, Ik heb alles een beetje doorgelezen maar heb het zelf niet zien staan.

Ik ben van de diana naar de yasmin overgestapt. Ben nu met de 3de strip bezig. Ik lijk wel een bodemloze put samen met een vriendin die ook overgestapt is.

IN het begin was ik heel misselijk dat vond ik wel ok want ik at veel minder maar nu blijf ik eten.

Heel raar want dat zou bij deze pil toch juist niet voorkomen.

Iemand ervaring ?
He Kirsie, ik was in het begin ook wel eens misselijk, vaak s avonds als ik de il al had ingenomen. Dat is nu al een tijd over, Ik heb wel trek in CHOCOLADE (wie niet eigenlijk) en Chips. Maar ik ben niet aangekomen. Ben sinds 6 maanden op dieet en ben nu 10 kilo kwijt. Alleen zijn mijn borsten groter en steviger geworden. Dit terwijl ik hoopte dat ze iets kwa grote zouden afnemen.....maar helaas..
Jij ok zo'n trek in chocola ! Ik ook wat een drama zeker nu met sinterklaas enzo.

Maar je zegt dat je aan het dieeten bent dat heb ik niet.

Ik dieet niet. Wat de borsten betreft ik geloof juist dat die minder geworden zijn helaas ik wilde ze juist wel wat steviger. Zo zie je maar hoe dat verschilt.

Is de drang naar chocola enz moeilijk tegen te houden ?

Gefeliciteerd trouwens met het verliezen van je kilo's. Ben je nu tevreden of wil je er nog meer af
Ik moet zeggen dat ik ook meer eet. Heb meer zin in lekkere vette dingen. (chips, chocolade, patat, stokbrood met lekkere kruidenboter. Mmmm, ben niks aangekomen door de yasmin pil trouwens. Ondanks dat ik veel meer eet. Met mijn huid gaat het prima!! Ik heb wel een andere dagcreme nu voor de droge huid. Die is echt droger geworden. Ben nu 3 maanden aan de Yasmin.
Even een vaag iets.. Zondag ontdekte ik een bobbel bóven mijn borst. Het was een soort van plat vlak (2 bij 4 cm). Inmiddels is het steeds groter geworden. Gisteren naar de HA geweest, die vond dat ik het nog 1 strip af moest wachten (het zou hormoonafhankelijk kunnen zijn). Als het er dan nog steeds zit moet ik een foto laten maken. Volgens de HA is het een weefsel dat tussen 2 ribben in ligt (en daardoor toch weer moeilijk te voelen). Omdat ik me toch wel een beetje zorgen maak wil ik weten wie hier nog meer last van heeft gehad door Yasmin of andere pil? Ben nu net 1,5 week bezig!

Als het vaker voorkomt wacht ik nog een maandje.. anders wip ik vandaag nog langs de HA
Ik kreeg er migraine van tijdens mijn menstruatie. Voor de rest geen problemen.
Hoi,

Ik slik de Yasmin pil al 4 jaar en hij bevalt mij prima!
De HA zegt dat het door de hormoonverandering kan komen en dat het (als het goed is) bij de volgende strip weer wegtrekt.. Maar ze had zelf ook haar twijfels.. Dus eigenlijk is mijn vraag: Wie heeft dit ook bij de 1e keer pilgebruik gehad?

Die migraine hoop ik geen last van te krijgen! Kun je dan niet beter overstappen? Of bevalt deze pil je gewoon goed
Ik slik nu anderhalf jaar Yasmin en hij bevalt me prima! Niet aangekomen, geen stemmingswisselingen, gezond libido... kortom: geen vreemdigheden.

Alleen heb ik wel eens dikke benen wanneer ik achter de computer heb gezeten. Dit had ik eerst nooit... Hoewel ik eerst ook nooit zo lang achter de pc zat. Maar ik hou toch in mn achterhoofd dat het er iets mee te maken heeft...
TTrixx ik hoop dat het snel weg trekt, eng opeens zo'n plek bij je borst. Goed dat je meteen contact hebt gezocht met de huisarts.

Mijn update na bijna 3 maanden= Acne is weg, heb alleen nog wat rode vlekjes hier en daar maar daar gebruik ik pcle creme voor en dat gaat prima. 1 week geleden had ik 2 nieuwe puistjes maar ik werd toen ongesteld. Voor de rest prima!!! Alleen heb ik nog wel last zo nu en dan van de pijnlijke borsten aan de zijkant. Ik kom niet aan (gelukkig, omdat ik nog 5 kilo wil afvallen en dan weer terug op 68 kilo zit) Geen vreemde stemmingen ect. Dus ik ben er blij mee! Spikie hoe gaat het met jou en de pil??
Chantal.. inderdaad! Maakte me vorige week best wel druk. Nu valt het allemaal wel weer mee. Nog even afwachten dus!

Mijn acne is nog steeds erger dan eerst.. en m'n rug aaaah! Heb nu zelfs in mn hals af en toe wat zitten. Volgende week is m'n 1e stopweek dus ik hoop dat het vanaf dan de goeie kant uit gaat! Ben wel 2 kilo aangekomen maar dat valt gelukkig nog mee.

Hoelang duurde het bij jullie voor de acne minder werd?
Hey Chantal, met mijn huid gaat het steeds beter. Ben nog niks aangekomen. Wel meer honger gekregen en mijn borsten zijn af en toe ook een beetje pijnlijk. Maar niet storend. Verder geen klachten. Fijn dat hij jou ook goed bevalt!! En dat het goed gaat met je huidje!

Trixx: Je moet nog even geduld hebben. Bij mij werd het ook erger dan voorheen. Daarna werd het steeds beter. Af en toe had ik wel even een uitschieter(dat het in 1 keer even iets erger werd) maar dat kan ook aan het eten liggen. Ik heb de pil nu drie maanden. En merk dat mijn huid veel rustiger word! Nog niet helemaal pukkelvrij af en toe een kleintje misschien dat het na drie maanden helemaal wegtrekt!! Ik hou je op de hoogte!!
quote:chantaldominique schreef op 26 november 2007 @ 13:26:

TTrixx ik hoop dat het snel weg trekt, eng opeens zo'n plek bij je borst. Goed dat je meteen contact hebt gezocht met de huisarts.

Mijn update na bijna 3 maanden= Acne is weg, heb alleen nog wat rode vlekjes hier en daar maar daar gebruik ik pcle creme voor en dat gaat prima. 1 week geleden had ik 2 nieuwe puistjes maar ik werd toen ongesteld. Voor de rest prima!!! Alleen heb ik nog wel last zo nu en dan van de pijnlijke borsten aan de zijkant. Ik kom niet aan (gelukkig, omdat ik nog 5 kilo wil afvallen en dan weer terug op 68 kilo zit) Geen vreemde stemmingen ect. Dus ik ben er blij mee! Spikie hoe gaat het met jou en de pil??

Chantaldominique,

Ik volg jou berichten al een tijdje. Ook ik kreeg plotseling na het stoppen last van acne langs mijn kaaklin, kin. Volgens mijn huidarts is dit hormonaal. Daarom aan de Yasmin begonnen.

Een vraag aan jou: ik zit nu in de vijfde week van de yasmin en merk nog niet echt verbetering. In het begin wel en plots deze week gaat het minder (heb wel in het weekend veel gesnoept). Wat me wel opvalt is dat ik nu kleine puistjes erbij krijg (die wel verdwijnen na een tijdje) en soms ook witte onderhuidse (vrij klein, deze verwijnen niet zo snel) maar toch. Heb jij dit ook gehad en verdwenen deze na een tijdje?

Misschien moet ik toch ook op mijn voeding letten.

Ik hoop dat je reageert.
quote:safi schreef op 27 november 2007 @ 13:17:

[...]

Chantaldominique,

Ik volg jou berichten al een tijdje. Ook ik kreeg plotseling na het stoppen last van acne langs mijn kaaklin, kin. Volgens mijn huidarts is dit hormonaal. Daarom aan de Yasmin begonnen.

Een vraag aan jou: ik zit nu in de vijfde week van de yasmin en merk nog niet echt verbetering. In het begin wel en plots deze week gaat het minder (heb wel in het weekend veel gesnoept). Wat me wel opvalt is dat ik nu kleine puistjes erbij krijg (die wel verdwijnen na een tijdje) en soms ook witte onderhuidse (vrij klein, deze verwijnen niet zo snel) maar toch. Heb jij dit ook gehad en verdwenen deze na een tijdje?

Misschien moet ik toch ook op mijn voeding letten.

Ik hoop dat je reageert.

He Safi, Wat leuk om te lezen dat je mij (en de rest natuurlijk) al een tijdje volgd. 5e week? Toen had ik ook nog steeds acne wel trok het langzaam weg. Na iig 2 maanden ging het echt de goede kant op. Zo nu en dan heb ik een puistje maar de grote heftige zijn wel weg. Die onderhuidse plekjes heb ik dus ook gehad, ik heb er trouwens nu 3 bij mijn neus zitten ( heel klein en onderhuids) , ze zijn klein en niet storend of rood. Dus met een camourflage zijn ze zo weg. Mijn huisarts en dermatoloog zeiden ook dat het hormonaal is, dus zitten we in het zelfde schuitje! Vervelend he? Ik hoop dat de Yasmin ook gaat helpen voor je.

Wat betreft het eten, ik let heel erg op mijn voeding, zorg dat ik 500 gr groente en fruit eet, drink veel water, eet geen frituur dus weet ik vrij snel dat het geen reactie kan zijn van mijn voeding. Wel blijf ik mijn huid behandelen met producten voor een gevoelig huid. Zo gebruik ik van Garnier de clean en sensitive lijn (zonder parfum, kleurstoffen en alcohol) weleda en de PCLE creme van Biodermal.

De yasmin zal niet meteen helpen, mijn dermatoloog zei zelfs dat ik het 4 maanden de kans moest geven en daarna zie je pas resultaat. Wat dat betreft heb ik geluk. Misschien dat je pas na strip 3 echt goed resultaat zal zien, ik hoop het echt voor je want acne is zo verschrikkelijk. Hou ons op de hoogte van je ontwikkeling, ben wel benieuwd wanneer jij resultaat gaat zien!

Suc6
quote:spikie schreef op 27 november 2007 @ 12:26:

Hey Chantal, met mijn huid gaat het steeds beter. Ben nog niks aangekomen. Wel meer honger gekregen en mijn borsten zijn af en toe ook een beetje pijnlijk. Maar niet storend. Verder geen klachten. Fijn dat hij jou ook goed bevalt!! En dat het goed gaat met je huidje!

Trixx: Je moet nog even geduld hebben. Bij mij werd het ook erger dan voorheen. Daarna werd het steeds beter. Af en toe had ik wel even een uitschieter(dat het in 1 keer even iets erger werd) maar dat kan ook aan het eten liggen. Ik heb de pil nu drie maanden. En merk dat mijn huid veel rustiger word! Nog niet helemaal pukkelvrij af en toe een kleintje misschien dat het na drie maanden helemaal wegtrekt!! Ik hou je op de hoogte!!Ha, wat goed dat je huid de goede kant op gaat, die van mij ook dus zijn er iig weer 2 mensen happy met de Yasmin. Gelukkig ben ik ook niets aangekomen alleen de pijnlijke borsten, ze voelen ook zo hard aan. Ik heb nu nog een oud puistje die nog niet helemaal weg is, maar dat vind ik ook geen probleem.
Hallo Chantaldominique,

Bedankt voor je reactie. Fijn om de ervaringen met iemand anders te delen.

Als ik het goed begrijp, dan zijn de onderhuidse plekjes bij jou na een tijdje weggetrokken, toch?

Voorheen had ik vooral last van ontstekingen. Nu zijn het voornamelijk kleine rode puistjes op mijn rechterkaak. Mag ik vragen of dit ook bij jou het geval was? Hopelijk trekken deze ook weg. Vind het zelf ook nog te vroeg om een conclusie te trekken.

Ik hou jullie op de hoogte. Als ik jullie ervaringen lees, blijf ik in ieder geval nog steeds hoop hebben.
Ik heb wel hele kleine onderhuidse inimini puistjes, ze zijn niet rood of vervelend. Dit trekt vaak vrij snel weer weg. Ik had trouwens heel erg last van de grote ontstekingen, dan deed het gedeelte rondom de cyste ontzettend pijn. Vaak trok de cyste/ontsteking pas na 2 maanden weg (moet je nagaan als je ze alleen rond je mond hebt) Super onzeker werd ik ervan omdat mensen alleen naar mijn mond zaten te staren. ( althans dat gevoel had ik) Deze grote ontstekingen zijn vrij snel weggegaan, zeker na 1,5 maand waren ze weg. De kleine puistjes die vaak na 2 dagen weg trekken had ik nog wel hier en daar zitten ( stuk of 3), maar eigenlijk zijn die nu ook helemaal weg. En die zijn makkelijker weg te werken met make up. Weetje wat ook het verschil is, de Diane 35 daar zit een hogere dosis in dan in de Yasmin dus denk ik dat de Yasmin wat langer duurt kwa resultaat. Ik zit nu op het moment dat het bijna allemaal weg is, nog wel de rode littekentjes of iets onschuldigs. Denk dat jij na 3 maanden wel een resultaat zal zien, ook daarvoor zal je al zien dat je huid veel rustiger wordt en ook de conditie van je huid (bij mij iig.) zal mooier worden.
Ik voel me nog onzeker bij deze pil, omdat zoals ik al eerder zei nu meer kleine puistjes krijg op mijn kaak en kin. Soms wel een paar tegelijk. Ze zijn vrij klein, maar dat maakt me toch onzeker. Als ik mijn huid strak trek, zie je dat de huid daar nog steeds onrustig is. Laat ik mijn huid los, dan zie je dat niet zo snel. In de eerste weken leek dit te vervagen, maar deze week lijkt het weer te verergeren.

Wat je zegt van die ontstekingen, zeer herkenbaar. Pijnlijk en rood. En dat onzekere gevoel, herken ik ook.

Ik hoop over enkele weken meer resultaat te zien, maar als ik jou hoor krijg ik meer zelfvertrouwen.
Het lijkt wel of ik door de yasmin steeds meer hele kleine puistjes krijg, wat ik voorheen niet had. Wie herkent dit?

Ze verdwijnen na een tijdje wel weer. Ik hoop alleen niet dat het erger wordt.
Ik gebruik de Yasmin pil al 4 jaar ongeveer, daarvoor Mercilon en 10 andere merken gebruikt, maar overall kreeg ik last van puistjes (terwijl ik zonder pil nooit 1 puistje had!).

Nu heb ik een vraag:

Ik neem mijn pil altijd net voordat ik ga slapen: rond 11 uur. 4 dagen geleden moest ik weer starten met een nieuwe yasmin strip. Maar, ik ben de eerste dag vergeten. Bij Dag 2 besefte ik me dat, en heb toen gelijk voor twee dagen geslikt! Ik vergeet echt *nooit* de pil.. dit is mijn eerste keer. Het aller domst, ik heb op de dag dat ik de pil vergat, seks gehad (zonder condoom, vaste relatie van 5 jaar). Nu weet ik dat het riscico zeer hoog is om zwanger te worden als je de pil vergeten bent op dag 1 van de eerste week van de strip ƒ¼ maar heeft 1 van jullie ooit wel ¡§geluk¡¨gehad en niet zwanger geworden in deze situatie? Ik heb een beetje hoop nodig, want ik ben bang dat ik zo wel zwanger geraakt ben.. tja en dat stond niet echt op de ¡§planning¡¨ op dit moment. Is de kans op zwangerschap kleiner als je altijd goed heb geslikt voor jaaaaren achter elkaar?

Achteraf ben ik stom geweest dat ik niet de morning after heb genomen..maar goed..daar is het nu sowieso te laat voor..
Hallo allemaal ik zit aan de laatste pilletjes van mijn strip Trigynon.

Deze pil bezorgt me altijd stekende hoofdpijn net voor of tijdens mijn stopweek. Vanavond ben ik naar de huisarts geweest om over de pil yasmin te spreken, volgens hem is ze de "superior among all pills". De risico's (trombose) zijn niet groter dan bij andere pillen en zo goed als verwaarloosbaar bij niet-rokende vrouwen. De arts zei me dat mijn hoofdpijn zo goed als helemaal zal verdwijnen en dat ze ook veel minder negatieve stemmingen opwekt dan andere pilsoorten.

Ik zal dus zien en oordelen, de volgende maanden kan ik ongetwijfeld meer vertellen.
Hallo iedereen,

Ik ben er weer even omdat ik ook gemerkt heb dat ik wat meer kleine pukkeltjes krijg. Ik ben ook van de diana naar yasmine overgstapt en ben nu met de derde maand bezig.

Ik word krankzinnig van mijn eetbuien. Chocola, creacker met vlokken eten eten en nog eens eten.

IK baal er erg van omdat ik een spuugprobleem gehad hebt waar ik nu wel goed mee om kan gaan maar met dat gesnaai merk ik dat ik er weer meer aan denk,

Ik vroeg me af, zijn er hier mensen die de pil geslikt hebben en toen een tijd helemaal geen pil geslikt hebben. Hoe voelde je je toen ? Wat voor een veranderingen merkte je op ?

Ik kan er niet mee stoppen omdat ik het slik voor mijn huid maar als ik het daarvoor niet zou hoeven te slikken zou ik heel benieuwd zijn hoe ik me dan zou voelen vandaar deze vraag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven