Pasta..!
zaterdag 3 november 2007 om 12:26
Hoi, ik ben zelf een fervent pasta-eter, en daarom lijkt het me leuk om hier je favoriete pastarecept neer te zetten. Dan kunnen we het allemaal uitproberen!
Zelf vind ik deze erg lekker:
Nodig:
een dunne prei
een teen knoflook
klein bakje slagroom
een ons gerookt ontbijtspek
een blik gepelde tomaten
een klein blikje tomatenpuree
een ons geraspte kaas
tijm
tagliatelle
Snijd de prei in kleine ringen, pers de knoflook. Fruit in een hapjespan. Daarna de gesneden ontbijtspek erbij. Aanbakken. Omroeren. Daarna: het blik gepelde tomaten erbij, mèt vocht. Roeren enzo.(Je kent dat wel).
Daarna: blikje tomatenpuree erbij. Roeren. Als laatste het potje slagroom erbij.
Weer even laten pruttelen. Daarna: een gedeelte van de geraspte kaas erbij. Weer even lekker laten pruttelen. Maak het gerecht af met wat tijm.
Kook ondertussen de tagliatelle.
Serveren met de rest van de kaas.
Het smaakt echt zalig.
Zelf vind ik deze erg lekker:
Nodig:
een dunne prei
een teen knoflook
klein bakje slagroom
een ons gerookt ontbijtspek
een blik gepelde tomaten
een klein blikje tomatenpuree
een ons geraspte kaas
tijm
tagliatelle
Snijd de prei in kleine ringen, pers de knoflook. Fruit in een hapjespan. Daarna de gesneden ontbijtspek erbij. Aanbakken. Omroeren. Daarna: het blik gepelde tomaten erbij, mèt vocht. Roeren enzo.(Je kent dat wel).
Daarna: blikje tomatenpuree erbij. Roeren. Als laatste het potje slagroom erbij.
Weer even laten pruttelen. Daarna: een gedeelte van de geraspte kaas erbij. Weer even lekker laten pruttelen. Maak het gerecht af met wat tijm.
Kook ondertussen de tagliatelle.
Serveren met de rest van de kaas.
Het smaakt echt zalig.
maandag 19 november 2007 om 16:38
Hey Zamira, no prob leuk dat je effe een seintje geeft. Maar ik weet zeker dat je het lekker gaat vinden!!!! Mmmm.... misschien moet ik zelf de ingredienten ook maar weer in huis halen het was toch wel erg lekker. En ik moet eerlijk zeggen dat ik makkelijk 2 of 3 keer per week pasta kan eten (niet dezelfde hoor maar deze is vrij "nieuw" qua recept dus dan maak ik hem een aantal keer tot ik er weer mee klaar ben) Smakelijk dus!
maandag 19 november 2007 om 19:43
woensdag 28 november 2007 om 13:17
Een pasta'tje dat ik af en toe wel eens klaarmaak, én dat echt niet veel werk is: spirelli met prei en gehakt.
Bak je gehakt rul en kruid met peper en zout, kook je spirelli, kook/stoof je prei en laat uitlekken. Doe alles samen in een pot. Daarna maak je een sausje van room, geraspte kaas en een bouillonblokje (ik neem een pasta of groenten blokje), doe dit in de pot, en ... smakelijk!
Om het toch wat lijn-vriendelijker te maken kan je kiezen voor kippegehakt, of 50/50 américain/rundergehakt of gemengd gehakt, light room en light geraspte kaas.
zondag 2 december 2007 om 01:18
quote:Salsita schreef op 04 november 2007 @ 15:09:
Oké, komt ie... dit is erg makkelijk en ontzettend lekker.
Ingredienten
Penne
Gerookte zalm (diepvries)
Spinazie (diepvries)
Boursin (light)
Kook de pasta,
Doe de spinazie in de wok
Snijd de zalm in vierkantjes en voeg die bij de spinazie
Als laatste de hele boursin (80 gram) er bij.
Smakelijk!
Variatie: kan ook met champignonroerbakmix ipv spinazie
ps ik weet niet of Sonja dit leuk vindt, maar who cares...
Ha Salsita, herkende je ballet schoentjes van een ander topic (meidenclub Amsterdam)
Dit pasta gericht is zo lekker en makkelijk, Voor mij is het mijn Maandag avond makkelijk en zeer lekker prakje. Grappig ik neem aan alleen maar Light.
Oké, komt ie... dit is erg makkelijk en ontzettend lekker.
Ingredienten
Penne
Gerookte zalm (diepvries)
Spinazie (diepvries)
Boursin (light)
Kook de pasta,
Doe de spinazie in de wok
Snijd de zalm in vierkantjes en voeg die bij de spinazie
Als laatste de hele boursin (80 gram) er bij.
Smakelijk!
Variatie: kan ook met champignonroerbakmix ipv spinazie
ps ik weet niet of Sonja dit leuk vindt, maar who cares...
Ha Salsita, herkende je ballet schoentjes van een ander topic (meidenclub Amsterdam)
Dit pasta gericht is zo lekker en makkelijk, Voor mij is het mijn Maandag avond makkelijk en zeer lekker prakje. Grappig ik neem aan alleen maar Light.
woensdag 2 januari 2008 om 00:16
Geen idee of hij er al bij staat, maar deze vind ik zelf errrrug lekker:
Tortelinni (kan je zelf de vulling kiezen, ik doe vaak kaas)
Prei
Ui
1 pakje tomato frito van heinz
1/2 bakje boursin (of de goedkope variant, haha)
gerookte spekjes
Kook de tortelini
Bak de spekjes, doe de ui erbij. Snij de prei in ringen, bak die in de pan erbij. Voeg de tomato frito erbij. Laat die even warm worden. Roer de boursin erdoor, proef even of de saus romig genoeg is. Evt naar smaak meer boursin bij roeren.
KLAAR!
Tortelinni (kan je zelf de vulling kiezen, ik doe vaak kaas)
Prei
Ui
1 pakje tomato frito van heinz
1/2 bakje boursin (of de goedkope variant, haha)
gerookte spekjes
Kook de tortelini
Bak de spekjes, doe de ui erbij. Snij de prei in ringen, bak die in de pan erbij. Voeg de tomato frito erbij. Laat die even warm worden. Roer de boursin erdoor, proef even of de saus romig genoeg is. Evt naar smaak meer boursin bij roeren.
KLAAR!
maandag 7 januari 2008 om 14:24
vraagje, ik ben erg verkouden en wil dus wat gezonds eten.
Nu wil ik eigenlijk zelf lasagna maken van zelfgemaakte tomatensaus en er eigenlijk ook een pak spinazie bij door gooien.
Maakt iemand wel eens op die manier lasagna? Is dat een beetje een combi? Nog aanvullende tips?
Mijn hoofd zit te verstopt om te bedenken of het lekker zal zijn...
Nu wil ik eigenlijk zelf lasagna maken van zelfgemaakte tomatensaus en er eigenlijk ook een pak spinazie bij door gooien.
Maakt iemand wel eens op die manier lasagna? Is dat een beetje een combi? Nog aanvullende tips?
Mijn hoofd zit te verstopt om te bedenken of het lekker zal zijn...
maandag 7 januari 2008 om 19:55
hey sartan,
Ik heb nu gewoon met een pak de lasagna gemaakt. Maar wil het ook een keer zelf maken. Ik maak altijd een basis tomatensaus van Jamie Oliver, tomaat, basilicum, knoflook, ui chilipepers, zout, peper. En ik dacht dan lasagnebladen, pak bladspinazie en of bechamel of een zak geraspte kaas erbij.....
Blauwschimmel lijkt me ook lekker ja, om het weer wat pittiger te maken... Nou ja voor een volgende keer maar!
Ik heb nu gewoon met een pak de lasagna gemaakt. Maar wil het ook een keer zelf maken. Ik maak altijd een basis tomatensaus van Jamie Oliver, tomaat, basilicum, knoflook, ui chilipepers, zout, peper. En ik dacht dan lasagnebladen, pak bladspinazie en of bechamel of een zak geraspte kaas erbij.....
Blauwschimmel lijkt me ook lekker ja, om het weer wat pittiger te maken... Nou ja voor een volgende keer maar!
dinsdag 8 januari 2008 om 11:27
Voor 2 personen:
175 gr spaghetti
3 eidooiers
100 gr gerookte spekblokjes
klein bekertje creme fraiche
geraspte parmezaanse kaas
Kook de spaghetti volgens de gebruiksaanwijzing. Bak de spekjes uit, laat ze uitlekken op keukenpapier. Meng de eidooiers met de creme fraiche en de helft van de parmezaanse kaas. Doe hier veel versgemalen peper doorheen. Giet de spaghetti af, maar laat een klein beetje van het kookvocht erin zitten. Meng de spekjes en het creme fraiche/ei/kaas mengsel op laag vuur door de spaghetti, tot het begint te stollen. Dien direct op, strooi de rest van de kaas er over.
Nog een variatie hierop: knip wat rucola door het mengsel, ook erg lekker.
175 gr spaghetti
3 eidooiers
100 gr gerookte spekblokjes
klein bekertje creme fraiche
geraspte parmezaanse kaas
Kook de spaghetti volgens de gebruiksaanwijzing. Bak de spekjes uit, laat ze uitlekken op keukenpapier. Meng de eidooiers met de creme fraiche en de helft van de parmezaanse kaas. Doe hier veel versgemalen peper doorheen. Giet de spaghetti af, maar laat een klein beetje van het kookvocht erin zitten. Meng de spekjes en het creme fraiche/ei/kaas mengsel op laag vuur door de spaghetti, tot het begint te stollen. Dien direct op, strooi de rest van de kaas er over.
Nog een variatie hierop: knip wat rucola door het mengsel, ook erg lekker.
woensdag 9 januari 2008 om 18:56
quote:molie schreef op 07 januari 2008 @ 19:55:
Ik maak altijd een basis tomatensaus van Jamie Oliver, tomaat, basilicum, knoflook, ui chilipepers, zout, peper. En ik dacht dan lasagnebladen, pak bladspinazie en of bechamel of een zak geraspte kaas erbij.....<snip>
Klinkt lekkerrrrrrr! Helaas heb ik al gegeten (niet zo'n sterke kookpoging van mannetjelief met nasi die ietsje te droog uit was gevallen.... wel lief... maar niet zo lekker dus ) Ik denk dat je wel moet zorgen dat het met de bladspinazie niet te flauw wordt zeg maar, dus extra chili, of idd xtra geraspte (parmezaanse? blauwe?) kaas of kruidenkaas door de spinazie (a la creme? ben ik zelf niet zo weg van maar mijn kleine nichtjes bijvoorbeeld vinden dit heerlijk)
Ik maak altijd een basis tomatensaus van Jamie Oliver, tomaat, basilicum, knoflook, ui chilipepers, zout, peper. En ik dacht dan lasagnebladen, pak bladspinazie en of bechamel of een zak geraspte kaas erbij.....<snip>
Klinkt lekkerrrrrrr! Helaas heb ik al gegeten (niet zo'n sterke kookpoging van mannetjelief met nasi die ietsje te droog uit was gevallen.... wel lief... maar niet zo lekker dus ) Ik denk dat je wel moet zorgen dat het met de bladspinazie niet te flauw wordt zeg maar, dus extra chili, of idd xtra geraspte (parmezaanse? blauwe?) kaas of kruidenkaas door de spinazie (a la creme? ben ik zelf niet zo weg van maar mijn kleine nichtjes bijvoorbeeld vinden dit heerlijk)
donderdag 10 januari 2008 om 00:44
Mijn favorieten:
Voor 2 personen:
- Pak verse ravioli
- Prei
- Bakje boursin
- Blik tomaten
- groentebouillonblokjes
Evt. hamblokjes/cashewnoten
Prei bakken/boursin en tomaten erbij en een bouillonblokje om het te kruiden. Door de pasta roeren (die je ondertussen gekookt hebt...) cashewnoten erover en klaar!!
- 200g verse tagliatelle
- 200g peultjes
- 200 g sperziebonen
- zakje pijnboompitten
- bakje provencaalse spekreepjes
- rucola
- parmezaanse kaas/geitenkaas
- groentebouillon
pasta koken in bouillon. Spekreepjes en pijnboompitten bakken. Peultjes en sperziebonen koken. Alles door elkaar gooien en dan de kaas erbij.
- 200 g tagliatelle of penne
- 5 plakjes pancetta
- 150g gormas (evt aanpassen naar smaak)
- 100 ml room (evt aanpassen naar smaak)
- pijnboompitten
- zak versie spinazie
pasta koken. Pancetta uitbakken. Pijnboompitten bakken. Van de gormas en room een saus maken. Op het laatste moment de spinazie erdoor. Saus door de pasta roeren en dan de pancetta en pijnboompitten erover strooien.
Voor 2 personen:
- Pak verse ravioli
- Prei
- Bakje boursin
- Blik tomaten
- groentebouillonblokjes
Evt. hamblokjes/cashewnoten
Prei bakken/boursin en tomaten erbij en een bouillonblokje om het te kruiden. Door de pasta roeren (die je ondertussen gekookt hebt...) cashewnoten erover en klaar!!
- 200g verse tagliatelle
- 200g peultjes
- 200 g sperziebonen
- zakje pijnboompitten
- bakje provencaalse spekreepjes
- rucola
- parmezaanse kaas/geitenkaas
- groentebouillon
pasta koken in bouillon. Spekreepjes en pijnboompitten bakken. Peultjes en sperziebonen koken. Alles door elkaar gooien en dan de kaas erbij.
- 200 g tagliatelle of penne
- 5 plakjes pancetta
- 150g gormas (evt aanpassen naar smaak)
- 100 ml room (evt aanpassen naar smaak)
- pijnboompitten
- zak versie spinazie
pasta koken. Pancetta uitbakken. Pijnboompitten bakken. Van de gormas en room een saus maken. Op het laatste moment de spinazie erdoor. Saus door de pasta roeren en dan de pancetta en pijnboompitten erover strooien.
woensdag 16 januari 2008 om 15:11
quote:molie schreef op 07 januari 2008 @ 14:24:
Mijn hoofd zit te verstopt om te bedenken of het lekker zal zijn...Voor 'lasagna tricolore' doe ik om en om laagjes zelfgemaakte rode saus en groene saus (da's 1 pak spinazie met 1 kuipje kruidenkaas of blauwschimmel&roomkaas mengsel en wat gemalen peper). Bovenop de lasagna witte bechamelsaus met flink veel kaas.
Mijn hoofd zit te verstopt om te bedenken of het lekker zal zijn...Voor 'lasagna tricolore' doe ik om en om laagjes zelfgemaakte rode saus en groene saus (da's 1 pak spinazie met 1 kuipje kruidenkaas of blauwschimmel&roomkaas mengsel en wat gemalen peper). Bovenop de lasagna witte bechamelsaus met flink veel kaas.
donderdag 17 januari 2008 om 00:02
donderdag 17 januari 2008 om 00:58