Werk & Studie alle pijlers

slechtste werkgevers ooit

15-10-2010 18:18 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft persoonlijke ervaringen met de allerslechtste werkgever(s) ooit? Ik heb het dan niet over die lullige uitbrander of je salaris wat niet klopte. Nee, meer over beleid wat verstrekkende gevolgen heeft / had voor grote groepen werknemers.

Ik vond er 2:

- Een postbedrijf

- Een hele grote cateraar

En NEE !!, Ik was daar niet werkzaam voor! ( gelukkig)
Mag dit?
quote:Michelle90 schreef op 15 oktober 2010 @ 18:19:

Mag dit?Denk 't niet...
Heb zelf voor het postbedrijf gewerkt en vond het een uitstekende werkgever. Destijds een ongelooflijk goed salaris voor het werk wat ik deed, goede arbeidsvoorwaarde en leuke collega's.
waarom wil je dit topic openen? Om gal te spuien? Omdat ten tijden van een recessie er ontslagen vallen en de directie nog wel dikke auto's onder de kont hebben?

Hmm, ik denk niet dat dit een succes wordt.
quote:heleen1234 schreef op 15 oktober 2010 @ 18:27:

waarom wil je dit topic openen? Om gal te spuien? Omdat ten tijden van een recessie er ontslagen vallen en de directie nog wel dikke auto's onder de kont hebben?

Hmm, ik denk niet dat dit een succes wordt.Het is bij dit postbedrijf wel erg vreemd dat postbodes ontslagen worden en postbezorgers aangenomen middels een geraniumcampagne.
quote:Liselotte4 schreef op 15 oktober 2010 @ 18:26:

Heb zelf voor het postbedrijf gewerkt en vond het een uitstekende werkgever. Destijds een ongelooflijk goed salaris voor het werk wat ik deed, goede arbeidsvoorwaarde en leuke collega's.

Waarschijnlijk hetzelfde bedrijf helemaal eens!

Al liepen me daar klagers rond maar je kan het toch nooit bij iedereen goed doen....
Wat is een geraniumcampagne?
quote:twinkeling schreef op 15 oktober 2010 @ 18:33:

Wat is een geraniumcampagne?Ja, dat zou ik ook wel eens willen weten.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
quote:twinkeling schreef op 15 oktober 2010 @ 18:33:

Wat is een geraniumcampagne?momenteel heeft dat bedrijf een campagne waarbij de slogan is: ' blijf niet achter de geraniums wordt ***postbezorger'. Leuke campagne trouwens.
Nee, dit mag niet.
quote:vrijbuiter schreef op 15 oktober 2010 @ 18:31:

[...]

Het is bij dit postbedrijf wel erg vreemd dat postbodes ontslagen worden en postbezorgers aangenomen middels een geraniumcampagne.Nee hoor, ze gaan over naar andere contracten. Ze willen graag mensen die voor een paar uur per dag beschikbaar zijn, niet meer 8 uur per dag. Ze mikken op huisvrouwen/moeders.

[...]

Het is bij dit postbedrijf wel erg vreemd dat postbodes ontslagen worden en postbezorgers aangenomen middels een geraniumcampagne.De vakbond zal het je kunnen uitleggen.
Wat wil je met die reacties? De betreffende bedrijven afbranden, je gesteund voelen in je overtuiging?

Open jij nu echt topics om het openen van een topic?

[...]

Het is bij dit postbedrijf wel erg vreemd dat postbodes ontslagen worden en postbezorgers aangenomen middels een geraniumcampagne.

Dat is helemaal niet vreemd. Door veranderingen in het systeem is het beroep postbezorger van full-time functie naar part-time functie gegaan. Niet elke full-timer is het daar mee eens. Als er niet genoeg werk voorhanden is, zal die persoon niet ontkomen aan een ontslagregeling.

Ondertussen zijn die part-timers wel nodig (2 a 3 uur per dag). En die worden weer geworven met een geraniumcampagne.

Soms helpt het om iets verder te kijken dan je neus lang is...
quote:Liselotte4 schreef op 15 oktober 2010 @ 18:51:

[...]

momenteel heeft dat bedrijf een campagne waarbij de slogan is: ' blijf niet achter de geraniums wordt ***postbezorger'. Leuke campagne trouwens.Dankjewel
heb jij ook zoveel vrije tijd dat je de dag doorneemt met de caissière...?
maarre daarom is de TNT toch nog geen slechte werkgever?

Ik heb wel een hele slechte gehad. Werkte 50 uur in de week voor net iets meer dan het minimumuurloon en kreeg voor 40 uur uitbetaald. Er werden gouden bergen beloofd die er natuurlijk niet waren. De baas was aan de coke en er viel dus geen zinnig woord met hem te wisselen :(
quote:tandpasta schreef op 15 oktober 2010 @ 20:01:

maarre daarom is de TNT toch nog geen slechte werkgever? In tegendeel. Daardoor bestaat TNT nog, en kunnen ze nog mensen aan het werk houden.

Het spijt me echt, maar mensen gaan tekeer tegen TNT zonder enig benul van de (internationale) postmarkt.
quote:rider schreef op 16 oktober 2010 @ 01:16:

[...]

In tegendeel. Daardoor bestaat TNT nog, en kunnen ze nog mensen aan het werk houden.

Het spijt me echt, maar mensen gaan tekeer tegen TNT zonder enig benul van de (internationale) postmarkt.

Idd, ik begrijp niet dat TNT post doorsluist naar V.S.P. en dan maar janken dat er minder werk voor de postbode zou zijn. TNT wil gewoon op een simpele manier van zijn 'dure' postbode af , om die vervolgens in te ruilen voor een goedkopere postbezorger.

Zullen we dat voor de grap eens met iedereen doen? Dan weet ik wel wat de gevolgen zijn.
quote:vrijbuiter schreef op 16 oktober 2010 @ 09:01:

[...]

Idd, ik begrijp niet Heb je je al eens werkelijk in de bedrijfsvoering van TNT verdiept dan?
joh ik heb een werkgever gehad, die me niet kon betalen (als in: ik kreeg geen loon meer) me wel wilde onstlaan maar niet de ontslagvergunning aan vroeg. Ik uiteindelijk na een paar maanden geen loon ikzelf ontstlag heb genomen, maar dus: geen recht op een uitkering want zelf ontslag genomen, en met een advocaat het achterstallig loon moest halen.

Dat noem ik een slechte werkgever!
quote:rider schreef op 16 oktober 2010 @ 13:47:

[...]

Heb je je al eens werkelijk in de bedrijfsvoering van TNT verdiept dan?Of in de strategie van de bonden?
quote:wuiles schreef op 16 oktober 2010 @ 13:54:

[...]

Of in de strategie van de bonden?Daar heb ik me in het geval van TNT nooit in verdiept, met als gevolg dat ik er echt he-le-maal niets van begrijp. Loonmatiging afwijzen als middel om werkgelegenheid te behouden en dan zeuren dat die werkgelegenheid niet behouden kan blijven. Snap jij dat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven