Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
we zijn nu een beetje aan het kijken, en als we nog een ticket willen hebben is een retourtje soms nog goedkoper ipv enkeltje :/

Maar als ik het goed begrijp kun je met een toeristen visum van 2 maanden een enkeltje boeken. lol dat wist ik niet

Ik had nog gekeken naar (nederlandse) zorgverzekeraars die werelddekkend zijn (zoiets als OOM inderdaad), maar dat is inderdaad duur. Dan is inderdaad een thaise zorgverzekering een beter alternatief. Maar op internet lees ik ook weer vage verhalen dat ze er zomaar uit kunnen zetten etc. (als je bv te oud bent). Nu zijn wij gelukkkig nog jong, maar je moet volgens mij wel goed alle kleine lettertjes lezen denk ik. Thaise zorgverzekeringen worden denk ik minder streng gecontroleerd dan nederlnadse zorgverzekeringen

Ik heb trouwens nog geen ervaring in het onderwijs. Misshcien valt het mij wel erg tegen ;) Maar ik vind met kinderen werken wel erg leuk.

Verder heb ik me bachelor diploma, heeft dat nog toegevoegde waarde op krijgen van een baan? of maakt dat geen drol uit in thailand.

Werken jullie ook allebei in het onderwijs trouwens?

oja, komen jullie veel andere nederlanders tegen die ook in thailand wonen?
ja ik werk in het onderwijs en welke bachelor je ook hebt, dat is alleen maar goed in Thailand!!

Er zijn meerdere nederlanders met name in BKK te ontmoeten via de nl vereniging. IK heb daar nooit tijd voor helaas omdat ze altijd op de eerste donderdag van de maand bijeen komen en das voor mij een heel onhandige avond, vandaar. Verder genoeg aanspraak hier en genoeg advies e.d. je gaat we in eerste instantie naar Bangkok toch? Niet een of ander verlaten dorp ergens in Isaan?

Dan komt t allemaal wel goed joh...
Kijk eens bij Air Berlin, die hebben altijd wel redelijk geprijsde tickets. Of met Emirates via Dubai wil ook nog wel eens goedkoper zijn. Of anders met Air Asia via Londen en Kuala Lumpur naar Bangkok, is een tikkie om maar kan ook de moeite waard zijn.
Oh en ik werk (nog) niet in het onderwijs, maar ken wel Nederlanders daar die dat wel doen (in Bangkok en Chiang Mai)
Jammer Sunny, we worden voorlopig geen collega's.. Hij stuurde net een email dat het voorlopig niet doorgaat. Misschien in april.
He wat jammer Mayou. Maar als het een Thaise school is wordt het geen april hoor, dan is het vakantie (songkran) dus pas in mei. Nou ja, jullie zaten er niet echt heel erg op te wachten toch? Of heb ik dat verkeerd begrepen? Ik kan je nog wel wat tips geven hoor, er worden best wel weer wat banen aangeboden.
Nou het had me toch wel erg leuk geleken en met name op deze school. Kun je me die tips mailen, voor het geval dat... Alvast dank.
Ik heb al lekker bijna het hele topic doorgelezen op deze zondag.

Ik heb een ticket geboekt voor januari en zal 3,5 week in Thailand blijven.

Nu heb ik al een globale route voor het binnenland, maar heb echt géén idee wat nu 2 mooie eilanden zijn om te bezoeken!

En gezien hier een hoop 'kenners' zitten, wilde ik het eens aan jullie voorleggen. Ik ben niet van het super toeristische, hou van mooie natuur, échte cultuur (niet van die toeristische dansjes), snorkelen vind ik heerlijk etc.

En overigens zijn andere tips ook welkom hoor, dingen die je gezien/gedaan moet hebben .

Ik ben 2 jaar geleden in Maleisië en ook Maleisisch Borneo geweest en heb mij er prima vermaakt, vooral Borneo was prachtig!
Koh Phayam moet heel mooi zijn en nog niet zo ontdekt door de massa. Ben er zelf nooit geweest dus heb het alleen van horen zeggen. Het ligt in de Andaman zee en dat is wel een geweldige zee om in te duiken, dan zal het met snorkelen ook wel goed zitten.
Mayou, wil je mij aub even mailen, ben je mailadres kwijt, sorry!!
Wie weet van jullie Thailand kenners hoe zit met het reizen naar Thailand met de hevige regenvallen die nu gaande zijn? Ik ben 12 nov van plan die richting uit te gaan maar ik vraag me af of ik daar goed aan doe. Ticket is al geboekt en betaald. Ik heb wel een annuleringsverzekering mocht het echt te erg worden. Iemand ook van plan om op korte termijn daar naar toe te gaan? Bij min van Bin zaken nog geen neg reisadvies gelezen.
quote:driewieler schreef op 25 oktober 2010 @ 12:41:

Wie weet van jullie Thailand kenners hoe zit met het reizen naar Thailand met de hevige regenvallen die nu gaande zijn? Ik ben 12 nov van plan die richting uit te gaan maar ik vraag me af of ik daar goed aan doe. Ticket is al geboekt en betaald. Ik heb wel een annuleringsverzekering mocht het echt te erg worden. Iemand ook van plan om op korte termijn daar naar toe te gaan? Bij min van Bin zaken nog geen neg reisadvies gelezen.

Ze geven nu alleen nog het advies om je registreren bij de ambassade. Zodat ze je aldaar evt kunnen adviseren.

vriend zit daar nu (BKK), zegt wel wateroverlast gezien te hebben, maar er nog geen hinder van te hebben ondervonden. Nu maar hopen dat het vliegveld donderdag nog open is
Dat wordt spannend dan voor je vriend. Ik ben van plan te gaan eiland hoppen in de golf van Thailand. Volgens mij is dat de komende dagen een risico gebied. Ik ga het in de gaten houden maar
*Breekt even in*

Mayou, ik ben gebeld...

*Breekt weer uit*
Door the men in blue???
Oui.
en wat is hierop uw antwoord?
Oui.
Thnx Mayou, gaat op het lijst met opties!

Enne nog steeds zijn alle tips welkom hoor
Tut, leuk man! Wanneer?
Is nog niet helemaal duidelijk, deze haalde ik niet ivm ozt. Maar sta dus bovenaan. Vind het heel spannend en moest me wel even herbezinnen, maar ik ga er gewoon voor!
Ben net terug uit Bangkok. Er staan weliswaar zandzakken en het water op de rivier was redelijk hoog, maar voor de rest was er in Bangkok niets aan de hand. Ben eerder vorige week vanuit de Tratprovincie naar Bangkok gereisd. Een paar dagen voor vertrek was dat niet mogelijk ivm de overstromingen, maar net als dat het water snel komt, zakt het water ook heel snel. Onderweg hebben we tot mijn verbazing niet veel van het water gezien.

De Thai willen de toeristen er ook niet mee 'lastig vallen', dus vanuit het Nederlandse nieuws hebben we meer informatie gehad dan ter plaatse. Maar mijn ervaring is dat de situatie per dag verschillend is.
Ik ben klaar om as vrijdag naar Bangkok te vliegen. Zoals het er nu naar uitziet blijft het regenen in het hele land muv het noorden. Maar het idee om niet aan het strand te liggen staat me niet zo aan. Iemand leuke tips voor landen die daar niet ver vandaan liggen met zonpotentie?
Shianoukville in Cambodja en dat combineren met Angkor Wat en Phnom Penh? Check echt even goed het weer, want het is in heel Indochina op het moment best wisselvallig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven