3000 IS JARIG!
woensdag 13 oktober 2010 om 20:54
Lieve leden,
Wat vliegt de tijd hè? Voordat je het in de gaten hebt is er weer een week voorbij!
Dit topic begon een jaar geleden vanuit een geintje. BAM en ik wilden ook wel eens een topic met 3000 berichten voor elkaar boksen. Dat is meer dan gelukt. Allereerst dank voor iedereen die daar ooit, op wat voor manier dan ook, een bijdrage aan heeft geleverd.
Bij meer dan 3 postings ben je levenslang lid. Dat zijn er inmiddels nogal wat. We gaan geen namen noemen, want dan doen we mensen te kort of mensen worden geassocieerd met iets, waar ze niet (meer) mee geassocieerd willen worden.
We hebben gelachen (veel gelachen), gedeeld, gehuild, vervloekt, gezongen, gedronken, verbannen en aanbeden. Iedereen is welkom (tot het tegendeel bewezen is), leed wordt niet met leed vergeleken en quoten is niet netjes.
Heppy New Topic, een fijne verjaardag, maak er een mooie dag van!
Posters, ex-posters, meelezers, stalkerTs, bannelingen, Naomi, (ex)Angels, Annerietje, Hogerhand…… neem een stuk taart, neem een borrel. Het is feest!
zondag 17 oktober 2010 om 15:06
zondag 17 oktober 2010 om 15:06
Dat van vanochtend is goedgekomen Vin, met een hoop stress en gehaast.
En zie je het woordje Stress? Dat is nu juist hetgene wat ik er niet meer bij wil/kan hebben en dat heb ik aan hem uitgelegd. Vanochtend zei ik nog: Bel nou even dan weten we hoe laat we er precies moeten zijn. Nee dat was niet nodig, hij wist het wel.
Moos... je legt de vinger op de zere plek ja.
En zie je het woordje Stress? Dat is nu juist hetgene wat ik er niet meer bij wil/kan hebben en dat heb ik aan hem uitgelegd. Vanochtend zei ik nog: Bel nou even dan weten we hoe laat we er precies moeten zijn. Nee dat was niet nodig, hij wist het wel.
Moos... je legt de vinger op de zere plek ja.
zondag 17 oktober 2010 om 15:07
Dat geeft toch niet dat je in de put zit? Dat mag hoor! Je hoeft niet altijd zo sterk te zijn. Kom op, je bent een mens hoor geen robot.
En tuurlijk ga je door, dat is nou juist het unieke van ons, van mensen maar vooral van sterke vrouwen. We weten onze weg altijd wel weer te vinden ook al moeten we even ronddolen.
Gipsblokken, goeie Moos. Ik stel toch karton voor eigenlijk. Dat papier is misschien te dun maar gipsblokken met blote handen weghalen is ook best heftig. Karton is wel goed te doen....
En tuurlijk ga je door, dat is nou juist het unieke van ons, van mensen maar vooral van sterke vrouwen. We weten onze weg altijd wel weer te vinden ook al moeten we even ronddolen.
Gipsblokken, goeie Moos. Ik stel toch karton voor eigenlijk. Dat papier is misschien te dun maar gipsblokken met blote handen weghalen is ook best heftig. Karton is wel goed te doen....
zondag 17 oktober 2010 om 15:09
Dankjewel Egel, ik weet het en ja dat is het goeie adres.
Roos... is het heel raar als ik zeg dat we geen tijd en geen geld voor hulp hebben? Geld zou nog wel lukken, maar tijd niet. Want dan moet ik onder werktijd en dat kost me uren, hetzelfde geldt voor Bianco.
Bovendien weet ik echt niet waar ik moet beginnen. Als ik tegen Bianco zeg dat ik me kut voel en er echt niks meer bij kan hebben, en hij veroorzaakt dan toch nog stress en zorgen, dan lijkt me dat ie een enorme baal watten in zn oren heeft.
Roos... is het heel raar als ik zeg dat we geen tijd en geen geld voor hulp hebben? Geld zou nog wel lukken, maar tijd niet. Want dan moet ik onder werktijd en dat kost me uren, hetzelfde geldt voor Bianco.
Bovendien weet ik echt niet waar ik moet beginnen. Als ik tegen Bianco zeg dat ik me kut voel en er echt niks meer bij kan hebben, en hij veroorzaakt dan toch nog stress en zorgen, dan lijkt me dat ie een enorme baal watten in zn oren heeft.
zondag 17 oktober 2010 om 15:09
Bi, je hoeft geen muur op te trekken. Probeer even het moment te pakken en rust in te brengen voor allebei. Even (als is het maar een uurtje) je focus op iets anders als jullie problemen.
Instorten is geen optie. Jij moet nu even heel goed voor jezelf zorgen.
Maak voor jezelf een lijstje wat goed is voor jou!
Instorten is geen optie. Jij moet nu even heel goed voor jezelf zorgen.
Maak voor jezelf een lijstje wat goed is voor jou!
zondag 17 oktober 2010 om 15:10
Elke muur, van papier, gips of karton zorgt er voor dat ik enorm afstand ga nemen. En ook heel koel en afstandelijk ga doen. Dan straal ik met heel mn lijf uit dat hij me niet meer interesseert. Elk praatje, elk woord wat hij dan zegt daar reageer ik dan op met: Nutteloze informatie, of
Ja, dat heb je vaker gezegd
Ik word dan heel kattig, koel en cynisch
Ja, dat heb je vaker gezegd
Ik word dan heel kattig, koel en cynisch
zondag 17 oktober 2010 om 15:12
quote:Gravinnetje schreef op 17 oktober 2010 @ 15:09:
En Bi, niet zo'n bellerT? Te confronterend zeker?
Ja klopt, wijsneus!
En mijn lijstje Floor is heel kort:
- rust
- reinheid
- regelmaat
Reinheid heb ik zelf in de hand en dat gaat prima.
Rust ---> onmogelijk met zo'n gestresste springende Bianco in de buurt
Regelmaat ---> onmogelijk door alle dingen die moeten die tussendoor komen en dan ook gelijk moeten
En Bi, niet zo'n bellerT? Te confronterend zeker?
Ja klopt, wijsneus!
En mijn lijstje Floor is heel kort:
- rust
- reinheid
- regelmaat
Reinheid heb ik zelf in de hand en dat gaat prima.
Rust ---> onmogelijk met zo'n gestresste springende Bianco in de buurt
Regelmaat ---> onmogelijk door alle dingen die moeten die tussendoor komen en dan ook gelijk moeten
quote:Gravinnetje schreef op 17 oktober 2010 @ 15:07:
Dat is inherent aan ons moeder-zijn, denk ik. Voor onze kinderen doen we hetzelfde en voor onze mannen vaak ook. Dat is tenminste mijn ervaring en dat brengt problemen met zich mee.
Dat is inherent aan ons moeder-zijn, denk ik. Voor onze kinderen doen we hetzelfde en voor onze mannen vaak ook. Dat is tenminste mijn ervaring en dat brengt problemen met zich mee.
quote:Gravinnetje schreef op 17 oktober 2010 @ 15:10:
Hij zal de stress en zorgen niet met opzet veroorzaken of om jou dwars te zitten Bi. Hij zal ook niet lekker in zijn vel zitten.Ik weet het, hij zal me nooit bewust een kutgevoel bezorgen. Maar ik ben nou eenmaal het dichtste bij, dus ben ik gewoon de pispaal. En dat weiger ik te zijn!
Hij zal de stress en zorgen niet met opzet veroorzaken of om jou dwars te zitten Bi. Hij zal ook niet lekker in zijn vel zitten.Ik weet het, hij zal me nooit bewust een kutgevoel bezorgen. Maar ik ben nou eenmaal het dichtste bij, dus ben ik gewoon de pispaal. En dat weiger ik te zijn!