3000 IS JARIG!
woensdag 13 oktober 2010 om 20:54
Lieve leden,
Wat vliegt de tijd hè? Voordat je het in de gaten hebt is er weer een week voorbij!
Dit topic begon een jaar geleden vanuit een geintje. BAM en ik wilden ook wel eens een topic met 3000 berichten voor elkaar boksen. Dat is meer dan gelukt. Allereerst dank voor iedereen die daar ooit, op wat voor manier dan ook, een bijdrage aan heeft geleverd.
Bij meer dan 3 postings ben je levenslang lid. Dat zijn er inmiddels nogal wat. We gaan geen namen noemen, want dan doen we mensen te kort of mensen worden geassocieerd met iets, waar ze niet (meer) mee geassocieerd willen worden.
We hebben gelachen (veel gelachen), gedeeld, gehuild, vervloekt, gezongen, gedronken, verbannen en aanbeden. Iedereen is welkom (tot het tegendeel bewezen is), leed wordt niet met leed vergeleken en quoten is niet netjes.
Heppy New Topic, een fijne verjaardag, maak er een mooie dag van!
Posters, ex-posters, meelezers, stalkerTs, bannelingen, Naomi, (ex)Angels, Annerietje, Hogerhand…… neem een stuk taart, neem een borrel. Het is feest!
zondag 17 oktober 2010 om 22:11
Daarom lees ik hem nu niet spuuk, ik ken mezelf al zo goed dat ik weet dat als ik niet lekker in mn vel zit ik het niet moet lezen omdat ik mezelf dan wel onder uit haal (pff wat een zin!)
Ik vind wel een pluim. En dat heeft niet met hoge IQ te maken maar het feit dat je je in bepaalde situaties goed 'redt'. Daar kan ik een voorbeeld aan nemen en daar werk ik dus ook aan.
Maar mag best wel eens gezegd worden dat je een pluim verdiend toch? Niet alles vanzelfsprekend vinden leren ze me namelijk ook
Ik vind wel een pluim. En dat heeft niet met hoge IQ te maken maar het feit dat je je in bepaalde situaties goed 'redt'. Daar kan ik een voorbeeld aan nemen en daar werk ik dus ook aan.
Maar mag best wel eens gezegd worden dat je een pluim verdiend toch? Niet alles vanzelfsprekend vinden leren ze me namelijk ook
zondag 17 oktober 2010 om 22:11
Het leuke van deze site en de boeken van Berthold Gunst is dat je gestimuleerd wordt in "omdenken" niet zwart of wit. Of ja of nee.
Eens anders naar een situatie kijken, met open creatieve blik en houding.
Daarmee laat je soms een starre houding los en kom je erachter dat je niet alleen links of rechtsaf kunt gaan.
Maar bijvoorbeeld ook, rechtdoor, achteruit of omhoog.
Vergelijk het volgende voorbeeld:
Watdoen kinderen als het regent?
Laarzen aan en lachend in de plassen springen.
Wat doen volwassenen als het regent?
Onder hun paraplu wegduiken in de kraag van hun jassen.
Dat verschil zegmaar.
Eens anders naar een situatie kijken, met open creatieve blik en houding.
Daarmee laat je soms een starre houding los en kom je erachter dat je niet alleen links of rechtsaf kunt gaan.
Maar bijvoorbeeld ook, rechtdoor, achteruit of omhoog.
Vergelijk het volgende voorbeeld:
Watdoen kinderen als het regent?
Laarzen aan en lachend in de plassen springen.
Wat doen volwassenen als het regent?
Onder hun paraplu wegduiken in de kraag van hun jassen.
Dat verschil zegmaar.
zondag 17 oktober 2010 om 22:13