Koud water/koude CV

20-10-2010 17:56 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oooh damn, als de man van huis is...

Haren in de verf, die over 30 min uitgespoeld moet worden, denk ik

ga nog even snel de kinderen in bad doen...koud water!!!

Dus ik ge-armd met waterpomptang, emmer en oude handoek richting CV installatie.

Display zegt; FILL...ok, ok ik kom er al aan...

Affijn, gevuld, netjes op reset gedrukt.

Met de hele zooi weer naar beneden en blij dat het gelukt is...tot ik de warm waterkraan aanzet en ik nu inmiddels na 1hrnog geen warm water of een warme cv heb...aaargh.

Ik heb inmiddels al wel een keer 30 min de stekker uit dat ding getrokken wat ook geen resultaat leverde.

Ja hoor man is weer eens een avond de hort op en nu??

Kan de handleiding nergens vinden ook niet op het internet, en manlief is onbereikbaar.

Wie helpt?

Het gaat om een;

Benraad S-HR24T
quote:pearle schreef op 20 oktober 2010 @ 18:20:

[...]

Ik heb gewoon een combi ketel met een waakvlam hoor, je hoeft hem alleen niet meer net zoals vroeger met een lucifer aan te doen, maar gewoon drukken op de vonkontsteking.icm met de gastoevoer knop.
Denkt ook aan waakvlam (zit er een grote rode knop op het ding waarop je moet klikken?)

Als dat zo is helpt het om terwijl je dit doet een warme kraan te laten lopen.
ooooooooooooooh...hahahaha...en hoe ziet zo'n vonk ontstekingsknop er uit?

Heb ik hier namelijk nog niet kunnen ontdekken...djeezs nitwit dat ik ben.
ehh... met een soort van sterretje erop? Een vonkje? Of idd een rode knop?
Hier vind je een handleiding van een Benraad CV ketel. Geen idee of dit het goede type is, dat staat er niet bij, maar je kan allicht even kijken:

http://www.bosy-online.de/Gebruikshandleiding.pdf
Wat is de druk in je systeem? Volgens de handleiding moet deze tussen de 1,5 en 2 bar zijn.
En dat je moet ontluchten voor het vullen...
quote:EvenWatAnders schreef op 20 oktober 2010 @ 18:19:

[quote]Honingvogel schreef op 20 oktober 2010 @ 18:14:

Als je ketel niet aanslaat. heb je goede kans op lucht in je leidingen en daarom moet je twee keer per jaar ontluchten.

Warm water komt toch echt uit de kraan en niet uit de radiator.

Je ketel kan ook warm water leveren als het CV deel uitgeschakeld is (dus niet thermostaat uit, maar CV deel uit).

@TO Als hij nog aangeeft dat hij gevuld moet worden is de druk waarschijnlijk nog niet hoog genoeg. Staat het wijzertje in het groene deel van de drukmeter?

Je kan ook proberen om het CV deel uit te schakelen (zie handleiding). Wellicht heb je dan wel warm water. Brandt trouwens het lampje naast het symbool van warm water? Anders is die wellicht gewoon uitgeschakeld.
Lukt het je niet met de tips hier dan zou ik toch zeker een buurman erbij halen. Niks raars aan. Ben zelf ook wel eens bij de overburen op zolder geweest hiervoor (niet dat dat veel helpt, maar goed).
Hij geeft P 1.9 aan

en

A22 ???
quote:EvenWatAnders schreef op 20 oktober 2010 @ 18:30:

En dat je moet ontluchten voor het vullen...... klopt wel wat je zei over automatisch ontluchten, maar ik zou het zelf dus wel handmatig doen omdat j dan meteen alle lucht uit je systeem hebt en de aangegeven druk (op je ketel) dichter bij de echte druk ligt
quote:LadyLoveBug schreef op 20 oktober 2010 @ 18:34:

Hij geeft P 1.9 aan

en

A22 ???Druk is 1.9 bar ( is goed) en je water Aanvoertemperatuur is 22 graden. A staat voor het Automatisch ontluchtingsprogramma. Die is die nu aan het doen dus
Heb je het ketelprogramma opnieuw ingesteld?
P 1,9 zegt dat de druk 1,9 bar is, dat zou goed moeten zijn. Zie blz 5 van de handleiding.

A22 zegt dat het automatische ontluchtingsprogramma in werking is en dat de watertemperatuur 22 graden is. Zie blz 9 van de handleiding
het ontluchtingsprogramma begint nadat je je instellingen opnieuw hebt ingevoerd. Ook staat er in de handleiding dat het ontluchten vanuit het laagste punt van je systeem moet gebeuren. Dit doet mij denken dat je dit handmatig moet doen.
Dit ontluchten vanaf het laagste punt gebeurt voordat je de ketel voor de tweede keer vult.
Ja dat van die druk wist ik, en dat de A voor autom. ontluchting stond ook....maar die 22 is dat dan wel goed?
ok, nu staat er 3 27

de 3 staat voor brander actief op cv...en die 27? is dat ok?
Brandt het lampje naast het symbool van de douche? Als dat niet zo is, is je warmwatersysteem niet ingeschakeld. En krijg je dus ook geen warm water.
nee, want je wil je dat nummer op bv 60 hebben, want het betekend de watertemperatuur (zie een van mijn eerdere posts)
Je CV is lang uit geweest en dus is de watertemperatuur laag, dat zal je gaan zien stijgen nu hij weer aan is.
En hij stijgt al: eerst 22 nu al 27
Dat is dus prima.
ja die brandt(lampje naast mn douche icoontje)

Ok wat moet ik doen om dat te veranderen? die temp op 60??
Krijg opeens een flashback naar januari dit jaar. -15 graden en mijn cv deed het opeens niet meer (op en vrijdag grrr). Ketel staat bij bovenburen en die waren een weekendje weg. Ben letterlijk mijn huis ontvlucht vanwege de kou.

Sorry helaas dus geen tips

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven