***APRIL 2007***
woensdag 12 september 2007 om 21:11
naamleef-
tijdnaam kindjegeb.
datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo
Steijn16/03/07
16/03/0711 kg
11kg83cm
81cmMees
28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee
27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje
27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop
11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars
22/12/05
Nina
15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot
04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia
24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj
15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee
15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas
16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin
23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs
8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee
DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE
Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
tijdnaam kindjegeb.
datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo
Steijn16/03/07
16/03/0711 kg
11kg83cm
81cmMees
28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee
27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje
27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop
11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars
22/12/05
Nina
15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot
04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia
24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj
15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee
15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas
16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin
23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs
8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee
DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE
Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
donderdag 29 november 2007 om 21:06
*** duim, duim, dat Lara haar vriend mag trekken zaterdag**** (dit kan ook heel anders begrepen worden )
Wat een goeie buggy zeg! ik zou bijna willen dat ik niet al een buggy voor erbij had, want deze lijkt me veel handiger! Maar om er nou nog een aan te schaffen, lijkt me toch niet zo slim plan.
Ben trouwens nog niet naar de ha geweest met Ole, het was vanmorgen al beter, dus ik wacht gewoon nog even af! Hoe hij er aan komt weet ik trouwens niet er zal wel iets in zijn oogjes beland zijn door mij, Fachatman, Kaj, iemand anders of op een andere manier.
Fijn Micha dat het leuk was op de psz, is toch wel heel spannend altijd, kan je eens op msn zetten naar welke psz hij gaat, hele grote kans dat hij bij collegea van mij zit nl!
Wat een goeie buggy zeg! ik zou bijna willen dat ik niet al een buggy voor erbij had, want deze lijkt me veel handiger! Maar om er nou nog een aan te schaffen, lijkt me toch niet zo slim plan.
Ben trouwens nog niet naar de ha geweest met Ole, het was vanmorgen al beter, dus ik wacht gewoon nog even af! Hoe hij er aan komt weet ik trouwens niet er zal wel iets in zijn oogjes beland zijn door mij, Fachatman, Kaj, iemand anders of op een andere manier.
Fijn Micha dat het leuk was op de psz, is toch wel heel spannend altijd, kan je eens op msn zetten naar welke psz hij gaat, hele grote kans dat hij bij collegea van mij zit nl!
donderdag 29 november 2007 om 21:16
vrijdag 30 november 2007 om 09:06
mogguh!
Lukt het jullie nog om jullie kindjes normaal aan te kleden? Het eerste wat Ole doet als k hem op het aankleedkussen leg is zich omdraaien en vervolgens probeert hij zo snel mogelijk van het aankleedkussen af te kruipen / glijden. Als ik hem weer omdraai, begint het een halve seconde later weer van voor af aan! Heel vermoeiend. Ook Ole op schoot als ik ergens mee bezig ben is een onmogelijkheid, hij pakt echt alleswat maar enigzins in zijn handbereik is en anders wurmt hij zich net zolang tot hij wat dichterbij is gekomen...pffff
Xaloy en Compli, suc6 vanmiddag!
Hoe gaat het met de popjes?
Lukt het jullie nog om jullie kindjes normaal aan te kleden? Het eerste wat Ole doet als k hem op het aankleedkussen leg is zich omdraaien en vervolgens probeert hij zo snel mogelijk van het aankleedkussen af te kruipen / glijden. Als ik hem weer omdraai, begint het een halve seconde later weer van voor af aan! Heel vermoeiend. Ook Ole op schoot als ik ergens mee bezig ben is een onmogelijkheid, hij pakt echt alleswat maar enigzins in zijn handbereik is en anders wurmt hij zich net zolang tot hij wat dichterbij is gekomen...pffff
Xaloy en Compli, suc6 vanmiddag!
Hoe gaat het met de popjes?
vrijdag 30 november 2007 om 09:28
[quote]lara1978 schreef op 29 november 2007 @ 21:16:
[quote]fachat schreef op 29 november 2007 @ 21:06:
*** duim, duim, dat Lara haar vriend mag trekken zaterdag**** (dit kan ook heel anders begrepen worden )/quote]
dat zou dan nog altijd een gunst zijn he!
Hallo zeg! De melk (van m'n cappuccino) zit tegen het beeldscherm van het lachen, wat een niveau!
*** duim, duim, dat Lara haar vriend mag trekken zaterdag**** (dit kan ook heel anders begrepen worden )/quote]
Hallo zeg! De melk (van m'n cappuccino) zit tegen het beeldscherm van het lachen, wat een niveau!
vrijdag 30 november 2007 om 09:31
Fachat, fijn dat het zo goed gaat met z'n oogjes! En dat aankleden of luier verschonen is hier ook een ramp! Ik verschoon hem meestal op de grond en als ik de luier af heb gedaan rolt hij om en kruipt hij weg. Maar het is wel een schootzitter, dus als ik hem op schoot aankleed blijft hij redelijk rustig zitten.
Xaloy, Compli, Robbie: succes vandaag in Groningen!
Xaloy, Compli, Robbie: succes vandaag in Groningen!
vrijdag 30 november 2007 om 10:03
[quote]michasha schreef op 30 november 2007 @ 09:28:
Mijn thee zit nu op het beeldscherm!
Robbie, Xaloy en Compli, succes in Groningen vandaag.
Mich, AU! Ik vind het altijd zo irritant (zacht uitgedrukt) als ik mijn hoofd, teen, maakt niet uit wat stoot. Heb je een bult?
Fachat, fijn dat het beter gaat met de oogjes van Ole!
Hier trouwens ook twee jongetjes die zeer moeilijk zijn geworden met aankleden. Zodra je ze neerlegt is het hop, op het buikje en bewegen maar. Broekjes en shirtjes trek ik nu zittend op schoot aan, maar het luiertje vind ik wat moeilijk. Ze hebben verdacht vaak scheef zittende luiertjes de laatste tijd!
Lara, lijkt me niet echt een fijne relatie als die vriendin het voor de tweede keer in een maand uitmaakt. Nou ja, hopelijk heb je je vriend!
Hebben jullie kindjes ook wel eens de slappe lach? Steijntje had het vanochtend en ik kwam niet meer bij! Hij ook niet en was daarna dan ook gelijk total loss.
He, Hugo huilt...
Mijn thee zit nu op het beeldscherm!
Robbie, Xaloy en Compli, succes in Groningen vandaag.
Mich, AU! Ik vind het altijd zo irritant (zacht uitgedrukt) als ik mijn hoofd, teen, maakt niet uit wat stoot. Heb je een bult?
Fachat, fijn dat het beter gaat met de oogjes van Ole!
Hier trouwens ook twee jongetjes die zeer moeilijk zijn geworden met aankleden. Zodra je ze neerlegt is het hop, op het buikje en bewegen maar. Broekjes en shirtjes trek ik nu zittend op schoot aan, maar het luiertje vind ik wat moeilijk. Ze hebben verdacht vaak scheef zittende luiertjes de laatste tijd!
Lara, lijkt me niet echt een fijne relatie als die vriendin het voor de tweede keer in een maand uitmaakt. Nou ja, hopelijk heb je je vriend!
Hebben jullie kindjes ook wel eens de slappe lach? Steijntje had het vanochtend en ik kwam niet meer bij! Hij ook niet en was daarna dan ook gelijk total loss.
He, Hugo huilt...
vrijdag 30 november 2007 om 10:19
Spitsmuis: wat grappig! Hoe werd dat ineens getriggerd? Deed Hugo ook mee?
Fachat: tsja, hier is het verschonen ook lastig. Op de een of andere manier is alles achter hem interessanter (ook als ik een oh zo'n leuk speeltje geef...). Het aankleden doe ik nu meestal op schoot, luiers verwisselen gaat nog wel eens op zijn buik. Je wordt er best handig van.
Fachat: tsja, hier is het verschonen ook lastig. Op de een of andere manier is alles achter hem interessanter (ook als ik een oh zo'n leuk speeltje geef...). Het aankleden doe ik nu meestal op schoot, luiers verwisselen gaat nog wel eens op zijn buik. Je wordt er best handig van.
vrijdag 30 november 2007 om 10:30
Lolz ik moest ook ff teruglezen om te weten waar dat trekken op sloeg
Lolz ik moest ook ff teruglezen om te weten waar dat trekken op sloeg
vrijdag 30 november 2007 om 10:31
Lara, Steijn drukte op een knopje van zijn activity center en er kwam weer zo'n gezellig muziekje uit. (Turkse Mars) Hij heeft dit deuntje al honderd keer gehoord, maar hij moest er ineens zo om lachen! Het was heel aanstekelijk! Hugo bleef op zijn speelkleed stoicijns door spelen met zijn dierenauto. Het jongetje ging zo op in de rammelende kip, dat hij volgens mij niet doorhad dat Steijntje zo hard aan het lachen was!
Drop, hoe is het met je? Ben je weer wat opgeknapt?
Buitenmeisje, hoe is het nu met jou?
Frambooohoooos! Waar beeeeeen je? Gaat het allemaal wel goed met je?
Drop, hoe is het met je? Ben je weer wat opgeknapt?
Buitenmeisje, hoe is het nu met jou?
Frambooohoooos! Waar beeeeeen je? Gaat het allemaal wel goed met je?
vrijdag 30 november 2007 om 10:33
Xaloy : veel succes met Robbie vandaag
fachat : fijn dat ole zijn oogjes al beter zijn
Gister naar psychiater weer geweest, wil ze me na nieuwjaar weer langer ziek schrijven. Ik dus naar andere psy gebeld (die van het centrum waar ik zat met Xander) , bleek die dus pas februari bereikbaar te zijn.
Misschien ga ik binnenkort psychiatrische thuishulp krijgen misschien kunnen die me nog verderhelpen.
Ik wil in ieder geval toch zeker nog aan het werk voor Xander zijn eerste verjaardag.
fachat : fijn dat ole zijn oogjes al beter zijn
Gister naar psychiater weer geweest, wil ze me na nieuwjaar weer langer ziek schrijven. Ik dus naar andere psy gebeld (die van het centrum waar ik zat met Xander) , bleek die dus pas februari bereikbaar te zijn.
Misschien ga ik binnenkort psychiatrische thuishulp krijgen misschien kunnen die me nog verderhelpen.
Ik wil in ieder geval toch zeker nog aan het werk voor Xander zijn eerste verjaardag.
vrijdag 30 november 2007 om 10:37
Witch, waarom wil de psychiater je langer ziek schrijven? Hij/zij zal daar toch wel een goede reden voor hebben?
Wat is trouwens psychiatrische thuishulp?
Kijk je wel een beetje uit? Je hebt heel veel meegemaakt het afgelopen jaar en ik denk niet dat dat snel opgelost is. Ik kan me wel indenken dat je helemaal iebel wordt van het thuis zitten, maar mijns inziens is het beter om rustig aan te doen!
Wat is trouwens psychiatrische thuishulp?
Kijk je wel een beetje uit? Je hebt heel veel meegemaakt het afgelopen jaar en ik denk niet dat dat snel opgelost is. Ik kan me wel indenken dat je helemaal iebel wordt van het thuis zitten, maar mijns inziens is het beter om rustig aan te doen!
vrijdag 30 november 2007 om 11:05
psychiatrische thuishulp : is een begeleider aan huis krijgen, die een beetje schema in je dag brengt. En die er ook voor je is als je nood hebt om te praten.
Waarom de psy mij nog langer wil ziek schrijven weet ik niet.
Er is trouwens een positieve wending volgens haar gkomen, ik kan weer boeken lezen, mijn concentratie is terug aan het komen, wat wel belangrijk is voor het vinden van een nieuwe baan.
Waarom de psy mij nog langer wil ziek schrijven weet ik niet.
Er is trouwens een positieve wending volgens haar gkomen, ik kan weer boeken lezen, mijn concentratie is terug aan het komen, wat wel belangrijk is voor het vinden van een nieuwe baan.
vrijdag 30 november 2007 om 11:20
Ole werd net wakker en zijn oogjes zaten weer helemaal onder. Zo zielig, een deel blijft ook aan zijn wimpers plakken en dat krijg ik echt niet weg met een doekje, dan moet ik veel te hard wrijven en dan ben ik bang dat ik de wimpers eraf wrijf! Dacht gisteren met hem te gaan douchen, maar volgens fachatman is dat juist niet goed, omdat je nu zijn oogjes ook met steriel water schoon moet maken. Om 13.00 uur heeft mijn ha telefonisch spreekuur, ik ga hem toch maar even bellen! Ik vind het toch iets te lang duren..
Witchke, jammer voor je dat het nu langer gaat duren, maar misschien ook wel goed juist, als je er echt nog niet aan toe ben, kan je beter nog even wachten! Heb je al eens de mogelijkheid van vrijwilligerswerk met je psych / begeleider besproken. Zodat je weer een beetje in het werkritme komt, zodat je op een gegeven moment ook gewoon weet, hé dit gaat goed, dit kan ik aan.
En als je dat ergens gaat doen, waar ze je daarin ook nog goed kunnen begeleiden, heb je er echt veel aan. Sociale activering noemen wij dat hier!
Bah mijn kat heeft op ons bed gepoept!! Bah bah bah, dat heeft hij nog nooit gedaan! Wie zijn katten deden dat nog meer? Spitsmuis??
Witchke, jammer voor je dat het nu langer gaat duren, maar misschien ook wel goed juist, als je er echt nog niet aan toe ben, kan je beter nog even wachten! Heb je al eens de mogelijkheid van vrijwilligerswerk met je psych / begeleider besproken. Zodat je weer een beetje in het werkritme komt, zodat je op een gegeven moment ook gewoon weet, hé dit gaat goed, dit kan ik aan.
En als je dat ergens gaat doen, waar ze je daarin ook nog goed kunnen begeleiden, heb je er echt veel aan. Sociale activering noemen wij dat hier!
Bah mijn kat heeft op ons bed gepoept!! Bah bah bah, dat heeft hij nog nooit gedaan! Wie zijn katten deden dat nog meer? Spitsmuis??
vrijdag 30 november 2007 om 11:45
Fachat, mijn katten pisten op bed! Onze slaapkamer is nu dus spergebied voor ze en ze mogen onder geen beding nog op onze kamer komen. Op de kamer van de jongens mochten ze sowieso niet komen, dus alleen beneden is nog overgebleven voor ze.
Arme Ole! Hopelijk weet de huisarts wat je kan doen, want dit is toch wel heel zielig!
Arme Ole! Hopelijk weet de huisarts wat je kan doen, want dit is toch wel heel zielig!
vrijdag 30 november 2007 om 12:18
Hoihoi.... Ik ben weer ietsje aan de beterende hand gelukkig. helaas heb ik ook allemaal van die rare kwaaltjes. Mijn ene oog zit ook al twee dagen dichtgeplakt als ik 's ochtends wakker wordt. gelukkig heb ik er verder weinig last van.
Zojuist was er een vriendinnetje hier met babboe bakfiets en twee kids. zo schattig!!! Fleur vond het weer helemaal gezellg met de andere kinders en zat helemaal enthousiast te doen en te stralen. Daar kan ik zo van genieten!!!
Ik moet weer snel aan de slag met de boterham, want ze heeft honger!!
Zojuist was er een vriendinnetje hier met babboe bakfiets en twee kids. zo schattig!!! Fleur vond het weer helemaal gezellg met de andere kinders en zat helemaal enthousiast te doen en te stralen. Daar kan ik zo van genieten!!!
Ik moet weer snel aan de slag met de boterham, want ze heeft honger!!
vrijdag 30 november 2007 om 12:54
Wat ziellig voor ole die dichtgeplakte oogjes. Hopelijk vind de HA er snel iets op.
Drop : ik kan er ook zo van genieten dat Xander van geluk straalt. Meestal lacht hij verschrikkelijk lief als ik hem samen met vriend ga halen van de creche.
Hebben jullie nog aanraders van boeken om te lezen? Ben aan het lezen geslagen, en wil na de twee boeken die ik in de bieb heb gehaald nog boeken gaan halen.
Drop : ik kan er ook zo van genieten dat Xander van geluk straalt. Meestal lacht hij verschrikkelijk lief als ik hem samen met vriend ga halen van de creche.
Hebben jullie nog aanraders van boeken om te lezen? Ben aan het lezen geslagen, en wil na de twee boeken die ik in de bieb heb gehaald nog boeken gaan halen.
vrijdag 30 november 2007 om 13:22
Dropneus, gezellig dat Fleur net zo aan het stralen was met die andere kleintjes erbij. Morris en Lars hadden net ook de slappe lach samen, zo leuk om ze samen te zien spelen en ze zo vrolijk te zien. Leuk trouwens, een babboe bakfiets!
Fachat, wat zielig toch van z'n oogjes, het is wel hardnekkig zeg.
Spitsmuis, wat schattig dat Steijn zo moest lachen. Heb jij trouwens niet dat je die liedjes soms zo vaak hoort dat je ze 's nachts in je hoofd heb zitten? Lars heeft een muziekcaroussel, en soms blijven die liedjes echt uren in m'n hoofd hangen.
Boeh, ik had ze net allebei weggelegd in de hoop dat ze in slaap zouden vallen, maar er kom allemaal lawaai uit de babykamer, dus het zit er niet in vandaag. Ik heb echt koppijn van die kopstoot van gisteren, en ik heb een enorme blauwe bult op m'n voorhoofd. Ik wil zo graag even rust aan m'n hoofd! Ik voel me niks leuk vandaag.
Fachat, wat zielig toch van z'n oogjes, het is wel hardnekkig zeg.
Spitsmuis, wat schattig dat Steijn zo moest lachen. Heb jij trouwens niet dat je die liedjes soms zo vaak hoort dat je ze 's nachts in je hoofd heb zitten? Lars heeft een muziekcaroussel, en soms blijven die liedjes echt uren in m'n hoofd hangen.
Boeh, ik had ze net allebei weggelegd in de hoop dat ze in slaap zouden vallen, maar er kom allemaal lawaai uit de babykamer, dus het zit er niet in vandaag. Ik heb echt koppijn van die kopstoot van gisteren, en ik heb een enorme blauwe bult op m'n voorhoofd. Ik wil zo graag even rust aan m'n hoofd! Ik voel me niks leuk vandaag.
vrijdag 30 november 2007 om 13:43
Net even de huisarts gesproken en ik kan aan het eind van de middag wat oogdruppels (Ieen ab-kuurtje) ophalen bij de apotheek. Hopelijk gaat dat helpen. Volgens de huiarts is het trouwens een illusie om te denken dat het schoonmaken met afgeloeld gekookt water helpt, er springen zoveel bacterien rond dat dat toch abslouut niet steriel is. Gewoon water kan dus net zo goed! Kan dus gelukkig vanavond even met hem douchen, lost het plakkerig oogsnot in zijn wimpertjes tenminste wat op.
Ole kan ook echt in een deuk liggen, schaterlachen! Maar nog nooit van een stukje speelgoed. Meestal door Kaj en heel soms ook door mij of Fachatman. Tis idd zo ontzettend leuk!
Tjee Michasha, nog steeds last? Dat klinkt niet goed! Dan kan je idd geen 2 lawaaimakende kinderen gebruiken! Hoe laat komt Michaman thuis?
Boeken Witchke, waar hou je van? Wat lees je nu zoal?
Ole kan ook echt in een deuk liggen, schaterlachen! Maar nog nooit van een stukje speelgoed. Meestal door Kaj en heel soms ook door mij of Fachatman. Tis idd zo ontzettend leuk!
Tjee Michasha, nog steeds last? Dat klinkt niet goed! Dan kan je idd geen 2 lawaaimakende kinderen gebruiken! Hoe laat komt Michaman thuis?
Boeken Witchke, waar hou je van? Wat lees je nu zoal?
vrijdag 30 november 2007 om 14:15
Waargebeurde verhalen:
Rabbit proof fence / doris pilkington (In de jaren 30 besloot de australoische regering dat aborigibal kinderen van gemengd bloed in speciale opvoedkampen moesten worden opgevoed, 3 zusjes vluchten uit zo'n kamp en maken, (achtervolgd door de politie) de lange, meer dan 1000 km, toch naar huis.
De blanke masai (weet naam schrijfster niet meer), over een blanke vrouw die op vakantie in afrika verliefd wordt op een masai-krijger.
Andere aanraders:
De schaduw van de wind / Carlos Ruiz Zafón Daniel vindt in het Kerkhof der Vergeten Boeken het boek De schaduw van de wind van Julian Carax. Hij gaat op zoek naar de identiteit van deze mysterieuze Julian Carax. In zijn eigen leven gebeuren er dingen die wel heel veel lijken op het leven van de schrijver Julian. De spanning loopt hierdoor enorm op en je kunt niet anders dan in een ruk doorlezen tot het einde.
Dagboek van een geisha / Arthur Golden Deze roman beschrijft het leven van een jonge vrouw die als negenjarige verkocht wordt om in Kyoto opgeleid te gaan worden tot geisha.
Verborgen geschiedenis / Donna Tart Over een groep studenten die een groepje vormen en een jongen die daarbij wil horen. De groep studenten heeft een geheim...
Rabbit proof fence / doris pilkington (In de jaren 30 besloot de australoische regering dat aborigibal kinderen van gemengd bloed in speciale opvoedkampen moesten worden opgevoed, 3 zusjes vluchten uit zo'n kamp en maken, (achtervolgd door de politie) de lange, meer dan 1000 km, toch naar huis.
De blanke masai (weet naam schrijfster niet meer), over een blanke vrouw die op vakantie in afrika verliefd wordt op een masai-krijger.
Andere aanraders:
De schaduw van de wind / Carlos Ruiz Zafón Daniel vindt in het Kerkhof der Vergeten Boeken het boek De schaduw van de wind van Julian Carax. Hij gaat op zoek naar de identiteit van deze mysterieuze Julian Carax. In zijn eigen leven gebeuren er dingen die wel heel veel lijken op het leven van de schrijver Julian. De spanning loopt hierdoor enorm op en je kunt niet anders dan in een ruk doorlezen tot het einde.
Dagboek van een geisha / Arthur Golden Deze roman beschrijft het leven van een jonge vrouw die als negenjarige verkocht wordt om in Kyoto opgeleid te gaan worden tot geisha.
Verborgen geschiedenis / Donna Tart Over een groep studenten die een groepje vormen en een jongen die daarbij wil horen. De groep studenten heeft een geheim...
vrijdag 30 november 2007 om 14:22
Witch, vind je Gordon Ramsey een leuke man? Ik vind het dus woest aantrekkelijk (laat Muisman het maar niet horen...) en zijn biografie is erg interessant. Daarnaast is Carry Slee wel aardig, zoals Dochter van Eva en Moederkruid. Ook hou ik van Renate Dorrestein, maar niet al haar boeken zijn even goed. De beste is mijns inziens Een hart van Steen: luguber, spannend en prachtig om te lezen. Wat vind je van Herman Brusselmans? Ik vind het ge-wel-dig en ben dol op zijn boeken! Ook Leon de Winter (Gods Gym) en Arnon Grunberg kunnen mijn goedkeuring krijgen. Het dagboek van Floortje Peneder zou ik even afraden: erg mooi, erg zielig en helemaal geen leesvoer als je een kind hebt. Wat niet erg lastig is, maar wel erg leuk zijn de boeken van Adrian Mole. (schijfster is Sue Townsend) Je hebt er een stuk of vijf en vooral de eerste zijn geweldig! Ik lig na vijftien jaar nog steeds dubbel om die puisterige tiener die zichzelf een intellectueel waant. (wat hij overigens niet is!). Hou je van plat en ordinair, zoals ik? Ronald Giphart is dan wel erg leuk. Ook Joost Zwagerman is super, vooral De Buitenvrouw, Chaos en rumoer en als laatste Vals Licht. Als je iets licht verteerbaars wilt lezen, dan kan ik je de Shopaholic serie aanraden. Ze zijn echt te geestig en voor mij persoonlijk een feest van herkenning. Okee, de laatste voor vandaag. Heb je Dagboek van een Geisha al gelezen? Het leek mij in eerste instantie niets, maar ik heb het in een ruk uitgelezen. Prachtig! Vooruit, nog eentje dan! Ken je Jessica Durlacher? Nee? Hop, naar de winkel jij en een boek van haar aanschaffen!
Mich, die deuntjes blijven inderdaad lang in mijn hoofd zitten. Wij hebben hier bijvoorbeeld een Nijntje luisterboek en een leuke dvd van Nijn. Hardstikke aardig allemaal, ware het niet dat het Nijntje-lied nogal lang in je hoofd blijft hangen. (Liep twee maanden geleden "Niiiijjjntje, een lief klein konijntje" op school te zingen. Zeg maar niets...)
Fach, ik hoop dat die druppels helpen!
Drop, fijn dat je je weer wat beter voelt. Ik kan er ook zo van genieten als ik Steijn en Hugo zie stralen en loop dan gelijk naast mijn schoenen van trots!
Mich, die deuntjes blijven inderdaad lang in mijn hoofd zitten. Wij hebben hier bijvoorbeeld een Nijntje luisterboek en een leuke dvd van Nijn. Hardstikke aardig allemaal, ware het niet dat het Nijntje-lied nogal lang in je hoofd blijft hangen. (Liep twee maanden geleden "Niiiijjjntje, een lief klein konijntje" op school te zingen. Zeg maar niets...)
Fach, ik hoop dat die druppels helpen!
Drop, fijn dat je je weer wat beter voelt. Ik kan er ook zo van genieten als ik Steijn en Hugo zie stralen en loop dan gelijk naast mijn schoenen van trots!