Rammelende Eierstokken - DEEL 3!!!

27-08-2010 13:11 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie wil er meepraten over haar kinderwens?

Heb jij ook rammelende eierstokken maar is je vriend nog niet toe aan kinderen, lucht hier je hart!

Hier kun je je 'ei' kwijt bij lotgenoten.

Er zijn inmiddels al flink wat dames zwanger, maar we gaan gewoon gezellig verder met deel 3!!!

NaamLeeftijdStart!!N.O.D.Zwanger!Uitgerekend!Boefje30December 2009Babyboef geboren!! 31/08/10Verkademeisje30Januari 2010Milkamannetje geboren!! 15/11/10Orchid34Begin 2010Orchidmannetje geboren!! 03/12/10janine2000131April 2010 Meisjes geboren!!! 13/12/10Nukje33April/Mei 201023/03/11Saartje3131Augustus 201014/06/11Assie7832December 201023/08/11Pauley312011 Moimoi30April 2010?/03/11Frutje30Oktober 201021/03/11Pipo32Oktober 201004/03/11Romorantin25201127/02/11Springstof30September 2011Orchis30Begin 2011Lavender32?Magz25(hopelijk heeeel snel) in 2011?Vicodin25?gember99926?

Als je iets wil veranderen in de tabel, dan hoor ik het graag!!

Deel 2
Ja Assie, het is echt een goed boek he. Pman was voor die argumenten van afwijkingen e.d. wel gevoelig. Iemand die ik ken (36) heeft nu een ernstig gehandicapt kindje in haar buik met minimale overlevingskansen. Echt heel naar...
pipo: innestellingsbloedinkje?
Ja Janine, daar zet ik ook op in
Nou jongens ik weet het niet hoor. Nog een paar dagen dan weet ik meer.

Janine: hoeveel weken ben je nu? Hoe voel je je? Wanneer moet je weer naar de VK?
ben nu 25 weken (zondag 26 weken). En naar de VK ben ik nog nooit geweest haha.. elke dinsdag naar echoscopiste, bloeddruk meten, wegen en aansluitend gesprekje gyn.

en ja, het wordt zwaarder.. ik heb een 29 weken-buik.. pffff maar dat is in 25 weken gegroeid. ben nu 8 kilo aangekomen.. (valt nog mee vind ik)..

en krijg zo een patatje van een collega.. hmmmmm.. en dan mag ik weer naar huis!
Fijn janine, dat het nog allemaal goed gaat......en niet meer dan logisch dat het wel wat zwaarder wordt.

Ik vind dat je erg weinig bent aangekomen.....zullen veel vrouwen met 1 kind jaloers op zijn

Dus geniet maar lekker van het patatje!!!

Ik ga denk ik ook zo naar huis. Thuis nog even werken, maar dat voelt toch anders......lekker kat op schoot enzo! Ja, heb er nu al zin in. Zulke lieve beestjes zijn het!!
@ Pipo: Zooo dat blijft wel echt spannend zeg!!! Het kan echt nog alle kanten op zo!!!

@ Janine: Kan me voorstellen dat je het best zwaar hebt zo! Ik vind eerlijk gezegd ook dat je helemaal niet zo heel veel bent aangekomen nog, aangezien het er nog 2 zijn ook! Geniet maar weer goed van je vrije dagen!!

@ Assie: Tja google is aan de ene kant wel fijn,maar je kunt er ook zulke spookverhalen op vinden... Ik had nl ook gekeken omdat mijn cyclus de laatste keren ook twee keer 'maar' 24 dagen was, maar ik denk toch niet echt dat het iets is om je druk om te maken..Sterkte in elk geval maar weer, het blijft toch vervelend! Ik merk trouwens bij mij wel dat het steeds iets minder heftig is, ben er nu ook weer helemaal vanaf ruim binnen een week, dus das fijn! Lief he, katten?

@ Pauley: Ja, leuk he? Maar goed, eerst eens zien hoe t werken gaat en of hij er tzt nog zo over denkt!
@ Pipo: spannend allemaal zeg, dat afwachten! Hopelijk kun je ons snel goed nieuws melden.

@ Assie: je had een boek van Mariel Croon toch? Ik wil t.z.t. ook een boek van haar bestellen, maar pas als ik stop met de pil.

@ Frutje: ik was eerst van plan eind augustus pas te stoppen met de pil. In juli & augustus zit ik namelijk 6 weken in het Midden-Oosten en het lijkt me niet echt prettig om dan ongesteld te zijn (helemaal omdat de belangrijkste reden dat ik 8 jaar geleden aan de pil ging was dat ik zoveel last had van mijn menstruatie).. Maar dan heb ik maar twee maanden om te ontpillen, dus ik denk (mede door jouw opmerking) dat ik dan toch maar even moet doorbijten. Ik heb het er gisteren met mijn vriend over gehad en we hebben besloten dat ik in juni 2011 ga stoppen. Wel leuk, dan is het tijdstip dat de eerste stap gezet gaat worden ook wat dichterbij!

@ All: bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag over samenlevingscontracten en zo!

Het lijkt er dus op dat we nu echt een datum hebben! Ergens heel leuk, maar ik ben ook wel een beetje bang dat als het straks eenmaal zover is mijn vriend er ineens anders over denkt Zijn er hier ook mensen die dat hebben meegemaakt?
Pipo: duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim

Assie, niet meteen alles op internet afspeuren, hoor! Meestal word je daar alleen maar beroerder van. Ik weet hoe groot die verleiding is, maar in de meeste gevallen lees je daar alleen de horrorverhalen, terwijl dit helemaal niet op jou van toepassing is. En een korte cyclus heeft voordelen, voor hetzelfde geld had je er een van meer dan 50 dagen. Kan ook, maar jouw kansen zijn nu twee keer zo groot.

Jannepanne, bij mij was het zo dat toen de datum was aangebroken, hij er ook wel aan toe was. Hij heeft toch ook naar die tijd toegeleefd. Ik denk dat dat in de meeste gevallen wel zo is.

En hoe ik mijn verlof doorkom? Nou, iedere middag lekker even op de bank met een boekje, dvd'tje of een uurtje slaap. En verder heb ik tot nu toe: met vriendinnen gekookt, bij andere vriendinnen gegeten, met m'n zusje geluncht, met m'n lief gewinkeld, het huis opgeruimd, alle was gedaan, laatste babyspullen gekocht en dat soort dingen meer. Heerlijk!
@Assie

Mijn cyclus is ook zo kort. Mijn moeder en zussen hebben ook een korte cyclus. Ik maak me er dus nog maar geen zorgen over... En katten zijn super! Er ligt er nu eentje op mijn benen (laptop op de bank).

@Pauley

Helaas was dat van dat vaste contract een mondelinge afspraak. Vandaag hoorde ik van een andere collega precies hetzelfde verhaal. Jammer...

@Pipo

Owwww, misschien wel een innestelling. Ik duim mee!

@janine

Patatje gesmaakt! Je komt een stuk relaxter over hier nu je minder werkt. Heel fijn.

@Jannepanne

Ik voel me vereerd dat je mijn advies opvolgt .

@Romo

Zo leuk voor je dat je nu uitzicht op die baan hebt!

@VK

Jouw dagen klinken heerlijk. Pffft. Ben een tikkeltje jaloers.

Hier een baaldag gehad (alweer op vrijdag ja) die raar eindigde. Sta ik met jas aan, rest is al naar huis, vraagt baas opeens of ik het nog wel leuk vind. Dus ik een beetje politiek correct gezegd dat niet alles leuk is. Nouja, lang verhaal kort: we waren net goed aan het praten toen de telefoon ging voor hem. Ben mijn trein maar gaan halen. Maar ik vind het wel heel fijn dat hij me benaderde. Het maakt de stap om volgende week eens goed in gesprek te gaan een stuk kleiner. Al betwijfel ik nog steeds of dit het is voor mij op de lange termijn.

Fijn weekend dames. Vanavond ga ik lekker wat drinken, morgen saampies aanklooien met Frutjeman en zondagmiddag lunchen met een vriendin en 's avonds komt een ander vriendinnetje eten. Gezellig!
@VKmeisje: bedankt voor het duimen! Eerlijk gezegd denk ik dat het niet heeft geholpen. Moet heel eerlijk bekennen dat ik net een vroege test heb gedaan -negatief-. Stond dat je hem vier dagen van tevoren kon doen. Pman en ik stonden een wijntje te drinken en toen hielden we het gewoon niet meer! Ben niet eens heel teleurgesteld ofzo, vond het gewoon heel spannend om die test te doen!

Frutje: wat vervelend dat je niet echt een mega klik met je nieuwe baan hebt... Dat kan zo rot voelen! Je brengt zoveel tijd door op je werk... Gelukkig staat je baas wel open voor een gesprek. Maar wel goed dat je eerlijk naar jezelf bent dat dit het misschien niet is. Je moet niet door blijven ploeteren terwijl je je misschien ongelukkig voelt. Aan de ander kant kan het ook weer beter gaan en kunnen dit opstartproblemen zijn... In ieder geval heb je een leuk weekend voor de boeg. Geniet ervan!!
@pipo: ik had ook zo'n vroege test-ding.. maar ik heb hem maar 1 dag voor mijn NOD gebruikt. En toen zag ik een minimininminininininniniscule 2e streepje.. misschien is het bij jou nog te vroeg geweest.
Ik kom even wat knuffels en kusjes en strooien naar jullie allemaal! even geen tijd om op alle verhalen in te gaan, want moet studenen!

* zet streng gezicht op en tikt zichzelf op vingers dat er nu wel weer genoeg gesogt is *

Fijn weekend allemaal, geniet er lekker van ondanks het druilerige weer! Heerlijk moment om een spannend/ontroerend/studie/overzwangerschapgaand boek te lezen!

X Springstof
Hallo allemaal!

@pipo: en en... spannende tijd nu zeg.

Ik ben mn dip weer teboven. Goh, hoe dat toch elke maand weer gaat he. Nu weer vol vertrouwen en met vriendlief een "deal" om er deze maand hard aan te werken haha! ( heb eind deze maand een groot (zuip)feest dus zou komt eigenlijk niet uit maar wil niet zo maar een maand laten schieten).

Verder gestart met ovulatietesten. Graag jullie ervaringen / adviezen:

Gisteren de 1e. Kreeg al meteen een dun maar scherp streepje bij de teststreep. Daarna de controlstreep iets lichter maar wel breder.

Vandaag weer getest: een lichte controlestreep en geen teststreep. Is de ovulatie dan al geweest?

Mijn cyclus is de laatste keren 26 dagen geweest maar daarvoor een paar keer 35 dagen.

Verder vind ik het zo raar: als ik in HET boek (jaja ik heb m ook) kijk zou met 26 dagen de ovulatie op dag 12 vallen (morgen). Maar als ik zo'n berekening op intranet maak krijg ik er iets heel anders weer uit. Raar!!!

Volgens mij valt het allemaal niet te plannen en moeten we het maar gewoon vaak doen. Vriendlief staat er helemaal achter. Ach, dat maakt me al zo gelukkig. We gaan er samen voor ( en wie had dat een jaar geleden gedacht)

Dikke kus!
@Pipo

En hoe is het nu? Al rood in beeld of misschien twee streepjes? Ik duim erop los!

Wat je schrijft is helemaal waar: aan de ene kant niet door ploeteren maar aan de andere kant volhouden want misschien komt het door het wennen. De komende week wordt pittig omdat mijn twee directe collega's er niet zijn, daardoor zie ik er best tegen op. Wat ook niet helpt natuurlijk. Nouja, hoofd omhoog en schouders eronder. En het is maar werk.

@Springstof

Is het gelukt met leren? Ik hoop het. Heel veel succes met de tentamens deze week. Je kunt het!

@moimoi

Op welke dag van je cyclus zit je nu? Fijn dat je er weer wat positiever instaat. Het is ook elke keer zo spannend (lijkt mij) om te moeten wachten tot je hopelijk niet ongesteld wordt. Ik merk het nu al bij ronde 1, laat staan hoe dat voor jou is.

De tekenen voor een mogelijke zwangerschap hier:

- darmen doen raar

- erg emo (maarja, die baan he)

- beetje moe

- beetje zeurderig gevoel in mijn buik

Maar dit alles hoeft dus helemaal niets te betekenen.

Fijn weekend!
@ Jannepan: Toen Nukkeman en ik samen een huis kochten, hebben we een geregistreerd partnerschap geregeld. Is praktisch hetzelfde als een huwelijk, maar dan zonder de jurk en het ja-woord .

En ja, wij hadden ook een datum vastgesteld en toen die dichterbij kwam vond Nukkeman het alsnog te snel. Ik heb toen echter wel gewoon mijn spiraal laten verwijderen, afspraak is afspraak . Vond ie niet leuk, hoor, maar goed, ik ben nu wel zwanger en dat vindt ie nu uiteindelijk wel leuk, al blijft het voor hem heel abstract voelen. Volgens mij zijn mannen er pas echt aan toe als ze hun zoon of dochter in hun armen houden .

@ VKmeisje: Aha! Goed om te lezen dat buiken groeispurten en pauzes kennen . De afgelopen week is m'n buik blijkbaar toch weer gegroeid, want ik kreeg m'n spijkerbroeken niet meer dicht. Dus, mijn eerste zwangerschapsspijkerbroek is nu een feit, haha. Heb hem bij de H&M gekocht en dacht tot het laatste moment "jaja, het zal allemaal wel", maar toen ik heb had aangetrokken... wat een verademing! Letterlijk en figuurlijk .

En mijn 20-weken echo heb ik a.s. donderdag, uiteraard kom ik hier verslag doen!

@ Romo: Ja, het zou echt goed zijn als ze een aantal weken zwangerschapsverlof voor vaders zouden invoeren. Ik hoorde echter wel dat zo'n beslissing heel lang kan gaan duren, dus ik ga er niet vanuit dat we er in 2011 al gebruik van kunnen maken, helaas. Het is echt belachelijk dat mannen maar 2 dagen verlof voor zoiets krijgen...

@ Pauley: Hoe is het met jou?

@ Pipo: En, heb je al meer zekerheid? Ik hoop in ieder geval dat we jou zo snel mogelijk uit de 'not-yet-pregnant-mansion' kunnen schoppen .

@ Janine: Echt zo fijn om te lezen dat het zo goed met jou/jullie gaat! Enne.... patatjes, me too!!

@ Frutje: Ah! Je baas voelt waarschijnlijk aan dat je niet zo heel goed in je vel zit in je nieuwe baan. Goed dat hij het zelf aanspreekt, toch?! Da's een basis voor een gesprek.

@ Moimoi: Hm, misschien begrijp ik je uitleg over de ovulatietesten verkeerd, maar de test is ongeldig als er geen controlestreep te zien is. Ik heb die dingen ook 2 keer gebruikt en ik heb niet 1 keer een teststreep gehad. Ik kon er - ook met die tests dus - geen pijl op trekken.

Hier: alle zorgen zijn weer voorbij, hoor. Ik voel BabyNuk nu heel regelmatig en ook Nukkeman heeft het nu een keer kunnen voelen. Deze week naast de 20-wkn echo ook weer een gewone controle, dus aan het eind van de week zouden al mijn zorgen weer weggenomen moet zijn... dat hoop ik tenminste! Ik houd jullie op de hoogte!
Jannepanne: ik heb inderdaad een boek van Mariel Croon gekocht. Zwanger worden, voor kinderwensers en twijfelaars (zoiets). Erg informatief boek, maar had gisteren niet moeten gaan lezen in het deel over de Medische molen. Werd er helemaal verdrietig van

Verder leest het snel, niet zo heel veel nieuws, maar wel een paar handige overzichtjes die ik Assieman heb laten lezen (afnemende vruchtbaarheid, wanneer is vruchtbare periode, etc.) Had het in 2 avondjes al uit....

Frutje: jammer dat het gesprek met je baas werd beeindigd door de telefoon.....had je het bijna kunnen aankaarten. Maar in ieder geval fijn dat hij de vraag stelde, kan je er makkelijker op terug komen!

Hopelijk horen die kwaaltjes bij een mogelijke zwangerschap.....maar als ik ze zo lees had ik daar ook last van, net voor mijn menstruatie (of verpest ik nou alles....sorry in dat geval).

En pipo??? Weet je al meer??? Misschien heb je de test te vroeg gedaan?

Springstof: heb je goed kunnen studeren?? Je bent niet meer (actief) of het forum geweest, dus wie weet

Moimoi, ik heb duidelijk nog geen ervaring met ovulatietesten, maar ik zou uitgaan van zowel je kortste als langste cyclus en in de gehele vruchtbare periode om de dag seksen Dan zit je echt wel safe.....en heel fijn dat je man er helemaal achter staat. Lijkt me wel zo handig, zeker als je op 'schema' gaan vrijen

Nukje: nu echt aan de positiebroeken. Dat lijkt me echt heerlijk zitten.....lekker elastiek, geen band die in je buik 'snijdt', etc.

En spannend de 20 weken echo. Hopelijk is alles goed en kan je hier snel positief nieuws komen vertellen. Willen jullie trouwens weten wat het wordt (weet ik even niet meer)??

Hier verder weinig nieuws. Heb gisteren gevraagd hoe Assieman ons over 5 jaar ziet. Had hij duidelijk het kinderaspect buiten beschouwing gelaten....pfft....moet hem eens op de man af vragen wat hem tegenhoudt. Dat levert misschien meer op, hoewel hij het gistermiddag wel had over onze toekomstige kids en studeren.

Vanavond lekker uit eten met zijn ouders, die zullen wel weer zeggen hoe geweldig hun kleinzoon (ons neefje) is......alleen jammer dat dat meestal alleen maar averechts werkt voor Assieman.
Hey meiden, ik blijf nog even in de -not pregnant yet- mansion. Ben gister ongesteld geworden op dag 25. Jammer, maar helaas. Ergens maakt het met niet zoveel uit, hoewel er wel gelijk een piekergedachte door mijn hoofd ging van 'stel dat het nooit lukt'. Het is allemaal zooo ongrijpbaar! Wel veel uh eraan gewerkt op huwelijksreis maar dus niet raak. Op naar de volgende ronde!

@nukje: oooh wat spannend die 20 weken echo. Hebben jullie een voorkeur? En dat je nu pas een zw.broek hebt, dan heb je zeker een heel bescheiden buikje? Doe ons nog eens een buikfoto! (en dit is je beste foto )

@Moimoi: fijn dat je de positieve vibe weer te pakken hebt! Ik begrijp je -nu ik zelf bezig ben- wel wat beter! Want waarom lukt het niet? Dat weet je niet en voor hetzelfde geld is het de volgende maand raak. Goed idee om ovu tests te gaan gebruiken. Ik weet er alleen niets van. Heb wel besloten om ze ook te gaan gebruiken dus wie weet kan ik je binnenkort helpen.

@Assie: was het leuk om uit eten te gaan? Januari komt al snel dichterbij, is assieman nou wel of niet van plan om dan de condooms de deur uit te doen? of is het nog steeds een beetje vaag?
He Pipo, jammer dat je ongesteld bent geworden. Maar vol goede moed naar de volgende maand!!!

Januari komt idd dichtbij, maar helaas is het nog lekker vaag allemaal. Het laten lezen van de pagina met grafiekje over afnemende kansen per maand, vanaf je 30e heeft hij gelezen......maar vervolgens zegt hij daar niets over.....dus tja, moet het maar eens direct vragen of er iets is wat hem tegenhoudt, hoe hij het voor zich ziet, etc.

Tja, blijft jammer dat hij er niet vanzelf mee komt.
@Assie

Nou verpest het nou niet voor me . Haha!

@Pipo

Wat ontzettend balen zeg. Maar daarna, op naar de tweede ronde.

@nukje

Donderdag de 20 weken-echo. Spannend!

Is een koortslip ook een zwangerschapskwaal? Ik heb er gewoon weer een! Was ik net van de vorige (kleine) af, heb ik nu een plakkaat in mijn mondhoek. Grrr, ben er sacho van.

Werkse allemaal!
Ja jammer maar helaas. Gelukkig vind ik het proces van een baby maken leuker dan het wachten of het gelukt is. Dus wat dat betreft komt er nu weer een leuke periode aan Ook voor Pman, haha!

@Frutje: irritant van die koortslip. Waarschijnlijk is je weerstand niet optimaal? Kalm an!

@Assie: ik dacht dat jullie het al eerder over januari hadden gehad? Of dat jij dan in ieder geval wilde beginnen? Zo zou ik het dan ook brengen: wat mij betreft beginnen we nog steeds in januari, hoe sta jij daar tegenover? Pman is er ook nooit zelf mee gekomen, volgens mij is dat bij sommige mannen gewoon een illusie...

Blegh, dramaandag!
Goedemorgen allemaal.......ik heb gister een iets minder aardige opmerking naar Assieman gemaakt.

Ik vroeg (toen we in bed lagen) of hij vandeweek al had nagedacht over wij als papa en mama. Kwam het antwoord. uhhh, nee. Dus ik een paar vragen op hem afgevuurd, zei hij "kunnen we het daar niet een een keer overdag over hebben"........heb ik gezegd het dat ik het een aantal keer heb geprobeerd 'boek laten lezen, vragen hoe hij ons over 5 jaar ziet (werd niets over kinderen genoemd), dus vandaar toch nu. Daar kwam niets uit, hij wou slapen...

Toen heb ik op een niet zo vriendelijke toon gezegd "prima, we bespreken het een keer overdag", heb me demonstratief omgedraaid en gezegd dat ik het idee heb dat hij het kinderidee eigenlijk helemaal niet ziet zitten, maar dat niet durft te zeggen".

Vervolgens bleef het stil en zijn we gaan slapen.

Dus.........zal vanavond wel heel gezellig zijn, thuis. Gelukkig heb ik deze week op maandag Spaans, dinsdag overnachting voor mijn werk.....dan kan het even zakken. pfftt. ik word er helemaal gek van. Het dringt gewoon echt niet door dat hij er serieus over moet gaan nadenken.

Heb zelfs de hele foute gedachte van een leeftijdsgrens in gedachten genomen (33 of 34 was ik nog niet uit)....als we dan nog niet bezig zijn, neem ik stappen om alleen moeder te worden. Sorry, het is voor mij zo belangrijk en natuurlijk wil ik het het allerliefst samen met hem, maar op een gegeven moment moet je toch beslissingen gaan nemen...........hopelijk komt het er nooit van Ik weet het, ik reageer veel te voorbarig, maar door het idee dat ik ooit moeder word heb ik wel goed geslapen

wordt vervolgd.
@Pipo: Da’s wel jammer, maar ja, nieuwe ronde nieuwe kansen toch?

@Assie: Oei, dat klinkt niet echt lekker! Maar soms moet je wel drastisch duidelijk maken hoe je ertegenover staat, omdat het op de een of andere manier anders niet doordringt. En een goede ruzie op z'n tijd kan de lucht ook wel klaren, weten beide partijen weer wat de ander denkt en voelt. Hoewel ik hem niet zou zeggen dat je misschien alleen mama wilt worden, en al helemaal niet hoe lang hij dan nog heeft om te besluiten! Maar die beslissing is nog lang niet aan de orde toch, je bent nu 31...

Bij Pauley-man ben ik ook door een aantal stadia heengegaan: Eerst wilde ik het er niet over hebben, want dat vond hij niet leuk. Vervolgens hield ik het niet meer, en dat vond hij nog minder leuk. En hij wist helemaal niet of hij wel kinderen wilde en blablabla. Ja, en dat vlak voor ons trouwen, ik werd helemaal gek! Uiteindelijk heeft-ie wel gezegd dat geen kinderen hebben hem ook niets leek, en daar kon ik het dan mee doen. Paar weekjes rust, vervolgens weer huilbui dat ik zo graag kindjes wil. Fastforward naar nu: maanden verder is het dan zover dat hij er serieus over nadenkt. Omdat ik het zo graag wil.

@Nukje: Ben erg benieuwd hoor, wat het zal worden! Je wilde zelf wel graag weten wat het wordt/is, toch? En hopelijk is natuurlijk ook alles helemaal goed met baby-Nuk, want dat is het allerbelangrijskte!

@Moimoi: Ik heb geen idee hoe ovulatietesten werken, ik bepaal mijn ovulatie door te temperaturen. Zo ben ik er dus achter gekomen dat ik, met een cyclus van 31/32 dagen, ovulatie heb op dag 22. Dus dat Het Boek zegt dat je met een 26-daagse cyclus je ovulatie moet hebben rond dag 12, vind ik persoonlijk heel raar. Het kan nogal wat afwijken van de norm, en toch allemaal prima functioneren.

Mijn eierstokken rammelen roch de laatste tijd weer even wat minder. Sinds het spiraaltje eruit is, heb ik tenminste weer een beetje rust in mijn hoofd en is het niet meer zo’n obsessie. Gelukkig maar! Ook mijn werk gaat er een stuk beter door, en ik vind het ook weer leuk om te werken. Manlief wil nog steeds graag eerst het huis verbouwd hebben voordat er een kleine rondloopt, dus dat blijft, maar verder mag ik het zelf bepalen. Dit weekend hebben we het er wel weer eens over gehad, omdat een vriend van ons opmerkingen maakte over lange reizen. Dat wil ik ook nog graag doen, samen met manlief. En komend jaar hebben we daar eindelijk genoeg financien voor. Maarja, zei ik, als ik een kindje wil krijgen tijdens dit contract, dan moet ik voor juni zwanger zijn! Manlief stelde voor om dan eens alles goed door te rekenen, en ook hoe we het op zouden kunnen vangen mocht ik niet direct nieuw werk vinden. Ook heeft-ie nog gezegd dat hij eigenlijk nog steeds niet wist of hij zelf wel kinderen wilde, maar hij wilde ze omdat ik ze graag wil, en hij dacht ook dat hij het helemaal geweldig zou vinden als hij ze eenmaal had. Tsja, hij twijfelde ook zo bij de aanschaf van onze hond, en dat terwijl hij altijd heeft gezegd dat hij er eentje wilde. En ik denk zelf ook dat hij het heel leuk zou vinden, maar hij heeft nogal moeite met verandering…

We hebben nog steeds niets gehoord van onze architect, dus hoe het staat met de vergunningen weten we ook nog niet. Dus deze week eens bellen…

Verder heb ik het lekker druk op mijn werk, en ook thuis hebben we het nodige te doen, want de winter is weer in aantocht, dus moet er hout gezaagd worden, de moestuin moet opgeruimd worden, de bomen moeten gesnoeid worden etc…

Zo, dat was even een (lange) update van deze kant, dan nu maar weer aan het werk!
Jeetje Assie, wat heftig! Het dringt allemaal nog niet echt door tot Assieman he, of hij wil het niet door laten dringen. Ik vind de dingen die jij noemt zoals het boek laten lezen nog vrij indirect hoor. Ik bedoel, mannen begrijpen dat soort dingen gewoon niet. Daar moet je gewoon heel concreet tegen zeggen dat je aan kinderen wil beginnen en wanneer en hoe hij dat dan ziet. Fijn dat de gedachte dat je een andere mogelijkheid hebt, je rust geeft, al is dat natuurlijk niet ideaal. Ik hoop dat Assieman je snel duidelijkheid kan geven want dit is ook niks zo!
Tja, het is duidelijk dat ik niet direct genoeg was.....zal daar mijn excuses nog wel voor aanbieden.....maar op een gegeven moment word je er gewoon gek van. Ik denk zoo vaak aan het kinderonderwerp en ben ondertussen al meer dan een jaar aan het wachten op Assieman. Duidelijk met verkeerde taktiek, maar daar ben ik pas recent achtergekomen. Dus op een gegeven moment is het voor mij op.

Nou ja, zal wel weer zakken als we het er concreter over hebben gehad.

En tuurlijk zal ik echt niet noemen dat ik desnoods alleen voor kinderen ga.......wil ik ook eigenlijk helemaal niet. Maar was gewoon even een gedachte van "ik ben pissig en dan doe ik het wel alleen.....stik er maar in"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven