Napraat topic.

23-10-2010 20:39 1169 berichten
Voor al uw off topics!
Overigens is natuurlijk maar de vraag of gebruikers en uitgever hetzelfde willen met dit forum. De uitgever heeft baat bij dit forum, anders staken ze er geen geld in. Advertentieopbrengsten waarschijnlijk, en inspiratie voor redacties zonder enige twijfel (sinds ik een bijdrage van mezelf heb teruggelezen in het blad, met mijn toestemming overigens, weet ik dat wel zeker), maar of de uitgever streeft naar een forum dat is zoals trouwe gebruikers dat willen, geen idee. De uitgever zal nl echt geen inzicht geven in haar/zijn werkelijke motieven om geld in dit forum te steken.
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe bijtjes komen als paddenstoelen uit de grond en ik heb er al een flink aantal oude bekende herkent. Ik haat die nickchanges.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:rider schreef op 24 oktober 2010 @ 01:04:

[...]

En waarom heeft niemand mij dat verteld?

Hoeveel mensen hebben jouw mailadres dan?

Er zal echt niet openlijk geroepen worden " Hé, Ri ; wil je bij ons geheime cluppie komen? "
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Maar dit is verder toch ook prima, Rider? Natuurlijk heeft Viva.nl haar eigen wensen en haar eigen doelgroep.
quote:rider schreef op 24 oktober 2010 @ 01:14:

Overigens is natuurlijk maar de vraag of gebruikers en uitgever hetzelfde willen met dit forum. De uitgever heeft baat bij dit forum, anders staken ze er geen geld in. Advertentieopbrengsten waarschijnlijk, en inspiratie voor redacties zonder enige twijfel (sinds ik een bijdrage van mezelf heb teruggelezen in het blad, met mijn toestemming overigens, weet ik dat wel zeker), maar of de uitgever streeft naar een forum dat is zoals trouwe gebruikers dat willen, geen idee. De uitgever zal nl echt geen inzicht geven in haar/zijn werkelijke motieven om geld in dit forum te steken.enige motief kan zijn; omdat het wat oplevert, de advertentieinkomsten overstijgen de vrijwilligersvergoeding van de engeltjes
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 oktober 2010 @ 01:15:

[...]

Hoeveel mensen hebben jouw mailadres dan?

Er zal echt niet openlijk geroepen worden " Hé, Ri ; wil je bij ons geheime cluppie komen? "alleen vertellen waar het alternatieve forum is is genoeg he. Het hoeft toch niet geheim? Of bestaat er angst voor een invasie van boosaardige Sanoma-medewerkers?
Mijn ogen vallen dicht. Nog een hele fijne avond en wellicht tot morgen , trusten voor iedereen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:rider schreef op 24 oktober 2010 @ 01:22:

[...]

alleen vertellen waar het alternatieve forum is is genoeg he. Het hoeft toch niet geheim? Of bestaat er angst voor een invasie van boosaardige Sanoma-medewerkers?Ik heb geen idee, joh.
MV, denk dat je hier toch wel wat naief in staat. Laten we het maar er op houden dat je niet fit bent, anders had je, ondanks lieve vrede willen bewaren, vast anders gereageerd.

Ik ga te bedde!
quote:Hemera schreef op 24 oktober 2010 @ 01:17:

Maar dit is verder toch ook prima, Rider? Natuurlijk heeft Viva.nl haar eigen wensen en haar eigen doelgroep.

Ik vind het meer dan prima. Ik denk alleen dat het weinig zin heeft te redeneren vanuit "wat wil ik als user, en zal de uitgever dus wel voor mij moeten regelen".

De uitgever is gewoon een bedrijf, dat doelstellingen zal hebben geformuleerd over dit forum, en als die doelstellingen worden bereikt, is het goed. De rest is voor de uitgever onnodige bijzaak.
quote:rider schreef op 24 oktober 2010 @ 01:22:

[...]

alleen vertellen waar het alternatieve forum is is genoeg he. Het hoeft toch niet geheim? Of bestaat er angst voor een invasie van boosaardige Sanoma-medewerkers?Het noemen van een ander forum valt vast onder reclame, provoceren en/ of hengelen. Gok ik zo.
quote:rider schreef op 24 oktober 2010 @ 01:14:

.... maar of de uitgever streeft naar een forum dat is zoals trouwe gebruikers dat willen, geen idee. De uitgever zal nl echt geen inzicht geven in haar/zijn werkelijke motieven om geld in dit forum te steken.

Het zou toch verdomd handig zijn voor de trouwe gebruikers als daar wel wat duidelijkheid over kwam. Dan is een bannenregen zoals vandaag heeft plaatsgevonden niet nodig want dan zullen zij inderdaad wel een alternatief zoeken.

Maar bij de meeste van 'ons' is er toch nog een klein beetje hoop dat het hier gewoon moet blijven wat het was: een gezellig zooitje bijdehante dames en een enkele heer die hier het forum volplempen met serieuze, lollige, scherpe, ironische, deskundige, humoristische, cynische, eerlijke en melige posts die voor een voornamelijk meelezer zoals myself een ware ontspanning is om te lezen in mijn vrije tijd.

In ieder geval een stuk vermakelijker dan de inhoud van het tijdschrift Viva. Wie leest hier écht de Viva? (behalve dan als je op vakantie gaat en een paar blaadjes meeneemt voor op het strand, dat telt niet

Zou de schoonmaakactie daar iets mee te maken hebben?

Het forum is niet wat een gemiddelde Viva-lezeres verwacht aan te treffen als ze hier op advies van haar lijfblad inlogt.
quote:Hemera schreef op 24 oktober 2010 @ 01:25:

[...]

Het noemen van een ander forum valt vast onder reclame, provoceren en/ of hengelen. Gok ik zo.

Ach, ik was niet zo seriues op dat punt.

Maar wat ik wel serieus meen: als een grote groep min of meer gelijkgestemde gebruikers vertrokken is/vertrekt, dan ligt het voor de hand dat die groep dezelfde kant op vertrekt. Naar een ander forum dus.
quote:Charlotte69 schreef op 24 oktober 2010 @ 01:26:

[...]

Het zou toch verdomd handig zijn voor de trouwe gebruikers als daar wel wat duidelijkheid over kwam.Ja, dat zal best. Maar de relevante vraag is: is dat ook verdomd handig voor de uitgever? Zo nee, dan gaat het niet gebeuren.quote:Dan is een bannenregen zoals vandaag heeft plaatsgevonden niet nodig want dan zullen zij inderdaad wel een alternatief zoeken.

Maar bij de meeste van 'ons' is er toch nog een klein beetje hoop dat het hier gewoon moet blijven wat het was: een gezellig zooitje bijdehante dames en een enkele heer die hier het forum volplempen met serieuze, lollige, scherpe, ironische, deskundige, humoristische, cynische, eerlijke en melige posts die voor een voornamelijk meelezer zoals myself een ware ontspanning is om te lezen in mijn vrije tijd.

In ieder geval een stuk vermakelijker dan de inhoud van het tijdschrift Viva. Wie leest hier écht de Viva? (behalve dan als je op vakantie gaat en een paar blaadjes meeneemt voor op het strand, dat telt niet

Kijk, als ik uitgever was van de Viva, dan zou ik dit forum niet voor de advertenties runnen, maar voor kruisbestuiving met de print-editie. En als ik zou merken dat het forum vol zit met mensen die spugen op de print-editie, dan zou ik daar verandering in proberen te bewerken.

En kijk eens naar wat er gebeurt? Verdomd, precies dat.

Je hoeft het niet leuk te vinden, maar redeneren vanuit de eigenaar van dit forum helpt beter te snappen wat er gebeurt, dan redeneren vanuit de gebruiker. Denk ik.

quote:Zou de schoonmaakactie daar iets mee te maken hebben?

Het forum is niet wat een gemiddelde Viva-lezeres verwacht aan te treffen als ze hier op advies van haar lijfblad inlogt.Precies. Als uitgever zou ik daar niet zo blij mee zijn, en DUS actie ondernemen.
Op zich is je verklaring erg geloofwaardig, Rider.

Aan de andere kant............ ik denk dat de posters op de Kinderpijler én hier niet zo bar veel van mij krijgen én ook niet tot de doelgroep behoren. Als we ervan uitgaan dat de doelgroep die vrouwen zijn die de Viva lezen.

Dus als ze dit dood willen laten bladen, wat houd je dan over? Jonge moedertjes en mensen die graag een beetje koken en de Etam al heel hip vinden.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 oktober 2010 @ 01:32:

Op zich is je verklaring erg geloofwaardig, Rider.

Aan de andere kant............ ik denk dat de posters op de Kinderpijler én hier niet zo bar veel van mij krijgen én ook niet tot de doelgroep behoren. Als we ervan uitgaan dat de doelgroep die vrouwen zijn die de Viva lezen.

Wat zouden ze van jou moeten krijgen? Ik volg je ff niet geloof ik?

Maar hoe dan ook, ik denk dat de doelgroep van de Viva op dit forum bijzonder slecht vertegenwoordigd is. Dat hoeft geen ramp te zijn, als het doel van dit forum bijvoorbeeld is de redactie van inspiratie te voorzien. Maar ik vermoed dat de uitgever het toch een beetje zat begint te worden.

Waarom is het angel-team bijvoorbeeld zo enorm gebrand op "het niet wegjagen van nieuwelingen"? Is de opdracht niet vooral "het niet wegjagen van nieuwelingen die wel eens uit de doelgroep zouden kunnen komen?"

Met alle respect voor de doelgroep van de print-versie, maar ik denk dat het intellectuele niveau op het forum echt véél hoger ligt dan in de print-versie. En dat bijt.
quote:rider schreef op 24 oktober 2010 @ 01:36:

[...]

Wat zouden ze van jou moeten krijgen? Ik volg je ff niet geloof ik?

Mij = mee. Dan wordt het ineens een stuk minder warrig

Maar hoe dan ook, ik denk dat de doelgroep van de Viva op dit forum bijzonder slecht vertegenwoordigd is.

Ja, dat denk ik ook. Dat hoeft geen ramp te zijn, als het doel van dit forum bijvoorbeeld is de redactie van inspiratie te voorzien. Maar ik vermoed dat de uitgever het toch een beetje zat begint te worden. Ik kan er ook weinig anders van maken. Op zich sneu voor bijv, een oppermod, die zich daar niet over uit mag laten ( stel ik me zo voor ) en als opdracht mee krijgt om bepaalde forummers/ groepen een wisse dood te laten sterven, terwijl zij er toch een soort van band mee heeft. Degene die dat zo bedacht heeft is wel enorm slim, dat moet ik hem/ haar nageven.

Waarom is het angel-team bijvoorbeeld zo enorm gebrand op "het niet wegjagen van nieuwelingen"? Is de opdracht niet vooral "het niet wegjagen van nieuwelingen die wel eens uit de doelgroep zouden kunnen komen?"

Met alle respect voor de doelgroep van de print-versie, maar ik denk dat het intellectuele niveau op het forum echt véél hoger ligt dan in de print-versie. En dat bijt.En het sucks ook nog.
quote:Mylene_Valerie schreef op 24 oktober 2010 @ 00:15:

[...]

We zijn de forummers, we moeten dit zelf ook weer doorbreken. Ik denk dat het zal helpen als Naomi alle vragen ineen beantwoord. En de akties van 2 helpen even niet mee maar morgen zal ze vast met haar goede been uit bed stappen.

Morgen gaan we er weer gezellig tegenaan.MV, het verbaast me hogelijk dat jij dit post, nadat ze jou zo heeft pootje gehaakt.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik denk serieus dat ze veel eerder van 'ons' af zijn als ze het gewoon even duidelijk zeggen. Weet iedereen waar ie aan toe is.

En ik zweer het: als er zo'n verklaring komt, zeg ik per direct mijn account op, helemaal vrijwillig. Dan zal ik noooooit meer zeuren over het beleid. Want dan ben ik weg...
quote:Charlotte69 schreef op 24 oktober 2010 @ 02:02:

Ik denk serieus dat ze veel eerder van 'ons' af zijn als ze het gewoon even duidelijk zeggen. Weet iedereen waar ie aan toe is.

En ik zweer het: als er zo'n verklaring komt, zeg ik per direct mijn account op, helemaal vrijwillig. Dan zal ik noooooit meer zeuren over het beleid. Want dan ben ik weg...

Dan ben je niet de enige, denk ik.

Lijkt me een stuk sneller, eigenlijk, als ze het op die manier doen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 oktober 2010 @ 02:04:

[...]

Dan ben je niet de enige, denk ik.

Lijkt me een stuk sneller, eigenlijk, als ze het op die manier doen.

Zouden we daar een polletje over mogen openen?

"Wie legt zich erbij neer als Sanoma openlijk toegeeft dat ze van 'ons' afwillen?"

a) Ik, ik zeg m'n account op

b) Ik, ik zal niet meer zeuren en in de 'geest van Sanoma' mee gaan posten

c) Ik, ik blijf lekker forummen want ik vind de Angels top!

d) Ik niet, ik blijf tot in de eeuwigheid tegen misstanden aantrappen t.a.v. die achterlijke moderators!!!

Wel jammer dat er zoveel gebanden zijn, die kunnen natuurlijk niet stemmen...
Viva is bezig om zich te ontdoen van een vaste groep forummers, die tussen 10 jaar geleden en nu, nog tot de doelgroep behoorden. Behoorden, want we worden te oud. Dat deze mensen het Vivaforum hebben geholpen om groot te worden is voor Viva van minder belang. Inmiddels komt er voldoende nieuwe instroom via google en andere kanalen. En straks zeker, nu Yes wordt opgeheven. Of dat ook zinnige bijdragen zijn, dat maakt niet zoveel uit. Het gaat om de hits en om de bijdragen an sich. Stompzinnig of niet. De oude garde, met hun kritische bijdragen en hun "oh, dat hebben we eerder gezien" reacties, vinden ze alleen maar vervelend en storend.

Lieve oudgedienden, er wordt niet meer naar ons geluisterd, men is ons liever kwijt dan rijk. Want wij zijn niet meer de doelgroep en hebben slechts kritiek. Met andere woorden: Wat het Vivaforum ooit was voor ons, is niet meer.

En ergens hebben ze daar ook wel gelijk in. Dat gezeur tegen jongere forummers, kom op. Iedereen maakt dingen een keer voor het eerst mee.

Misschien dat wij oudgedienden, dat dan maar een keer moeten accepteren en het Vivaforum laten voor wat het is.

Iets waar je af en toe nog je wijsheid van jaren op los kan laten. Maar wat niet met je meegroeit met de jaren, want wij groeien wel, maar hun doelgroep niet. Iets wat je dus ooit een keer los moet laten. Zonder naar Libelle (brrrrrr!!!!) te moeten verkassen.

Wij moeten ruim baan maken. Ruim baan voor de nieuwe Viva(forum)generatie. Met al hun nieuwe (whahaha) problemen en hun wijsheid, en adviezen, en reacties. De doelgroep is tot 35 jaar. Dsjezus daar kan ik niet meer mee meeposten. Alleen af en toe een wijs woord voor achter laten.

En dat is dus ook, wat Viva wil. De manier waarop ze het doen is stuitend, maar de Angelrel is wel voor hun een prima rel om te doen wat ze al heel lang willen: Bezemen. Al die te oude prima geconserveerde forummers boven de 35 er uit.

Shoot me if i'm wrong.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik vind het een verdrietig verhaal, Poez..

Ik vrees dat je gelijk hebt.
Maar Rider, dat het forumgepeupel niet overeenkomt met de vivaprintdoelgroep is toch niets nieuws? Waarom zou de uitgever het juist nu zat zijn? Vanwege de rellen? Opheffing Yes? ...?
Ik vind het niet fijn om het zo helder uitgeschreven te lezen Poez, maar dit is ook wat ik al een tijdje denk. Ook Rider heeft een punt.

Het primaire doel van Viva is een commerciële en daar zal hun strategie altijd op gefocust zijn. Hoeveel loyaliteit er ook bestond/bestaat voor de gevestigde orde forummers, die zal ten allen tijde onderschikt zijn aan het commerciële doel.

Het zou me niet verbazen als ze van Hogerhand de strategie relatief recent hebben veranderd. Het is zwaar weer in tijdschriftenland en dus moet sanoma alle zeilen bijzetten om de lezers aan boord te houden. Een forum van faam als deze is daarbij een strategisch sterk middel in de mix van social media. Ze hebben dus vast en zeker wat bakens verzet om de toestroom van nieuwe, jonge potentiele Viva-lezers aan te moedigen en daarvoor moet inderdaad de bezem erdoor.

Helaas pindakaas voor al die buiten-de-boot-vallende en over-de houdbaarheid-zijnde 'senioren-forummers'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven