November 2007

26-01-2010 20:00 2584 berichten
Ons 6e topic voor de moeders die ooit in 2007 uitgerekend waren in november.

Veel schrijf- en leesplezier! Voel je welkom om mee te schrijven.

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, twee baby´s in maart 2010 en dat was het voorlopig wel.

Onze kinderen zijn jarig op 4 oktober, 30 oktober, 6 november, .............

Inmiddels zitten we midden in de peuterpuberteit, en leren we steeds beter onze grenzen aangeven en bewaken .
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zeggen dat ik ook blij ben dat de echt kleine babytijd voorbij is hoor. Maar toch vind ik dat het te snel gaat . Voor je het weet gaan ze puberen.

Origineel, rouleren van speelgoed is inderderdaad goed! Als er teveel in huis staat weten kinderen van gekkigheid niet meer waar ze mee moeten spelen en spelen ze dus met niks.

Ik ga maar eens werken! Morgen alweer weekend, helemaal volgepland met verjaardagen (mochten we ooit een derde willen, dan NIET in oktober!).
Haha...grappig dat dat zo wisselt, wij hebben geen enkele verjaardag in oktober. Alle andere maanden meer dan genoeg, maar oktober is leeg op de kalender.
O; had je het mailtje gelezen? Dat ik morgen langs kom?
quote:Lala1979 schreef op 21 oktober 2010 @ 12:15:

Haha...grappig dat dat zo wisselt, wij hebben geen enkele verjaardag in oktober. Alle andere maanden meer dan genoeg, maar oktober is leeg op de kalender.Poverdorie staat Puk niet op jouw kalender dan
Oeps....
Lala, sorry, ik dacht dat ik had geantwoord. Welkom!
Dames, heel veel dank voor de lieve bos bloemen hij staat te pronken in de kamer!!
En bedankt Lala, voor het brengen!

We vonden dat je wel een steuntje in de rug kon gebruiken dus het is je van harte gegund. Nog niets gehoord over de grote stap?
Nee, helaas Suzaa. Ik had gehoopt dat het per 1 november zou kunnen gaan gebeuren. Maar aangezien ik nog niets gehoord heb, zal dat wel niet. Ik neem aan dat het met een weekje langer wachten wel gepiept zal zijn. Ze hadden het over een normale wachttijd van 4 weken. Daar zijn er nu 2 van om.
O; bedankt voor de super leuke kleren! Heb er heel veel dingen uit kunnen halen die ik leuk vind.

Voor Scuba of Novem; Ik heb nog 1 tas over met kleertjes die niet mijn smaak zijn + wat schoenen die er nog erg goed uit zien. Een van jullie interesse om die op te pikken?
O, fijn dat je de de bloemen mooi vond en Lala bedankt voor het bezorgen!

Ik heb een lijstje gemaakt voor cadeautjes, ik zet hem hier maar bij, misschien hebben jullie er wat aan:

Duplo bouwplaten

Duplo electrische trein

Shell parkeergarage / kleine auto's

Stevig wegen vloerkleed

Dvd Diego

Bambino loco

Jip en Janneke boek

Boek voordat jij er was (heel leuk prentenboek, gouden griffel)

Binnenkort hier ook maar eens door de speelgoed dozen rauzen om te sorteren. Leon had ze laatst allemaal over de kop... man, wat een bende!

Hier vanaf donderdag een kind dat niet alleen op de wc plas, maar ook poept! Joepie! In principe alleen nog luiers om in bed nu. Maar verder, ach een ongelukje is ingecalculeerd...

Ik heb lekker weer een weekje vrij, maar stom genoeg meteen na werk op woensdag mijn stem kwijt. Begin hem nu net terug te krijgen.
Lizzie, bij jou dus ook al een zindelijk kind. Goed hoor! Ben ik weer degene met de laatste der mohikanen?
quote:origineel schreef op 24 oktober 2010 @ 16:50:

Lizzie, bij jou dus ook al een zindelijk kind. Goed hoor! Ben ik weer degene met de laatste der mohikanen?

Weer???? Nee man, jij bent altijd de eerste der mohicanen zo snel is Neeltje met alles. Ik ben meestal de hekkesluiter weet je nog

Kleren en schoenen zijn hier altijd welkom
Jouw puk liep veeeeeeel eerder
Qua zindelijkheid gaat het eindelijk de goede kant op. Sinds vorige week, gewoon gestopt met luiers overdag En alleen tijdens het slapen of lange autoritten een luier om.

Ze vind het wel erg interessant, zeker als het gelukt is wil ze na 5 min weer naar de wc. Maar de stickers gaan goed, en misschien niet helemaal goed maar een snoepje doet ook goed werk!

Alleen de grote boodschap gaat nog niet lukken, maar ja dat maakt ook niet uit, ben al lang blij dat er vooruitgang in zit.

Duplo, spelen ze daar nog vaak mee. Het lijkt me zonde om er nog wat van bij te kopen omdat ze bijna over gaan op gewone lego of lijkt dat maar zo?

Schoenen, wat een gedoe zeg om te kopen. Pas bij van h*ren toen ze een ballon kreeg konden we redelijk een paar laarzen passen, en dus ook maar gelijk gekocht

Kadootje voor verjaardag, ik vind het maar lastig. Weet heel veel kleine spulletjes maar niet iets wat ik leuk genoeg vind om zelf te geven. Misschien een beetje vreemd maar heb altijd het gevoel dat je als ouders een "speciaal" cadeau geeft?
Misty, van ons hebben ze vorige week allebei een fiets gekregen. Dan op de verjaardag niets meer er wordt trouwens nog helemaal niet op gefietst. Maar zelfs onze kinderen zullen toch wel op hun 12e op de fiets naar school kunnen?

Wel goed hoor, zo zindelijk!
Duplo is tot 5 jaar en mijn nichtje van nu 10 combineert nog steeds duplo met gewone Lego. Dus dat zit wel goed
Ach O, ik weet niet of je er iets aan hebt, maar mijn tijn was al 3 voordat ie overdag eens droog was. 'sNachts heeft dat nog langer geduurd! Nu heeft ie al tijden geen natte broeken meer hoor dus het kan altijd erger.Ik denk dat ik met Raf gewoon geluk heb gehad dat ie erin trapte. Ik ben nu alweer sinds augustus volledig uit de luiers, dus ook 's nachts.

Duplo hebben wij nog steeds staan en ik merk dat Raf er nu steeds bewuster mee gaat bouwen en ook spelen. Eerder deed ie ook wel van die spelletjes maar dan met bestaande dinngen zoals bijvoorbeeld Little People. Ik had de duplo al wel een tijdje opgeruimd om plaats te maken voor de gewone lego maar merk inderdaad ook bij Tijn dat ie nu gewoon weer met duplo speelt. Wij hebben trouwens de trein van Duplo en dat is wel een hit hoor!

Voor Raf ga ik playmobil met Dino's kopen. We hebben al de vulkaan en triceratops (van Tijn) en dat vindt ie zo leuk dat ik naar meer ga kijken. Hier krijgen de kinderen van beide opa's en oma's altijd best grote kado's maar ik heb toch zelf ook de behoefte om er een bijzonder kadootje van te maken speciaal van papa en mama.
Wij hebben dat gevoel ook dat we iets 'groots' of speciaals moeten kopen als ouders zijnde. Voor mij altijd de truc om een goedkoop speciaal cadeautje te geven. Ze krijg van ons nu een gewone schommel ter vervanging van de babyschommel, kostte maar 11 euro en ik weet zeker dat ze dat het leukste cadeau gaat vinden wat ze krijgt. En van de sint krijgt ze van de ringen met schommelhaken, veel meer speelgoed kan er niet in onze tuin helaas, want een trampoline zou ze ook het einde vinden.

Knap hoor dat jullie kindjes nu ook zindelijk aan het worden zijn. Het is zo ontzettend makkelijk als het zover is. En O, kan goed zijn dat jouw Neeltje van de een op de andere dag zindelijk is, ze wilde toch altijd alles eerst perfect kunnen voordat ze het laat zien? Zou hier ook mee kunnen zijn. Wij waren destijds binnen 2 weken van de luiers overdag en 's nachts af.

Ennuhh...jouw kinderen lopen op taalgebied mijlen voor op de onze...ik was helemaal onder de indruk van Nelis vrijdag die al in volzinnen praat en nog lang geen 2 is, en ook woorden weet waarvan ik me afvraag of Alissa die al kent.

Wij hebben een druk en gezellig weekend gehad, er was continue visite over de vloer die elkaar steeds afwisselde, wel gezellig en als klap op de vuurpijl kwam een stel vrienden vertellen dat ze zwanger zijn. Eindelijk! Zou het zo fijn vinden al meer mensen nu kinderen gaan krijgen en daardoor qua levensfase wat meer gelijk met ons gaan lopen. Of dat zij dan met dikke wallen op een feestje om 22 uur afhaken wegens slapeloze nachten en ik een keer verwondert kan kijken waarom ze nu al afhaken..hahaha....:-).
Zo, het weekend ook weer overleefd. Vriend was jarig, gezellig, maar vind het ook altijd weer een hoop gedoe, met boodschappen, huis aan kant, boel weer opruimen enzo. Maar was erg gezellig!

En tadaaaa; eindelijk heb ik het geregeld, we gaan donderdag voor 3 nachten naar Parijs! Suzy en Suzoon gaan naar beide oma's, vind ik ook erg spannend. Dus nu maar hopen dat de kinderen of wij niet ziek worden en de Fransen geen wegblokkades maken enzo.

Lijkt me zo heerlijk even weg en wel 3 nachten doorslapen (zou ik het nog kunnen??). De laatste week zijn de nachten met Suzoon weer bagger, nog even en we zitten hem de hele nacht flesjes te geven. Hopelijk breekt hij bij oma even uit zijn sleur en hoeft ze niet met hem op te lopen de hele nacht. Het was een verrassing voor vriend, dus was een heel geregel, beide oma's moesten beschikbaar zijn, vriend zijn werk gebeld of en wanneer hij vrij kon krijgen, zelf vrij regelen, hotel zoeken. Maar het is gelukt en niemand heeft zijn mond voorbij gepraat gelukkig. En donderdag eind van de dag vertrekken we al. Donderdag al, joepie!!!!!

Ik wil ook wel graag iets "speciaals" geven voor de verjaardagen, maar ik weet het ook nog niet. Ik vind het moeilijk hoor. Het schiet alweer aardig op. 3 Jaar alweer, wat een leeftijd.
Jaaaaa Suzaa wat een leuk cadeau zeg, helemaal goed en ik weet zeker dat het super gaat worden. Drie!!! nachten ongebroken en uitslapen. Wat een luxe

Hier ook nog steeds bagger nachten en de ochtenden zijn weer 0530 ik hou mijn hart vast voor volgende week als de klok achteruit gaat. Mmaar ik denk dat het tanden zijn bij Muk. Ze krijgt er ook 4 in één keer incl een kies. Arme meid dat ze er zoveel last van heeft en arme papa en mama

Hier ook het gevoel van een speciaal kado hoor. Ik vind dat ook wel leuk om te doen. Het wordt dus de fiets. En ik heb die doos met verkleedkleren en van Muk krijgt ze een sneeuwwitje barbie. Verder heb ik gevraagd:

Lego/Duplo van Takel (Cars)

Grote voorleesboek van Annie MG Schmidt

Racebaan (ontkom er niet aan)

Visspel

Tekenspullen

Heb de taart al besteld bij de Hema (zon foto taart waar ik altijd een aantal foto;s van het afgelopen jaar op doe) en de slingers en ballonnen zijn ook al binnen. Verder moet ik 14!! kadootjes hebben voor het uitdelen op het KDV. Heb maar stuiterballetjes met een glow in the dark armbandje gedaan in een zakje. Misschien dat ik er nog een mandarijntje bij doe ofzo.

Verder ook druk bezig met kadoos voor sinterklaas. Zodra ik iets zie wat een mooie aanbieding is koop ik het wel alvast. Ik wil denk ik voor hun alletwee een keukentje kopen (dus 1 keuken haha). En dan nog voor beide 2 kadoos. En dan krijgen ze ook nog van oma;s en opa;s en tantes en ooms en vieren we het bij beide families. En een klein kadootje voor in hun schoen die ze beide 2x mogen zetten.

Pfffff het is me wat met al die kadoos hoor, eigenlijk een beetje overdreven als ik het zo allemaal opschrijf. Het is ook best snel op elkaar allemaal. Gelukkig doen we niks met kerst.
Even een ego-berichtje hoor. Ik reageer later nog wel op de anderen!

Ik vrees dat Bintje hekkensluiter gaat worden in de zindelijkheid. Die is er totáál niet mee bezig. We laten haar regelmatig zonder luier rondlopen, maar als wij niet zeggen dat ze naar de wc moet gaan, dan doet ze het gewoon in haar broek en blijft er dan ook mee rondlopen tot wij het merken. Zelfde met poepen. Zucht.

Daarintegen kan ze wel als ze al een half uur in bed ligt ineens roepen "mama! ik moet plassen!!" en dan komt er ook echt wat. Dat dan weer wel.

Ach, ze is de jongste hier :-) dus ze mag er wat later mee zijn dan de rest.

Verder is ze momenteel een draakje. Vreselijk, wat kan dat kind gillen. Echt krijsen, puur als iets niet gaat zoals ze wil. Bijvoorbeeld het aantrekken van een broek. Als ze daar geen zin in heeft volgt een soort hysterische woedeaanval, compleet met krijsen en als ik wat strenger optreed kan ik zo in mijn gezicht getuft worden, of ze knijpt me echt met nagels en al in mijn gezicht of waar ze me maar kan raken. Het breekt af en toe echt mijn hart, want ze is dan echt even helemaal weg, compleet overstuur en weet gewoon niet meer wat ze moet doen om haar "punt" te maken. Tegelijkertijd weten we ook dat het gewoon drammen en manipulatie is, maar toch.

We laten haar nu maar even uitrazen, na een kwartiertje gaat het vaak wat beter en klaren we de sfeer wat op met een grapje. Maar daar moet ik dan zelf ook voor in de stemming zijn moet ik zeggen, want soms zou ik haar bijzonder graag achter het behang wegwerken...

Het stomme is dat ze binnen 5 minuten weer hartstikke lief en vrolijk kan zijn, alles weer vergeten. Voor haar dan, ik zit dan soms nog even na te stomen..... :-D
Het is wat met al die cadeau's in dezelfde periode he... wij geven nu nog geen echt groot cadeau, maar wij zetten een mooi bedrag op zijn spaarrekening en kopen een wat kleiner cadeautje. Van het geld op de spaarrekening kunnen we later evt. wat bijzonders kopen, of we sparen het op.

Opa's/vrienden/ooms en tantes gezamenlijk een wat groter cadeau laten kopen helpt ook om wat groters/minder meuk... te kopen.

Binit, knijpen en spugen klinkt inderdaad verschrikkelijk. Ik hoop dat het snel over is!

Baggernachten ben ik niet jalours op! Hier gelukkig weer hele rustige nachten. 2 weken geleden wel een tijdje een paar keer per nacht er uit gemoeten, volgens mij omdat hij slaapwandelt en dan schrikt. Staat ie in een keer in een hoekje achter de deur....

Misty, luier om bij langere autoritten snap ik! Ga ik ook doen.

Duplo gaat inderdaad nog veel langer mee hoor!

Lala, ik hoop op heel veel vriendinnen met buik voor je!

Suzaa, wat een heerlijk vooruitzicht, die drie dagen Parijs. Ik hoop op stralend weer voor jullie en veel romantiek!
Even jullie mening en ervaring. Dit is het keukentje wat ik wil geven voor Sinterklaas. Als kado voor beide dan he, want anders wordt het wel erg duur allemaal. Ik koop er dan gewoon wat spulletjes bij van de Hema, die hebben ook allerlei keuken dingetjes. Al met al eigenlijk een belachelijk duur kado

http://houtenkeukentjes.c ... =subcategory&subcat_id=15

Maar denken jullie dat dit wat is? Ik wil nl zo graag dat ze er echt plezier aan beleven. Zijn er dus mama's met keuken ervaring
Scuba; ik vind persoonlijk deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S49874533 leuker. Alissa is dol op haar keukentje, is gewoon een plastic ding wat ik voor 5 euro op mp gekocht heb en kookt eigenlijk dagelijks wel met haar keukentje. Hij staat inmiddels wel buiten, want met water en zand vind ze hem nog leuker. Is een keukentje van mp niet een idee? Of wil je perse een nieuwe?

Binti; rot dat Bintje zo vervelend is momenteel. Kan me voorstellen dat je haar achter het belang wil plakken. Is het echt peuteren of zitten die achterste kiezen dwars? Alissa begint nu te kleuteren en brutaal te worden, dus hier worden de regels ook weer even wat scherper.

Suzaa; wat HEERLIJK! lekker samen met je man op pad, geniet ervan. Vind het heel knap van je dat je nu de stap genomen hebt.

Lizzie; slaapwandelen? Hebben jullie de klink van zijn deur dan omhoog staan? Anders kan hij ook zijn kamer uit. Fijn dat hij nu weer lekker slaapt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven