5 december-food!
maandag 24 november 2008 om 22:13
Dit jaar vieren we voor het eerst Sinterklaas voor de kinderen.
Samen met mijn moeder en mijn broer+zijn lief gaan we het bij ons thuis vieren.
Nu ben ik op zoek naar eten/snacks wat ik dan kan gaan maken.
Voor tijdens het uitpakken bak ik zelf pepernoten natuurlijk. Maar ik zoek ook nog wat lekkere snacks of een compleet avondeten voor ná het uitpakken.
Ik had zelf al zitten denken aan gourmetten, maar vond het eigenlijk afgezaagd. Dus ik ben errug benieuwd naar wat de andere Sinterklaas-vierende mensen voor tradities hebben op eet-gebied!
Samen met mijn moeder en mijn broer+zijn lief gaan we het bij ons thuis vieren.
Nu ben ik op zoek naar eten/snacks wat ik dan kan gaan maken.
Voor tijdens het uitpakken bak ik zelf pepernoten natuurlijk. Maar ik zoek ook nog wat lekkere snacks of een compleet avondeten voor ná het uitpakken.
Ik had zelf al zitten denken aan gourmetten, maar vond het eigenlijk afgezaagd. Dus ik ben errug benieuwd naar wat de andere Sinterklaas-vierende mensen voor tradities hebben op eet-gebied!
maandag 25 oktober 2010 om 16:41
woensdag 27 oktober 2010 om 16:05
Zuurkool was gevraagd. Ik heb niet alles gelezen, dus misschien is het mosterd. Ja, mosterd smaakt er lekker bij, met lekkere rookworst.
Uien en knoflook snipperen en aanfruiten (en evt.paprika), gehakt erbij en bakken. Zuurkool toevoegen en gekookte aardappels of los aardappel-puree erbij serveren. Ketchup en een pittige geraspte kaas los erbij serveren.
Ook makkelijk is chili con carne.
EDIT: 2008.....zie het nu pas.
Uien en knoflook snipperen en aanfruiten (en evt.paprika), gehakt erbij en bakken. Zuurkool toevoegen en gekookte aardappels of los aardappel-puree erbij serveren. Ketchup en een pittige geraspte kaas los erbij serveren.
Ook makkelijk is chili con carne.
EDIT: 2008.....zie het nu pas.