Vivamod
donderdag 21 oktober 2010 om 16:42
Beste allemaal,
Ik heb het topic 'Angels 4' gesloten, en wil in dit topic graag wat vragen beantwoorden die ik hier en daar voorbij zag komen.
* Was de permaban van HPL een vooropgezet plan?
Nee, de permaban was geen vooropgezet plan. We hebben deze ban gegeven na eerdere tijdelijke bans en hebben hierin zorgvuldig gehandeld. Het was een weloverwogen beslissing waar ik nog steeds helemaal achter sta. De ban wordt dan ook niet teruggedraaid.
* Waar blijft een reactie van de angels?
De angels reageren op mijn verzoek niet inhoudelijk op de onrust van de laatste weken. Ik wil jullie vragen om ze ook niet in hun moderatortopics of in andere topics om antwoorden te vragen: daarmee worden ze in hun modereerwerkzaamheden belemmerd. Ik wil jullie verder verzoeken jullie vragen/opmerkingen over deze onrust centraal in dit topic te houden. Ik zal dan kijken in hoeverre ik kan antwoorden, zonder er een eindeloze discussie van te maken. Na dit bericht kan ik pas morgenochtend weer reageren aangezien ik verder afwezig ben.
* Was je partijdig in de kwestie rondom Hans?
Als ik een klacht ontvang over een forummer, neem ik de klager en de klacht altijd serieus. Dat heb ik ook gedaan met een klacht die ik in dit geval kreeg over Hans. Ik heb zijn berichten in de gaten gehouden, maar kwam tot de conclusie dat er geen enkele reden was om in te grijpen. Nogmaals: we kunnen alleen ingrijpen op dingen die op het forum gebeuren. We kunnen niet handelen op basis van zaken die zich achter de schermen van het forum afspelen (via mail, op andere fora, irl etc).
* We vinden dat Angel 2 met een privé-nick over de grenzen is gegaan. Waarom is er niet ingegrepen?
Allereerst vind ik het vervelend dat er op verschillende plekken privé-nicks van Angel 2 bekend zijn gemaakt. De angels zijn enige tijd geleden teruggegaan in de anonimiteit en hadden daar een heel goede reden voor.
Als angels naar de mening van Viva over grenzen heen gaan, zullen we ze daarop aanspreken en/of ze vragen hun vleugels neer te leggen. In het geval van Angel Two vinden we niet dat zij de gedragsregels voor de angels overschreden heeft.
Tot slot wil ik een eerder bericht nog herhalen: Viva gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens (zie: www.viva.nl/privacy). Bij het aanmaken van een account geef je Viva toestemming om je persoonsgegevens (e-mailadres, eventueel ingevulde echte naam, geboortedatum e.d.) op te slaan. Deze toestemming kun je echter altijd weer intrekken. Als je een mail stuurt naar forum@viva.nl verwijderen we dan ook je persoonsgegevens uit ons systeem en veranderen we je gebruikersnaam op jouw verzoek in iets anoniems. Consequentie is dan wel dat het account niet meer werkt.
groetjes, Naomi
Ik heb het topic 'Angels 4' gesloten, en wil in dit topic graag wat vragen beantwoorden die ik hier en daar voorbij zag komen.
* Was de permaban van HPL een vooropgezet plan?
Nee, de permaban was geen vooropgezet plan. We hebben deze ban gegeven na eerdere tijdelijke bans en hebben hierin zorgvuldig gehandeld. Het was een weloverwogen beslissing waar ik nog steeds helemaal achter sta. De ban wordt dan ook niet teruggedraaid.
* Waar blijft een reactie van de angels?
De angels reageren op mijn verzoek niet inhoudelijk op de onrust van de laatste weken. Ik wil jullie vragen om ze ook niet in hun moderatortopics of in andere topics om antwoorden te vragen: daarmee worden ze in hun modereerwerkzaamheden belemmerd. Ik wil jullie verder verzoeken jullie vragen/opmerkingen over deze onrust centraal in dit topic te houden. Ik zal dan kijken in hoeverre ik kan antwoorden, zonder er een eindeloze discussie van te maken. Na dit bericht kan ik pas morgenochtend weer reageren aangezien ik verder afwezig ben.
* Was je partijdig in de kwestie rondom Hans?
Als ik een klacht ontvang over een forummer, neem ik de klager en de klacht altijd serieus. Dat heb ik ook gedaan met een klacht die ik in dit geval kreeg over Hans. Ik heb zijn berichten in de gaten gehouden, maar kwam tot de conclusie dat er geen enkele reden was om in te grijpen. Nogmaals: we kunnen alleen ingrijpen op dingen die op het forum gebeuren. We kunnen niet handelen op basis van zaken die zich achter de schermen van het forum afspelen (via mail, op andere fora, irl etc).
* We vinden dat Angel 2 met een privé-nick over de grenzen is gegaan. Waarom is er niet ingegrepen?
Allereerst vind ik het vervelend dat er op verschillende plekken privé-nicks van Angel 2 bekend zijn gemaakt. De angels zijn enige tijd geleden teruggegaan in de anonimiteit en hadden daar een heel goede reden voor.
Als angels naar de mening van Viva over grenzen heen gaan, zullen we ze daarop aanspreken en/of ze vragen hun vleugels neer te leggen. In het geval van Angel Two vinden we niet dat zij de gedragsregels voor de angels overschreden heeft.
Tot slot wil ik een eerder bericht nog herhalen: Viva gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens (zie: www.viva.nl/privacy). Bij het aanmaken van een account geef je Viva toestemming om je persoonsgegevens (e-mailadres, eventueel ingevulde echte naam, geboortedatum e.d.) op te slaan. Deze toestemming kun je echter altijd weer intrekken. Als je een mail stuurt naar forum@viva.nl verwijderen we dan ook je persoonsgegevens uit ons systeem en veranderen we je gebruikersnaam op jouw verzoek in iets anoniems. Consequentie is dan wel dat het account niet meer werkt.
groetjes, Naomi
dinsdag 26 oktober 2010 om 13:53
quote:Viva Angel2 schreef op 26 oktober 2010 @ 13:51:
[...]
De avatar van Tutmeteenrietje mocht niet, omdat forummers geen AngelAvatar of een versie daarvan mogen gebruiken. Dit zorgt voor verwarring bij de forummers.
Angels mogen zelf wèl bij gelegenheid hun avatar aanpassen.
De Avatarverkiezing hebben de Angels niet mee te maken.Maar WAT is er dan respectloos en provocerend??????????
[...]
De avatar van Tutmeteenrietje mocht niet, omdat forummers geen AngelAvatar of een versie daarvan mogen gebruiken. Dit zorgt voor verwarring bij de forummers.
Angels mogen zelf wèl bij gelegenheid hun avatar aanpassen.
De Avatarverkiezing hebben de Angels niet mee te maken.Maar WAT is er dan respectloos en provocerend??????????
dinsdag 26 oktober 2010 om 13:55
quote:Viva Angel2 schreef op 26 oktober 2010 @ 13:51:
[...]
De avatar van Tutmeteenrietje mocht niet, omdat forummers geen AngelAvatar of een versie daarvan mogen gebruiken. Dit zorgt voor verwarring bij de forummers.
Angels mogen zelf wèl bij gelegenheid hun avatar aanpassen.
De Avatarverkiezing hebben de Angels niet mee te maken.Waarom geef jij nou een compleet andere reden op dan de redactie??
[...]
De avatar van Tutmeteenrietje mocht niet, omdat forummers geen AngelAvatar of een versie daarvan mogen gebruiken. Dit zorgt voor verwarring bij de forummers.
Angels mogen zelf wèl bij gelegenheid hun avatar aanpassen.
De Avatarverkiezing hebben de Angels niet mee te maken.Waarom geef jij nou een compleet andere reden op dan de redactie??
dinsdag 26 oktober 2010 om 13:57
quote:Viva Angel4 schreef op 26 oktober 2010 @ 13:04:
[...]
Als je op de begin-pagina van het forum rechts bovenin kijkt, zie je daar een tabje huisregels staan. Daar staan onze algemene voorwaarden en huisregels beschreven, evenals de uitleg van het bansysteem.
Of de regel betreffende het napraattopic daarin opgenomen gaat worden weet ik niet, daar kan Naomi op antwoorden als zij weer terug is.
Ok dan. Naomi, ik lees hier dat 'Discussie tussen forummers onderling over beleidsacties leidt tot onduidelijkheden die vermeden moeten worden.'
Zou je dit in de regels kunnen toevoegen, zodat dat voor iedereen duidelijk is? En zou je kunnen aangeven wat dan het doel is van het topic Vivamod?
[...]
Als je op de begin-pagina van het forum rechts bovenin kijkt, zie je daar een tabje huisregels staan. Daar staan onze algemene voorwaarden en huisregels beschreven, evenals de uitleg van het bansysteem.
Of de regel betreffende het napraattopic daarin opgenomen gaat worden weet ik niet, daar kan Naomi op antwoorden als zij weer terug is.
Ok dan. Naomi, ik lees hier dat 'Discussie tussen forummers onderling over beleidsacties leidt tot onduidelijkheden die vermeden moeten worden.'
Zou je dit in de regels kunnen toevoegen, zodat dat voor iedereen duidelijk is? En zou je kunnen aangeven wat dan het doel is van het topic Vivamod?
dinsdag 26 oktober 2010 om 13:57
quote:Viva Angel2 schreef op 26 oktober 2010 @ 13:51:
[...]
De avatar van Tutmeteenrietje mocht niet, omdat forummers geen AngelAvatar of een versie daarvan mogen gebruiken. Dit zorgt voor verwarring bij de forummers.
Angels mogen zelf wèl bij gelegenheid hun avatar aanpassen.
De Avatarverkiezing hebben de Angels niet mee te maken.Allemaal leuk en aardig. Maar waar is het respectloze en provocerende gedeelte in jouw uitleg terug te vinden?
[...]
De avatar van Tutmeteenrietje mocht niet, omdat forummers geen AngelAvatar of een versie daarvan mogen gebruiken. Dit zorgt voor verwarring bij de forummers.
Angels mogen zelf wèl bij gelegenheid hun avatar aanpassen.
De Avatarverkiezing hebben de Angels niet mee te maken.Allemaal leuk en aardig. Maar waar is het respectloze en provocerende gedeelte in jouw uitleg terug te vinden?
Ja, dat vind ik echt.
dinsdag 26 oktober 2010 om 13:59
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 26 oktober 2010 @ 13:57:
Beste twee, je zegt nu dat jullie niets met de avatarverkiezingen te maken hebben. Kan ik hieruit opmaken dat jullie geen van allen beledigd waren en ook niet vonden dat ik een respectloze avatar had?
Naomi heeft je laten weten, waarom je avatar niet kan. Daar stond dezelfde reden in, als die ik hier gegeven heb.
Wat onze mening is over de avatar doet niet ter zake.
Beste twee, je zegt nu dat jullie niets met de avatarverkiezingen te maken hebben. Kan ik hieruit opmaken dat jullie geen van allen beledigd waren en ook niet vonden dat ik een respectloze avatar had?
Naomi heeft je laten weten, waarom je avatar niet kan. Daar stond dezelfde reden in, als die ik hier gegeven heb.
Wat onze mening is over de avatar doet niet ter zake.
dinsdag 26 oktober 2010 om 14:03
quote:juliaana schreef op 26 oktober 2010 @ 13:59:
[...]
Toch snap ik wel dat dat gedacht wordt. Jij loopt immers ook met afgehakte vleugels. Mag ik vragen waarom je dat hebt?
Als je F5t zie je dat ik weer m'n normale avatar heb.
De angels doen ieder jaar mee met de halloween, oranje, sinterklaas, kerst avatars.
Dat betekent niet dat we iets te maken hebben met de organisatie van de verkiezingen.
Net als forummers die niets te maken hebben met de organisatie van de verkiezingen, maar wel hun avatar aanpassen.
[...]
Toch snap ik wel dat dat gedacht wordt. Jij loopt immers ook met afgehakte vleugels. Mag ik vragen waarom je dat hebt?
Als je F5t zie je dat ik weer m'n normale avatar heb.
De angels doen ieder jaar mee met de halloween, oranje, sinterklaas, kerst avatars.
Dat betekent niet dat we iets te maken hebben met de organisatie van de verkiezingen.
Net als forummers die niets te maken hebben met de organisatie van de verkiezingen, maar wel hun avatar aanpassen.
dinsdag 26 oktober 2010 om 14:12
dinsdag 26 oktober 2010 om 14:24
De verwarring begrijp ik ook wel. Maar ga nou niet lopen verkondigen dat Angels nooit gezegd hebben dat de avatar provocerend en beledigend was.
Jullie hebben misschien niets te maken met het organiseren van de verkiezing, en dus ook niet met de blog waar ook "provocerend en beledigend" in staat.... Maar jullie Angels hebben net zo hard die woorden in de mond genomen.
Dus nogmaals, verdedig jezelf dan? Ik neem aan dat jullie niet zómaar dingen rondspuien. Vertel; Wáárom is die avatar provocerend en beledigend? En nee, ik refereer nu niet naar die blog, maar naar eerdere Angelpostings!
Jullie hebben misschien niets te maken met het organiseren van de verkiezing, en dus ook niet met de blog waar ook "provocerend en beledigend" in staat.... Maar jullie Angels hebben net zo hard die woorden in de mond genomen.
Dus nogmaals, verdedig jezelf dan? Ik neem aan dat jullie niet zómaar dingen rondspuien. Vertel; Wáárom is die avatar provocerend en beledigend? En nee, ik refereer nu niet naar die blog, maar naar eerdere Angelpostings!
dinsdag 26 oktober 2010 om 16:22
Ik zou het niet meer doen maar kan me toch niet inhouden: waarom reageer je in je OP niet op het feit dat Five kennelijk met HPL heeft zitten roddelen over forummers?
...
En hoe halen jullie het in je botte kop om TMER zo af te zeiken in die laffe anonieme redactieblog?
...
En hoe halen jullie het in je botte kop om TMER zo af te zeiken in die laffe anonieme redactieblog?
anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 26-10-2010 16:24
Reden: koppelen van privé en angelnicks.
Reden: koppelen van privé en angelnicks.
% gewijzigd
dinsdag 26 oktober 2010 om 16:22
"We leggen hier eerlijk neer hoe het is gegaan met het stemmen. We vonden de avatar van tutjemeteenrietje gezien de huisregels niet respectvol. We hebben gekozen voor openheid, maar hebben het gevoel dat geen enkele keuze optimaal zou zijn geweest.
Lastig. We hopen dat een volgende verkiezing beter verloopt."
Staat de redactie en hun mening trouwens los van Naomi en het angelteam? Ik kan nu wel hier kwaad gaan reageren, maar ik vraag me af of dat zin heeft?
Lastig. We hopen dat een volgende verkiezing beter verloopt."
Staat de redactie en hun mening trouwens los van Naomi en het angelteam? Ik kan nu wel hier kwaad gaan reageren, maar ik vraag me af of dat zin heeft?
Stressed is just desserts spelled backwards
dinsdag 26 oktober 2010 om 16:41
Even over die avatar van Tutje: ik snap wel dat deze gewonnen heeft, want het geeft de huidige spanningen goed weer door voor een ietswat verfrommelde Engel te kiezen, maar ik vond hem wel eventjes verwarrend (vanwege het zwarte poppetje).
Zelf vond ik de echte Halloween Avatars, zoals van Kitty Electric, Liv, Sweet Summer en nog iemand, leuker, maar meesten stemmen gelden wat mij betreft.
Zelf vond ik de echte Halloween Avatars, zoals van Kitty Electric, Liv, Sweet Summer en nog iemand, leuker, maar meesten stemmen gelden wat mij betreft.
dinsdag 26 oktober 2010 om 16:42
Soms kun je problemen niet meer oplossen. Worden ze met elke mogelijke 'oplossing' alleen maar groter en heb je er totaal geen grip meer op.
Dat lijkt me nu het geval met dit Angelteam. Probleem stapelt zich op probleem. Enzovoorts. Ik geloof niet meer in een goede afloop, want daarvoor is er teveel gebeurd. Het is wel duidelijk dat Viva geen grip meer heeft op de situatie. Bijvoorbeeld: een verkiezing uitschrijven met als motto 'Alles mag' en vervolgens de winnaar diskwalificeren, omdat haar avatar niet mag volgens de regels. Dat de communicatie binnen het Angelteam/redactie aan verbetering toe is, blijkt dan helemaal uit het feit dat helemaal niet duidelijk is waar deze discussie nog verder gevoerd mag worden. Nogal onprofessioneel.
Soms is het gewoon zo dat je met elke 'oplossing' een probleem alleen maar groter lijkt te maken. Wat je dan het beste kan doen? Opnieuw beginnen, met een schone lei.
Als Viva verstandig is, laat het de zaken niet nóg verder uit de hand lopen. Begin opnieuw: met nieuwe mensen, een nieuw Angelteam dat objectief naar alle topics én álle gebruikers kan kijken. Dat zich niet beledigd voelt om de kleinste dingen, dat goed communiceert en dat consequent is. Zorg voor een goed forum met een helder privacybeleid. En blijf bereikbaar voor al je gebruikers: blijf vragen en mailtjes en telefoontjes beantwoorden.
Pas dan kun je de problemen hier oplossen. Wedden?
Dat lijkt me nu het geval met dit Angelteam. Probleem stapelt zich op probleem. Enzovoorts. Ik geloof niet meer in een goede afloop, want daarvoor is er teveel gebeurd. Het is wel duidelijk dat Viva geen grip meer heeft op de situatie. Bijvoorbeeld: een verkiezing uitschrijven met als motto 'Alles mag' en vervolgens de winnaar diskwalificeren, omdat haar avatar niet mag volgens de regels. Dat de communicatie binnen het Angelteam/redactie aan verbetering toe is, blijkt dan helemaal uit het feit dat helemaal niet duidelijk is waar deze discussie nog verder gevoerd mag worden. Nogal onprofessioneel.
Soms is het gewoon zo dat je met elke 'oplossing' een probleem alleen maar groter lijkt te maken. Wat je dan het beste kan doen? Opnieuw beginnen, met een schone lei.
Als Viva verstandig is, laat het de zaken niet nóg verder uit de hand lopen. Begin opnieuw: met nieuwe mensen, een nieuw Angelteam dat objectief naar alle topics én álle gebruikers kan kijken. Dat zich niet beledigd voelt om de kleinste dingen, dat goed communiceert en dat consequent is. Zorg voor een goed forum met een helder privacybeleid. En blijf bereikbaar voor al je gebruikers: blijf vragen en mailtjes en telefoontjes beantwoorden.
Pas dan kun je de problemen hier oplossen. Wedden?
anoniem_107965 wijzigde dit bericht op 26-10-2010 16:45
Reden: oeps, spelfoutje!
Reden: oeps, spelfoutje!
% gewijzigd
dinsdag 26 oktober 2010 om 16:45
quote:iris1969 schreef op 26 oktober 2010 @ 16:41:
Even over die avatar van Tutje: ik snap wel dat deze gewonnen heeft, want het geeft de huidige spanningen goed weer door voor een ietswat vervrommelde Engel te kiezen, maar ik vond hem wel eventjes verwarrend (vanwege het zwarte poppetje).
Zelf vond ik de echte Halloween Avatars, vooral die met katten erop zoals van Kitty electric, Liv en nogiemand, leuker, maar meesten stemmen gelden wat mij betreft.
Verwarrend? Op de avatars van de Angels staat altijd een nummer. En Angels heten nooit TMER.
En meeste stemmen? Nummer 2 en 3 hadden ieder 1 stem
Wat een verkiezing.
Even over die avatar van Tutje: ik snap wel dat deze gewonnen heeft, want het geeft de huidige spanningen goed weer door voor een ietswat vervrommelde Engel te kiezen, maar ik vond hem wel eventjes verwarrend (vanwege het zwarte poppetje).
Zelf vond ik de echte Halloween Avatars, vooral die met katten erop zoals van Kitty electric, Liv en nogiemand, leuker, maar meesten stemmen gelden wat mij betreft.
Verwarrend? Op de avatars van de Angels staat altijd een nummer. En Angels heten nooit TMER.
En meeste stemmen? Nummer 2 en 3 hadden ieder 1 stem
Wat een verkiezing.
dinsdag 26 oktober 2010 om 17:57
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 26 oktober 2010 @ 17:52:
Vier , waarom moeten we nu hier weer verder?
Mij werd verteld dat hier een reactie zou komen, dat heb ik op het betreffende blog gepost zoals jullie konden lezen.
Ik weet niet of die hier nog gaat komen, aangezien er al op dat blog door de redactie is gereageerd.
Ik zal vanavond hier opschonen zodat het overzicht er weer een beetje is, en dan kom ik erop terug.
Meer kan ik op het moment even niet doen.
Vier , waarom moeten we nu hier weer verder?
Mij werd verteld dat hier een reactie zou komen, dat heb ik op het betreffende blog gepost zoals jullie konden lezen.
Ik weet niet of die hier nog gaat komen, aangezien er al op dat blog door de redactie is gereageerd.
Ik zal vanavond hier opschonen zodat het overzicht er weer een beetje is, en dan kom ik erop terug.
Meer kan ik op het moment even niet doen.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
dinsdag 26 oktober 2010 om 17:57
situatie 1: er worden wat kritische vragen gesteld aan Naomi en/of de Angels. Wat gebeurt er? Naomi belooft er zo snel mogelijk op terug te komen, wat blijkbaar bijna een maand later is...
situatie 2: Naomi is weer terug, reageert op wat losse zaken en belooft wederom zo snel mogelijk te reageren op de rest. Wat gebeurt er? Naomi krijgt plotseling de griep en heeft blijkbaar een onvervangbare positie, want als zij er niet is gebeurt er dus verder niets...
situatie 3: Naar aanleiding van een blog worden er terecht vragen gesteld. Wat gebeurt er? Forummers worden van hot naar her verwezen (wel in blog reageren, niet in blog reageren, wel in napraattopic,niet in napraattopic, wel in vivamod, niet in vivamod), topics worden direct gesloten, zonder een uitzicht te geven op een fatsoenlijk antwoord én plotseling liggen allerlei onderdelen van de site plat. Zo snoer je forummers wel erg gemakkelijk de mond!
En dit is nog maar het topje van de ijsberg!
situatie 2: Naomi is weer terug, reageert op wat losse zaken en belooft wederom zo snel mogelijk te reageren op de rest. Wat gebeurt er? Naomi krijgt plotseling de griep en heeft blijkbaar een onvervangbare positie, want als zij er niet is gebeurt er dus verder niets...
situatie 3: Naar aanleiding van een blog worden er terecht vragen gesteld. Wat gebeurt er? Forummers worden van hot naar her verwezen (wel in blog reageren, niet in blog reageren, wel in napraattopic,niet in napraattopic, wel in vivamod, niet in vivamod), topics worden direct gesloten, zonder een uitzicht te geven op een fatsoenlijk antwoord én plotseling liggen allerlei onderdelen van de site plat. Zo snoer je forummers wel erg gemakkelijk de mond!
En dit is nog maar het topje van de ijsberg!