Dooie mus.
zondag 31 oktober 2010 om 14:16
Telkens toch weer denken dat je nu eindelijk die promotie krijgt vanwege bepaalde opmerkingen.
Weer teleurgesteld worden als blijkt dat je man nog steeds niet weet wat je lievelingsgeurtje is.
Elke keer toch weer hoopvol als je een kado'tje open maakt.
En niets laten merken als het tóch weer een kadopakket van de DA is.......
Iedere keer van de leg zijn als je vriendinnen je verjaardag vergeten zijn, of je man je trouwdag.
Simpele dingen - in jouw ogen - die vergeten worden; moederdag, Valentijnsdag.
Aan wie vertel je zulke dingen; aan de personen zelf, aan een ander of houd je het voor jezelf?
Neig je naar mokken of zet je je er kranig overheen?
Het helpt om jezelf in zulke gevallen maar eens te verwennen?
Eigenlijk zijn het geen échte zware problemen.
Toch zit het je weleens niet helemaal lekker.
Pas als je grotere problemen hebt als dit kun je relativeren.
Alhoewel..........
Deel hier je dooie mus!
Weer teleurgesteld worden als blijkt dat je man nog steeds niet weet wat je lievelingsgeurtje is.
Elke keer toch weer hoopvol als je een kado'tje open maakt.
En niets laten merken als het tóch weer een kadopakket van de DA is.......
Iedere keer van de leg zijn als je vriendinnen je verjaardag vergeten zijn, of je man je trouwdag.
Simpele dingen - in jouw ogen - die vergeten worden; moederdag, Valentijnsdag.
Aan wie vertel je zulke dingen; aan de personen zelf, aan een ander of houd je het voor jezelf?
Neig je naar mokken of zet je je er kranig overheen?
Het helpt om jezelf in zulke gevallen maar eens te verwennen?
Eigenlijk zijn het geen échte zware problemen.
Toch zit het je weleens niet helemaal lekker.
Pas als je grotere problemen hebt als dit kun je relativeren.
Alhoewel..........
Deel hier je dooie mus!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 31 oktober 2010 om 14:30
zondag 31 oktober 2010 om 14:31
Ontzettend dom trouwens, als je een dooie mus krijgt
Paarden zijn veel leuker om te krijgen
Behalve als ze dood zijn , dan is het minder leuk
Of als ze in je gang schijten, das ook minder
Ken jij trouwens iemand met een dood paard?
Kan zo snel zelf niemand bedenken
En ook niet met een levend paard trouwens
Nou ja, het zal allemaal wel.
Paarden zijn veel leuker om te krijgen
Behalve als ze dood zijn , dan is het minder leuk
Of als ze in je gang schijten, das ook minder
Ken jij trouwens iemand met een dood paard?
Kan zo snel zelf niemand bedenken
En ook niet met een levend paard trouwens
Nou ja, het zal allemaal wel.
zondag 31 oktober 2010 om 14:32
Vandaag nog kreeg ik een armbandje met de letter A. Nou ja, mijn naam begint niet eens met een a!
Daarom begon ik met ongezellig kijken. Echt heel ongezellig. Per ongeluk heb ik het armbandje toen door de plee laten vallen. O god, wc verstopt. Toen was mijn dag helemaal verpest.
Zo'n vervelende zondag. Ik snap niet dat ik niet boven kan staan zo'n armbandje met de verkeerde letter. Jullie wel? Nou, ik weet het ook niet hoor. Zal wel aan mij liggen. En mijn man is nou ook al boos...
Daarom begon ik met ongezellig kijken. Echt heel ongezellig. Per ongeluk heb ik het armbandje toen door de plee laten vallen. O god, wc verstopt. Toen was mijn dag helemaal verpest.
Zo'n vervelende zondag. Ik snap niet dat ik niet boven kan staan zo'n armbandje met de verkeerde letter. Jullie wel? Nou, ik weet het ook niet hoor. Zal wel aan mij liggen. En mijn man is nou ook al boos...
zondag 31 oktober 2010 om 14:33
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 31 oktober 2010 @ 14:31:
Ontzettend dom trouwens, als je een dooie mus krijgt
Paarden zijn veel leuker om te krijgen
Behalve als ze dood zijn , dan is het minder leuk
Of als ze in je gang schijten, das ook minder
Ken jij trouwens iemand met een dood paard
Kan zo snel zelf niemand bedenken
En ook niet met een levend paard trouwens
Nou ja, het zal allemaal wel.
Ik wel! Andre van Duin
Die heeft er een in de gang staan.
Ontzettend dom trouwens, als je een dooie mus krijgt
Paarden zijn veel leuker om te krijgen
Behalve als ze dood zijn , dan is het minder leuk
Of als ze in je gang schijten, das ook minder
Ken jij trouwens iemand met een dood paard
Kan zo snel zelf niemand bedenken
En ook niet met een levend paard trouwens
Nou ja, het zal allemaal wel.
Ik wel! Andre van Duin
Die heeft er een in de gang staan.
zondag 31 oktober 2010 om 14:35
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 31 oktober 2010 @ 14:31:
Ontzettend dom trouwens, als je een dooie mus krijgt
Paarden zijn veel leuker om te krijgen
Behalve als ze dood zijn , dan is het minder leuk
Of als ze in je gang schijten, das ook minder
Ken jij trouwens iemand met een dood paard
Kan zo snel zelf niemand bedenken
En ook niet met een levend paard trouwens
Nou ja, het zal allemaal wel.
Jij snapt het wat een dooie mus is! Pffff! Het klopt met je verhaal...
Ik dacht anders dat jij wel een goed voorbeeld kan geven die we allemaal herkennen!
Iets met verkiezing, winnen, doch geen prijswinnaar
Ontzettend dom trouwens, als je een dooie mus krijgt
Paarden zijn veel leuker om te krijgen
Behalve als ze dood zijn , dan is het minder leuk
Of als ze in je gang schijten, das ook minder
Ken jij trouwens iemand met een dood paard
Kan zo snel zelf niemand bedenken
En ook niet met een levend paard trouwens
Nou ja, het zal allemaal wel.
Jij snapt het wat een dooie mus is! Pffff! Het klopt met je verhaal...
Ik dacht anders dat jij wel een goed voorbeeld kan geven die we allemaal herkennen!
Iets met verkiezing, winnen, doch geen prijswinnaar
zondag 31 oktober 2010 om 14:37
Nou dat van die verkiezing, daar ben ik nog niet klaar mee.
Aan meegedaan, hartstikke mijn best gedaan enzo
Aan de knutsel, uren werk
Ik had hem al een week staan en ineens moest ie weg
Snap er nog steeds geen hol van hoor.
Te beledigend, en respectloos
Respectloos voor wie dan, voor de Angels?
En ik dan, hoe zit het met respect voor mij?
Eerst roepen dat alles kan en alles mag
Komt puntje bij paaltje, mag het inene niet!!!
Aan meegedaan, hartstikke mijn best gedaan enzo
Aan de knutsel, uren werk
Ik had hem al een week staan en ineens moest ie weg
Snap er nog steeds geen hol van hoor.
Te beledigend, en respectloos
Respectloos voor wie dan, voor de Angels?
En ik dan, hoe zit het met respect voor mij?
Eerst roepen dat alles kan en alles mag
Komt puntje bij paaltje, mag het inene niet!!!
zondag 31 oktober 2010 om 14:38
quote:miloo schreef op 31 oktober 2010 @ 14:32:
Vandaag nog kreeg ik een armbandje met de letter A. Nou ja, mijn naam begint niet eens met een a!
Daarom begon ik met ongezellig kijken. Echt heel ongezellig. Per ongeluk heb ik het armbandje toen door de plee laten vallen. O god, wc verstopt. Toen was mijn dag helemaal verpest.
Zo'n vervelende zondag. Ik snap niet dat ik niet boven kan staan zo'n armbandje met de verkeerde letter. Jullie wel? Nou, ik weet het ook niet hoor. Zal wel aan mij liggen. En mijn man is nou ook al boos...Ik zou daar ook van balen hoor. Waar slaat dat nou op? Ik zou desbetreffende persoon een chocoladeletter met de verkeerde letter geven.
Vandaag nog kreeg ik een armbandje met de letter A. Nou ja, mijn naam begint niet eens met een a!
Daarom begon ik met ongezellig kijken. Echt heel ongezellig. Per ongeluk heb ik het armbandje toen door de plee laten vallen. O god, wc verstopt. Toen was mijn dag helemaal verpest.
Zo'n vervelende zondag. Ik snap niet dat ik niet boven kan staan zo'n armbandje met de verkeerde letter. Jullie wel? Nou, ik weet het ook niet hoor. Zal wel aan mij liggen. En mijn man is nou ook al boos...Ik zou daar ook van balen hoor. Waar slaat dat nou op? Ik zou desbetreffende persoon een chocoladeletter met de verkeerde letter geven.
Cum non tum age
zondag 31 oktober 2010 om 14:40
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 31 oktober 2010 @ 14:35:
Heeft Andre van Duin dat paard nog steeds dan?
Uit het jaar kruik?
Ik kan me niet voorstellen dat dat beest nog leeft
Laten we wel wezen, dat nummer is 20 jaar oud toch?
Ik geloof nooit dat dat beest het nog doet
Enieweej.
Het stond bij de buurvrouw. Mevrouw Jansen. En daar kon je het ophalen. En dus dat heeft iemand dat toen gedaan. En toen laten opzetten. En teruggegeven aan Andre. En daar staat ie nu nog steeds volgens mij.
En hij doet het niet meer inderdaad.
Heeft Andre van Duin dat paard nog steeds dan?
Uit het jaar kruik?
Ik kan me niet voorstellen dat dat beest nog leeft
Laten we wel wezen, dat nummer is 20 jaar oud toch?
Ik geloof nooit dat dat beest het nog doet
Enieweej.
Het stond bij de buurvrouw. Mevrouw Jansen. En daar kon je het ophalen. En dus dat heeft iemand dat toen gedaan. En toen laten opzetten. En teruggegeven aan Andre. En daar staat ie nu nog steeds volgens mij.
En hij doet het niet meer inderdaad.
zondag 31 oktober 2010 om 14:40
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 31 oktober 2010 @ 14:37:
Nou dat van die verkiezing, daar ben ik nog niet klaar mee.
Aan meegedaan, hartstikke mijn best gedaan enzo
Aan de knutsel, uren werk
Ik had hem al een week staan en ineens moest ie weg
Snap er nog steeds geen hol van hoor.
Te beledigend, en respectloos
Respectloos voor wie dan, voor de Angels?
En ik dan, hoe zit het met respect voor mij?
Eerst roepen dat alles kan en alles mag
Komt puntje bij paaltje, mag het inene niet!!!Klassieke Dooie Mus Award is dat...
Nou dat van die verkiezing, daar ben ik nog niet klaar mee.
Aan meegedaan, hartstikke mijn best gedaan enzo
Aan de knutsel, uren werk
Ik had hem al een week staan en ineens moest ie weg
Snap er nog steeds geen hol van hoor.
Te beledigend, en respectloos
Respectloos voor wie dan, voor de Angels?
En ik dan, hoe zit het met respect voor mij?
Eerst roepen dat alles kan en alles mag
Komt puntje bij paaltje, mag het inene niet!!!Klassieke Dooie Mus Award is dat...
zondag 31 oktober 2010 om 14:42
't Leven is een dooie mus
De een leeft zo, de ander liever zus
En nummer drie houdt tot 't einde toe de moed erin
En weer een ander slijt z'n leven juist met tegenzin
De een zegt "dit is alles dus", de ander vindt 't leven knus
Maar hoe je 't ook beziet, leuk of niet
't Leven is gewoon een dooie mus
Bent u nog altijd bang voor kanker, mevrouw
En u meneer, denkt u nog steeds "oh als m'n hart maar klopt"
En hebt u drank en sigaretten heel diep weggestopt
Trimt u elke zondag trouw in trainingspak voor dag en dauw
Kortom, de hele week in touw voor uw gezondheid
Maar wat je doet of wat je laat, eenmaal is 't resultaat
Dat je in een houten kist onder de grond glijdt
refr.
Durft u nog steeds niet in een vliegtuig meneer
En komt uw zoon mevrouw, in 't weekend de deur niet uit
Vanwege sex en rock 'n roll en heroinespuit
En gaat u ook zo druk tekeer, trekt u ook zo fel van leer
Tegen abortus en alweer een kerncentrale
Wat je doet of wat je laat, 't resultaat is dat je gaat
In je eentje of in zeer grote getalen
refr.
't Leven is van 't begin af fataal
Wie wordt geboren wordt onmiddelijk doodgeverfd
Je sterft al af op 't moment dat je 't leven ertf
Dus is 't leven heel banaal voor jou en mij en allemaal
Een ongeneselijke kwaal want ondertussen
Is ondanks alle strijdgewoel 't leven toch een dooie boel
Wij zijn elke keer weer blij met dooie mussen
't Leven is een dooie mus
De een leeft zo, de ander liever zus
Omdat je nou leeft omdat je denkt "ik vind 't leven goed"
Of juist omdat je voor je overtuiging leven moet
Voor bakker, boer of medicus komt er 't zelfde uit de bus
Want hoe je 't ook beziet, leuk of niet
Het leven is gewoon een dooie mus
Het leven is gewoon een dooie mus
De een leeft zo, de ander liever zus
En nummer drie houdt tot 't einde toe de moed erin
En weer een ander slijt z'n leven juist met tegenzin
De een zegt "dit is alles dus", de ander vindt 't leven knus
Maar hoe je 't ook beziet, leuk of niet
't Leven is gewoon een dooie mus
Bent u nog altijd bang voor kanker, mevrouw
En u meneer, denkt u nog steeds "oh als m'n hart maar klopt"
En hebt u drank en sigaretten heel diep weggestopt
Trimt u elke zondag trouw in trainingspak voor dag en dauw
Kortom, de hele week in touw voor uw gezondheid
Maar wat je doet of wat je laat, eenmaal is 't resultaat
Dat je in een houten kist onder de grond glijdt
refr.
Durft u nog steeds niet in een vliegtuig meneer
En komt uw zoon mevrouw, in 't weekend de deur niet uit
Vanwege sex en rock 'n roll en heroinespuit
En gaat u ook zo druk tekeer, trekt u ook zo fel van leer
Tegen abortus en alweer een kerncentrale
Wat je doet of wat je laat, 't resultaat is dat je gaat
In je eentje of in zeer grote getalen
refr.
't Leven is van 't begin af fataal
Wie wordt geboren wordt onmiddelijk doodgeverfd
Je sterft al af op 't moment dat je 't leven ertf
Dus is 't leven heel banaal voor jou en mij en allemaal
Een ongeneselijke kwaal want ondertussen
Is ondanks alle strijdgewoel 't leven toch een dooie boel
Wij zijn elke keer weer blij met dooie mussen
't Leven is een dooie mus
De een leeft zo, de ander liever zus
Omdat je nou leeft omdat je denkt "ik vind 't leven goed"
Of juist omdat je voor je overtuiging leven moet
Voor bakker, boer of medicus komt er 't zelfde uit de bus
Want hoe je 't ook beziet, leuk of niet
Het leven is gewoon een dooie mus
Het leven is gewoon een dooie mus
zondag 31 oktober 2010 om 14:43
Kan er nog niet over uit hoor
Uitermate hard mijn best gedaan, krijg je dat.
Tis wel de laatste keer dat ik meedoe aan een wedstrijd
Zeker eentje van hiero!
Onvolwassen zooitje daar op de redactie
Opbokken met die gasten, ze moeten nog komen met antwoord!
Ik geloof niet dat ze dat nog gaan doen hoor
Tis ze toch te veel moeie, en het boeit ze ook niets.
Je mag hier tegenwoordig niks meer want oei oei regeltjes
Enzo.
Uitermate hard mijn best gedaan, krijg je dat.
Tis wel de laatste keer dat ik meedoe aan een wedstrijd
Zeker eentje van hiero!
Onvolwassen zooitje daar op de redactie
Opbokken met die gasten, ze moeten nog komen met antwoord!
Ik geloof niet dat ze dat nog gaan doen hoor
Tis ze toch te veel moeie, en het boeit ze ook niets.
Je mag hier tegenwoordig niks meer want oei oei regeltjes
Enzo.
zondag 31 oktober 2010 om 14:43
Het is nog helemaal donker.. De enige lichten die schijnen zijn van twee broers. Twee broers die altijd bij elkaar zijn. Die alles met elkaar doen. Die alles met elkaar delen.
Zij waren het:
-die vrouwen uitvonden.
-die bier uitvonden.
-die de bieropener uitvonden (heel belangrijk voor de vorige.)
-voetabal, auto's uitvonden.
-en nog veel meer, veel meer producten die in ons leven onmisbaar zijn.
Zo waren zij heel gelukkige broers.
Ze heten:
toeba en toeka.
Na deze inleiding kunnen we gaan naar een dag in hun leven. De dag dat zei op het briljante idee kwamen om bier uit te vinden.
'He toeka?'
'ja toeba mijn rakker'
'We hebben nou wel een vrouw om ons heen. Zo hebben we van alles afgehadeld. Maar ik mis toch nog iets.'
'Ow ja?, Ja toeba? Vertel, wat mis je dan?.'
'Niks mis hoor, nee zeker niet. Maar gewoon ik weet niet, ik heb zo'n droog gevoel in mijn gehemelte. En alles is zo normaaltjes, weet je?. We missen iets ik weet het zeker.'
'Maar toebje toch. We missen zoveel, we zijn namelijk net op aarde gekomen. We moeten nog heel wat uitvinden dacht ik zo.'
'Ja daar heb jij weer gelijk in iederdaad. Maar Ik weet wat we moeten uitvinden denk ik. Het zal onze dorst lessen, en het zal ons plezier brengen.'
'Ow toeb. Je maakt me nu best wel benieuwd moet ik zeggen. Maar het is toch niet weer zo'n flut idee van eerst?.'
'Welke bedoel je toek?.'
'Die vorige, hoe noemde je het ookal weer?. Eehm... Wie.. '
'Ow het wiel bedoel je?. Nee, nee. Dat was een dieptepunt in mijn uitvindingen. Nee dit is veel beter, veel.'
'Nou toebert. Gaan met die banaan dan.'
'luister, we maken een drankje. Een drankje dat ons vrolijk maakt. Een drankje dat onze dorst lest. Zou toch mooi zijn?'
Zo gingen onze vrienden aan de slag. Tot zij uiteindelijk tot een drankje kwamen. Een drankje met een vreemde kleur... Het was namelijk een rood drankje.
'toeba?, ik denk dat het niet helemaal goed is.'
'Ik zal even proeven toek.'
Hij nam een slokje.
Zodra het zijn mond binnen trad
spugde hij het uit.
'dit spul is niet te drinken. het is verschrikelijk.'
'Maar toeb wat moeten we er dan mee?'
'Geef het maar aan de vrouwen. Die drinken het wel.'
De vrouwen bleken het spul wel te mogen. Maar toeb en toek moesten nog steeds iets voor hun zelf hebben.
Zo kwamen zij tot het tweede drankje.
'Nou maar hopen dat zit drankje minder vies is he toeb.'
'Sterker nog het is verukkelijk, echt een mannen drankje. Bitter een beetje, en toch lekker in de mond liggend.'
'Zeker je hebt gelijk. Het is zalig.'
'maar toekediertje. Hoe gaan we het magiesche spul noemen?.'
'Haha.. Toekenbiertje?. Waar haal je dat vandaan?.'
'Ik zei toekendiertje toek. Wacht we noemen het bier!.'
Een geweldige uitvinding vind ik het nog steeds, en daar morgen we onze geweldige helden: toeba en toeka wel voor bedanken dacht ik zo.
Zij waren het:
-die vrouwen uitvonden.
-die bier uitvonden.
-die de bieropener uitvonden (heel belangrijk voor de vorige.)
-voetabal, auto's uitvonden.
-en nog veel meer, veel meer producten die in ons leven onmisbaar zijn.
Zo waren zij heel gelukkige broers.
Ze heten:
toeba en toeka.
Na deze inleiding kunnen we gaan naar een dag in hun leven. De dag dat zei op het briljante idee kwamen om bier uit te vinden.
'He toeka?'
'ja toeba mijn rakker'
'We hebben nou wel een vrouw om ons heen. Zo hebben we van alles afgehadeld. Maar ik mis toch nog iets.'
'Ow ja?, Ja toeba? Vertel, wat mis je dan?.'
'Niks mis hoor, nee zeker niet. Maar gewoon ik weet niet, ik heb zo'n droog gevoel in mijn gehemelte. En alles is zo normaaltjes, weet je?. We missen iets ik weet het zeker.'
'Maar toebje toch. We missen zoveel, we zijn namelijk net op aarde gekomen. We moeten nog heel wat uitvinden dacht ik zo.'
'Ja daar heb jij weer gelijk in iederdaad. Maar Ik weet wat we moeten uitvinden denk ik. Het zal onze dorst lessen, en het zal ons plezier brengen.'
'Ow toeb. Je maakt me nu best wel benieuwd moet ik zeggen. Maar het is toch niet weer zo'n flut idee van eerst?.'
'Welke bedoel je toek?.'
'Die vorige, hoe noemde je het ookal weer?. Eehm... Wie.. '
'Ow het wiel bedoel je?. Nee, nee. Dat was een dieptepunt in mijn uitvindingen. Nee dit is veel beter, veel.'
'Nou toebert. Gaan met die banaan dan.'
'luister, we maken een drankje. Een drankje dat ons vrolijk maakt. Een drankje dat onze dorst lest. Zou toch mooi zijn?'
Zo gingen onze vrienden aan de slag. Tot zij uiteindelijk tot een drankje kwamen. Een drankje met een vreemde kleur... Het was namelijk een rood drankje.
'toeba?, ik denk dat het niet helemaal goed is.'
'Ik zal even proeven toek.'
Hij nam een slokje.
Zodra het zijn mond binnen trad
spugde hij het uit.
'dit spul is niet te drinken. het is verschrikelijk.'
'Maar toeb wat moeten we er dan mee?'
'Geef het maar aan de vrouwen. Die drinken het wel.'
De vrouwen bleken het spul wel te mogen. Maar toeb en toek moesten nog steeds iets voor hun zelf hebben.
Zo kwamen zij tot het tweede drankje.
'Nou maar hopen dat zit drankje minder vies is he toeb.'
'Sterker nog het is verukkelijk, echt een mannen drankje. Bitter een beetje, en toch lekker in de mond liggend.'
'Zeker je hebt gelijk. Het is zalig.'
'maar toekediertje. Hoe gaan we het magiesche spul noemen?.'
'Haha.. Toekenbiertje?. Waar haal je dat vandaan?.'
'Ik zei toekendiertje toek. Wacht we noemen het bier!.'
Een geweldige uitvinding vind ik het nog steeds, en daar morgen we onze geweldige helden: toeba en toeka wel voor bedanken dacht ik zo.
zondag 31 oktober 2010 om 14:45
Toch denk ik misschien raar. Wel of niet een dooie mus. Een cadeau is altijd leuk. En je moet een gegeven paard niet in de bek kijken. Dat zegt mijn moeder altijd. Raar spreekwoord trouwens. Aardig bedoeld misschien. Als je het goed bekijkt. Ik kan er niks mee. Tot het mijzelf overkomt. Dan zijn de rapen gaar. Ook zo'n stom spreekwoord. Och, het zal allemaal wel. Raar gedoe....