Wat eten we vandaag?

28-09-2010 12:40 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten, en kom inspiratie opdoen!

Het vorige topic is hier na te lezen:

En wat eten we vandaag?
Ik lees inderdaad overal in bouillon of saus en dan 25 tot 30 min op 200 graden. Dat gaat het dan worden denk ik, want ik wil het zekerweten zacht hebben. Nou hou ik niet van warme tomaten/ tomatensaus/ tomatenpuree... Hoe kan ik er dan voor zorgen dat de vulling niet te droog wordt? Iemand een idee?
Uit de groente die ik had gebakken kwam ook wat vocht. Zeker uit de champignons en de binnenkant van de courgettes. Ik vond de vulling niet droog. De courgettes zelf zijn ook sappig.

En anders ipv droge rijst een soort risotto als vulling gebruiken? Heb ik ook weleens gedaan, is ook lekker.
Trouwens, de courgette heeft niet persé saus of vocht nodig om gaar te worden in de oven hoor. Ik gooi ook weleens gewoon stukken courgette met wat kruiden in een ovenschaal en dat wordt ook prima gaar.
Mijn nasi goreng is super lekker btw!
Ter info: MV heeft weer een (vage) ban tot morgenavond. Kan wel lezen, niet posten.

On topic: ik eet zo pittige opgebakken aardappels, Kombino (ja vriezer leeg eten en lekker) en 'saai en soms zo lekker' een potje doppers/wortels. Wel met zelfgemaakte champignonsaus (op basis van een roux) erbij.
Inderdaad is het geen must om vocht bij de courgettes in de ovenschaal te gieten. Mijn courgettes zuipen de tomatenbouillon wel helemaal op overigens...
Pfff alweer een ban voor MV?
Oh ja, het is allang etenstijd

Ik zit nu nog aan de thee met bonbons uit Antwerpen

Gisteren een leuk kookboekje gekocht, vol met ontbijtrecepten. Zoete dingen, maar ook recepten als 'filopakketjes met zalm, feta en dille' en 'pasteitjes met spek, ei en cheddar'.

Kan niet wachten tot het weekend is
tortilla met aardappel,ui,paprika,aubergine,tomaat,rauwe ham,mozzarella,gedroogde kruiden en losgeklopt eieren.was erg lekker en morgen kan het restant mee naar het werk (heb avonddienst)
MV alweer een ban? Onderhoudend dat forum...

Vanavond lekker snel een kruidig runderworstje met gebakken aardappeltjes met rozemarijn, met knoflooktomaten uit de oven. Ben alleen thuis, net gesport en moet nu nog gaan koken. Heb trek!!!

Oh, ik ga hyves opzeggen, voor degenen die op hyves communiceren over de / een meet. Ik zit wel op facebook, ik blijf gewoon hier en mijn mailadres blijft hetzelfde, dus ik ben vast voor eenieder wel te vinden!

@Jynta: ik maak wel vaker gevulde courgettes uit de oven, maar nog nooit met een tomatensaus. Ik maak vaak vulling op basis van rijst of rundergehakt. Dan een sausje erbij van magere kwark met wat knoflook / zout/ peper, vind ik erg lekker.
Ow ja, er is ook een wat-eten-we-vandaag hyve.

Sorry allemaal. Zelfde hier. Ik heb mij ook afgemeld voor hyves. Wel facebook, maar geen idee of je daar ook zo'n niet zichtbare groep kunt aanmaken. Enniewees, het mailadres dat bij de (m)eeters bekend is blijft gewoon en check ik dagelijks.
Ik heb me een beetje misselijk gegeten in de bonbons (heb vandaag een spiraal laten plaatsen dus 'mocht' van mezelf lekkere chocolade halen ) maar ik ben blij dat het eten bijna klaar is. Even iets hartigs

Hier ook Hyves verwijderd, maar niet dat ik daar nog veel kwam...
Gewerkt, file, kind van bso gehaald etc.Laat thuis, dus pompoensoep opgewarmd die ik gisteren had gemaakt. Erbij broodjes met beleg.
quote:AgentL schreef op 01 november 2010 @ 19:41:

Ik heb me een beetje misselijk gegeten in de bonbons (heb vandaag een spiraal laten plaatsen dus 'mocht' van mezelf lekkere chocolade halen ).Ga ik toevallig woensdag laten doen.
Heeej ladies, Hyves verwijderd vanwege de Telegraaf overname?

Net nasi gegeten.

Klinkt lekker wat jij hebt gegeten, Teig en dat op een sportavond. Ik kom dan niet verder dan boterhammen of yoghurt met muesli.....
Wilde er toch al vanaf Koreveen, maar dit was idd net het zetje dat ik nodig had.
hier ook weer heerlijk druk de laatste dagen. Gisteren bij vader-lief Chinees gegeten. Al jaren niet gegeten en het was een goede Chinees dus is het best eens lekker. (ik heb altijd alleen 2 uur erna weer honger ) In elk geval wat foe-yong-hai, babi pangang met atjar, tjap tjoy, pittige kip met cashewnoten en paprika en nasi gegeten.

Vandaag heeft manlief gekookt, de tortelini van ah met spinazie en kaas, erbij een sausje met wat bosui, room, basilicum en zwarte peper en een tomatensalade.
Helemaal nieuw & voor het eerst of laat je 'm vervangen Georgie?

Bij mij viel het mee, ik was wel súperzenuwachtig...

Ja, die Telegraaf-overname was wel de druppel Koreveen.
Helemaal nieuw en voor 't eerst. En ik heb ws een andere dan jij... Hoop dat 't bij mij ook gaat meevallen. Kijk er niet echt naar uit.
Zwaait

Ik ben hier nauwelijks meer de laatste tijd.

En ik eet al dagen slecht....(liefdesstress). Vanavond boterhammen terwijl ik op de bank lig te overpeinzen (he loves me...he loves me not).

Rent weer weg...om verder te peinzen

Oh jee Hiltje. Dat wat je op de meet vertelde? Leef met je mee!
@hiltje: hopelijk snel "he loves me"!!

Bij mij is het stoppen met hyves echt gekomen door de overname van TMG. Ik vind het een naar idee dat zij prive-gegevens van mij (zoals foto's, krabbels, e-mailadres, geboortedatum) hebben en wie-weet-wat mee doen. Vandaar. Koreveen, ik ben dus ook geen beheerder meer van de hyve. Heb ook mijn foto daar weggehaald, ben veel aan t wissen geweest vanavond.

Overigens, ik eet eigenlijk zelden brood of yoghurt-muesli als avondeten. Ik ontbijt dagelijks met yoghurt en muesli, en brood is mijn lunch. Om dat dan dezelfde dag weer te gaan eten, nou nee... ik maak alleen dingen die snel klaar zijn hoor, ga geen uitgebreide curries in elkaar draaien na het sporten. Het moet wel een beetje gemakkelijk zijn .

@Age en GB: toevallig dat jullie beiden in dezelfde week gaan! Blij dat het voor Age meeviel, nu nog hopen dat het voor GB hetzelfde zal zijn . Overigens vind ik het een bijzonder goede reden om op een doos chocolade aan t vallen Age!! *zoekt reden om ook spiraal te plaatsen zodat ze chocolade mag eten*
Teig, ik heb geen excuus nodig om chocola te eten....

Ik laat m'n Hyves nog even bestaan. Communiceer er veel mee met vrienden. Even afwachten dus. Maar ik heb me daar nooit illusies over gemaakt, denk dat alles doorverkocht en gebruikt wordt en daar hoef je echt niet alleen Telegraaf voor te heten.

Hiltje, succes
Ik heb kipfilet uit de diepvries gehaald,niet bij nagedacht dat we gisteren ook al kip hebben gegeten..Maar goed ik verzin er straks wel wat mee.

Over Hyves,ik zag gisteren meer berichten in de www's staan van vrienden dat ze er mee kappen.

Ik ben er nog niet uit wat te doen.

Facebook schijnt het ook niet zo nauw te nemen met privacy hoorde ik laatst..
Ik las het ook net in de krant over de telegraaf!

Gister niet erg culinair gegeten: frietjes met kipfrikadel en zelfgemaakte pittige yoghurt mayonaise.

Vandaag weet ik nog niet..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven