Wat eten we vandaag?

28-09-2010 12:40 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten, en kom inspiratie opdoen!

Het vorige topic is hier na te lezen:

En wat eten we vandaag?
Kreeg vanmorgen een zowat een paniekaanval. Dacht opeens dat ik Hiltjes echte naam in mijn post had gezet. Gelukkig niet! (veegt zweet van voorhoofd).

Geen idee wat ik vandaag ga eten. Mijn ouders komen zo, en mijn broer en lief. Want (tadááá) ik ben jarig.

*zet taart neer voor liefhebbers*

Tussen de middag brood en de soep die ik gisteren heb gemaakt. En vanavond denk ik uit eten. Zie wel hoe het loopt.
Jaaaa, gefeliciteerd Georgie!!

Ik ben vandaag weer up & running hoor. Geen krampen meer of andere ongemak van die spiraal. Ik heb een Mirena, krijg jij een koper?

Ik hoop ook dat t meevalt voor je!

Vandaag maak ik geitenkaasrisotto denk ik. Met champignons en erwtjes.
Gefeliciteerd GB!!!!
Van harte Georgie!

Voor vanavond maak ik soep, weet nog niet welke.

Dan kip- cordon blue met aardappels uit de oven en broccoli.

Ik denk met kaassaus.
andijviestamppot met spekjes (en misschien stukje rookworst)

en GB van harte met je verjaardag & & fijne dag met je familie!
Happy bday GB!! Ik pak maar geen taartje, ben ontzettend misselijk , en moet nog leren voor tentamens, en heb mijn rooster voor de komende 2 maanden gezien (huilhuil), en moet ongesteld worden. Zoveel leed op 1 dag

Vanavond wordt het denk ik een geroosterde boterham met misschien nog een soepje, als ik dat kan opbrengen..

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, GB!

Ik maak vandaag zalm uit de stoompan en courgettes uit de oven met een kaas-groente-kruidenlaagje. Dat laatste heb ik ter plekke in de supermarkt bedacht. Even kijken of de uitwerking net zo wordt als ik bedacht heb...
Sabb ik deel je pijn, mijn rooster is ook echt waaaaaardeloos!

Ot: restjes opmaken dus pizza met tomaat(ja, echt), champignons, paprika, kaas en olijven. Erbij een salade.
En gefeliciteerd GB
quote:Ruza schreef op 02 november 2010 @ 15:27:

Sabb ik deel je pijn, mijn rooster is ook echt waaaaaardeloos!

volgens mij zijn wij niet de enigen, ik hoor van heel veel mensen dat ze een waardeloos rooster hebben. ik zit nu maar 3 of soms zelfs 2 dagen in de week op school, en na 14 nov worden dat 5 (lange!) dagen

Nu heb ik vrij tot volgende woensdag en dan woensdag t/m vrijdag tentamens. Volgende week vrijdag zal ik dus alles bijlezen!
Koolraap stampot met stroop. Mmmmm
Gefeliciteerd GB!

Vandaag risotto met courgette en kip.
quote:zonnestraaltje71 schreef op 02 november 2010 @ 16:42:

Koolraap stampot met stroop. Mmmmm

Met stroop? is dat lekker?

GB, gefeliciteerd! en sterkte met je spiraaltje. Geldt ook voor Age, hoop dat 't weer wat beter gaat!

Vanavond eet ik 'retro hutspot'. Lekker, nu al zin in!
Twijfelmeid, ja is heerlijk! Je maakt een stampotje met de koolraap, aardappels en een lekkere jus en dan flink wat stroop erdoorheen. Zonder stroop lust ik het eigenlijk niet.
En wat is eigenlijk retro hutspot?
Runderstooflappen, met spitskool met rozijnen en kerriesaus.
Sabb, hier straks 2 dagen van 9 tot 5 met gaten in de dag, en de andere 3 elke x 1 college per dag, midden op de dag. Ja, en op welke dagen moet ik dan gaan werken?

Donderdag tentamen, vrijdag nog een opdracht en maandag een paper inleveren.
Vandaag ga ik maken: roergebakken spinazie met balsamico azijn, aardappelschijfjes uit de actifry en zelf gemarineerde spareribs
Gisteravond: tortellini met kaasvulling, met geroerbakte spinazie, roquefort, veel versgemalen zwarte peper en een scheut kookroom.

Vanavond (net op, want moet zo weg): tomatensoep uit zak (de biologische van Unox; goed te doen voor prefab tomatensoep), waldkornbol met pesto, heul oude kaas en tomaat.
Mijn kipjes zien er zo schattig uit

Ik hoop echt dat ze lekker zijn.
Mmmm de gevulde courgette was lekker. Ik had gehakt, ui, knof, paprika en champignons gebakken en dat gekruid met peper, zout, paprikapoeder, komijn en kaneel. Hier de rijst doorgeschept en de courgette mee gevuld, kaas erbovenop. In de ovenschaal laagje kippenbouillon gieten en dan op 200 graden 25 minuten. Lekker! Wil de volgende keer alleen een vegavariant maken en dan toch een beetje pit behouden. Denk dat ik het dan met risotto rijst doe, kijken hoe dat smaakt, maar deze was zeker voor herhaling vatbaar en zit in mijn kookschrift.
@GB: gefeliciteerd!! Ik plak graag een heul mooi plaatje voor je ter verhoging van de feestvreugde:

Gezellige dag gehad? Appeltaart goed gelukt?

@sabbb en ruza: sterkte de komende tijd met die veel te drukke roosters! Inderdaad weinig tijd om te werken.

Lief is hier bobotie aan het maken, lekker... het ruikt al goed en is bijna klaar.
Sabb en Ruza, wat irritant die roosters! Herinner me inderdaad nog wel hoe lastig het altijd was om dan weer de bijbaantjes af te stemmen als ze de boel weer omgooiden.

GB gefeliciteerd! En veel plezier vanavond, ga je zelf koken of uit eten (of schreef je dat en heb ik half gelezen?)

Teig

Jynta je courgette klinkt lekker zeg, ga ik ook eens maken! Was de courgette zacht genoeg geworden voor de kleine?

Hier vanavond karbonade met mosterdjus, sperzieboontjes en aardappelgratin met het restje roomsaus dat we nog hadden (en knof en kaas natuurlijk). Die had alleen nog wel wat langer in de oven gemogen dus was niet super. Nou ja, voor de volgende keer weer....
GB van harte gefeliciteerd!!

Vanavond vreemd sportavondje. Reed door het durp en het viel me al op dat het zo donker was overal. Stroomstoring dus. De wijk waar de sportschool in staat, gelukkig niet, dus lekker aan het spinnen geslagen. Na een half uurtje: PATS, alles uit. Hele sportschool geevacueerd. Was wel gezellig. Maar we konden niet weg (kluisjes dicht en slagboom parkeerterrein dicht). Na 20 minuten ging gelukkig alles aan. Niet meer gesport dus.

Thuis nergens last van gehad, gelukkig (had ik weer al die klokken moeten goed zetten )
Hee GB, van harte!! Nog veel leuke kookzame jaren in gezondheid en lol. Ben je nog uit eten geweest?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven