Marktplaats, Wat te doen.
dinsdag 2 november 2010 om 22:45
Hallo allemaal,
Wij hebben een hele zooi met rommelmarkt spullen op marktplaats staan.
En nu ontvingen wij vandaag een heel zielig mailtje van een gezin wat in de schulden zat, En weinig tot niks hadden.
Ze vroegen ons of ze alsjeblieft de spullen mochten hebben voor hun dochters voor de feestdagen.
Ik had zo'n medeleden dat ik al begon te twijfelen om de spullen gratis weg te geven.
Totdat ik haar naam ging googlen, Ze blijkt namelijk al heel lang zo aan spullen te komen van mensen.
En ze blijkt helemaal niet in de schulden te zitten, Ze heeft namelijk een vrijstaand huis.. (achter gekomen via google,hyves)
Ik vind dit niet kunnen, Zou ik hier een klacht voor kunnen indienen bij marktplaats?
Of bij opgelicht.nl??
Want het is niet echt oplichting, maar helemaal eerlijk gaat dit ook niet want die vrouw verkoopt wel alle gratis gekregen spullen door.
(Bewijs van andere gedupeerde en advertentie's op marktplaats.nl)
Mensen zijn echt boos en teleurgesteld!
Ik heb alle andere gedupeerde opgeroepen melding te maken, maar die durven niet zo goed.
En ik zelf kwam er net op tijd achter, naar veel zoeken op google..
Alvast bedankt voor jullie reactie..
Wij hebben een hele zooi met rommelmarkt spullen op marktplaats staan.
En nu ontvingen wij vandaag een heel zielig mailtje van een gezin wat in de schulden zat, En weinig tot niks hadden.
Ze vroegen ons of ze alsjeblieft de spullen mochten hebben voor hun dochters voor de feestdagen.
Ik had zo'n medeleden dat ik al begon te twijfelen om de spullen gratis weg te geven.
Totdat ik haar naam ging googlen, Ze blijkt namelijk al heel lang zo aan spullen te komen van mensen.
En ze blijkt helemaal niet in de schulden te zitten, Ze heeft namelijk een vrijstaand huis.. (achter gekomen via google,hyves)
Ik vind dit niet kunnen, Zou ik hier een klacht voor kunnen indienen bij marktplaats?
Of bij opgelicht.nl??
Want het is niet echt oplichting, maar helemaal eerlijk gaat dit ook niet want die vrouw verkoopt wel alle gratis gekregen spullen door.
(Bewijs van andere gedupeerde en advertentie's op marktplaats.nl)
Mensen zijn echt boos en teleurgesteld!
Ik heb alle andere gedupeerde opgeroepen melding te maken, maar die durven niet zo goed.
En ik zelf kwam er net op tijd achter, naar veel zoeken op google..
Alvast bedankt voor jullie reactie..
dinsdag 2 november 2010 om 22:48
http://www.marktplaatsoplichting.nl/
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
dinsdag 2 november 2010 om 23:00
dinsdag 2 november 2010 om 23:03
quote:Enn schreef op 02 november 2010 @ 22:48:
http://www.marktplaatsoplichting.nl/
Deze is beter (en sneller):
www.opgelichtopinternet.nl
http://www.marktplaatsoplichting.nl/
Deze is beter (en sneller):
www.opgelichtopinternet.nl
dinsdag 2 november 2010 om 23:11
Melden bij MP en aan haar melden dat je dit gemeld hebt.
Ik vind het wel oplichting in zekere zin.
Je bent niet verplicht het haar te melden natuurlijk maar mogelijk is dat een les voor haar.
Bah, walgelijk zulke mensen, die verzieken het ook voor mensen die echt in de door haar geschetste situatie verkeren...al weet ik uit ervaring dat juist die mensen vaak wel een soort trots hebben om dit soort bedelacties nu juist niet in te zetten.
Ik vind het wel oplichting in zekere zin.
Je bent niet verplicht het haar te melden natuurlijk maar mogelijk is dat een les voor haar.
Bah, walgelijk zulke mensen, die verzieken het ook voor mensen die echt in de door haar geschetste situatie verkeren...al weet ik uit ervaring dat juist die mensen vaak wel een soort trots hebben om dit soort bedelacties nu juist niet in te zetten.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
dinsdag 2 november 2010 om 23:12
Nederlandse Wet
Wet(boek): Strafrecht Artikel: 326 Omschrijving: Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het ter beschikking stellen van gegevens met geldswaarde in het handelsverkeer, tot het aangaan van een schuld of tot het tenietdoen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vijfde categorie
Wet(boek): Strafrecht Artikel: 326 Omschrijving: Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het ter beschikking stellen van gegevens met geldswaarde in het handelsverkeer, tot het aangaan van een schuld of tot het tenietdoen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vijfde categorie
dinsdag 2 november 2010 om 23:25
woensdag 3 november 2010 om 09:38
Zo heeft mijn vriend momenteel ook wat te koop staan op MP. Daar heeft iemand op gereageerd en een dag later kreeg mijn vriend een mail van MP, dat er over deze persoon al meerdere klachten binnengekomen zijn en dat hij hier geen zaken mee moet doen. Ook stond er in de mail dat dit voor MP aanleiding is om het account van die persoon te blokkeren.
Of je een bewijs van aangifte nodig hebt zoals Fleurtje zegt, dat weet ik niet, maar ik zou er iig melding van maken bij MP.
Of je een bewijs van aangifte nodig hebt zoals Fleurtje zegt, dat weet ik niet, maar ik zou er iig melding van maken bij MP.
woensdag 3 november 2010 om 10:28
Hallo
Hoop dat iemand van jullie mijn vraag kan beantwoorden
Ben bezig wat spulletjes via Marktplaats te verkopen.
Koper heeft via mailtje een bod gedaan, ik heb dat bod geaccepteerd.
Kreeg een paar dagen daarna mailtje waarin ze vroeg om mijn rekeningnr., dat heb ik haar doorgegeven.
We zijn nu drie dagen verder en ik heb niets meer gehoord.
Heb haar gisteravond nog mailtje gestuurd of nog interesse
had, maar tot heden nog geen antwoord.
Wat kan ik nu het beste doen, het verkopen aan iemand anders
met de kans dat ze het geld alsnog overmaakt, of nog even afwachten.
Het zit me niet echt lekker dat ze mijn rekeningnr. heeft.
Alvast bedankt
Hoop dat iemand van jullie mijn vraag kan beantwoorden
Ben bezig wat spulletjes via Marktplaats te verkopen.
Koper heeft via mailtje een bod gedaan, ik heb dat bod geaccepteerd.
Kreeg een paar dagen daarna mailtje waarin ze vroeg om mijn rekeningnr., dat heb ik haar doorgegeven.
We zijn nu drie dagen verder en ik heb niets meer gehoord.
Heb haar gisteravond nog mailtje gestuurd of nog interesse
had, maar tot heden nog geen antwoord.
Wat kan ik nu het beste doen, het verkopen aan iemand anders
met de kans dat ze het geld alsnog overmaakt, of nog even afwachten.
Het zit me niet echt lekker dat ze mijn rekeningnr. heeft.
Alvast bedankt
woensdag 3 november 2010 om 10:33
quote:Dobbe schreef op 03 november 2010 @ 10:28:
Hallo
Hoop dat iemand van jullie mijn vraag kan beantwoorden
Ben bezig wat spulletjes via Marktplaats te verkopen.
Koper heeft via mailtje een bod gedaan, ik heb dat bod geaccepteerd.
Kreeg een paar dagen daarna mailtje waarin ze vroeg om mijn rekeningnr., dat heb ik haar doorgegeven.
We zijn nu drie dagen verder en ik heb niets meer gehoord.
Heb haar gisteravond nog mailtje gestuurd of nog interesse
had, maar tot heden nog geen antwoord.
Wat kan ik nu het beste doen, het verkopen aan iemand anders
met de kans dat ze het geld alsnog overmaakt, of nog even afwachten.
Het zit me niet echt lekker dat ze mijn rekeningnr. heeft.
Alvast bedanktGewoon verkopen aan een ander als je nog 'n gegadigde hebt. Mocht die ander toch nog geld overmaken, stort je 't gewoon terug mits je van je 2e gegadigde inmiddels ook al geld hebt ontvangen.
Hallo
Hoop dat iemand van jullie mijn vraag kan beantwoorden
Ben bezig wat spulletjes via Marktplaats te verkopen.
Koper heeft via mailtje een bod gedaan, ik heb dat bod geaccepteerd.
Kreeg een paar dagen daarna mailtje waarin ze vroeg om mijn rekeningnr., dat heb ik haar doorgegeven.
We zijn nu drie dagen verder en ik heb niets meer gehoord.
Heb haar gisteravond nog mailtje gestuurd of nog interesse
had, maar tot heden nog geen antwoord.
Wat kan ik nu het beste doen, het verkopen aan iemand anders
met de kans dat ze het geld alsnog overmaakt, of nog even afwachten.
Het zit me niet echt lekker dat ze mijn rekeningnr. heeft.
Alvast bedanktGewoon verkopen aan een ander als je nog 'n gegadigde hebt. Mocht die ander toch nog geld overmaken, stort je 't gewoon terug mits je van je 2e gegadigde inmiddels ook al geld hebt ontvangen.
woensdag 3 november 2010 om 10:34