Verslaafd aan schoon beddengoed!!!

03-11-2010 12:48 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een serieuze verslaving aan schoon beddengoed! Het is allemaal begonnen toen ik huisstofmijt allergie bleek te hebben en gladde vloeren moest nemen (laminaat), swifferen en de slaapkamer dagelijks doen. Inmiddels gaat IEDERE MORGEN overal de dekbedden en kussenslopen en onderlakens eraf en linea recta de wasmand in. De bedden blijven open liggen tot de avond, net voor t naar bed gaan van iedereen (3 personen) gaat er nieuw beddengoed op en gaan we allemaal lekker slapen.

De reacties hierop varieren nogal van: ik wil ook wel elke dag een schoon bed tot aan dat het nogal slecht is voor t milieu elke dag bedden verschonen.

Hoe liggen de meningen hier?

Gr.

Nicky
Kan me in beide meningen vinden.

Vind 't heerlijk om op en onder schoon beddengoed te liggen. Maar wat een verspilling van water, waspoeder en energie.

Buiten dat... waar haal je de tijd vandaan??
Ik vind het veel te veel werk, maar t lijkt me wel heerlijk.

Je slaapt nooit zo lekker als in een schoon bed!

Maar om nou iedere dag t bed te verschonen... pfff ik moet er niet aan denken!

En ja, dat t niet goed is voor t milieu is een feit, maar ja, ik gooi mijn kleren ook na 1 keer dragen in de was... is net zo slecht..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ach joh, er zijn ergere verslavingen hoor....
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Ik vind dat je helemaal knettergek bent
Ik vind het ook heerlijk om te slapen in een schoon bed. Ik verschoon het 1x per week en mensen kijken mij soms al raar aan (slecht voor het milieu etc.)

Ik moet ook zeggen dat ik het ook niet vaker dan 1x per week zou doen,het is me te veel werk, maar toch ook het milieu.... ik vind dat echt te veel verspilling.

En ja ik gooi mijn kleren (meestal) na 1x dragen ook in de was, maar dat is niet direct een volle wasmachine. 7x per week je bed verschonen betekent 7 x wasmachine draaien, terwijl ik 7x outfits wel in 1 was kan draaien...
Ik vind het ridicuul. Natuurlijk is het fijn om schoon beddengoed te hebben, maar als je elke dag hebt dan merk je het verschil niet meer, en is het ook niet meer 'speciaal' toch?
Je hebt ook een plastic matras neem ik aan? Anders heeft dat iedere dag schone beddengoed ook niet echt nut.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
knetter!! Lijkt me een obsessie.

1x per 2 weken gaat het hier.

(Lijkt me ook erg slopend als je ME heb.)
Wat een werk zeg, moet er niet aan denken. Ik vind schoon beddengoed ook het lekkerst slapen, maar ga daar echt niet elke dag mijn bed voor verschonen. Daarnaast zou ik het inderdaad ook zonde vinden van het geld (water, stroom, wasmiddel) en slecht voor het milieu.
Huh, zeggen mensen bij 1 keer per week al dat het slecht is voor het milieu? Nou, ik vind het vies om het langer te laten liggen (en ik leef behoorlijk milieubewust)
Ik sluit aan bij pimpelmees - Waar haal je de tijd vandaan?
quote:biol schreef op 03 november 2010 @ 12:50:

Ik vind het veel te veel werk, maar t lijkt me wel heerlijk.

Je slaapt nooit zo lekker als in een schoon bed!

Maar om nou iedere dag t bed te verschonen... pfff ik moet er niet aan denken!

En ja, dat t niet goed is voor t milieu is een feit, maar ja, ik gooi mijn kleren ook na 1 keer dragen in de was... is net zo slecht..

ja, maar met 1 set kleding heb je niet in een keer je wasmachine vol.

Een gemiddelde wasbeurt kost iets van 45 liter water dus als je iedere dag wast is dat 1575 liter water.De kosten voor een was op 90 graden zijn ongeveer 0.90 cent, da's dus 328,50 per jaar.

Als je gewoon een keer in de week je beddegoed zou wassen dan ben je 2340 liter kwijt en 46,80.

Dan heb ik het nog niet eens over electriciteit en de kosten om het afvalwater te zuiveren.

Sorry hoor maar ik vind het echt belachelijk. Je hoeft echt niet elke druppel te sparen van mij maar dit vind ik wel heel erg extreem, helemaal als je bedenkt hoeveel tekort er is aan drinkwater op deze wereld.
quote:heejhallo schreef op 03 november 2010 @ 12:58:

Huh, zeggen mensen bij 1 keer per week al dat het slecht is voor het milieu? Nou, ik vind het vies om het langer te laten liggen (en ik leef behoorlijk milieubewust)Ja de meeste mensen die ik ken verschonen het 1x in de 2 weken. Maar ik hou het ook lekker bij elke week
Elke dag wassen is inderdaad een beetje van de pot gerukt. What about lekker elke dag luchten en eens per week verschonen? Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om 2 wassen beddengoed per dag extra te moeten wassen.
Is dit serieus? Geloof er niets van.
quote:Dahlia74 schreef op 03 november 2010 @ 13:02:

Is dit serieus? Geloof er niets van.

Ik ook niet.

ME, diabetes, huisstofmijtallergie en een schoonbeddengoedverslaving en dat in 7 posts.
Pfff...wat een verspilling van water, energie en ook onzin!

Als iedereen dit zou doen, was het milieu nóg slechter af!

Kleding doe ik ook echt niet na 1 x dragen in de was. Als je het even buiten hangt (onder afdakje) in de frisse wind, hoef je het echt nog niet te wassen hoor. Tenzij je nog in de zandbak speelt...

Bovendien: Ik doe altijd voor het slapen gaan, dus wat kan er dan vies worden???
Het lekkere van schoon beddegoed vind ik dat het glad (dus gestreken) is. Er zijn mensen die mij voor gek verklaren dat ik mijn beddegoed strijk (ik verschoon 1 x per week) maar dat half uurtje strijken levert mij dat heerlijke 'schoon bed' gevoel op.

Hoe lekker ik het ook vind (en regelmatig heb als we in het buitenland op doorreis zijn, dus iedere nacht in een ander hotel), ik moet er toch niet aan denken dat ik iedere dag beddegoed sta te strijken .....
Heb je ook nog werk en andere hobby's?

Ik vind het echt idioot. Naast dat het inderdaad slecht is voor het milieu, vind ik het overdreven en ik vraag me vooral af of je niets beters te doen hebt in je vrije tijd.
quote:Nammma schreef op 03 november 2010 @ 13:06:

Bovendien: Ik doe altijd voor het slapen gaan, dus wat kan er dan vies worden???Ja maar jij zegt er niet bij wát je dan doet voor het slapen gaan
quote:lexis schreef op 03 november 2010 @ 12:59:

[...]

ja, maar met 1 set kleding heb je niet in een keer je wasmachine vol.

Een gemiddelde wasbeurt kost iets van 45 liter water dus als je iedere dag wast is dat 1575 liter water.De kosten voor een was op 90 graden zijn ongeveer 0.90 cent, da's dus 328,50 per jaar.

Als je gewoon een keer in de week je beddegoed zou wassen dan ben je 2340 liter kwijt en 46,80.

Dan heb ik het nog niet eens over electriciteit en de kosten om het afvalwater te zuiveren..en aangezien al die was bij TO vast niet op de lijn gaat: vergeet de wasdroger niet, dat zijn grote energieverslinders.
Wat een verspilling van energie en water....zonde
Vind schoon beddengoed heerlijk, maar elke dag verschonen vind ik totaal niet nodig. Als ik nu een huishoudster had die 't voor me deed zou ik 2 keer per week nog meer dan zat vinden, zelf heb ik er de tijd niet voor over.
Oprah slaapt ook niet meer dan 2x in een verschoondbed, want die is ook verslaafd aan crispy lakens
Nope

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven