Het nieuwe schoon huis topic!

01-11-2010 15:38 958 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Er was een tijdje terug een leuk actief topic over het schoonmaken van je huis, waarin forummers elkaar stimuleerden om te gaan schoonmaken, opruimen.

Nu is het tijd voor mij om de rommel weer te gaan ruimen! Ik zoek medeforummers die net als ik een stok achter de deur willen om die ellendige vaat weg te werken, de was te strijken, de ramen te lappen, etc...

Mij lijkt het leuk als je een lijstje maakt met wat je wil doen vandaag of deze week en laat weten hoe ver je bent gekomen, wat je weerhield van je klusjes, wat helpt en wat. .... etc etc.

Groetjes MDF

ps. Amygdala doe je weer mee?
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Ik moet stoppen, de plicht roept. Misschien tot vanavond en anders tot morgen!
Ik heb een schop nodig want ik moet nog héél erg veel in huis doen, en heb nog niets gedaan vandaag....
bukken maar, DeKenua!! *zwaait haar been naar achter en geeft een rotschop aan DeKenau*

Heb je ondertussen al iets gedaan

@ Snorkelien,

Graag gedaan. Ik snap je volkomen hoor. Hier ook nog steeds 1.001 dingen die leuker zijn dan het huishouden.

Vandaag wel lekker de hopen met blaadjes opgeveegd, gaf best een tevreden gevoel, ondanks dat de wind weer volop bezig is met het verpesten van mijn werk.

Ik ga nu de afwas doen. Straks de auto ophalen bij de garage (altijd een duur grapje) en meteen wat laatste boodschapjes voor het eten halen (verse groente hmmmm).

Liefs MDF
Ja, ik heb alle klote klusjes in de keuken gedaan en de kattenbak verschoond

Morgen vrij, dus het plan is om dan écht die grote schoonmaak door te zetten....
Mijn voornemen om vanavond ipv morgenvroeg af te wassen heeft na het kijken van Bonje met de buren geholpen.

Morgenmiddag (in de ochtend slaapt Lief) lekker de keuken, huiskamer, halletje en twee wc's soppen. Heerlijk.
goedemorgen!

@ DeKenua, goed bezig geweest gisteren. Hoe is het met je lijstje voor vandaag?

@ Steph, goed om de afwas meteen aan te pakken. Heeft je Lief nachtdienst gehad ofzo? Als ik nachtdienst had, kon mijn man echt eerlijk waar alles in huis doen, ik werd bijna nergens wakker van. Hij heeft laatste keer staan boren op de overloop, heb echt niks gehoord.

Mijn lijstje voor vandaag:

- spullen bij oude werkgever inleveren (bah tegenzin)

- keukenkastjes uitruimen en soppen

- naar HA voor verwijsbrief

- brood halen (lekker vers hmmm)

- stad in voor paar kleine dingen nog

- telefoontjes plegen

- uitzendbureau (ben werkzoekende)

Als ik dat gedaan heb, heb ik vrije tijd verdiend.

Liefs MDF
Goeiemorgen allemaal!

Kom er net achter dat mijn brood en (nog veul erger) mijn shag op zijn... Dus:

- Aankleden

- Boodschappen doen

- Afwassen

- Kattenbakken uitscheppen

- Bed verschonen

- Wasjes draaien

- Studeren!!!!!!!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Oei, een zware verslaving, Hasse!

Hier sinds 2 weken geen ongezonde dingen meer in huis; geen koekjes, snoepjes, dropjes, chips, etc. En het heeft een gunstig effect op mij! Omdat ik minder snoep (nu dus een plakje ontbijtkoek of fruit), ben ik minder chagerijnig (sugar addict), ben ik actiever. En dat alles heeft zijn weerslag op de weegschaal.

Terug van honeymoon was er een schrikbarende 8 kg bij gekomen. Inmiddels is er al bijna 4 kg weer af! Yes yes!!

Ik ga nu spullen van mijn werkgever pakken en mezelf erheen slepen. bah bah.

Liefs MDF
Miss dubbelfris, Lief heeft nu late diensten (die heb ik het liefste, lekker in de middag veel doen zodat ik de avond voor mijzelf heb).

-bed verschonen

-was doen

-onderverdieping poetsen
dames, ik lees al lang mee. Maar ben heel benieuwd wat voor schoonmaakmiddelen jullie gebruiken?

Ikzelf gebruik voor de was persil. Voor de laminaat laminaatreiniger van kruidvat. Voor de wc glorix de witte. Voor de badkamer cif. Allesreiniger van de c1000 marine geur.
De was, robijn. Voor de laminaat gewone allesreiniger. Toilet glorix. Badkamer ook allesreiniger en voor het zware werk Cilit bang (bv voor de afzuiger).
Even zien:

- bij werkgever geweest

- bij HA geweest

- brood gehaald

- stad geweest

- telefoontjes gedaan

- uitzendbureau doen we maandag (dan meer tijd, nu was de betreffende medewerker er niet).

- keukenkastjes op 1 na gedaan, die doe ik straks nog even.

Ofwel ik heb nu vrije tijd!!

Oja, hier nog een financiele meevaller ontdekt van een paar honderd euro. Ik wil elke dag wel zo'n vrijdag!! Jippie!!
Onderverdieping schoon, was is er al eentje uit en zit weer een nieuwe in.
Hmmmm, lang niet alles gedaan, maar ik heb wel een heerlijke middagdut gedaan en lekker een boekje uitgelezen! Zalig!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Vandaag boven en beneden verdieping gestofd gezogen en gedweild wc gedaan. Was gedaan, gekookt.

Morgen strijken!

Grotere klussen zoals badkamer doe ik als de kleinste op de creche zit..

Tja, een huishouden met drie kinderen kan niet altijd even netjes zijn, maar dat is het hier wel. Zowat bijna elke dag dezelfde dingen
@ Steph, Goed bezig geweest!

@ Hasse, een middagdutje en een goed boek zijn ook erg aangenaam. Morgen dus weer een dag met nieuwe kansen?

@ Bbibi, een huishouden met 3 kinderen is vrij druk. Maar ik weet zeker dat je van die lieve snoetjes ook een boel energie terugkrijgt. Hoe oud zijn ze?

Hier niet meer toegekomen aan het laatste kastje (met de meeste zooi). Nu lekker 2 vrije dagen met mijn man! En ook niet hoeven te koken!! Hmmmm lekkerrrrrrrrr!!

Fijn weekend!

Liefs MDF
Nope MDF, morgen ga ik naar Alkmaar om een doorpas te doen voor een nieuwe jurk voor de hobby, en aangezien Alkmaar voor mij echt aan de andere kant van het land ligt ben ik de hele dag ondersweegs....

Maandag vind ik vroeg genoeg voor de nieuwe ronde huischvrouw spelen...
Morgen nog een wasje doen, dan is het echt weekend.
De badkamer vertoonde zwarte spikkels in de hoeken en de tegelvoegen werden ook donkerder.Gisteren spul gehaald voor schimmel,op de voegen en zwarte spikkels gespoten,in laten trekken en toen met doekjes schoongemaakt.

Die doekjes werden knalrood en dat waren ze nog na de wasmachine na 95 graden dus die konden de prullebak in.

Maar de badkamer is weer als nieuw,voegen zijn weer spierwit geworden en alles glimt weer:-))

Met gewoon schoonmaakmiddel blijven die tegelvoegen niet wit.

Wat is daaraan te doen?

Raam staat altijd open dus genoeg ventilatie.
Goede vraag, ElleMichelle!!

Misschien helpt het om na het douchen de tegels en voegen met een doek te drogen?
Mezelf nog aan het motiveren om:

- te gaan stofzuigen

- bed verschonen

- toilet schoonmaken

- afwas op ruimen.,.
Hoe ver ben je gekomen, Mien??

Hier net nog een sollicitatie de deur uit gedaan (online), moest voor de 8e. Ben ik toch nog op tijd?
quote:miss dubbelfriss schreef op 07 november 2010 @ 16:21:

Goede vraag, ElleMichelle!!

Misschien helpt het om na het douchen de tegels en voegen met een doek te drogen?

Ja dat doe ik altijd al Maar ja er leven ook nog 3 mannen hier in huis die dat niet doen en vergeten het ook na 10x zeggen van mij

Misschien maar als sanctie op niet drogen minder zakgeld of snoer computer door midden knippen invoeren
Goedemorgen!

Had een onverwacht hectisch weekend, dus niet meer aan forummen toegekomen... Maar ik heb zojuist wel even bijgelezen.

Iedereen had weer een aardig lijstje.

Zelf was ik vrijdag een soort van witte tornado: het hele huis aan kant (ja, ook onder de matten gestofzuigd en gedweild ) en zelfs het douchegordijn gewassen.

Voor vandaag geen lijstje, want: lange dag op het werk. Erna wel even boodschapjes doen.

@ Kenza: ik gebruik voor de was altijd Ariel, wc-reiniger, allesreiniger en afwasmiddel meestal van een A-merk, ligt eraan wat in de aanbieding is. O ja, sinds een tijdje (eigenlijk sinds een dramatisch ongelukje met mijn gloednieuwe witte skinny) heb ik ook dat Vanish in huis, maar alleen voor de noodgevallen want volgens mij vreet dat spul een gat in je kleren...

@ Miss Dubbelfriss: wat goed dat je al 4 kg kwijt bent! Ik ben helemaal niet geschikt om te lijnen (franse kaas, wijntje, lekker uit eten: MMMMMMM!). Zou nooit zo streng voor mezelf kunnen zijn.

@ ElleMichelle: volgens mij bestaat er van HG een speciale spray hiervoor die heel goed werkt. Die kun je kopen bij grotere AH's maar ook bij Gamma, Praxis etc. Goed de douche afdrogen na het douchen helpt volgens mij ook.

Ben nog op zoek naar tips om mijn kleine tuintje een beetje leuk te maken voor de winter. Het is nu één grote droevenis.... Tips?
Elle, welke heb jij daarvoor gebruikt?

Ik moet gaan:

-afwassen

-vloer stoffen (vriend slaapt dus niet stofzuigen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven