Mannen...

06-11-2010 20:15 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraag: stijgt een vrouw in waarde nadat ze een kind ter wereld heeft gebracht, of daalt ze juist?

Dit vroeg ik me af nadat de zoveelste vriendin (toevallig allemaal moeders) van me door haar vent was verlaten voor een andere vrouw. Ikzelf ben nog single. Heb een langere relatie achter de rug, maar geniet nu van mijn ongecompliceerde leventje.

Na wat zelfonderzoek (het recht-op-de-man-af-vragen en het als single vrouw proberen te versieren van een gebonden vent) is me duidelijk geworden dat mannen A. zeggen, maar B. bedoelen.

M.a.w.: in woorden blijkt antwoord A., in daden is het antwoord B. In eerste instantie waren de mannen vol lof over hun vrouw - de moeder van hun kind(-eren). Maar naarmate ik verder vroeg (en vooral: naarmate men verder dronk) bleek dat de mannen wier vrouw inmiddels gebaard had, hun seksuele behoeften met name opzochten bij kinderloze vrouwen, en moest ik moeite doen om de loser in kwestie uiteindelijk van me af te schudden.

Ik heb altijd gedacht dat je als vrouw een prestatie levert met het baren van een kind. Niets is minder waar: kennelijk degradeer je jezelf tot een waardeloos, oninteressant, afgedankt en (letterlijk) uitgewoond stuk vlees.

Dus: bij deze roep ik alle moeders op om zich dan ook maar onwaardig te gedragen. We moeten die kerels met hun eigen wapen verslaan!
Raad De Plaat! Het is een nummer uit de tijd van de seksuele revolutie.

We make her paint her face and dance

If she won't be a slave, we say that she don't love us

If she's real, we say she's trying to be a man

While putting her down we pretend that she is above us

Woman is the nigger of the world...yes she is

If you don't believe me take a look at the one you're with

Woman is the slave of the slaves

Ah yeah...better screem about it

We make her bear and raise our children

And then we leave her flat for being a fat old mother hen

We tell her home is the only place she should be

Then we complain that she's too unworldly to be our friend

Woman is the nigger of the world...yes she is

If you don't believe me take a look at the one you're with

Woman is the slave of the slaves

Yeah (think about it)

We insult her every day on TV

And wonder why she has no guts or confidence

When she's young we kill her will to be free

While telling her not to be so smart we put her down

for being so dumb
quote:madameke schreef op 06 november 2010 @ 20:52:

Toch bijzonder dat de dames dit afdoen als totale BS en de heren me toch wel enigszins gelijk geven...

Oh, en trouwens: nee: de kerels die ik getest heb zijn niet met me vreemdgegaan. Ik hoefde alleen maar wat complimentjes te geven over hun uiterlijk en een beetje interesse te tonen en dan was de belangstelling gewekt. Als ik aan het einde vd avond dan gedag zei, moest ik idd moeite doen om duidelijk te maken dat ik echt niets wilde-ook geen zoen.

Moet je natuurlijk maar geloven, maarja, meer dan de waarheid kan ik niet spreken.Als ik in de kroeg even gezellig praat met mannen willen ze ook al snel mee naar huis. Sterker nog, ik schenk ze niet eens aandacht en ze zijn al opdringerig. En geen hond die aan me ziet dat ik allang kinderen heb. Ze vinden me mooi en ze vinden me sexy. Maar dat kan dus eigenlijk niet?
quote:miXXed schreef op 06 november 2010 @ 21:29:

die mannen hangen wel in de kroeg terwijl het gevallen vrouwtje thuis moet blijven bij de kinderen want ja manlief heeft zo hard gewerkt en moet er even uit samen met zijn vrienden. waarschijnlijk speelt hij alleen met de kinderen en de zorgtaken liggen bij de moeder, die uiteraard naast een parttime baan ook nog eens het huishouden doet.

in mijn ogen daalt dit soort man juist in waarde....Zo'n vrouw die met zo'n man voor kinderen kiest staat bij mij ook niet echt hoog.
...
quote:Roelfien schreef op 06 november 2010 @ 21:38:

[...]

Als ik in de kroeg even gezellig praat met mannen willen ze ook al snel mee naar huis. Sterker nog, ik schenk ze niet eens aandacht en ze zijn al opdringerig. En geen hond die aan me ziet dat ik allang kinderen heb. Ze vinden me mooi en ze vinden me sexy. Maar dat kan dus eigenlijk niet?Aah, een hoer met kinderen?
frankie vertel nu eens: hoer, moeder of heilige?
Hmm.. bepaalde types denken in bepaalde types zeg ik dan maar..
..popcorn?
quote:hanZie schreef op 06 november 2010 @ 21:40:

[...]

Aah, een hoer met kinderen? Nou, ik gedraag me heel netjes, ga met een vriendin naar de kroeg en ben dan ook echt met haar, ik flirt niet eens.
Het is een bepaald type man en een bepaald type vrouw die er op in gaat.

Geloof me, niet alle mannen zijn zo, lang niet alle mannen zijn zo.
Uit je onderzoek blijkt vooral dat drank ontremmend werkt. Dat geldt niet alleen voor vaders, dat geldt voor iedereen.

Je hebt trouwens ook mensen die onder invloed van drank gaan denken dat hun smalltalk een wetenschappelijk onderzoek is waarvan de verhelderende inzichten belangrijk genoeg zijn om wereldkundig gemaakt te moeten worden.
quote:yette schreef op 06 november 2010 @ 21:45:

Uit je onderzoek blijkt vooral dat drank ontremmend werkt. Dat geldt niet alleen voor vaders, dat geldt voor iedereen.

Je hebt trouwens ook mensen die onder invloed van drank gaan denken dat hun smalltalk een wetenschappelijk onderzoek is waarvan de verhelderende inzichten belangrijk genoeg zijn om wereldkundig gemaakt moeten worden.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ontremmend.

Een intrigerend woord.
quote:Roelfien schreef op 06 november 2010 @ 21:38:

[...]

Als ik in de kroeg even gezellig praat met mannen willen ze ook al snel mee naar huis. Sterker nog, ik schenk ze niet eens aandacht en ze zijn al opdringerig. En geen hond die aan me ziet dat ik allang kinderen heb. Ze vinden me mooi en ze vinden me sexy. Maar dat kan dus eigenlijk niet?

Jij snapt het Roelfien, je bent een utopie.

Zwelgen moet je, aankomen en verslonzen. Enkel nog gericht op je koters en elke avond doodmoe om 19.30 uur naar bed. Anders pas je niet meer in een hokje, dat begrijp je toch zeker wel?
quote:yette schreef op 06 november 2010 @ 21:45:

Je hebt trouwens ook mensen die onder invloed van drank gaan denken dat hun smalltalk een wetenschappelijk onderzoek is waarvan de verhelderende inzichten belangrijk genoeg zijn om wereldkundig gemaakt moeten worden.En dit is nou een mooi stuk tekst!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Madhe schreef op 06 november 2010 @ 21:50:

[...]

Zwelgen moet je, aankomen en verslonzen. Enkel nog gericht op je koters en elke avond doodmoe om 19.30 uur naar bed. Anders pas je niet meer in een hokje, dat begrijp je toch zeker wel?Nou doodmoe ben ik 's avonds ook wel eens om 19:30 en dan heb ik nog niet eens een groot kind man in huis..
quote:Madhe schreef op 06 november 2010 @ 21:50:

[...]

Zwelgen moet je, aankomen en verslonzen. Enkel nog gericht op je koters en elke avond doodmoe om 19.30 uur naar bed. Anders pas je niet meer in een hokje, dat begrijp je toch zeker wel?Oeps, dat wist ik niet. Waarom heeft niemand me dat verteld? Hoe kwamen jullie erachter dat het zo werkt?
quote:Roelfien schreef op 06 november 2010 @ 22:00:

[...]

Oeps, dat wist ik niet. Waarom heeft niemand me dat verteld? Hoe kwamen jullie erachter dat het zo werkt?

Hè? Heb je de openingspost niet gelezen?

Dacht het daarin te lezen. Altijd leerzaam, dit forum
quote:superstar_2 schreef op 06 november 2010 @ 21:55:

[...]

Nou doodmoe ben ik 's avonds ook wel eens om 19:30 en dan heb ik nog niet eens een groot kind man in huis.. Ja maar jij hebt je haar niet mee, toch? ;)
quote:Madhe schreef op 06 november 2010 @ 22:16:

[...]

Ja maar jij hebt je haar niet mee, toch? ;)

Ik heb haske blond halflang golvend haar en cup DD...

Wel vrijwillig blond dat dan weer wel..
quote:Madhe schreef op 06 november 2010 @ 22:15:

[...]

Hè? Heb je de openingspost niet gelezen?

Dacht het daarin te lezen. Altijd leerzaam, dit forum O, dat is het, ik heb problemen met het begrijpen van verborgen boodschappen. Hartelijk dank, ik ga meteen aan de slag, nou ja, morgen dan.
Of zijn die uitgebluste vrouwen die met zo'n pittig rood kortgeknipt kapsel en zo'n klein rugzakje op de rug,want dan heb ik mijn haar dus niet mee..
quote:Roelfien schreef op 06 november 2010 @ 22:20:

[...]

O, dat is het, ik heb problemen met het begrijpen van verborgen boodschappen. Hartelijk dank, ik ga meteen aan de slag, nou ja, morgen dan.

Ben jij nog niet moe?

Het is al 19:30 geweest hoor.!!!
quote:superstar_2 schreef op 06 november 2010 @ 22:22:

[...]

Ben jij nog niet moe?

Het is al 19:30 geweest hoor.!!! Nee, sorry. Maar jij bent ook nog laat op zeg.
Mannen die een relatie hebben

en een ander gaan versieren in de kroeg vind ik sowieso losers. En als vrouw met kind( eren) kun je toch ook door zo'n loser versierd worden. Je kunt aan mijn neus echt niet zijn of ik moeder ben of niet. De stelling vind ik echt gelul. Vrouwen zonder kinderen worden net zo goed belazerd door hun man. En vice versa. Ken ook genoeg mannen die verliefd worden op een vrouw met kinderen. Zou wat zijn als die vrouwen allemaal afgeschreven zijn. Beetje

kortzichtig ook.
oke de ene kroeg is de andere niet maar er zijn er zat waar de term Afhaalchinees van toepassing is.

In die context loop je nou eenmaal meer kans om bepaalde mensen met bepaalde intenties tegen te komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven