December 2006

06-11-2007 20:07 8911 berichten
Alle reacties Link kopieren

hier kun je het vorige topic terugvinden
Goedemorgen!

Nou meiden, ik weet nu waardoor de koorts bleef stijgen ondanks de paracetamol... Noof is te zwaar voor de 120 mg. Van de huisarts moesten we over op de zetpillen van boven een jaar, en dat helpt wel goed!

Super dus, ze heeft de hele nacht geslapen! Ze is wel heel zielig; ze eet niet (ze heeft wel honger propt ook het eten in haar mond maar kan/wilt het niet doorslikken dus huilen, en dan kijkt ze echt heel hulpeloos naar mij.. En ze hoest als een zeehond, blijft er ook de hele tijd in hangen, stikt er half in

Ik wilde nog even op Indian reageren; wat super van het :heart:tje, Wat een super geluid vond ik dit altijd!

Loewyz; hahaha, helemaal schor van het schreeuwen. Ik had juist dat ik NIET wilde schreeuwen. Ik had echt zoiets wat er ook ga gebeuren, ik zal nooit zeggen; ik wil niet meer (heb het wel bij 7 cm wel gedacht hoor haha)

Knorrie; wat een leuke foto's! Waar had je die helium (?) ballonnen vandaan?

Meiden wat leuk allemaal die bevallingsverhalen, Noof is nu in de ban van de Teletubbies dus even kijken hoever ik kom;

Met 37 weken door zwangerschapsvergiftiging ingeleid. Kon meteen aan het infuus want ik bleek al 2 cm ontsluiting te hebben. Om 7.00 vliezen gebroken en om 11.00 stond het infuus op max. Aan de machine was af te lezen dat er al behoorlijke weeen waren, maar ik voelde niet meer dan een kramp. Als dit het nou is, dacht ik nog.. Boekkie erbij, lekker koppie thee, kletsen met de verpleging..

Tot een uur later, om 12.00 kreeg ik veel rugweeen, die waren pijnlijker dan dat ik had bedacht van te voren. Om drie uur had ik nog maar 4 cm. ontsluiting maar infuus stond al op max, dus gewoon maar weer afwachten. Ik weet nog dat ik dacht om 15.10 jee, nog 6 van deze uren en dan nog persen, pffff!

Maar vanaf 15.15 kwam ik in een weeenstorm en had ik niet zoveel praatjes meer Totaal in m'n eigen wereld, ik had de papagaai van het bed vast, en het is een wonder dat dat kreng er nog aan zit. Ik lag op m'n zij en ik heb zo hard in dat ding geknepen dat ik het bloed over m'n arm had lopen, haha! Tris zei later nog; was blij dat je mijn hand niet wilde . Ik was in twee eneen half uur 6cm opgeschoten en ik mocht om 17.45 gaan persen. Maar ik voelde niet echt de persweeen, alleen dat m'n buik hard werd. Dus op dat gevoel gaan persen. Na een uur persen hebben ze er nog een infuus bijgehangen maar zelfs met 2 infuzen op max. voelde ik het niet. Maar het persen ging goed volgens de vk. Ik was alleen zo misselijk.. Dat was echt kut.

Toen zagen ze eindelijk in de verte het hoofdje komen maar zakte steeds weer weg. Ik wilde natuurlijk ook kijken, aagie als ik ben en zag dat ze veel haar had

Maar goed, op een gegeven moment ging haar hartslag steeds versnellen en weer dippen. En ze kwam niet veel verder ondanks heul hard persen..

Dus de gyn erbij, hartje dipte weer behoorlijk, dus de pomp op volle sterkte en de eerste keer plopte hij weer los. Toen nog een keer, vp boven op m'n buik duwen. Toen stond haar hoofdje (en het gekke is, dat voelde ik niet eens meer) en toen kwam ze dus niet verder en zakte haar hartje helemaal weg. Het apparaat gaf alarm, en toen werd het heel druk rond m'n bed. Ik als een bezetene persen, gyn had Noof d'r hoofd vast en was eerst aan het wrikken en op het laatst had ze haar voet op het bed gezet om kracht te kunnen zetten. De vk had haar handen in mij om haar schouders te pakken en een vp hing op mijn buik.

Toen voelde ik *pats* (achteraf brak toen m'n stuitje en schoof m'n bekken scheef) en vloog ze eruit. Ze moest meteen mee, beademen enz. enz. Ik weet nog dat toen ze eruit schoot ik naar haar keek en zag dat ze grijs was, ze was het blauwstadium al voorbij.. Wat ik daarna herinner is de totale ontreddering die ik voelde omdat ik dacht dat ze niet meer leefde en alleen lag, tot het moment van opluchting dat de artsassitent Huub kwam vertellen dat ze wel leefde maar niet kon huilen door de beademingsbuis in haar keel. En toen Tris terug kwam, en zo glimmend van trots en tussen de tranen door aan mij aan het vertellen was hoe mooi en sterk ze was Ons Moppie!

O ja, ik wilde ook nog vertellen dat we toen ik haar (toen ze weer stabiel was) heel even mocht vasthouden, klonken er kerstliedjes op de radio van de verloskamer.

*zucht* zal dat moment van haar vasthouden en Tris naast ons nooooit meer vergeten..
Marloes; najaa dus toch een teek?? Vreemde tijd van het jaar! Of komt dat door de slechte zomer en zachte herfst?

Kan ze prefentief een kuurtje van iets krijgen?

xx
Uhm Oef hahaha ja ik had een beetje last van struisvogelneigingen hihihihi. Bij mij braken om 01.55 de vliezen ik werd wakker van een ploink bovenin mijn buik. Maar er kwam niet direct een plens water uit zetten dus ik dacht zal wel. 5 minuten later kreeg ik kramp en heb ik 2 uur op de wc gezeten met diarree krampen en goh iedere keer als ik een kramp heb moet ik plassen? Das wel veel zoveel heb ik niet gedronken toch? En onder tussen zat ik me te bedenken of er nou shi-itake paddestoelen (waar ik allergies voor ben) in de soep hadden gezeten. Na 2 uur op de plee ging ik maar eens naar beneden naar de laptop om op internet te zoeken naar de ingredienten van de soep. Na een uurtje om 5 uur werden de krampen toch wel een beetje heftig en kon ik mijn kop niet langer in het zand steken en heb dus manlief maar wakker gemaakt. Toen ben ik in bad gaan zitten en heeft Den de douchekop op mijn buik gericht en de stop in het bad gedaan en liet om de zoveel tijd weer een beetje badwater wegstromen zodat de boel niet onderliep. Toen om 06.50 heeft Den de vlos gebelt. Die had in eerste instantie zoiets van je bent pas net bezig dus ...... dat hoorde ik en toen heb ik gezegd van zeg maar dat ik persdrang heb (had ik niet echt maar ik wilde persee dat de vlos kwam hihihi). Die was er om 07.10 en toen ze controleerde bleek ik al 8 cm te hebben. Ook lag het hoofdje niet helemaal juist voor de ingang dus ik moest op mijn rechterzij gaan liggen wat de weeeen een stukje heftiger maakte. Toen zei de vlos van ga maar even door met wegpuffen en als dat niet meer lukt dan gaan we persen. Nou om 8.15 had de vlos zoiets van zullen we nu maar eens kijken wat er gebeurt als je mee gaat persen? En om 9.02 was ons meisje er (had eerder gekunt maar ik persde in het begin niet echt mee had geen zin meer hihihi). En toen zei ik nog heel vrolijk van ik ben niet uitgescheurd he?! Nou ja dat viel een beetje tegen maargoed hihihihi. Morgen is het alweer een jaar terug! Wat gaat de tijd snel zeg. Hhhmm ook niet echt kort geworden hihihihi.

Nou dit maar ff plaatsen en dan ga ik ff verder hier in huis. Heb net de taartbiscuit uit de oven gehaald en dat is geloof ik best aardig gelukt! Nu ff schoonmaken en dan als de biscuit is afgekoeld even in laagjes snijen vulling ertussen en dan de opmaak. Ben benieuwd of het gaat lukken hihihi.
Mette: Ik krijg er kippevel van, echt waar...

Marloes: Ik moet je eerljk zeggen dat ik zelfs nog nooit een teek heb gezien! Maar door jouw omschrijving van een soort moedervlekje op een steeltje deed bij mij een belletje rinkelen. Blij dat ik doorga voor de vaatwasser (al heb ik die eigenlijk al...)
Mainecoon: Oh ja die shii-take paddestoelen!!
Jeetje Mette net je verhaal weer gelezen en als ik me dn voorstel hoe jij je op dat moment moet hebben gevoelt dan stromen de tranen gewoon weer. Kan niet zo goed tegen pijn/verdriet van anderen.

Joni die handjes erin doet Davina ook alsof ze helemaal verbaasd is dat er water in een bekertje kan en dat het nat is ofzo hahaha zo grappig omdat te zien.

Knorrie wat een leuke foto's!!!!

Sannie leuk die kadootjes! Ach weet je in ieder gevaal zeker dat de poes van je houdt hihihihi.

Zo de rest ga ik nog lezen hoor maar moet nu weer ff gauw verder met alles voorbereiden voor het feestje van morgen!
quote:Tinus1977 schreef op 04 december 2007 @ 11:22:

Mainecoon: Oh ja die shii-take paddestoelen!! Ahum ja wat zal ik zeggen Was ook helemaal niet logisch dat dat het zou zijn want dan heb ik binnen 2 uur flinke kramp en loop ik leeg en niet na nog eens zoveel tijd hihihihi. Nou ja op deze manier eer ik door had (toegaf) dat ik aan het bevallen was was ik al bijna klaar hahaha. Ook handig.
Zal straks als ons meisje op bed ligt ook even mn steentje bijdragen, voor nu wilde ik alleen eventjes melden dat dr nog totaal geen activiteit of whatever is rondom de komst van Brusje....

Dikke zoen!

xx
Lunchpauze!

Nou jaaaa zeg, Marloes, een teek! En wat goed van Tinus!!

Hopelijk dat Amber er verder niets van merkt in ieder geval. Zijn er bepaalde symptomen waar je nu extra alert op moet zijn, of heeft de huisarts verder niets gezegd?

Leuk inderdaad die bevallingsverhalen, een aantal dingen zijn me inderdaad goed bijgebleven, Mainecoon en haar paddestoelen, Joni, met DIE foto (als dit kind stuit ligt ga ik dus mooi voor een keizersnee hè, jij hebt mij voorgoed genezen van natuurlijke stuitbevallingen!!) en natuurlijk Mette. Net als Mainecoon blijf ik het moeilijk vinden om jouw verhaal te lezen.

Maar goed, Noof doet het inmiddels gelukkig super en iedere mijlpaal is nét even wat bijzonderder dan die van onze kindjes vind ik! Wat ontzettend sneu dat ze nu zo ziek is trouwens, maar gelukkig dat de hogere dosis aanslaat. Tja, zou ik inderdaad ook niet aan gedacht hebben!

Vent is vandaag jarig en dit weekend gaan we twee nachten met z'n driëen naar een hotel in zuid-Ierland. Willen jullie allemaal duimen dat de babyfoon genoeg bereik heeft van de slaapkamer naar de bar?

Oef, wat grappig dat je aan me moest denken zondag! Het was inderdaad heerlijk in het hotel, heb tot bijna 11 uur uitgeslapen, toen Iers ontbijt en daarna met de krant in bad! Toen ik net ingecheckt was op zaterdag werd er op de deur geklopt en bracht room service me een schaal met fruit en een doos chocola en een letter van de manager die me verwelkomde als een VIP! Haha, wat een stelletje slijmballen, maar wel leuk!

Nou mijn verhaal dan, inderdaad ben ik er momenteel toch ook wel mee bezig, nu het bijna een jaar geleden is.

Op ke rstavond precies om middernacht (hoe symbolisch!) braken mijn vliezen, dus Vent wakker gemaakt (we lagen er net een uur in). Hier moet je meteen naar het ziekenhuis komen, dus die eerst gebeld dat we eraan kwamen en toen tien keer de trap op en af als een stel kippen zonder koppen! De buurvrouw kwam zelfs in ochtendjas vragen of alles goed was (zo lief, bedenk je dat we net 10 dagen ervoor verhuisd waren).

In het ziekenhuis bleek dat het nog niet begonnen was, dus mocht weer naar huis. Langzaam maar zeker begon het allemaal steeds pijnlijker te worden (sjesis wat had ik dat onderschat) en om 11 uur waren we weer in het ziekenhuis. Toen bleek het nog steeds niet officieel begonnen te zijn, maar mocht wel blijven. Vent ging naar huis. Ik bracht de dag door tussen giechelende midwives (mulled wine... 't was kerst tenslotte) en continu op de wc door die sloten vruchtwater die maar bleven golven.

Om 19 uur of zo deed het echtechtecht heel zeer en vroeg ik om pijnbestrijding (tja, 'k woon in Ierland tenslotte, dus geen reden om het natuurlijk te doen zoals in NL ). Toen de midwife me onderzocht bleek ik ineens 3 cm ontsluiting te hebben en mocht ik naar de labour ward. Vent was gelukkig net weer onderweg. Op de labour ward aangekomen (10 minuten of zo) zat ik op 9 cm. En toen sloeg de paniek toe, het was te laat voor een ruggeprik! Mééén wat voelde ik me bekocht!!

Dus mocht aan het persen, dat lukte niet echt, ik vond het doodeng en ik durfde het niet door te zetten. Toen hebben ze me op de plee gezet en door de zwaartekracht lukte het ineens wel dus terug naar het bed en daar was ons kerstkind. Uiteindelijk duurde de eigenlijke bevalling maar anderhalf uur.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze keer meer opzie tegen de bevalling dan de vorige keer. De vorige keer dacht ik dat ik met met de yogatraining enzo er wel even doorheen zou ademen. Nu weet ik dat bevallen gewoon Heel Erg Zeer doet en dat je lijf de controle overneemt, hele enge gewaarwording vond ik. Ben ook best bang dat het nu nóg sneller gaat, of dat we Leah mee naar het ziekenhuis moeten nemen of zo. Tja geen familie of zelfs vrienden met kinderen (dus ervaring) hier. Maar goed, komt tijd komt raad.
Zow..

Nou, madam slaapt alweer eventjes, ik heb ondertussen even de vaatwasser uitgeruimd en een wasje ingestopt.

M. is weer lekker wandelen met de hond dus ik heb even tijd voor viva!

Eens even kijken..

mijn god, wat is dr veel geschreven!

Sannie:

Hoe is het nu met jullie en de kinderen? Wel fijn dat sinterklaas vieren zo geslaagd was!

Marloes:

Nou, dan zijn dr best wel wat belangstellenden als ik dat zo hoor!!

Fijn joh!

Ben benieuwd wat t bultje is!

Ow, wacht, nu lees ik dat t een teek was! idd, hopelijk is ie geen drager... wanneer weet je dat?

Knor:

Klinkt als een gezellig dagje!

En had je Joeri niet verteld dat ie het juist moet hebben van die kerel met die mei(ijt??)ter en niet moet huilen?

Ik vind dat Joeri een erg mooi koppie heeft op de eerste foto! echt een mooi mannetje hoor!!

Joni:

Owja! die FOTO!!! mijn hemel...staat nog op mn netvlies!

Loewyz:

Damn meid, wat een verhaal... en toch gaan voor nr 2! Moeder natuur is de gekste nog niet hè!? (dat je dr dan toch 'gewoon' weer een keer voor gaat.. )

Mette:

...Wat een verhaal zeg...

Ben dr weer helemaal van onder de indruk...

Lief van je dat je ook zo'n zin hebt in brusje... dikke kus!

Mainecoon:

Owja, jij met je paddestoelen haahahahaha!

*Ik wordt hier lens getrapt door brusje..*

Mijn bevallingsverhaal van Roxanne (dr volgt hopelijk snel een tweede verhaal )

20 December 2006.

7:00 begon het te rommelen... darmen of weeën?! -----> beetje diaree gehad.

Ben toen 7:30 in bad gaan zitten veranderde hierdoor eigenlijk weinig

Proberen te slapen, op een gegeven moment M. wakker gemaakt We twijfelden in het begin nog een beetje ofdat het nu écht zo zou zijn óf dat het een valse start zou zijn

Getwijfeld om naar de vk te gaan of om de vk te bellen

.toch maar rondgelopen tot we naar de vk konden om 11:15 (hadden we al een afspraak staan) ik liep in de spreekkamer al wat weeën op te vangen en dr zaten gewoon nog meer mensen in de wachtkamer hihi het ging best snel

Op een gegeven moment hoorde ik mn naam en mochten we naar binnen

de vk zei: ‘Heb je weeën? Wat doe je hier dan?’ haha!

Toen deed ze een inwendig onderzoek en het bleek dat ik al 2 cm ontsluiting had… hartje klonk goed.

We mochten naar huis… eerst moesten we mn schoonouders afbellen want eigenlijk zouden we daar gaan lunchen.. (hadden we de avond van te voren afgesproken)

Weeën kwamen vaker, beweging, veranderen van houding, leken ze op te wekken.

Ons mam belde nog :’Hoe ist?’ Ik: ‘Euhhh.. ben aan de gang dus wat is dr? Even snel?’

Ze wilde 3 aardappelen hebben om te poffen. 

Om +/-12:00 thuis kwamen weeën om de +/- 10 minuten.

Toen gewoon bezig geweest met weeën op te vangen, rondlopen, vloeken en M. was aan het klokken.

14:30 weeën om de 3 a 4 minuten (dan mochten we ook gaan bellen)

Vliezen waren trouwens gedurende de hele tijd nog niet gebroken)

Vk gebeld, die kwam en we mochten de kraamhulp bellen… bij inwendig onderzoek--> 7 cm

De vk vroeg nog ofdat we thuis wilden blijven want anders was dit het moment dat we naar het ziekenhuis moesten. ‘Nee we blijven lekker thuis’

Om 15:00 een paar flinke weeën gehad en voelde 'druk van onderen'

15:15 op bed, vliezen door de vk gebroken (véél water!!) en ben toen begonnen mee te duwen met persweeën.

M. heeft naast me gezeten op bed en moedigde me net als de vk en de kraamhulp aan.

Ik durfde in eerste instantie me niet helemaal te laten gaan met persen.. bang voor wat dr komen gaat… De vk moedigde me aan door te zeggen dat ik het perfect deed, de kleine deed het nog goed (hartje) en de vk geloofde haast niet dat ik geen gym gehad had (‘En jij hebt geen gym gehad? Je doet het kei goed!’) *trots*

Na elke perswee wilde ik het persgevoel vasthouden, als ik me ontspande zakte het hoofdje terug en had ik het gevoel de wee voor niets te hebben gehad (is niet waar natuurlijk )

Op een gegeven moment had ik echt het idee dat het niet ging passen, heb dit toen aangeven en heb ook een paar keer flink gevloekt… De vk zag dat het een beetje in zou gaan scheuren/ langer zou duren ivm oprekken dus vertelde ze dat ze een knip wilde gaan zetten..eerst een verdoving dan nog 1 x persen en dan zou ze dr zijn…. *poeh, dat was fijn om te horen!!*

15:37 na het zetten van een kleine knip (voel je haast niet!) was ons meisje daar!!!

Ze was meteen mooi op kleur. We konden onze ogen niet droog houden..Daar was ze dan! Roxanne....

M. knipte de navelstreng door.. Roxanne werd aangekleed, even hechten (was minder prettig maar ja…) aanleggen aan de borst en voíla!

We zijn papa en mama!!

Ben erg blij geweest met de vk, ze was erg rustig, gaf me gerichte adviezen en de kraamhulp is geweldig.

Maar natuurlijk was ik het allerblijste met M. Vond het heel fijn dat hij bij me was.. voelde veilig..

Na de bevalling mocht ik meteen gaan douchen. (beetje dizzy ben je dan wel..). M. bleef bij me, bed werd verschoont en toen hebben we eerst liggen genieten met zn 3tjes, hebben beschuit gegeten en zijn aan het bellen gegaan.

‘Een meisje!’ Niemand wist het. Wij wel. 23 September 2006, precies een jaar getrouwd hadden we een pretecho laten maken.

Zo, even gekopieerd vanuit Word.

Ow, dr wordt dr eentje wakker volgens mij?! Ook niet zo gek, vannacht heeft ze weer doorgeslapen van 21:00 tot 8:00 en toen weer tot 10:00..

Dikke kus!
@Mette, jeetje meid toch best heftig om jouw verhaal weer terug te lezen.

Nu ik zo weer een paar verhalen heb teruggelezen, blijkt toch maar weer dat iedereen een andere bevalling heeft gehad en het misschien anders heeft ervaring, maar toch allemaal hetzelfde eindresultaat en lief, mooi en geweldig kind.

Net terug van CB. Merijn is weer een beetje bijgetrokken qua verhoudingen. Hij is 80cm en weegt 11.140gr. Moet ook zeggen dat zn onderkinnetje steeds minder wordt en ik al een plooi minder heb ontdekt bij zn dikke spekbeentjes haha.

Verder mag hij nu alles eten, liefst natuurlijk met zo min mogelijk zout (we kookten al zoutloos) maar een pasta met sausje mag dan zo af en toe wel. Vanavond was ik al van plan bami met sate te maken.... meneer eet maar gelijk even mee. Vanaf 1 jaar halfvolle melk of karnemelk met vitamine D. Ik zal eens zien volgende maand.

Maarre ik ga eens even lekker met de benen omhoog zitten. Merijn ligt te tukken en ben al de hele dag in touw! Tot later!
Hoi meiden,

Net weer terug van de huisarts want het gaat niet zo goed met Noof Weer 40 graden koorts ondanks de paracetamol, en suf en heeeeeel erg hoesten. Ze hoest in aanvallen, en daarbij krijgt ze heel weinig lucht waardoor ze me aankijkt met opengesperde ogen en er bijna in blijft. Ook eet en drinkt ze niet meer, dus we moesten even langs bij de huisarts.

Ze heeft dus ook nog pseudokroep (dat zijn dus die hoestaanvallen en waardoor ze dus als een zeehond klinkt) en ook nog bronchitis en dus die beginnende longontsteking. En 'd'r oren waren ook nog erger geworden

Dus even overleg gehad met de kinderarts, de ab moet binnen 48 uur aanslaan, dus nog even afwachten wat het gaat doen. Als ik haar niet meer goed wakker krijg dan moeten we meteen naar het ziekenhuis en anders morgen, als ze nog zo ziek blijft.

Ook moesten we als ze over 3 uur nog niets gedronken had naar het ziekenhuis toe, maar Tris heeft net waterijs gebracht en ze vrat zo een hele raket op Dus met het vocht zit het voorlopig wel weer goed.

Ze slaapt nu, ga zo even bij haar kijken

Maar goed, nu even terugdenken met welke kinderen ze in aanraking is geweest want pseudokroep is erg besmettelijk.

We hebben morgen het Sintgebeuren bij m'n ouders afgezegd, ws doen we het nu met kerst.

xx voor iedereen
F5 voor update tabel

Knorretje heb de datum aangepast!

Groetjes
@Mette

We hadden tegelijk gepost... lees nu net je berichtje!

Ik zou zeggen, blijven voeren die raketten ... ahhh nee serieus ik hoop dat de AB alsnog snel aanslaat. Geloof dat jullie nou wel genoeg bezoekjes aan het ZH hebben gehad voor dit jaar. Heel veel sterkte
Hello Ladies,

Wat een leuke en ontroerende verhalen allemaal zeg!

Mette, bij het lezen van jouw bevalling krijg ik ook echt de tranen in mijn ogen. Wat zal dat moment lang geduurd hebben voor je gevoel, maar gelukkig is het goed afgelopen en doet Nova het hartstikke goed. Wel vervelend dat ze nu weer ziek is, doen deze zetpillen het beter? Geef haar maar een dikke knuffel.

Knor, gefeliciteerd met Joeri!!! Beetje laat maar het komt uit een goed hart. Leuke foto's weer, en jammer dat hij die taart niks vond zeg! Dylan heb ik zijn taart af moeten pakken, die ging zo lang door met eten dat ik bang was dat ie misselijk zou worden. En wat is hij verwend ook weer he? Doen jullie ook aan sinterklaas kado's? En kerst? Wat dat betreft is het wel veel achter elkaar als je dec kindjes hebt he?

Mainecoon, alvast een hele leuke dag gewenst morgen met davina!! Loop je een beetje op schema? Wat is het snel gegaan.

Kun je even de link van je site hier zetten dan kan ik weer eens kijken, leuk!

Tinus, nog bedankt voor het uppen van de pagina van de meeting! Leuke foto's zeg! Was het raar om elkaar in levende lijve te zien? En de mannen ook mee, nou dat krijg ik met die van mij never voor elkaar hoor! Wel heel leuk, waren de personen in het echt net zo als dat je een bericht van ze leest?

Marloes, h bah een teek, ja hier in Ibiza heb je ze ook heel veel, maar nu is het geen seizoen geloof ik

Maar gelukkig weet je nu wat het was.

Loewyz, wat een leuk nieuws hey! Jullie gaan er ook weer voor. Was het de vorige keer snel raak bij jullie? Ja je krijg echt weer kriebels hier met al die bevallings verhalen, hahahhahaah lol!

Ik wil eind volgend jaar weer beginnen want manlief wil nog even wachten, dus ik heb ook met hem te maken maar als het aan mij alleen zou liggen dan was ik alweer zwanger geweest hoor!

Joni, hoe s het met je? Gaat alles weer goed, hoe voel je je? En hoe is het op je werk? Ongelofelijk he dat onze kanjers alweer 1 zijn nu? En ik las dat Boyd zijn eerste stappen los had gedaan? Wat een kanjer! Dylan heeft 3 stappen los gedaan maar gaat dan snel weer op zijn kont, zo snel als hij was met kruipen zo lui als hij is met lopen, hahahahaha!!

Tandenpoetsen lukt niet echt met Dylan, maar het gaat dus om de fluoride die ze binnen krijgen?? Ga het vanavond ook eens proberen met spiegel, misschien lukt dat ook wel.

Ok, mijn bevalling in het kort (duurde zowiezo niet lang)

Vliezen braken om 6.00 uur s'ochtends. Ik dacht eerst dat ik in bed plaste, ook ontkenning hahahaha.

Toen even opgevangen in een glaasje om te kijken of het helder was. Toen weer in bed gekropen en tegen manlief gezegd dat hij waarschijnlijk wel vader ging worden die dag (zaterdag) Die reageerde met nou, dat kan nog wel weken duren hahahahahahahaha daar pest ik m nu nog mee!

Om een uur of 9 mijn moeder gebeld die was er met een half uurtje en dacht dat ik op zijn minst nog in bed zou liggen. Maar ik heb nog om een uur of 11 heerlijk verse croissantjes gebakken voor man en moeder. Was liever bezig, en vond de weeën niet heel erg pijnlijk ofzo, meer ongesteldheids pijn.

Om 13.00 uur bleef mijn moeder maar zeuren dat ik toch echt naar het ziekenhuis moest gaan en toen uiteindelijk maar met koffer weg gegaan.

Kwam om half 2 aan en bleek al 4cm te hebben.

Bij 6 cm werden de weeën heftiger en toen heb ik een ruggenprik gekregen. Om half 5 had ik 10cm ontsluiting maar omdat ik vocht had gekregen moest ik plassen om hem in te kunnen laten dalen. Maar plassen ging niet omdat ik niks voelde daar. Dus weer een catheter gekregen en een hormoon om hem snel in te laten dalen en om half zes mocht ik de verlos kamer in.

Ben wel ingeknipt maar dat doen ze hier eignlijk standaard en met 7 keer persen was hij eruit, om 18.10 is Dylan geboren!! Was een geweldig moment en ik heb een hele makkelijke bevalling gehad. Wel moest ik twee dagen blijven en dat was minder want ik voelde me goed en Dylan was ok, maar in Spanje blijf je standaard 2 dagen, na anderhalve dag heb ik ontslag getekend en ben ik weg gegaan.

Heerlijk met man en kind voor het eerst naar huis.

Ik vergeet dat nooit meer.

Nu ga ik even verder met opruimen want Dylan zal zo wel weer wakker worden.

Nursie, schiet eens op zeg!!! Ik ben nieuwsgierig naar brusje!! XX
Jeetje Mette, lees nu net je berichtje. Verdorie!!! Ik vind het zo sneu voor jou en Noof, ik wou dat ik vanuit Ibiza wat voor je kon doen, maar ik geef je zowiezo vanuit hier maar een hele dikke knuffel! Ik hoop dat ze snel weer opknapt. Wat ik wel nog even wil zeggen tegen je dat je bij twifel gewoon naar het ziekenhuis moet gaan hoor!! En inderdaad lekker veel raketjes voeren. Heel veel sterkte en hopelijk slaat het aan, weet evn de naam niet meer.

Dikke dikke knuffel voor jullie allebei
Mette: Jeeetje wat zielig voor Noofje!! Het is niet zomaar iets wat ze heeft, en dan ook nog alles tegelijkertijd, tjemig... Slim om haar een waterijsje te geven, die tip kende ik niet (goed onthouden!). Als ze op die manier vocht binnenkrijgt is het mooi meegenomen. Bah zeg, ik wens jullie echt veel sterkte en beterschap en hopelijk knapt ze snel een beetje op.

Kidon: Ja het was best maf om elkaar te zien. Sommigen van ons hadden elkaar al eerder ontmoet, maar anderen waren helemaal 'nieuw'. Best gek dat je hier dan alles bespreekt en dan in het echt een beetje verlegen bent in het begin, maar later kwam iedereen vanzelf wel los en werd het heel gezellig.

Joni: Ik wilde nog even op jou reageren over die luxaflex: met een beetje geluk nemen volgende bewoners ze over van ons. Ze waren knetterduur en zijn op maat gemaakt. Verder denkik dat we hier nog wel een jaar wonen, dus helemaal voor niks is het nooit!

Oh krijg nu wat, ik zie ineens dat ik een heleboel postings heb gemist... ff teruglezen hoor! Ik kom later bog wel terug (ben ook nog aan het werk zo af en toe tuusendoor eventjes... hihi)

jeetje der is weer veel geschreven, ik denk niet dat ik logisch zal reageren, sorry . Es effies kijken:

Leuk en ook heftig om alle bevallingsverhalen weer te lezen.

@Mette

Klotezooi......damn.....bah heftig om je verhaal te lezen en dan is Noof ook nog eens erg ziek. n heeeeeeeeeeeeeeele dikke voor jullie allemaal. Idd geven die raketjes. Dat ze maar heul snel beter word.

@Knorretje

wat n gezellig druk feestweekend. de fotos

Wat is ie lekker verwend zeg!!

@Marloes

he verdorie, toch n teek!!

@Loewyz

fijn dat Merijn weer is goedgekeurd.

@Ainhoa

beterschap bij jullie! Nog gefeliciteerd met Sander en morgen weer n

jarige

@A1mee

wooooooooooooow die ogen, ik blijf t maar zeggen

@Oef

hihihihihhi, chinees het grappige is, Melinda "praat" ook dmv haar handen. Echt hele verhalen en dat word weer aangesterkt met der handjes!

@Ainne

klinkt als n geslaagd nachtje.... Gefeliciteerd met Vent Gezellig met zn 3tjes weg dit weekend, heerlijk!! zal voor je duimen

@IEDEREEN

n heeeeeeele dikke denk aan jullie....is zoveel geschreven dat ik niet de puf heb om op iedereen persoonlijk te reageren, sorry

MIJN VERHAAL:

(weet niet of ik t kort kan hoor!)

In de nacht van maandag 1jan op dinsdag 2 jan, om 0.00 uur. Voelde ik pijn in mn onderrug....(hahahahahaha hoe cliche, ook wij lagen net in bed of van plan...) ze werden steeds heviger, dus ik liep door de kamer te zuchten en te doen. (had al n paar weken 2cm ontsluiting)

G had zich ondertussen alvast aangekleed en ging weer op bed leggen en mij iedere keer vragen, zullen we gaan of niet? Ik: nee, het gaat nog wel.... hahahaha om 1.00 zijn we toch maar richting ziekenhuis gegaan. (we wilden eerst proberen of ik in n privekliniek terecht kon, de Vk van daar had me wel gecontroleerd en ik had 5 of 6cm ontsluiting. Maar, kon daar niet blijven.)

Toen naar t ZH gegaan, ff w8en in de wachtkamer en toen door naar de bevallingskamer. (om 2.00 waren we in t ZH)

Daar aangesloten aan t apparaat...(het was heel rustig, ik was de enigste)

ging n tijdje goed en daarna hield ik t liggend niet meer vol. Op een skippybal gezeten n tijdje, G was mn onderrug aan t masseren. Hield ik ook maar eventjes uit en toen als n aapje aan G gehangen, hihihihi. De weeen ondertussen weggeschreeuwd (wat schaam ik me daar nu voor ) maar t verzachtte wel!! Daarna weer op t bed, gekeken 9cm, vliezen werden gebroken en toen konden we beginnen. (dat was +/- om 3.00)

Persen etc....ging allemaal goed, G is nog voren gaan kijken... der is n klein stukje vaag (had mn bril ook niet op en de lenzen niet in) de gyn werd erbij gehaald, want bleek dat ze de navelstreng afklemde en ze hoorden der niet zo goed.. Uiteindelijk is ze der met een ding bestaande uit 2 "lepels" (ben de naam kwijt) eruit gehaald en mbv de gyn die meegeholpen heeeft door 2x flink op mn buik te duwen toen ik aan t persen was en daar was Melinda, om 4.10 uur.

ze werd boven op me gelegd,, paars/blauw zag ze deruit en t enige wat ik zei: ze huilt niet. De placenta kwam snel erna (gek gevoel)

De gyn HUP met zn hand op der buikje en toen begon ze.

G ging met de VK mee, Melinda aankleden en ik lag te shaken in t ZHbed.

18 dec gaan we naar NL en 5 jan gaan we weer terug.

Heb n baan aamgeboden gekregen in NL op t reisbureau waar ik 3-4 jaar geleden stage heb gelopen Als ik nu n baan voor G zou vinden, kunnen we gaan....

Verder nix meegemaakt.

Liefs

GUCCi

He meiden,

Nou Nova ligt op bed.. Ze is echt zo ziek. Vanmiddag had ik haar uit bed gehaald; ze lag als een vis op het droge naar adem te snakken.. Ze had 40.6, het was ook tijd voor de paracetamol dus die meteen gegeven, ijs (nou ja ik had geen ijs dus had van die verdeelblokjes spinazie) in een zakje gedaan en die in in een doek in beide liezen gelegd. Was zo sneu d'r oogjes draaide helemaal weg

Gelukkig leek het toen wel wat te dalen, dus in een lauw badje gedaan en toen leek ze wel wat aanspreekbaar.

Beneden lag ze op me te kreunen/half te slapen dus nog maar even de huisarts gebeld. We moesten even afwachten of de koorts zou zakken door de paracetamol, en om 23.00 weer meten en kijken of de temp. weer zo stijgt en als dat zo is dan moeten we naar de huisartsenpost.

Dus afwachten maar straks, ze hoest zo erg

Nou heb weer even van me af geschreven, ik ga maar even een kopje thee zetten.
O ja, Mainecoon,Sorry ik heb helaas geen kaartje voor Davientje d'r verjaardag kunnen sturen..

Veel plezier morgen op het feestje (Ainhoa natuurlijk ook!)

xx
We merken sinds zaterdag dat Boyd heel even soms stevig op zijn pootjes staat. De laatste paar dagen gaat het steeds een honderste seconde langer (waar je al niet blij mee kan zijn....)

Vanmiddag liet ik hem bij de tafel staan en ging ik er een ietsje verder van af zitten, 1 handje los van tafel en een ministapje mijn kant op en dan valt hij op me. Trots Trots. En dat vallen op me, doet hij lekker express, want dat vindt hij prachtig.

Elke dag even oefenen zo, krijgt hij steeds meer zelfvertrouwen.

Knorretje

Wat jammer dat Joeri bang was voor Sint en Piet.

Leuke verjaardag zo te lezen. En de hamer met geluid ken ik.

Gezellige slingers ook zo in huis. Ik heb de mijne nog een paar dagen laten hangen voor de sfeer.

Ik had bij Boyd na het uitblazen van het kaarsje de slagroom op zijn neus gesmeerd. Iedereen lachen.

En weet je waarom ik Boyd op Joeri vindt lijken? Door de donkere ogen. Op de foto hebben ze dezelfde donkere ogen.

Lieve foto's ! Het baby-achtige is er nu echt vanaf hoor.

Oef

Haha, ik weet hoe je reageerde op de foto. Begrijp wat je bedoelt hoor. Het was ook zo'n impuls toen van mij, maar toen het er eenmaal opstond, moest ik ook wel even slikken.

Tinus

Kan jij je niet herinneren dat je jouw placenta hebt gezien?

Nou ikke wel van mezelf, en ik heb er foto's van. Ik vond die placenta gewoon heel mooi, want daar had mijn kindje al die tijd in geleefd. Ik noemde het ook altijd zijn huisje.

Marloes

Nou zeg, daar zou je toch ook niet aan denken, aan een teek?

Moet je nog iets in de gaten houden verder?

Tinus

Je hebt al een vaatwasser, maar je gaat toch verhuizen? Dan heb je er weer eentje nodig.

Mette

Dikke knuffel van ons! En dat waterijs is ook nog lekker verkoelend voor haar hoge koorts. Ondanks de ellende zie je toch nog de humor van de waterijs.

Toen Boyd met de waterpokken zo'n hoge koorts had, zei de arts bij de huisartspost dat de paracetamol niet de koorts kon wegnemen. Het was alleen een onderdrukking en om je kindje zich wat beter te laten voelen.

Ik weet ook nog dondersgoed hoe het was om het hartje te horen tijdens de zwangerschap. En wij (jij en ik dus) hebben het toch vaak genoeg mogen horen.

Meis, van jouw bevallingsverhaal krijg ik nog de tranen van in mijn ogen en helemaal door het slot van de trotse vader!

Mainecoon

Ik werd om 1 uur snachts wakker en dacht dat ik last had van de klisma die ik moest gebruiken voor het inleiden van de bevalling. Maar het waren dus gewoon al weeen achteraf.

Nurse

Ik denk dat jij 17 dec. gaat bevallen. Die datum kwam zomaar in me op. (sorry, duurt best nog wel lang dan)

Ainne

Sorry dat ik je door de foto genezen heb van een natuurlijke stuitbevalling. Maar het is echt niet zo vreselijk als het eruit ziet. Ik heb dan geen vergelijkingsmateriaal, maar bevallen blijft toch bevallen met alle pijn erbij.

Kidon

Gezellig dat je weer uitgebreid reageert. Boyd loopt nog niet los, hoor. Lief dat je naar me vraagt, met mij gaat het heel goed. Ben m'n draai nog aan het zoeken op het werk. Heb vorige week nog

2 dagen cursus gehad, waar ik veel geleerd heb. Verder rommelt het nog lekker door en hebben we het nog prima met Boyd erbij.

Misschien nog tip voor jou: je man houdt Dylan vast voor de spiegel, dan doe je het voor bij jou, dan ga jij Dylan tandenpoetsen.

Bij Boyd werkte het vanavond weer toppie. Ik kon echt heel goed zijn tandjes poetsen en als het moest kon ik zelfs nog flossen bij hem.
Oh Mette, lijkt me echt vreselijk zo'n ziek meisje. Ik zou me geen raad weten. Hopelijk dat de koorts tegen 23 uur gezakt is

Oh ik hoor boven ook gehuil. Oh Vent gaat al.

Sjesis, hij had een lekkere actie vanavond. Ik kwam thuis en normaal gesproken kook ik dan terwijl hij Leah in bad doet (Leah komt dan net uit bed van een laat dutje), maar vandaag zei ik als jij nou kookt dan doe ik het bad. We hadden broccoli, dus had nog uitgelegd dat dat 10 minuten in kokend water moet en dat ie dan eerst even een ketel water kon koken, gaat sneller.

Kom ik beneden na het bad, heeft ie een schaal water staat (waarin ie water uit de ketel geschonken had) met de complete stronk broccoli op z'n kop in die schaal. 't Was niet gaar nee...

Hebben Leah maar een banaan gegeven als avondeten....
Joni don't worry hoor, stuitbevallingen gebeuren hier vrijwel standaard dmv keizersnee, dus ook al zou ik willen, dan nog is het maar de vraag of ze ermee akkoord gaan.

Maar goed, ik ga ervan uit dat deze gewoon lekker head down ligt!
Kidon bij deze mijn site En de taart is super gelukt. Ik moet morgen alleen nog even stofzuigen en een tafelkleed strijken en dan mag de visite komen hihihi.

Mette geeft toch niet dat je daar geen tijd voor hebt gehad dat begrijp ik wel hoor!! Maak je daar maar geen zorgen over je hebt nu genoeg aan je hoofd lijkt me zo. Sterkte met je arme meisje. Ik vind het toch zo vreselijk voor jullie ik hoop echt dat ze heel snel goed reageerd op de antibiotica.

Gucci ooohh dat zou wel leuk zijn als jullie naar nederland kunnen komen. Lijkt me wel weer een hele omschakeling!

Marloes toch een teek! Wat vaag zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven