Het grote wintersporttopic 2010/2011
dinsdag 9 november 2010 om 09:32
Meld! Wij gaan dit jaar voor de zoveelste keer naar Kirchberg/Tirol. Dit keer in een hotel in plaats van appartement, ben benieuwd hoe dat is!
Dit jaar besloten dat ik een skiles extra ga nemen. Ik kan best skiën, maar mijn technieken kunnen geloof ik een stuk beter waardoor ik minder moe ben en ook meer durf.
Dit jaar besloten dat ik een skiles extra ga nemen. Ik kan best skiën, maar mijn technieken kunnen geloof ik een stuk beter waardoor ik minder moe ben en ook meer durf.
dinsdag 9 november 2010 om 10:55
dinsdag 9 november 2010 om 11:44
Vorig jaar gingen we met mijn ouders, mijn broer met zijn vrouw en twee kinderen (8 en 9 jaar), mijn zusje met haar vriend en dochtertje (1 jaar) en ikzelf met vriend en twee kinderen (toen 2 en net 4 jaar oud). Een hele bups dus. Het was erg gezellig maar vanwege de kinderen van mijn broer moesten we dus met de Carnavalsvakantie en Westendorf is dan best druk.
Dit jaar gaan we met ons eigen gezinnetje en omdat dochter in begin februari 5 wordt en dus leerplichtig willen we in de maand januari een week naar Westendorf. Nu heb ik via de site Kitzbuhler-Alpen.at al een aantal mailtjes naar pensions gestuurd maar ik krijg van niemand antwoord. Ook niet na een tweede mailtje gestuurd te hebben. Dan maar bellen deze week.
Kinderen zitten nu op skiles; beide bij de beginners alhowel sochter vorig jaar al skiles heeft gehad. Dat is ook wel te zien want bochtjes maken en "pizzapunt"' kan ze ook al. lerares zegt dat ze eigenlijk mee kan doen aan de gevorderden groep maar daar zitten bijna elleen maar kinderen van 9 en ouder. Ook die lerares is een beetje een harde bitch en helemaal niet geschikt om kinderen te trainen laat staan een meiske van 4.
Ik merk ook wel dat skiles echt in de sneeuw ipv op zo'n borstelbaan veel sneller gaat. Mijn kinderen hebben nu al 7 lessen gehad maar kunnen minder dan ze in Oostenrijk hebben geleerd.
Ik hoop dat zoontje van drie dit jaar wel mee wil op skiles. Vorig jaar (hij was toen tweeeneenhalf) wilde hij wel erg graag skieeen maar in zo'n klasje meedoen was te hoog voor hem gegrepen. We hebben hem na twee ochtenden er af gehaald.
Dit jaar gaan we met ons eigen gezinnetje en omdat dochter in begin februari 5 wordt en dus leerplichtig willen we in de maand januari een week naar Westendorf. Nu heb ik via de site Kitzbuhler-Alpen.at al een aantal mailtjes naar pensions gestuurd maar ik krijg van niemand antwoord. Ook niet na een tweede mailtje gestuurd te hebben. Dan maar bellen deze week.
Kinderen zitten nu op skiles; beide bij de beginners alhowel sochter vorig jaar al skiles heeft gehad. Dat is ook wel te zien want bochtjes maken en "pizzapunt"' kan ze ook al. lerares zegt dat ze eigenlijk mee kan doen aan de gevorderden groep maar daar zitten bijna elleen maar kinderen van 9 en ouder. Ook die lerares is een beetje een harde bitch en helemaal niet geschikt om kinderen te trainen laat staan een meiske van 4.
Ik merk ook wel dat skiles echt in de sneeuw ipv op zo'n borstelbaan veel sneller gaat. Mijn kinderen hebben nu al 7 lessen gehad maar kunnen minder dan ze in Oostenrijk hebben geleerd.
Ik hoop dat zoontje van drie dit jaar wel mee wil op skiles. Vorig jaar (hij was toen tweeeneenhalf) wilde hij wel erg graag skieeen maar in zo'n klasje meedoen was te hoog voor hem gegrepen. We hebben hem na twee ochtenden er af gehaald.
Poep, wie heeft jou gescheten?
dinsdag 9 november 2010 om 12:03
ik denk dat het een hele drukke tijd is nu met accomodaties zoeken, mischien dat het daarom langer duurt voordat je antwoord krijgt van de pensions. Je zou anders ook andere leuke skigebieden kunnen kiezen die voor kinderen geschikt zijn, mocht er in Westendorf niks meer vrij is.
Lata maar weten of je een paar tips wilt.
klopt dat kinderen vaak veel sneller leren op skivakantie zelf als in zo'n hal. ik denk trouwens wel dat je zoontje inmiddels wel wil skieeen hoor, dat gaat zo snel bij die kleintjes.
Lata maar weten of je een paar tips wilt.
klopt dat kinderen vaak veel sneller leren op skivakantie zelf als in zo'n hal. ik denk trouwens wel dat je zoontje inmiddels wel wil skieeen hoor, dat gaat zo snel bij die kleintjes.
dinsdag 9 november 2010 om 14:26
Hoi! Hier een vraagje van mij:
We gaan skieen met de heel familie. Aangezien daar ook een babytje bij hoort blijft er elke dag 1 iemand in het appartement. Nu hebben we de keus laten vallen op les menuiers of la plagne soleil. Ik probeer er achter te komen of op een van deze plekken het mogelijk is om als voetganger de liften de piste op te nemen en daar op een terasje /restaurant te gaan zitten. Zodat de gene die oppast wel mee naar boven kan!
Weet iemand dit of weet iemand waar ik deze info kan vinden?
We gaan skieen met de heel familie. Aangezien daar ook een babytje bij hoort blijft er elke dag 1 iemand in het appartement. Nu hebben we de keus laten vallen op les menuiers of la plagne soleil. Ik probeer er achter te komen of op een van deze plekken het mogelijk is om als voetganger de liften de piste op te nemen en daar op een terasje /restaurant te gaan zitten. Zodat de gene die oppast wel mee naar boven kan!
Weet iemand dit of weet iemand waar ik deze info kan vinden?
dinsdag 9 november 2010 om 18:56
Hmmm, ben in beide skigebieden geweest, maar nooit als voetganger dus weet het eigenlijk niet zo goed! Ik denk wel dat La plagne soleil misschien wat handiger/makkelijker is, omdat het vrij centraal ligt in een groot skigebied. Als jullie naar Les Menuires gaan, blijven jullie dan ook in Les Menuires of gaan jullie dan voor het hele skigebied, waaronder Val Thorens? Dan wordt het denk ik lastiger afspreken op een terrasje etc, omdat Les Menuires minder centraal ligt.
dinsdag 9 november 2010 om 22:17
Emma, ik woon nu 4 jaar in Tirol, dit gaat mijn vijfde winter worden straks, en ik heb nu 1 hele slechte sneeuw-winter meegemaakt en zelfs toen waren er nog voldoende plekken waar je prima kon skien. Dus die sneeuw komt echt goed!
Louise, vervelend als je niets hoort. Ik ben bang dat de vraag zo groot is en er al zoveel vol zit, dat verhuurders niet eens meer de moeite nemen om een afwijzing te sturen. In die weken van het jaar, kun je zelfs nog alle bezemkasten verhuren en de aanvragen vliegen je om de oren. Het is niet netjes, maar ik snap het wel.
Zelf woon ik in het Pillerseetal, dat vlakbij Westendorf enzo ligt. Als je niet perse die drukte en de apres ski wilt, is het hier ook prima. Januari is altijd prachtig om hier te skien, zon, niet zo druk op de piste, leuke skischolen, gemoedelijke sfeer en een niet supergroot skigebied, maar wel prima.
Het is in ieder geval leuk voor gezinnen met kinderen.
Louise, vervelend als je niets hoort. Ik ben bang dat de vraag zo groot is en er al zoveel vol zit, dat verhuurders niet eens meer de moeite nemen om een afwijzing te sturen. In die weken van het jaar, kun je zelfs nog alle bezemkasten verhuren en de aanvragen vliegen je om de oren. Het is niet netjes, maar ik snap het wel.
Zelf woon ik in het Pillerseetal, dat vlakbij Westendorf enzo ligt. Als je niet perse die drukte en de apres ski wilt, is het hier ook prima. Januari is altijd prachtig om hier te skien, zon, niet zo druk op de piste, leuke skischolen, gemoedelijke sfeer en een niet supergroot skigebied, maar wel prima.
Het is in ieder geval leuk voor gezinnen met kinderen.
dinsdag 9 november 2010 om 22:23
Voor JL Secret
http://www.lesmenuires.co ... arifs/Pass-individuel.pdf
Onderaan deze prijslijst van Les Menuires staat:
Pietons (voetgangers):
1 dag 3 vallées: 16,50 euro
6 dagen 3 vallées: 56 euro
http://www.lesmenuires.co ... arifs/Pass-individuel.pdf
Onderaan deze prijslijst van Les Menuires staat:
Pietons (voetgangers):
1 dag 3 vallées: 16,50 euro
6 dagen 3 vallées: 56 euro
dinsdag 9 november 2010 om 23:27
Crocusvakantie kan druk zijn, echter afgelopen winter was het goed te doen in Zell Am See in deze vakantie. Mss. kredietcrisis? In Maria Alm was het ook rustig in de crocusvak., weinig in rij gestaan. Wij hadden een goedkoop appartement bij boer, 10 min, rijden, kostte echt niets (maar was ook heel simpel). Jee, wat een verschil qua prijs van accomocatie met de populaire skigebieden zoals Zell of Gerlos. Maria Alm heeft kleine aparte skigebieden, waarvan 1 wat groter is, best leuk voor een keer! Maar de liftkaart (voor al die gebiedjes) is even duur als Zell bijvoorbeeld. Qua reisafstand goed te doen.
woensdag 10 november 2010 om 09:32
woensdag 10 november 2010 om 09:34
Ik vind het ook niet veel schelen. Oostenrijk is over het algemeen wel goedkoper qua eten en drinken en ruimere accomodatie.
Ik vind Oostenrijk ook gezelliger dan Frankrijk.
Het gebied Montafon in Vorarlberg is ook een aanrader. Afgelopen krokus ook weinig in de rij gestaan daar. Wel drukker, maar prima te doen.
Ik vind Oostenrijk ook gezelliger dan Frankrijk.
Het gebied Montafon in Vorarlberg is ook een aanrader. Afgelopen krokus ook weinig in de rij gestaan daar. Wel drukker, maar prima te doen.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
woensdag 10 november 2010 om 22:24
donderdag 11 november 2010 om 05:39
Je kunt in zowel Plagne Soleil als in Les Menuires omhoog als voetganger, zelfs ook wel met een kinderwagen (meerdere malen gezien). Maar de pistes lopen tot in beide dorpen, dus beneden blijven kan ook prima. Wel is er in de dorpen in Frankrijk niet zo heel veel te beleven als je niet skiet (ik vind Frankrijk geweldig, maar ik ga echt alleen maar voor het skien en doe er verder niets anders, afgezien van eten/slapen). Als je met gezelschap babysit afwisselt is dat niet zo erg, maar met meerdere dagen zou ik zelf eerder voor ander land kiezen denk ik.
Hier is eindelijk geboekt. Was nog redelijk drama voor eerste week januari, want vrijwel alles was vol. Geheel tegen onze gewoonte in gaan we nu naar een gebied waar we al eerder waren (ik ga altijd liever naar een nieuw gebied waar ik de pistes nog niet ken): Königsleiten. Kinderen hebben er al helemaal zin in en wij ook .
Hier is eindelijk geboekt. Was nog redelijk drama voor eerste week januari, want vrijwel alles was vol. Geheel tegen onze gewoonte in gaan we nu naar een gebied waar we al eerder waren (ik ga altijd liever naar een nieuw gebied waar ik de pistes nog niet ken): Königsleiten. Kinderen hebben er al helemaal zin in en wij ook .
donderdag 11 november 2010 om 14:33
donderdag 11 november 2010 om 14:44
Half februari voor de 2e x Serfaus. Voorheen jaren naar Konigsleiten geweest, maar vind qua dorpje Serfaus veel leuker. Da's voor mij belangrijk, want ik ski zelf niet (meer). Apres-ski daarentegen is helemaal aan mij besteed
Mijn mannen vinden de pistes daar ook helemaal geweldig, dus iedereen tevreden.
Kiezen altijd voor appartement. Zie me alweer helemaal zitten met m'n stapel boeken en een pot koffie op het balkon met een heerlijk zonnetje en strak blauwe lucht (ik ga er gewoon vanuit dat het zulk weer is). Dit jaar met z'n drietjes.
Mijn mannen vinden de pistes daar ook helemaal geweldig, dus iedereen tevreden.
Kiezen altijd voor appartement. Zie me alweer helemaal zitten met m'n stapel boeken en een pot koffie op het balkon met een heerlijk zonnetje en strak blauwe lucht (ik ga er gewoon vanuit dat het zulk weer is). Dit jaar met z'n drietjes.
donderdag 11 november 2010 om 23:15
Aaarrgh! Al voor het einde van augustus hadden we via een reisorganisatie een hotel geboekt. Hartje Hinterglemm, 4 sterren, halfpension, welness ... helemaal goed! Worden we twee maanden later gebeld; hotel overboekt. Reisorganisatie zou met goed alternatief komen... maar twee weken later hebben we nog steeds geen vergelijkbaar hotel. Ggrrr...
Ik geloof niet meer in sprookjes.
dinsdag 16 november 2010 om 12:33
Balen Doornroosje. Heb je inmiddels al wat gehoord?
Hier heb ik goed nieuws; ik heb zojuist gebeld naar het pension waar ik het liefste naartoe wilde in Westendorf en ze hebben een nieuw appartement met twee aparte slaapkamers (dus niemand hoeft in de woonkamer te bivakkeren).
En het kost "maar" ¤100,- per dag. Vind ik nog best meevallen. Het ligt aan de kinderoefenweide dus tussen de middag geen gezeul met autos, ski's en kleine kinderen die van hot naar haar worden gesleept. Echt ideaaaaaal. Joehoe, heb er zin in!!!!!!!
Hier heb ik goed nieuws; ik heb zojuist gebeld naar het pension waar ik het liefste naartoe wilde in Westendorf en ze hebben een nieuw appartement met twee aparte slaapkamers (dus niemand hoeft in de woonkamer te bivakkeren).
En het kost "maar" ¤100,- per dag. Vind ik nog best meevallen. Het ligt aan de kinderoefenweide dus tussen de middag geen gezeul met autos, ski's en kleine kinderen die van hot naar haar worden gesleept. Echt ideaaaaaal. Joehoe, heb er zin in!!!!!!!
Poep, wie heeft jou gescheten?