Verdwenen buren?

11-11-2010 17:53 75 berichten
Sinds een tijdje is er een nieuw gezin bij ons in de buurt komen wonen, maar de laatste 6/7 weken is het huis leeg. Meubels etc staan er nog, maar de post ligt hoog voor de deur. Ook wordt er elke week braaf een nieuwe leesmap gebracht, die vervolgens de week erop ongelezen weer wordt geruild.

Ik heb in de afgelopen weken ook nog niemand gezien die bijvoorbeeld de planten water geeft oid.

Het lijkt me stug dat ze op vakantie zijn, omdat er ook een aantal kinderen wonen, die natuurlijk gewoon naar school moeten.

Ik weet nu niet zo goed of ik iets moet doen, en zo ja, wat dan?!?

Iemand tips / adviezen?
Ik zou ook de politie bellen. Andere situatie: er stond al twee weken een auto langs een autoweg, half op een pechvak, half in de berm, echt heel raar geparkeerd. Vond ik ook niet kloppen. De politie is toen gaan kijken en de auto was die dag erna weg.

Ik vind dat geen onnodige bemoeienis hoor!
quote:roosje4 schreef op 11 november 2010 @ 18:14:

Maar als er echt wat aan de hand was had je toch wel familie of vrienden aan de deur gezien? Die gaan toch kijken als ze iemand niet kunnen bereiken?

.

Dat idee had ik eigenlijk ook, vandaar dat ik me ook niet HEEEEEl erg zorgen maak, maar ik vind de situatie gewoon vreemd.

Misschien zijn ze inderdaad wel gewoon lekker lang op vakantie, zijn de kinderen bij hun vader en zijn ze gewoon vergeten de map af te zeggen in alle vakantiestress......
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch voor je de politie belt, eerst even aan de buren vragen of zij iets weten.
Dat ze lang weg zijn prima, maar dat de post nooit wordt weggehaald en de leesmap niet is afgezegd, dat klopt gewoon niet.
quote:Juf_achterbak schreef op 11 november 2010 @ 18:14:

[...]

Als iedereen dood op de 1e verdieping ligt, zal er ook niemand meer langskomen, dus dat is niet zo raar....Maar dan zouden er nog vriendjes/vriendinnetjes van de kinderen, familie en andere visite langskomen toch? En dan zou het hen toch ook opvallen dat er al weken niemand is?
Misschien ligt een ervan in het ziekenhuis en verblijft de rest bij familie?
quote:Mazou schreef op 11 november 2010 @ 18:17:

Ik zou toch voor je de politie belt, eerst even aan de buren vragen of zij iets weten.

Dat ga ik ook doen, zie ze wel regelmatig dus ga het even vragen de volgende keer.

Als zij ook niets weten ga ik de politie bellen.

Bedankt alvast voor al jullie reacties! Fijn om te horen dat ik geen irritante, bemoeizuchtige buurvrouw ben hahaha
Ja, dat zou je denken............................ ik weet het gewoon niet en daarom zou ik er alles aan doen om voor mezelf rust te krijgen. Zeker weten dat er niets aan de hand is, dan maar een bemoeial. Ze had ook even kunnen melden dat ze zo lang op vakantie zouden gaan.
Nee, je bent een bezorgde buuf! Heel netjes van je juist. Hou je ons op de hoogte?
Ik zou ook de politie even bellen. Heb het ooit gehad met een oudere buurvrouw die ik al bijna een week niet had gezien. Soms voel je gewoon dat er iets niet klopt. Politie gekomen en ruit ingeslagen om naar binnen te gaan. Lag die arme vrouw met een gebroken heup en been onder aan de trap. Ze lag er al 3 dagen. Ze was erg uitgedroogd maar leefde nog wel en is er helemaal boven op gekomen. Dus ja soms moet je je wel bemoeien met elkaar!
quote:Avaeyebrow schreef op 11 november 2010 @ 18:26:

Ik zou ook de politie even bellen. Heb het ooit gehad met een oudere buurvrouw die ik al bijna een week niet had gezien. Soms voel je gewoon dat er iets niet klopt. Politie gekomen en ruit ingeslagen om naar binnen te gaan. Lag die arme vrouw met een gebroken heup en been onder aan de trap. Ze lag er al 3 dagen. Ze was erg uitgedroogd maar leefde nog wel en is er helemaal boven op gekomen. Dus ja soms moet je je wel bemoeien met elkaar!

Precies, dan maar een bemoeial, beter je 10 keer onnodig met iemand bemoeien, dan het op je geweten hebben van een dode.

Ik moet er niet aan denken dat, omdat ik niets heb gedaan, mijn buren dood zijn gegaan.
quote:thesecret schreef op 11 november 2010 @ 18:02:

Waarvoor bemoeit iedereen zich toch met een andermans leven? Pff, zo vermoeiend. Als je je zorgen maakt dan is dat nog wat anders, dan bel je de politie.

Bemoeien?

Ik zou het best prettig vinden als mijn buren zich om mij bekommeren. En gelukkig doen ze dat ook.

Ook ik ga even bij de buren langs als ik het idee heb dat de kids de boel verbouwen terwijl de ouders niet thuis zijn.

En als ik de buren van 2 huizen verderop al een tijdje niet zie zou ik even langs hun zoon gaan om te vragen of het klopt dat ze er niet zijn.
ik vind dit goede sociale controle! En idd bij twijfel de buren bellen of bij je "verdwenen" buren aanbellen oid?
Laatst gehoord over een buurvrouw van een kennis die 5 (!!!) dagen dood in huis gelegen heeft. Als zij de huisbaas niet had gebeld omdat ze dacht dat er een rat oid in de dakgoot lag te rotten had niemand haar gemist.
Als meer mensen zich om een andere zouden bekommeren, zou er heel wat minder leed in de wereld zijn.

Ik voel me al akelig als ik iemand op straat zie huilen.
Zeker politie bellen.
Ja, dat vind ik echt.
quote:vlinder72 schreef op 11 november 2010 @ 18:05:

[...]

Ze bemoeit zich toch nergens meer, ze vind het alleen vreemd en vraagt ons wat ze moet doen. En dan klaag je en kom je nog met de goude tip. Het is ook nooit goed, als je je buren in de gaten houdt dan is het niet goed als ze na 3 maanden die mensen van de grond moeten schrapen is het ook weer niet goed. pfff, jij bent vermoeiend.

Zou inderdaad ff bij de politie langsgaan.

Helemaal mee eens!!

Wees blij met zulke buren als TO
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heb je al aangebeld bij het bewuste huis?

Verder vind ik het alleen maar goed, en geen bemoeien wat je doet.
Ik vind het helemaal niet bemoeizuchtig, het is tegenwoordig juist heel prettig als iemand toch "vreemde"dingen opmerkt?

Ik zou echter wel eerst bij de buren checken of zij wat meer weten, de politie meteen bellen vind ik zelf wel heel extreem.

Je gaf aan dat er veel visite was in het begin, vader etc, die zal wel gemerkt hebben als er iets niet in de haak is.(hoop ik)

Hier in de buurt werd mij eigenlijk meteen nadat we hier zijn komen wonen, door buren aangegeven dat zij een beetje op elkaar passen.(vakanties etc) Ook wanneer de kleintjes voor op het speelveldje spelen, dan houden sommige mensen het in de gaten, dat er geen gekke dingen gebeuren.

Waarvoor bemoeit iedereen zich toch met een andermans leven? Pff, zo vermoeiend. Als je je zorgen maakt dan is dat nog wat anders, dan bel je de politie.Ik hoop heel erg dat mijn buurtjes zich zorgen maken als ik zes a zeven weken lang ineens weg ben met mijn hele gezin.
Netjes hoor dat je je daar druk om maakt. Hoop dat er niets aan de hand is!
6 à 7 weken "spoorloos", hoge stapel post... Nee, dat zie ik ook niet als bemoeizuchtig.

Ik zou morgen even bij de wijkagent langs gaan/of bellen en het voorleggen.

Waarvoor bemoeit iedereen zich toch met een andermans leven? Pff, zo vermoeiend. Als je je zorgen maakt dan is dat nog wat anders, dan bel je de politie.

Je mag je toch wel dingen afvragen?

Juist goed dat er mensen zijn zoals TO die bij dergelijke zaken vraagtekens zetten. Als je alleen al in de krant leest hoeveel mensen er jaarlijks dood in hun woning liggen...sommigen liggen er weken, al niet maanden. Een beetje sociale cohesie of controle is zo gek dan nog niet vind ik.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Maar die post ligt dus voor de voordeur, aan de buitenkant? Ook raar.

Kom je wel even hier vertellen als je iets weet, nou zijn wij ook nieuwsgierig bezorgd!
quote:emaille schreef op 11 november 2010 @ 20:24:

Maar die post ligt dus voor de voordeur, aan de buitenkant? Ook raar.

Kom je wel even hier vertellen als je iets weet, nou zijn wij ook nieuwsgierig bezorgd!

Nee, niet buiten, ligt braaf in de hal, maar er zit een ruit in de deur dus je kan goed zien hoeveel post er ligt. Zal wel dialect zijn :-)

Ga eerst even aan de buren vragen of zij iets weten en als dat niet zo is bel ik de politie even. Het heeft weinig zin om aan te bellen, omdat er echt al (net even teruggeteld) 8 weken niemand thuis is.

Als ik wat meer weet zal ik het laten weten hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven