Ik ben zwanger...

11-11-2010 23:17 202 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo vaak verhalen gelezen of gehoord over ongewenst zwangere vrouwen... en altijd had ik een oordeel erover... hoe krijg je het zover? Waarom kijk je dan niet beter uit? etc.

En nu ben ik het die ongewenst zwanger is...

De feiten op een rijtje..

Ruim een maand geleden onbeschermde seks gehad,

volgende dag een morning afterpil.

Na de morning after pil een paar dagen een soort van ongesteldheid.

Daarna meteen opnieuw begonnen met de pil slikken.

Meerder keren seks gehad(ook onbeschermd).

Afgelopen dagen, wel ongesteld moeten worden... maar het bleef uit.

Na een paar dagen mezelf ervan overtuigd te hebben dat een verandering in de ongesteldheid na de morning after pil wel logisch is, en mijn ongesteldheid heus wel zou komen, vanmorgen toch maar een zwangerschapstest gehaald...

De minuut die hij volgens de verpakking nodig had bleek niet nodig, al binnen 10 sec kon de test mij vertellen waar ik bang voor was. Zwanger...

OMG! Wat moet ik nou.. Ik ken de opties... Maar wat is voor mij en optie... :S

Een abortus is een 'makkelijke' uitweg... Ik ben tenslotte nog maar 21, woon op een studentenkamer, heb geen vaste relatie, geen geld... plus wat moet mijn omgeving ervan denken... ik zit bij een kerk, waar men best wel traditioneel is over seks voor het huwelijk, en mijn familie... die zitten volgens mij ook nog niet op een kleine te wachten.

Maar... het is wel een kind dat in mij groeit.. En ik hou van kinderen. Mijn grootste wens voor de toekomt is om een moeder te worden. En als ik het echt zou willen, dan zijn er altijd wel oplossingen voor de mogelijke problemen toch?

Ik ben momenteel zo vol gedachtes en emoties.. En ik weet niet met wie ik het moet delen.. Heb wel morgenochtend een afspraak bij de huisarts... Dat eerst maar afwachten. En verder tobben...
quote:kaasknabbel schreef op 11 november 2010 @ 23:33:

[...]

hier ben ik het niet mee eens, wist je al dat het hartje al klopt??

Wanneer is het dan een klompje cellen en wanneer wordt het ''meer''?Die grens bepaal je zelf. Alleen is het zo dat met 3 tot max. 8 weken de cellen nog geen 0 gram wegen.
quote:Boro schreef op 11 november 2010 @ 23:33:

Malam,

Wil je vertellen of en hoe jij geloofd in God ?

Wat voor een kerk kom je uit ( Zwaar gereformeerd , of juist pinkstergemeente ) ?

Kan je met een ouderling gaan praten ?Ik zit bij een pinkstergemeente. Niet van jongs af aan, maar sinds 3 jaar. Mijn familie en veel vrienden zijn niet gelovig. Maar voor mij is het geloof wel iets belangrijks. Tot 3 maanden terug had ik ook een relatie met een christelijke jongen waarin geen sprake van seks was. Om die reden slikte ik ook de pil al een lange tijd al niet mer. In de kerk waar ik kom wordt seks voor het huwelijk niet geaccepteerd. Niet dat je verstoten wordt als blijkt dat je je niet aan hun normen en waarden houdt, maar je wordt wel op het matje geroepen.
quote:malam schreef op 11 november 2010 @ 23:17:

OMG! plus wat moet mijn omgeving ervan denken... ik zit bij een kerk, waar men best wel traditioneel is over seks voor het huwelijk, en mijn familie... die zitten volgens mij ook nog niet op een kleine te wachten.

..

Nu weet ik weer waarom ik gelovige mensen soms zo irritant vind.

Het ene zeggen: sex voor het huwelijk mag niet maar vervolgens het andere doen.

Wat je ook doet zorg dat het je eigen beslissing is! Kies niet iets omdat je bang bent voor wat de mensen in je omgeving van je denken.

Jij bent namelijk diegene die met de beslissing die je neemt moet leven en niet je omgeving.

Doen wat je omgeving wil maar er zelf niet helemaal achter staan zorgt voor spijt.
We kunnen natuurlijk roepen dat het allemaal niet slim was. Dat weet je dus inmiddels wel, denk er goed over na.

Niet alleen qua gevoel, maar ook de praktische zaken.

Een kind in een studentenkamer lijkt me niet handig, kun je zorgen voor een geschikte woning?

Studeren, in hoeverre kun je nog studeren en werken om het kindje en jezelf te onderhouden?

Stel dat de vader het kindje met je wil opvoeden, hoe ga je dit doen? Hoe zie je het voor je?

Veel vragen, maar ga ze rustig na en maak dan een weloverwogen keuze.
Sterkte malam...
quote:malam schreef op 11 november 2010 @ 23:38:

[...]

Ik zit bij een pinkstergemeente. Niet van jongs af aan, maar sinds 3 jaar. Mijn familie en veel vrienden zijn niet gelovig. Maar voor mij is het geloof wel iets belangrijks. Tot 3 maanden terug had ik ook een relatie met een christelijke jongen waarin geen sprake van seks was. Om die reden slikte ik ook de pil al een lange tijd al niet mer. In de kerk waar ik kom wordt seks voor het huwelijk niet geaccepteerd. Niet dat je verstoten wordt als blijkt dat je je niet aan hun normen en waarden houdt, maar je wordt wel op het matje geroepen.

Je wordt idd ter verantwoording geroepen, maar mijn ervaring met de pinkstergemeente waar ik in opgegroeid ben is wel dat -jonge- ongetrouwde moeders ( en vaders ! ) met liefde begeleid worden in wat hen te wachten staat. Ook was de praktische hulp vrij groot.

Ik denk dat je best met een pastoraal medewerker kan praten. Maar dan moet je wel eerst voor jezelf weten of je abortus wil of niet.

Laat je het weghalen dan wordt het voor de kerk een ander verhaal.
Wij hebben allemaal last van Jouw stemmingswisselingen !
Nog 6 weken stage en ik heb mijn SPW diploma gehaald. Maarja, mijn plan is wel om nog 4 jaar naar het HBO te gaan na deze opleiding. Heb wel iets te bieden, ik kan met spw namelijk wel een baan vinden, maar is dat wat ik wil?

Het weegt wel mee.
( Mijn ervaringen zijn niet persoonlijk, maar mijn ouders waren van het pastorale jeugdteam zeg maar. In die tijd heb ik het 3 keer meegemaakt dat er een meisje zwanger was. En geen van de keren is ze verketterd, maar wel geholpen. )
Ben je niet bang voor soa's?? Ik weet dat dit achteraf gelul is maar je bent nog niet serieus met hem en toch geen condooms?? Dat snap ik niet, ik wens je veel succes
quote:malam schreef op 11 november 2010 @ 23:42:

Nog 6 weken stage en ik heb mijn SPW diploma gehaald. Maarja, mijn plan is wel om nog 4 jaar naar het HBO te gaan na deze opleiding. Heb wel iets te bieden, ik kan met spw namelijk wel een baan vinden, maar is dat wat ik wil?

Het weegt wel mee.Maar je bent nog jong ! Je kan over 3 jaar ofzo ook weer verder gaan studeren.
quote:Boro schreef op 11 november 2010 @ 23:37:

En hoe denk je dat een vader zich achteraf hoort als zijn vriendin , die hij vertrouwd, achter zijn rug om abortus heeft laten plegen ?Die zal dat moeten accepteren. Wat is het alternatief? Dat hij het kindje negen maanden zal gaan dragen?
quote:Boro schreef op 11 november 2010 @ 23:44:

[...]

Maar je bent nog jong ! Je kan over 3 jaar ofzo ook weer verder gaan studeren.Je kunt ook over vijf jaar opnieuw proberen zwanger te worden, wanneer je een leuke studietijd hebt afgerond en een goede baan hebt en een pretiige stabiele relatie.
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 11 november 2010 @ 23:43:

Ben je niet bang voor soa's?? Ik weet dat dit achteraf gelul is maar je bent nog niet serieus met hem en toch geen condooms?? Dat snap ik niet, ik wens je veel succesNee daarin vertrouw ik hem. Ik weet dat naief over kan komen. Maar ik ken de jongen in kwestie al wat langer. En hij is niet iemand die met zomaar iedereen het bed induikt. Daar ben ik zeker van.
Dammes hij hoeft het er niet mee eens te zijn , maar weten moet hij het wel .
quote:Dammes schreef op 11 november 2010 @ 23:44:

[...]

Die zal dat moeten accepteren. Wat is het alternatief? Dat hij het kindje negen maanden zal gaan dragen?

Je begrijpt me niet denk ik.

Als zij abortus wil, dan heeft ze in NL (gelukkig) dat recht. Maar ik denk dat je dat wel van te voren aan de vader moet vertellen. Dat geeft hem een kans om voor zichzelf dingen te beslissen. Mss wil hij wel mee om haar te steunen. Om het samen te verwerken.

Dat ontneem je hem als je het niet verteld maar pas achteraf.

In een relatie moet je niet willen liegen. En al helemaal niet over dit soort dingen vind ik.
Hij hoeft niet met iedereen het bed in te duiken om een soa op te lopen, een keer is genoeg
Je hebt in ieder geval een goede basis. Daarna kun je altijd nog verder studeren. Ik heb het tijdens mijn studie echter ook meegemaakt dat meiden die zwanger werden gewoon het kindje kregen en doorgingen met studeren, zonder vertraging. Het is een hoop geregel, je studeert op de meest vreemde tijden maar het kan wel.
Ik zou de vader pas inlichten als ik een beslissing heb genomen. Ik vind niet dat hij een aandeel heeft in of je het kindje wel of niet houd.
Weet iemand hoeveel nadenk tijd ik heb? Wanneer moet ik echt een beslissing gemaakt hebben?
quote:Boro schreef op 11 november 2010 @ 23:47:

[...]

Je begrijpt me niet denk ik.

Als zij abortus wil, dan heeft ze in NL (gelukkig) dat recht. Maar ik denk dat je dat wel van te voren aan de vader moet vertellen. Dat geeft hem een kans om voor zichzelf dingen te beslissen. Mss wil hij wel mee om haar te steunen. Om het samen te verwerken.

Dat ontneem je hem als je het niet verteld maar pas achteraf.

In een relatie moet je niet willen liegen. En al helemaal niet over dit soort dingen vind ik.

Ik zeg ook niet dat het NIET besproken hoeft te worden, maar dit is een KEUZE. Hij hoeft niet mee te denken in haar beslissing.

Waarom wél een MAP en géén abortuspil?
quote:Dammes schreef op 11 november 2010 @ 23:50:

Ik zou de vader pas inlichten als ik een beslissing heb genomen. Ik vind niet dat hij een aandeel heeft in of je het kindje wel of niet houd.

Maar dat zeg ik toch niet. Als zij het niet wil houden, dan niet. Daar kan de vader niets over zeggen. Maar...

Wellicht ziet TO beren op de weg naar het moederschap die er niet zijn. Heeft vader daar passende, kloppende oplossingen voor. Oplossingen waar TO mee kan en wil leven. Dan kan je dus samen overeen komen om toch het kindje te houden.

Communicatie is best belangrijk.
quote:Dammes schreef op 11 november 2010 @ 23:50:

Ik zou de vader pas inlichten als ik een beslissing heb genomen. Ik vind niet dat hij een aandeel heeft in of je het kindje wel of niet houd.Ik voel me wel verplicht het hem te vertellen. Zeker als ik het wél wil houden. Dan beslis ik voor hem ook om vader te worden. Maar ook als ik hem niks vertel en kies voor een abortus. Hoe moet ik dan iets met hem opbouwen als we al beginnen met geheimen?
quote:malam schreef op 11 november 2010 @ 23:50:

Weet iemand hoeveel nadenk tijd ik heb? Wanneer moet ik echt een beslissing gemaakt hebben?Abortus en Wet.
En inderdaad, erop vertrouwen dat iemand geen SOA heeft is niet erg slim.......je ziet het namelijk niet aan de buitenkant. Of ben je bang dat hij jou een slet vindt als jij voorstelt om het met condoom te doen?
quote:malam schreef op 11 november 2010 @ 23:52:

[...]

Ik voel me wel verplicht het hem te vertellen. Zeker als ik het wél wil houden. Dan beslis ik voor hem ook om vader te worden. Maar ook als ik hem niks vertel en kies voor een abortus. Hoe moet ik dan iets met hem opbouwen als we al beginnen met geheimen?Dit is precies mijn punt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven