Ik ben zwanger...

11-11-2010 23:17 202 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo vaak verhalen gelezen of gehoord over ongewenst zwangere vrouwen... en altijd had ik een oordeel erover... hoe krijg je het zover? Waarom kijk je dan niet beter uit? etc.

En nu ben ik het die ongewenst zwanger is...

De feiten op een rijtje..

Ruim een maand geleden onbeschermde seks gehad,

volgende dag een morning afterpil.

Na de morning after pil een paar dagen een soort van ongesteldheid.

Daarna meteen opnieuw begonnen met de pil slikken.

Meerder keren seks gehad(ook onbeschermd).

Afgelopen dagen, wel ongesteld moeten worden... maar het bleef uit.

Na een paar dagen mezelf ervan overtuigd te hebben dat een verandering in de ongesteldheid na de morning after pil wel logisch is, en mijn ongesteldheid heus wel zou komen, vanmorgen toch maar een zwangerschapstest gehaald...

De minuut die hij volgens de verpakking nodig had bleek niet nodig, al binnen 10 sec kon de test mij vertellen waar ik bang voor was. Zwanger...

OMG! Wat moet ik nou.. Ik ken de opties... Maar wat is voor mij en optie... :S

Een abortus is een 'makkelijke' uitweg... Ik ben tenslotte nog maar 21, woon op een studentenkamer, heb geen vaste relatie, geen geld... plus wat moet mijn omgeving ervan denken... ik zit bij een kerk, waar men best wel traditioneel is over seks voor het huwelijk, en mijn familie... die zitten volgens mij ook nog niet op een kleine te wachten.

Maar... het is wel een kind dat in mij groeit.. En ik hou van kinderen. Mijn grootste wens voor de toekomt is om een moeder te worden. En als ik het echt zou willen, dan zijn er altijd wel oplossingen voor de mogelijke problemen toch?

Ik ben momenteel zo vol gedachtes en emoties.. En ik weet niet met wie ik het moet delen.. Heb wel morgenochtend een afspraak bij de huisarts... Dat eerst maar afwachten. En verder tobben...
quote:Elizaar schreef op 12 november 2010 @ 00:09:

ok ik had een hele reactie getypt maar die is weg en ik ga zo slapen maar ... zal het vruchtje niet veel schade hebben opgelopen door de MAP en de pil?

Nee.

En dat weet ik uit ervaring. Ik heb in een situatie gezeten. Iets anders setting. Ik was ervan overtuigd geen kinderen te willen hebben maar had wel een stabiele relatie. Ik heb het uitgezocht en medische informatie ingewonnen.

For the record: ik had het kindje gehouden als ik toch zwanger was.
quote:a_nick_is_born schreef op 11 november 2010 @ 23:56:

Ik snap dus echt niet dat iemand die beweert overtuigd lid te zijn van een Pinkstergemeente, erover na moet denken wat de doen wanneer ze zwanger is. Er over na moet denken, dat impliceert dat je een keus hebt. Mijns inziens heb je helemaal geen keus als je een dergelijke christen (als TO) bent.

Als je sinds 3 jaar christen bent en niet gelovig bent opgevoed (zoals TO), is het helemaal niet gek als je na 3 jaar nog niet met je gehele gedrag en visies parallel loopt aan de mening van de kerk die je bezoekt.

Sterker nog, je kunt het op sommige fronten je leven lang oneens blijven met bepaalde visies van de kerk die je bezoekt. Gewoon omdat jij in je persoonlijke relatie met God tot een andere conclusie over bepaalde onderwerpen bent gekomen. Of, wie weet, omdat je nog tot bepaalde inzichten moet komen.

Je kiest een kerk die het beste bij je past, maar dat wil niet zeggen dat jouw persoonlijke mening geen jota meer van de visie van de kerk mag afwijken (dat lijkt me zelfs onmogelijk).

Kortom, ik vind je uitspraak nogal rigoreus.
Sorry voor de missende letters, mijn toetsenbord werkt niet nar behoren.
quote:heleen1234 schreef op 12 november 2010 @ 00:09:

[...]

Ik reageer zo, omdat dit onderwerp me erg aan het hart gaat. Sorry als je je misgequote voelt.Mij gaat het onderwerp ook aan het hart en ik voel me niet gemisquote, maar ik word niet grag woorden in de mond gelegd die ik niet geschreven heb.
Weet je ik vind het zo lastig om iemand in real life het te vertellen. Dit heb ik dus nog niet gedaan, behalve aan de telefoon vanmiddag de huisarts. Bij iedereen die ik bedenk het te kunnen vertellen, ben ik bang voor wat ze zullen zeggen of adviseren.

Ik weet voor mezelf absoluut nog niet wat ik wil. Allebei is een optie, en zowel de abortus of het kindje houden staat me tegen. Maar ik zal voor 1 van de 2 opties moeten gaan. En het kindje houden heeft iets meer consequenties.
Ah, malam heeft inmiddels zelf al een dergelijke reactie geschreven.

Malam, ik wens je veel sterkte en wijsheid. Volgens mij kom jij er wel.
quote:Java schreef op 12 november 2010 @ 00:14:

[...]

Als je sinds 3 jaar christen bent en niet gelovig bent opgevoed (zoals TO), is het helemaal niet gek als je na 3 jaar nog niet met je gehele gedrag en visies parallel loopt aan de mening van de kerk die je bezoekt.

Sterker nog, je kunt het op sommige fronten je leven lang oneens blijven met bepaalde visies van de kerk die je bezoekt. Gewoon omdat jij in je persoonlijke relatie met God tot een andere conclusie over bepaalde onderwerpen bent gekomen. Of, wie weet, omdat je nog tot bepaalde inzichten moet komen.

Je kiest een kerk die het beste bij je past, maar dat wil niet zeggen dat jouw persoonlijke mening geen jota meer van de visie van de kerk mag afwijken (dat lijkt me zelfs onmogelijk).

[Kortom, ik vind je uitspraak nogal rigoreus.

Als het om abortus gaat ben ik ook rigoreus, dat kan kloppen.

Ik ben het met je eens inzake vetgedrukte hierboven. Maar of dat ook voor geldt 'zwaarder tellende visies' geldt? Want dat is een abortus in mijn ogen. Ik bedoel, je kan van mening verschillen over het wel of niet boodschappen doen op zondag. Of een groter ding 'of God je kiest of dat jij zelf voor God kiest' . Maar ik vind het op zijn zachtst gezegd raar als je visie op abortus (wanneer je voor je geloofde niet pro was) niet aan het wankelen wordt gebracht door je geloof. Want het geloof haalt een abortus absoluut onderuit.
quote:malam schreef op 12 november 2010 @ 00:15:

Weet je ik vind het zo lastig om iemand in real life het te vertellen. Dit heb ik dus nog niet gedaan, behalve aan de telefoon vanmiddag de huisarts. Bij iedereen die ik bedenk het te kunnen vertellen, ben ik bang voor wat ze zullen zeggen of adviseren.

Stel dat jouw zus, vriendin, nicht of buurmeisje met dit verhaal bij jou komt. Zal jij dan boos worden ? Wat zal jij willen adviseren aan jouw zusje bijv ?

Ik weet voor mezelf absoluut nog niet wat ik wil. Allebei is een optie, en zowel de abortus of het kindje houden staat me tegen. Maar ik zal voor 1 van de 2 opties moeten gaan. En het kindje houden heeft iets meer consequenties.

Een abortus terwijl je er niet voor de volle 100% achter staat heeft ook veel consequenties. Dan kan je je leven lang verscheurd voelen door schuldgevoel.

Als ik jouw verhaal lees, jouw christelijke achtergrond, jouw basis, dan denk ik : "Houden dit kindje, jullie gaan het wel redden"
Wij hebben allemaal last van Jouw stemmingswisselingen !
Malam, je zult er zelf uit moeten komen, ongeaht wt wij ervan vinden. Wij ijn geen professionls. Ga daar mee praten.

Een heel belangrijke les die ik geleerd heb is: denk niet in problemen, maar in oplossingen.

Je leven wordt gecompliceerder met een ind, kun je deze complicaties oplossen/ondervangen? Of zijn ze onoverkomelijk?
quote:malam schreef op 12 november 2010 @ 00:15:

Weet je ik vind het zo lastig om iemand in real life het te vertellen. Dit heb ik dus nog niet gedaan, behalve aan de telefoon vanmiddag de huisarts. Bij iedereen die ik bedenk het te kunnen vertellen, ben ik bang voor wat ze zullen zeggen of adviseren. Ik weet voor mezelf absoluut nog niet wat ik wil. Allebei is een optie, en zowel de abortus of het kindje houden staat me tegen. Maar ik zal voor 1 van de 2 opties moeten gaan. En het kindje houden heeft iets meer consequenties.LAAT HET JE EIGEN BESLISSING ZIJN EN GA NIET AF OP WAT ANDEREN VAN JE VERWACHTEN
En idd nogmaals : bel het Siriz. !
[quote]malam schreef op 12 november 2010 @ 00:03:

[...]

Ik bezoek de pinkstergemeente omdat ik mij prettig voel in deze gemeente, maar ik heb ook mijn vragen bij sommige dingen.

Als ik ervoor kies om wel seks voor het huwelijk te hebben is dit in strijd met hoe mijn kerk hierover denkt, ik vind het persoonlijk belangrijker of het in strijd is met hoe ik erover denk.[/quote]

Jij maakt dan vast ook nu wel de juiste keuze voor jezelf.
wat je water geeft, groeit
Ik weet nog vroeger ( en ik ben dus streng christelijk opgevoed ) dat mijn moeder altijd zei: "Bor, ik heb liever niet dat je seks hebt voor het huwelijk. Maar, je bent een gezonde puber met hormonen. Doe je het toch, en raak je per ongeluk zwanger, dan komt ook dat kindje wel weer groot."

Is er een kans dat jouw ouders er ook zo over kunnen denken ?
Alleen heet de VBOK heden ten dage Siriz.

www.siriz.nl

echt bellen hoor!
quote:a_nick_is_born schreef op 12 november 2010 @ 00:24:

www.siriz.nlOh , dat wist ik niet. Dank je wel Ik corrigeer het even.
quote:a_nick_is_born schreef op 12 november 2010 @ 00:24:

www.siriz.nl

echt bellen hoor!

Ik loop achter

Maar echt, vraag advies aan hen.
Ik sta niet in je schoenen en niemand zal dat ooit doen (misschien wel letterlijk, maar niet figuurlijk dan). Ik heb voor mijzelf een beslissing genomen een aantal jaren geleden en ik ben erg blij met mijn beslissing. Ik heb steun gezocht bij mensen die me wilden helpen voor mij. Mijn moeder en mijn beste vriendinnetje. Ik zou dat jou ook adviseren, hoe moeilijk het ook is, als het hoge woord er eenmaal uit is, loopt het vanzelf.

Heel veel sterkte de komende tijd.
Ik ben ook christelijk opgevoed en mijn moeder zei hetzelfde. Of eigenlijk zei ze "geen seks voor het huwelijk, maar als je het dan toch doet, doe het veilig. En als je toch onverhoopt zwanger wordt, dan redden we het samen wel." Ze sprak de laatste zin niet eens echt uit, het was meer het weten dat het zo was.
Dat veilig zinnetje hoort er idd nog bij Anickisborn.
en nu ga ik slapen, welterusten iedereen hier! En TO, veel kracht en sterkte toegewenst.
Heleen, mg ik vragen welke beslissing je genomen hebt? Noem me blue of het ligt aan het tijdstip, ik heb het niet kunnen achterhalen.

Ik heb geen oordeel over abortus of niet (juist die keuze vind i zo ontzettend waardevol en daar zou ik zelfs de barricden op gan) alleen i hoop zo dat vrouwen in zo'n situatie een afgewogen keuze maken.
quote:Boro schreef op 12 november 2010 @ 00:23:

Ik weet nog vroeger ( en ik ben dus streng christelijk opgevoed ) dat mijn moeder altijd zei: "Bor, ik heb liever niet dat je seks hebt voor het huwelijk. Maar, je bent een gezonde puber met hormonen. Doe je het toch, en raak je per ongeluk zwanger, dan komt ook dat kindje wel weer groot."

Is er een kans dat jouw ouders er ook zo over kunnen denken ?

Mijn ouders zijn niet christelijk. Ze hebben niks tegen abortus en ik denk ook niks tegen een zwangerschap. Maar ik denk dat ze het onverstandig zullen vinden wanneer ik ervoor kies om op dit moment een kind op de wereld te zetten. Maar ze zullen me wel steunen zoveel als ze kunnen (beide afzonderlijk, want gescheiden).

Om ook even te reageren op de opmerkingen over mijn standpunt ten opzichte van abortus, vanuit mijn geloof bekeken... Ik ben tegen abortus. Vanuit mijn gevoel gezien is het ook geen optie, dat heb ik ook altijd gezegd, hoewel ik nooit dacht er een keuze over te hoeven maken.

Nu ik wel een keuze moet maken is het een optie. Niet omdat ik een voorstander ben van abortus, maar omdat ik gewoon echt even niet zo goed weet wat ik moet. Het is misschien hypocriet, maar mijn gevoel zegt dat ik een abortus moet overwegen, dat ik alle opties moet overwegen.
Mijn moeder was het eens met die van boro.
Ik heb besloten dat het niet de tijd was voor mij om moeder te worden. Ben nog iedere dag dankbaar dat ik deze keuze heb kunnen/mogen maken. Mijn tijd komt nog wel.
Als je geen voorstander van abortus bent zou ik de ander optie ( kind houden ) sterker overwegen.

Ik geloof nl dat abortus iets is waar je voor de volle 100% achter moet staan. Zoals Heleen bijv. die stond er , neem ik aan na haar post, helemaal achter.

Bij twijfel denk ik altijd niet doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven