Kinderen & mijn angst

10-11-2010 22:15 190 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
quote:iry schreef op 11 november 2010 @ 01:26:

Pas hielp een marrokaanse man mij met mijn zware krat boodschappen in de auto te zetten.Best fijn volk toch?

Of was dat dan een "normale" Als je iets normaal vindt, heb je meestal niet de behoefte om het als iets abnormaals te presenteren.
quote:Ikbenanoniem schreef op 11 november 2010 @ 14:26:

Ik denk dat de problemen in Nederland grotendeels voortkomen uit het verval van autoriteit en respect voor gezagsdragers. Van extreem streng (mijn ouders vertelden vroeger niet dat de meester of juf hen had geslagen, want thuis werd het dan nog eens dunnetjes over gedaan) naar veel te los (ouders van nu die verhaal komen halen als juf of meester het waagt hun kind strafwerk te geven).

We leven in een maatschappij waarin iedereen grotendeels zijn eigen regels volgt of denkt dat zij de uitzondering op de regel mogen vormen. De politie dwingt geen respect meer af, ouders dwingen weinig respect meer af, etc..

En dat gebrek aan respect zie je op alle fronten terug, bij ouderen, bij jongeren en of ze nu oorspronkelijk van allochtone of autochtone afkomst zijn. Punt is: ik heb er geen trek in om uitgescholden te worden. Niet door witte mensen, niet door licht getinte mensen en niet door donkere mensen. Dat schelden is fout, ongeacht wie het doet.

Feitelijk komt het erop neer dat we massaal te maken hebben met groepen mensen die gedragsproblemen vertonen. Voetbalhooligans die niet eens meer aan voetbal gelinkt zijn maar gewoon voor het rellen komen. Groepen getinte jongeren, groepen kaaskoppen die de buurt onveilig maken.

Hoe dat op te lossen? Ik heb geen idee. Maar ik denk dat daar best eens een taskforce voor opgericht mag worden om weer grip op de situatie te krijgen. Want die grip zijn we als maatschappij gewoon kwijt.

Ben ik met je eens.

Zoveel jaar geleden zongen we dit nummer met zijn allen mee. Ik luister er nu toch anders naar.

15 miljoen mensen
het voegt echt niks toe om afkomst, nationaliteit of haarkleur te benoemen bij wat voor crimineel of raddraaier dan ook. Dat doen we tenslotte ook niet met onze helden. Je leest ook nooit in de krant: Marokkaanse zanger scoort nr. 1 hit. Of Limburgse minister haalt bakzeil bij de kamer
@ Meds.

Jawel. Alleen niet te pas en te onpas. De Nederlandse jongeren van Marokkaanse afkomst zijn namelijk wél een probleemgroep. Ze vervallen namelijk relatief gezien bijna 2 keer zo vaak in wangedraag wat leidt tot strafrechtelijke maatregelen/ halt straf. Het zou oneerlijk zijn om de autochtone jeugd daarvan de schuld te geven. Net als dat het oneerlijk is dat de schuld die deze criminele groep heeft in de schoenen van hun kleurgenoten wordt geschoven.

Betekend niet dat dat te pas en te onpas aangehaald moet worden.
Denk ook dat afkomst heel belangrijk is voor het verklaren van dit gedrag en het oplossen daarvan, maar niet in negatieve zin.
quote:yette schreef op 11 november 2010 @ 19:01:

Het besluit of je al dan niet kinderen wilt. Dat heb ik toch ook niet gezegd? Lees maar eens terug! Ik zei eerder dat er redenen waren maar dat het niet doorslaggevend was. Het is vooral een gevoel dat je hebt. Jij noemde het hormonen, bij mij is het misschien wel het ontbreken van die hormonen geweest. Wie zal het zeggen.quote:yette schreef op 11 november 2010 @ 19:01:

Het besluit of je al dan niet kinderen wilt.

niet dat ik de enige ben die daar zo over denkt.[/quote]

je zult niet de enige zijn, dat denk ik ook niet. MAar ik betwijfel ten zeerste dat alle ouders er zo over denken. Ik denk dat je nog meer tot de minderheid behoort dan tot de meerderheid. Helaas.
quote:eimear schreef op 11 november 2010 @ 22:05:

Wat ik gister over dit topic meekreeg is dat TO zich meer bewust werd van de gevaren voor een kindje. Pedo's, moordenaars, kidnappers etc. Voor je 1e bevalling weet je de gevaren wel, maar eenmaal met 'je kindje in je armen, gaan je gedachten op de loop.

Ik verlies haar nooit uit het oog, in het verkeer let ik 10dubbel op, als ze maar niet meegenomen word op weg naar school, als ze de verkeerde jongen maar niet tegenkomt, zulk soort dingen. Dat begreep ik uit haar OP (en daar kan ik me heel wat bij voorstellen, die angsten hou je toch bij je kind, ik tenminste wel) Is niet dat ik haar angstig opvoed, maar haar bewust maak voor de gevaren die er kunnen zijn. En ik wil natuurlijk niet dat haar iets overkomt.

Inderdaad, ik dacht ook dat het daar om ging. En nu verzand het alweer in een discussie over discriminatie. Dat is volgens mij niet waar het om gaat. Ik vind ook dat het topic er een beetje door kapot gaat. Kan dat gezeur over discriminatie niet op een andere plek?

Ik begrijp bovenstaande helemaal. Als ik moeder was zou ik ook proberen om mijn kind nooit uit het oog te verliezen en te waarschuwen voor gevaren. Je doet wat je kan maar het gevaar uit sluiten lukt nooit. En DAT zou mij dus beangstigen als ik moeder was.
quote:jackie23 schreef op 10 november 2010 @ 22:15:

OP verwijderd, omdat discussie hele andere kant op gaat door opmerking van mij die ik beter niet in deze post had kunnen plaatsen (leidt af van wat ik nu eigenlijk wilde zeggen).

Je moet je woorden op dit forum zo ontzettend op een weegschaaltje leggen voor je ze plaatst... God, deze OP verandering bevestigd het vermoeden wat ik over jou al had. En jij moet een kind opvoeden.
@ Iones

Je hebt gelijk, maar dan moet TO dit soort opmerkingen ook achter wege laten:

Waarom ik dat expliciet vermeld? Omdat ik het op z'n zachtst gezegd niet zo heb op Marokkanen...ik vind het geen prettig volk.
quote:iones schreef op 12 november 2010 @ 13:14:

[...]

Inderdaad, ik dacht ook dat het daar om ging. En nu verzand het alweer in een discussie over discriminatie. Dat is volgens mij niet waar het om gaat. Ik vind ook dat het topic er een beetje door kapot gaat. Kan dat gezeur over discriminatie niet op een andere plek?

Ik begrijp bovenstaande helemaal. Als ik moeder was zou ik ook proberen om mijn kind nooit uit het oog te verliezen en te waarschuwen voor gevaren. Je doet wat je kan maar het gevaar uit sluiten lukt nooit. En DAT zou mij dus beangstigen als ik moeder was.Ik zou het met je eens zijn als TO, zoals Confi al zegt, haar Marokkanen-opmerkingen niet had geplaatst.
'Ik heb het niet zo op dat volk'..

Wat heeft 'dat volk' jou dan allemaal voor vreselijks aangedaan dat je het nodig vind om 'dat' hele 'volk' te benoemen in een post, die een hele andere toon geeft aan het topic dan wanneer je het had weggelaten?
quote:Confiture schreef op 12 november 2010 @ 12:43:

@ Meds.

Jawel. Alleen niet te pas en te onpas. De Nederlandse jongeren van Marokkaanse afkomst zijn namelijk wél een probleemgroep. Ze vervallen namelijk relatief gezien bijna 2 keer zo vaak in wangedraag wat leidt tot strafrechtelijke maatregelen/ halt straf. Het zou oneerlijk zijn om de autochtone jeugd daarvan de schuld te geven. Net als dat het oneerlijk is dat de schuld die deze criminele groep heeft in de schoenen van hun kleurgenoten wordt geschoven.

Waarom horen we dan nooit dat de kinderverkrachters vooral autochtoon zijn? Het is niet eerlijk om daar allochtonen de schuld van te geven. Waarom staat er niet in de krant de Nederlandse Sander V?

Betekend niet dat dat te pas en te onpas aangehaald moet worden.
Je kunt niet voorbij gaan aan het berichtje van Confiture. Feit is dat marokkanen veel problemen veroorzaken, meer dan andere bevolkingsgroepen. En dat zegt weer NIET dat alle marokkanen criminele inslag hebben.

Kunnen we nu weer terug on topic?
quote:iones schreef op 13 november 2010 @ 12:17:

Je kunt niet voorbij gaan aan het berichtje van Confiture. Feit is dat marokkanen veel problemen veroorzaken, meer dan andere bevolkingsgroepen. En dat zegt weer NIET dat alle marokkanen criminele inslag hebben.

Kunnen we nu weer terug on topic?Die conlusie klopt niet, en is ook niet waar.
Eens met je post van 21:07 Meds!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven