Wat eten we vandaag?
donderdag 11 november 2010 om 15:45
sevgi, winnie heeft even wat tijd voor zichzelf nodig, die komt wel weer aanwaaien met de tijd!
op mijn weg naar buiten vanmorgen zag ik een aantal stronkjes witlof liggen dus daar zal het wel iets mee worden denk ik; ik zag ook ene allerhande in de keuken dus hoogstwaarschijnlijk een recept met witlof uit de laatste allerhande. Wie biedt?
op mijn weg naar buiten vanmorgen zag ik een aantal stronkjes witlof liggen dus daar zal het wel iets mee worden denk ik; ik zag ook ene allerhande in de keuken dus hoogstwaarschijnlijk een recept met witlof uit de laatste allerhande. Wie biedt?
donderdag 11 november 2010 om 15:54
quote:Kuzu schreef op 11 november 2010 @ 14:42:
Vanavond ben ik alleen met eten.
Daarom ga ik genieten van een groot bord patat, met lekkere kruiden erop, kaassouffle met mayo en sambal en een lekker broodje kipfrikandel met cheddarkaas, mayo en sambal. mmm denk dat ik dat ook maar ga maken. ben aan het leren en kom geen stap verder dus eet toch maar iets makkelijkers..
Vanavond ben ik alleen met eten.
Daarom ga ik genieten van een groot bord patat, met lekkere kruiden erop, kaassouffle met mayo en sambal en een lekker broodje kipfrikandel met cheddarkaas, mayo en sambal. mmm denk dat ik dat ook maar ga maken. ben aan het leren en kom geen stap verder dus eet toch maar iets makkelijkers..
donderdag 11 november 2010 om 17:02
Hi ladies, weet niet wat ik vanavond ga eten. Zit nog mudvol van gisteren.
Nog even het menu van de wild- en wijnproeverij (was zalig)
Op lage temperatuur gegaarde gepekelde wildzwijnsbout met zuurkoolsalade, rozijntjes en dressing van Brabantse mosterd
Gepocheerde fazantenborst met romige spitskool en eigen jus geparfumeerd met Calvados
Rosé gebraden hertenbiefstukjes met wildgarnituur en eigen jus met vlierbessen
Taartje van pure chocolade en VOC specerijen met cassissorbet
Nog even het menu van de wild- en wijnproeverij (was zalig)
Op lage temperatuur gegaarde gepekelde wildzwijnsbout met zuurkoolsalade, rozijntjes en dressing van Brabantse mosterd
Gepocheerde fazantenborst met romige spitskool en eigen jus geparfumeerd met Calvados
Rosé gebraden hertenbiefstukjes met wildgarnituur en eigen jus met vlierbessen
Taartje van pure chocolade en VOC specerijen met cassissorbet
donderdag 11 november 2010 om 17:09
Wow Koreveen, dat klinkt super! Helemaal in combinatie met een goed, bijpassend glas wijn... het water loopt me in de mond.
Hier geen zin in koken, had gelukkig nog twee porties boerenkool in de vriezer. Rundersaucijsje erbij, en ik heb nog wel augurk, zilveruitjes en piccalily. Lekker (&) makkelijk!
Hier geen zin in koken, had gelukkig nog twee porties boerenkool in de vriezer. Rundersaucijsje erbij, en ik heb nog wel augurk, zilveruitjes en piccalily. Lekker (&) makkelijk!
vrijdag 12 november 2010 om 00:40
@Koreveen: wat klinkt je wild- en wijnproeverij heerlijk zeg. Yummie!
Vanavond met Age en GB gegeten, en inderdaad Lampje, pintxos . Heb er een gegeten met een konijnstoofpotje, een met ham-garnaal-mangosaus en een pasteitje met paddestoelen-ham-kaas. Daarna nog een goddelijke combinatie van Pata Negra ham (jaaaaa, ik hou erg van goede ham) met in Madera geflambeerde peer. Lekkere wijn erbij en heb een heel fijne avond gehad.
@Lampje: hoe was jouw kip met paksoi? Ik zag het recept ook staan in de Allerhande en het leek me wel wat. Ik hoor het graag van een ervaringsdeskundige.
Vanavond met Age en GB gegeten, en inderdaad Lampje, pintxos . Heb er een gegeten met een konijnstoofpotje, een met ham-garnaal-mangosaus en een pasteitje met paddestoelen-ham-kaas. Daarna nog een goddelijke combinatie van Pata Negra ham (jaaaaa, ik hou erg van goede ham) met in Madera geflambeerde peer. Lekkere wijn erbij en heb een heel fijne avond gehad.
@Lampje: hoe was jouw kip met paksoi? Ik zag het recept ook staan in de Allerhande en het leek me wel wat. Ik hoor het graag van een ervaringsdeskundige.
vrijdag 12 november 2010 om 09:16
Klinkt lekker, zeg Teig! De kip met paksoi was ontzettend lekker: de kip was heel erg mals en het korstje van pinda's-kokosraps was erg lekker. De sajoer van paksoi en ui was ook erg goed. Ik had overigens een boemboe voor sajoer lodeh van de toko gebruikt. Voor herhaling vatbaar.
Vandaag maak ik een recept dat ik had gevonden voor iemand hier op het forum die er naarstig naar op zoek was. Ik ga ontdekken waarom het per se deze balletjes moesten zijn en geen andere: Spaanse gehaktballetjes en ik kook er verse sperziebonen bij. Misschien dat ik er nog een sausje als dip bijmaak, maar dan moet ik nog even een leuk recept opzoeken.
Vandaag maak ik een recept dat ik had gevonden voor iemand hier op het forum die er naarstig naar op zoek was. Ik ga ontdekken waarom het per se deze balletjes moesten zijn en geen andere: Spaanse gehaktballetjes en ik kook er verse sperziebonen bij. Misschien dat ik er nog een sausje als dip bijmaak, maar dan moet ik nog even een leuk recept opzoeken.
vrijdag 12 november 2010 om 09:25
Wauw, Koreveen, klinkt heerlijk allemaal, dat wild met bijpassende wijn. Het is net negen uur geweest, maar het water loopt me in de mond. Zo maar even ontbijten...
Gister simpel en snel vanwege Sint Maarten en voetbalwedstrijd ('we' zijn een ronde verder voor de KNVB-beker; persoonlijk boeit het me niet zo, maar vriend en dochter waren er in levende lijve bij en zijn heul blij): good old macaroni met mix uit een zakje, wel met veel verantwoorde groente.
Vanavond uit eten met een vriendin. Heb laatst voor mijn verjaardag van haar een diner in een chique, culi zaak gekregen. Heb net online even op de kaart gekeken. Veel zin in. En het water loopt me alweer in de mond. Ga nu echt even ontbijten...
Gister simpel en snel vanwege Sint Maarten en voetbalwedstrijd ('we' zijn een ronde verder voor de KNVB-beker; persoonlijk boeit het me niet zo, maar vriend en dochter waren er in levende lijve bij en zijn heul blij): good old macaroni met mix uit een zakje, wel met veel verantwoorde groente.
Vanavond uit eten met een vriendin. Heb laatst voor mijn verjaardag van haar een diner in een chique, culi zaak gekregen. Heb net online even op de kaart gekeken. Veel zin in. En het water loopt me alweer in de mond. Ga nu echt even ontbijten...
vrijdag 12 november 2010 om 09:28
Teig, fijn dat jullie zo'n leuke avond hebben gehad. Klinkt heerlijk, de pintxos. Was laatst een weekend bij GB en toen hebben we ook daar gegeten. Prima zaak, lekker eten, goede wijn, sympathieke sfeer.
Lampje, de kip met paksoi klinkt goed. Heb die Allerhande ook en ga het binnenkort ook maar 's maken.
Lampje, de kip met paksoi klinkt goed. Heb die Allerhande ook en ga het binnenkort ook maar 's maken.
vrijdag 12 november 2010 om 09:43
Het is dus geen verrassing wat ik gisteren heb gegeten. Tenminste, dat het pintxos waren. Ik had een pintxo met pulpo, een met heek, garnaaltjes, paprika en een sausje van inktvis inkt, en een vijg met cabrales (degenen van de vorige food(m)eet kennen 'm ) en daarna nog kleine inktvisjes gevuld met krab in een sherrysaus. Erg lekker gegeten. En het was gezellig (en later dan ik dacht).
Vanavond kan ik iets maken met witlof (1 struikje), bietjes, wortel, bleekselderij, champignons, lente-ui, krieltjes. Nog geen idee wat ik ga doen, ik zie nog niet echt een briljante combi hiertussen. Maar komt vast nog wel. Wordt vervolgd.
Vanavond kan ik iets maken met witlof (1 struikje), bietjes, wortel, bleekselderij, champignons, lente-ui, krieltjes. Nog geen idee wat ik ga doen, ik zie nog niet echt een briljante combi hiertussen. Maar komt vast nog wel. Wordt vervolgd.
vrijdag 12 november 2010 om 10:46
gisteren werd het witlofblaadjes met blokjes ham in roomsaus met spagetti en een groene salade, smaakte prima. Vanavond een familie-etentje bij oma: mosselen!
GB bij de eerste drie denk ik aan een lekker frisse salade met wat sinaasappel erbij en creme fraiche ofzo. en dat met krieltjes met lente-ui gebakken?
pinxtos klinken lekker om over Koor's menu maar te zwijgen
GB bij de eerste drie denk ik aan een lekker frisse salade met wat sinaasappel erbij en creme fraiche ofzo. en dat met krieltjes met lente-ui gebakken?
pinxtos klinken lekker om over Koor's menu maar te zwijgen
vrijdag 12 november 2010 om 19:00
En het is geworden:
Rozemarijn aardappeltjes uit de oven.
Witlof met champingnons & lente ui, gegratineerd met geitenkaas.
(dat laatste is een improvisatie, hoop dat 't lekker is...)
Edit: Ik vind mijn improvisatie goed geslaagd. Goede herfstige combi. Ik zie variatie mogelijkheden. Komt vaker op het menu.
Rozemarijn aardappeltjes uit de oven.
Witlof met champingnons & lente ui, gegratineerd met geitenkaas.
(dat laatste is een improvisatie, hoop dat 't lekker is...)
Edit: Ik vind mijn improvisatie goed geslaagd. Goede herfstige combi. Ik zie variatie mogelijkheden. Komt vaker op het menu.
anoniem_64cf6f24eb981 wijzigde dit bericht op 12-11-2010 19:49
Reden: toevoeging
Reden: toevoeging
% gewijzigd