Eenzaamheid...

12-11-2010 19:01 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geachte allemaal,

Ik schrijf dit omdat ik op dit moment (eigenlijk al lang) heel eenzaam voel.

En dacht laat me het van me afschrijven en kijken hoe anderen reageren of ook zich zo voelen.

Het begon eigenlijk toen ik mijn beste vriendin met mijn toenmalige ex zag na een week dat het uit was.

Sinds die tijd ben ik mijn andere vriendinnen uit het oog verloren ( een vetrok naar het buitenland en de andere kregen een kinderen en een ander leven). Ik ben eigenlijk het vertrouwen een beetje kwijt ben.

dit is 11jr geleden. En had wel andere vriendinnen sinds mijn schooltijd maar dat ging ook snel over. Heb wel al 9jr een vriend, maar die heeft ook niet veel vrienden. Tijdje geleden mijn baan kwijt geraakt door de crisis en sinds dien ging het berg afwaarts. Heb weinig meer te besteden (eigenlijk niets meer).

Ik zie er niet slecht uit, ben erg creatief, maar mijn vertrouwen in de maatschappij is gewoon weg.

Afz een hopeloos gevalletje.
Ik proef een beetje uit je verhaal dat je dingen overlaat aan het lot van het leven..jij bent de schilder van je eigen doek, en misschien eens een keer met iemand praten?
je hebt een hoop voor je kiezen gehad dus ik snap dat je even niet zo happy go lucky bent, maar je laatste zin en afzender: daar moet je echt wat aan doen hoor! Anders maak je het zelf erger ipv beter.

Sterkte!
Nee dat totaal niet, maar het lijkt wel of de laatste 10jr alleen maar problemen op me afkomen. En praten met iemand als je het vertrouwen kwijt bent is dat moeilijk. Heb vroeger bij een psych gelopen voor iets wat vroeger in mijn jeugd is gebeurt en ben ook niet veel opgeschoten.
quote:Ienimimi schreef op 12 november 2010 @ 19:06:

Ik proef een beetje uit je verhaal dat je dingen overlaat aan het lot van het leven..jij bent de schilder van je eigen doek, en misschien eens een keer met iemand praten?

Volledig mee eens, het lijkt wel of dingen je overkomen.

Mijn vader zei vroeger: situaties die overkomen je niet,die creëer je zelf.

Je geeft aan dat je creatief bent, doe daar iets mee!

Houd je bijvoorbeeld van schilderen? Haal wat resthout bij mensen op, zie advertenties MP/Supermarkt etc. Pak een oud stevig laken en bind deze eromheen. Voila een doek.

Verf kost heel weinig, ook deze kun je vaak nog gratis afhalen als je goed zoekt.

Zijn er andere dingen die je graag zou willen doen? Zoek naar mogelijkheden om ze te doen binnen je eigen budget.

Ga vrijwilligerswerk doen, zo ontmoet je wat leuke mensen en ben je niet meer zoveel thuis.

Ik heb zelfs deze link voor je:

klik

Hier kun je op provincie zien wat er in de buurt te doen is en de entree etc gratis is.

Kop op meid, je moet zelf ook wat initiatief tonen!
Ik zal erop letten maar ik zit er echt mee. Was vroeger altijd het vrolijke meisje, veel vrienden en nu?
Wat zou je graag veranderd willen zien in je leven? En wat zou jij zelf hieraan kunnen en willen doen? Vindt jouw vriend het vervelend dat hij niet zoveel vrienden heeft? Heeft hij een baan?
Om eenzaamheid vraag je niet, dat overkomt je, het sluipt er in en op een gegeven moment, weet je niet meer wat je er tegen moet doen.Het enige dat ik je kan aanraden is, om er op uit te trekken om nieuwe mensen te leren kennen en wie weet, kom je op die avonturen wel een nieuwe goede vriendin tegen.

Ga een cursus volgen, iets wat je werkelijk leuk vindt, er is genoeg te doen, daar doe je ook weer nieuwe contacten op.

Zit in ieder geval niet bij de pakken neer, want daarvan weet je zeker dat je situatie niet zal veranderen.
quote:Droomertje28 schreef op 12 november 2010 @ 19:16:

Ik zal erop letten maar ik zit er echt mee. Was vroeger altijd het vrolijke meisje, veel vrienden en nu?

Je bent nog heel erg met vroeger bezig, je leeft NU.

Nu is alles anders, probeer eens te denken aan wat je kan doen om je situatie te veranderen.

Je geeft aan dat je nog met dingen loopt die nog niet verwerkt zijn, geloof dat het beter is om die eerst goed aan te pakken.

Er is helaas niemand die het voor je kan doen, je zal het zelf moeten doen. Doe anders een oproepje hier(contactTopic), misschien zijn er mensen in je omgeving die dezelfde passies delen?

Probeer ook met je vriend te bespreken hoe hij jou het beste kan steunen hierbij. Een goede steun ga je zeker nodig hebben!

Veel succes!

ps: je bent geen hopeloos geval, noem jezelf ook niet zo..ok?
Hoi Droomertje, wat klinkt dat bekend. Ik heb ook weinig vrienden en voel me vaak alleen. Het is iets wat al jaren speelt. Ik heb gewoon niet zo'n talent voor vrienden maken. Waar ik wel achter ben is dat zolang ik zelf geen moeite doe om me bezig te houden, ik steeds verder afzak in die eenzaamheid. Hoe moeilijk het soms ook is, ik moet me af en toe dwingen om van die bank af te komen en het huis uit te gaan. Even naar de super, een extra keer sporten, alleen maar om met iemand te praten op een dag.

Eerder deze avond heb ik een topic over binge eating geopend, dat is mijn valkuil. Als ik in zelfmedelijden zit te zwelgen hoe alleen ik wel niet ben, sla ik aan het eten. Wat doe jij als je je eenzaam voelt? Heb jij ook zo'n valkuil?
dank je wel voor jullie berichten.

Ik ben ook crea ik schilder i.d.d. en teken veel. Hou van spelletjes. Sporte graag en ben ik ook op zoek naar een leuke baan. Heb ook vlg week een sollicitatie. maar soms lijkt er aan bepaalde dingen ging einde aan te komen. Maar om nieuwe mensen te vertrouwen en soms ben ik best verlegen en denk ik i.d.d laat maar.
Het probleem bij mij is dat ik geen trek meer heb. En vroeger als ik problemen had at ik i.d.d als ik problemen had en werd steeds zwaarder, maar nu. Mijn vriend helpt me wel, maar heeft ook zo zijn eigen problemen. En het sluipt er i.d.d. in.
Ik vind wat medatative rose aangeeft een aantal goede dingen waar je echt iets mee kan.. Een paar goede handvaten zeg maar.. En er zijn ontzettend veel hulpverleners die echt wel iets voor je kunnen betekenen, belangrijk is dat je goed zoekt naar iemand waar je een klik mee hebt, anders zal een sessie ook weinig zin hebben. Ik denk dat het goed is op zoek te gaan naar je autonomie en jezelf weerbaarder te maken in het leven.
Dank je wel lenimimi voor je link.

Daar ben ik echt niet op gekomen.
Wel vervelend hoor, en ik weet dat het niet makkelijk is. Maar het is net wat Medatative Rose zegt: het moet allemaal uit jezelf komen. Soms is dit moeilijk, maar anders wordt het leven er niet leuker op. Je moet zelf de slingers ophangen! Ik moet van mezelf morgenochtend na het douchen leuke kleren aandoen ( en niet de slobberige outfit waar ik al 2 dagen in rondhang) en naar de kapper. Dan ben ik er even uit en heb ik (als het goed is) weer een kapsel waar ik blij van word.

Bedankt trouwens voor de site, MR
Ik heb er geen ervaring mee maar dit lijkt me altijd best wel leuk!
Hey Droomertje, ik herken het wel hoor.. Het niet vertrouwen van, en ook als jongere zijnde hulp gehad waar ik niets aanhad..tot ik na lang zoeken de juiste persoon/ personen vond en samen met mij " het verleden" aanging..het was geen makkelijke tijd, maar nu kan ik nog elke dag de vruchten plukken van de keuze die ik 9 jaar geleden maakte, voor mezelf kiezen en alle hulp die daarbij nodig was. Heel veel sterkte toegewenst!
Dank je wel soms lijkt het of je de enige op de wereld bent. En hoop ook dat ik een keer de juiste mensen vind en ik gun het ook al die andere mensen
Natuurlijk! Maar je zult wel actief op zoek moeten gaan, en niet meteen bij de eerste de beste waar je niets bij voelt er het bijltje bij neergooien. Vertrouwen in iemand komt te voet en gaat te paard.
Mooi gezegd, Ienimini
Thanks ;)
Laatst zat ik een serie te bekijken en daarin kwam de volgende tekst langs: 'Alles kan altijd anders'

Mijn jaar is tot nu toe hoofdzakelijk klote. De omstandigheden kan ik niet beheersen, maar wel de manier waarop ik ermee omga. Alles kan altijd anders. Dus heb ik mezelf een schop onder mijn hol gegeven; ben weer op tijd op gaan staan, beter voor mezelf gaan zorgen, meer naar buiten gegaan en meer afspraken gaan maken. Is mijn leven nu geweldig? Nee, maar wel een stuk minder onprettig dan voorheen. Dus ga niet zitten wachten tot je lever mooier of beter wordt, maar neem de touwtjes in handen!
Hallo Droomertje

Herken je verhaal wel.....

Ben zelf een aantal jaar gescheiden en verhuisd......weg "vrienden" en de contacten met o.a. oud colega's zijn inmiddels ook verwatert.

Zelfs mijn beste vriendin met wie ik echt jaren lang lief en leed gedeeld heb haakte af. ( de trut )

Dacht; ach ben best een leuk mens en ik heb in no time weer een bruisend leven en een geweldige vrienden kring......nou niet dus.

Ben zelstandig ondernemer en werk altijd alleen, niks geen leuke colega's meer.

Voelde mezelf met grote regelmaat ongelovelijk eenzaam.....

Wilde zo graag nieuwe vriendinnen maken, maar zo werkt het helaas niet altijd......wel eens een bakkie hier of daar, maar niet zo als ik het gewend was.

Inmiddels hebben we gelukkig een super "klik" met een aantal mensen bij ons uit de straat ( ook niet van het dorp ) en ook hun dragen een hoop "bagage" en weet je wat het grappige is......juist dat schept bij onze bloeiende vriendschap een band !!!

Weet zeker dat er ook voor jou nieuwe vriendschappen op je pad zullen komen
Dank je wel voor jullie reacties ik herken mezelf in sommige verhalen en het voelt goed al jullie reacties.
Hemalover, die schop onder mijn hol moet ik mezelf ook regelmatig geven. Ik ben af en toe te lief voor mezelf en laat me dan maar lekker op de bank zitten zwelgen in zelfmedelijden, maar daar wordt geen mens beter van. Dan inderdaad mezelf van die bank af slepen en gewoon normaal doen, er is niemand die dat voor je/me doet. Zet hem op Droomertje!

En ik zit nu in schone kleren achter mijn latoppie, ga nu ontbijten en daarna mijn bed verschonen. Er wordt niet meer op de bank gehangen vandaag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven