Ik heb het koud/warm/koud/warm help?

12-11-2010 19:55 26 berichten
Nee ik heb geen koorts.

Maar ik snap niet zo goed wat ik met m'n verwarming aanmoet. Hij kan aan, okee, dat is op zich al best een vooruitgang, maar hij kan niet een beetje aan ofzo. Volgens de draaiknop kan ik kiezen uit verschillende standen, maar mijn verwarming denkt nogal zwart/wit, hij is uit (brr) of hij is áán (pufzweetpuf).

Nu hangt er beneden (eerste verdieping), in ons wasmachinedrogerketelhok, een thermostaat. Daar heb ik al wat dingen mee geprobeerd, laag zetten, hoog zetten, maar het enige wat ik daarmee bereikt heb is dat mijn verwarming op een gegeven moment helemaal niet meer aanging, terwijl de temperatuur in mijn kamer echt veel lager was dan de stand van de thermostaat.

Wat kan ik het beste doen om mijn kamer op een aangename temperatuur te krijgen?

Op welke stand moet de thermostaat? Is het nog van belang dat het heel erg warm is in dat hok waar ie hangt?

Of moet ik gewoon naar m'n verwarming laten kijken?

Ik voel me echt een doos maar ik snap dr helemaal niks van.
Is de thermostaat verplaatsen naar de woonkamer een optie?

Het hok waar die nu in zit geeft geen goede afspiegeling van de temperatuur in huis, dus daarom wordt het in de rest van het huis of heel warm (als het in het ketelhok koud is) of heel koud (als het in het hok warm is).
Nee, is geen optie.. Ik woon in een huis waarin vijf woningen gecreëerd zijn; soort studentenhuis. Ieder heeft zijn/haar eigen woonkamer, en met z'n allen hebben we één ketel. Die thermostaat zal dus blijven waar ie hangt vrees ik.
In feite zal het bij mij dus altijd warmer zijn dan in het ketelhok? Als de verwarming aan is in ieder geval?
Misschien kun je proberen met een hamer te slaan op het gedeelte waar je normaal je cv ontlucht. Of even kijken of hij dat al is (ontlucht) deze tip kreeg ik van een cv man toen ik hetzelfde probleem had.
Alle reacties Link kopieren
quote:fleecemuts schreef op 12 november 2010 @ 19:55:

Nee ik heb geen koorts.

Maar ik snap niet zo goed wat ik met m'n verwarming aanmoet. Hij kan aan, okee, dat is op zich al best een vooruitgang, maar hij kan niet een beetje aan ofzo. Volgens de draaiknop kan ik kiezen uit verschillende standen, maar mijn verwarming denkt nogal zwart/wit, hij is uit (brr) of hij is áán (pufzweetpuf).

Nu hangt er beneden (eerste verdieping), in ons wasmachinedrogerketelhok, een thermostaat. Daar heb ik al wat dingen mee geprobeerd, laag zetten, hoog zetten, maar het enige wat ik daarmee bereikt heb is dat mijn verwarming op een gegeven moment helemaal niet meer aanging, terwijl de temperatuur in mijn kamer echt veel lager was dan de stand van de thermostaat.

Wat kan ik het beste doen om mijn kamer op een aangename temperatuur te krijgen?

Op welke stand moet de thermostaat? Is het nog van belang dat het heel erg warm is in dat hok waar ie hangt?

Of moet ik gewoon naar m'n verwarming laten kijken?

Ik voel me echt een doos maar ik snap dr helemaal niks van.Ik denk dat je, wanneer je de verwarming aan doet, gewoon je fleecemuts af moet zetten.
Wat zou er dan moeten gebeuren als ik sla?

Komt er lucht vrij dan ofzo?
Dan kan je er denk ik weinig aan doen, behalve niet alle verwarmingen in je woning tegelijk aan te doen om hitte te voorkomen. En als je het koud hebt, de thermostaat een paar graden hoger zetten.

Er zal geen ideale stand op de thermostaat zitten, aangezien de temperatuur in het hok meespeelt of er verwarmt moet worden of niet en niet de temperatuur in je woning.
quote:a_nick_is_born schreef op 12 november 2010 @ 20:07:

[...]

Ik denk dat je, wanneer je de verwarming aan doet, gewoon je fleecemuts af moet zetten.

Ja dat is natuurlijk het eerste wat ik gedaan heb!

Voel me zo kaal nu
Ik vind het gewoon zo gek dat ik vorige winter (toen m'n verwarming het eenmaal deed) nergens last van heb gehad. Daarom vraag ik me een beetje af of m'n verwarming niet gewoon nagekeken moet worden ofzo.
quote:fleecemuts schreef op 12 november 2010 @ 20:05:

In feite zal het bij mij dus altijd warmer zijn dan in het ketelhok? Als de verwarming aan is in ieder geval?

Als er geen verwarming in het hok zit (ik neem aan van niet) en de thermostaat staat daar op 20 graden, maar het is er 18 graden, dan zal de ketel blijven stoken tot in het ketelhok de 20 graden is bereikt. Maar omdat er geen verwarming zit, zal de 20 graden in het hok niet bereikt worden en zal de ketel blijven stoken en in jouw woning wordt het daardoor als maar warmer.

Als bijvoorbeeld de droger net aan is geweest en het is in het hok 22 graden en de thermostaat staat op 20 graden, dan zal de ketel niet aanspringen en zal de verwarming in jouw woning ook niet aangaan. Het kan dan dus koud zijn in jouw woning.
quote:fleecemuts schreef op 12 november 2010 @ 20:11:

Ik vind het gewoon zo gek dat ik vorige winter (toen m'n verwarming het eenmaal deed) nergens last van heb gehad. Daarom vraag ik me een beetje af of m'n verwarming niet gewoon nagekeken moet worden ofzo.Hebben jouw medebewoners er ook last van?
Ontluchten hoeft alleen als alleen maar een deel van de verwarming warm wordt.

Heb je wel een draaiknop op de verwarming in je kamer?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Nou, lastig hoor. Ik hoop dat je de oplossing nog gaat ontdekken voordat het rond het vriespunt gaat komen. Lijkt me erg vervelend om dan in de kou te zitten, of juist naar buiten gejaagd te worden door de hitte.
Okee, ik snap het. Niet zo veel wat ik eraan kan doen dan.

Ik vraag straks, als ie thuiskomt, m'n benedenbuurman nog even hoe het in zijn woning is, om uit te sluiten dat er iets mis is met m'n verwarming.
Oh, nooit slaan op je verwarming, er hoort een ontluchtingventiel op te zitten, als je die kapot slaat krijg je al het water uit de verwarming in je kamer!
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Tickel schreef op 12 november 2010 @ 20:15:

Ontluchten hoeft alleen als alleen maar een deel van de verwarming warm wordt.

Heb je wel een draaiknop op de verwarming in je kamer?

Yep, gelukkig wel. Anders had ik er helemaal geen controle over.

quote:Madhe schreef op 12 november 2010 @ 20:18:

Nou, lastig hoor. Ik hoop dat je de oplossing nog gaat ontdekken voordat het rond het vriespunt gaat komen. Lijkt me erg vervelend om dan in de kou te zitten, of juist naar buiten gejaagd te worden door de hitte.Doe gewoon het raam een stukje open als het te warm wordt . Regent alleen een beetje hard nu..
Ik zal niet gaan slaan, daar komen inderdaad meestal alleen maar problemen van .
Huur je? Slaat nl echt nergens op dat ze de thermostaat daar hangen in dat hok. Mss kan je de huurbaas vragen de thermostaat te verhangen op een logischere plek.
Whaha.. Ik bedoel ook niet OP dat ventiel te slaan, maar er naast. Ja, schijnbaar te maken met doorloop van warmte en lucht zei die man..kweetooknie.. Maar hij draait nu als een tierelier bij me
Ik woon in een RIBW-woning; betaal dus geen huur maar eigen bijdrage AWBZ. Maar goed, het is in ieder geval geen koopwoning ofzo - ik heb gewoon de mogelijkheid problemen door te geven aan de Technische Dienst. Dat zal ik maandag eens gaan doen (eerst alle andere opties benutten voordat ik ga slaan naast het ventiel met alle gevolgen van dien ).
Whahaha.. Lig plat onder mijn desk als tie hetzelfde zegt )))) ;)
Sjips smileys werken beetje raar als je op mobiel forumt.. Sigh..succes!
Heb je een thermostaatknop op je radiator? Zo niet, vraag dan of ze er zo eentje kunnen installeren. Mogelijk dat je dan de temperatuur in je kamer beter kunt regelen.
quote:Olivia1975 schreef op 12 november 2010 @ 22:35:

Heb je een thermostaatknop op je radiator? Zo niet, vraag dan of ze er zo eentje kunnen installeren. Mogelijk dat je dan de temperatuur in je kamer beter kunt regelen.

Dat wilde ik ook vragen. Een thermostaatknop heeft verschillende standen. Als je die op bijv. stand 2 zet, dan zal de verwarming zich opwarmen tot 20 graden.

Eigenlijk dus een manier om je verwarming zelf te reguleren en zich niet te laten leiden door de thermostaat in het washok bij de ketel.

Waarschijnlijk heb je nu een gewone knop op je radiator met alleen een + en een - en een pijltje in welke richting je moet draaien om 'm aan te zetten. Dat is dus géén thermostaatknop. Die kun je gewoon kopen bij de bouwmarkt, kosten wel minimaal een paar tientjes.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven