Zouden jullie dat doen?

15-11-2010 15:32 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zit met een klein probleempje; Mijn man heeft zijn ouders in Australie wonen(Melbourne) en nu is het zo dat we al 4,5 jaar niet meer daar op vakantie zijn geweest.

Helaas zijn we ook niet zo dik gespekt om een nieuwe vakantie te bekostigen voor ons vieren; wijzelf, en 2 kids( tzt 7 en 4 jaar).

We zijn aan school vakanties gebonden en ik zie dat we rond juli volgend jaar zo'n 4500 euro nodig hebben om alleen al daar te komen. Onderdak hebben we dus al bij mijn schoonouders.

Nu hebben we gisteren van mijn schoonouders te horen gekregen dat zowel zij als mijn schoonzus( die ook in australie woont) onze tickets wil bekostigen.

Ik stel het aanbod zeer op reis maar het idee dat ik op andermans kosten op reis ga vind ik wat minder.,

Stel dat we het wel zouden doen dan voel ik me toch in zekere mate wel schuldig want andersom zouden we dit nooit kunnen doen

We willen ook daar natuurlijk nog wel de nodige uitstapjes maken(dan wel van ons eigen geld)

Ik vind het best een lastig iets, hoezeer ik hun aanbod op prijs stel.

Mijn man wil het maar al te graag want hij heeft zijn familie dan ook al weer een paar jaar niet gezien en onze jongste hebben ze ook nog niet live gezien. mijn schoonouders wel maar de rest alleen van foto's .

Ik snap wel dat hij het wil aannemen maar ik ben er wat huiverig voor, ook al zou ik best weer eens die kant op willen.

Wat zouden jullie doen? wel of niet?
Ik zou het doen. Als ze het niet kunnen missen bieden ze het niet aan. Het zegt toch wel dat ze jullie missen en graag weer zouden zien. Je kunt er toch iets anders voor terug geven om hen te bedanken?
Kan je niet zeggen dat je je er niet lekker bij voelt als zij alles betalen, en dan de kosten delen?

Dus jullie de helft, en schoonouders/zus de helft?
Oh, dat is ook nog een goede tip van Jorina!
Ik zou het zeker doen! Wat Toffifee zegt, als ze het niet konden betalen, deden ze het ook niet. En ze willen jullie echt heel graag zien dus. Niet meer over piekeren, een paar keer lekker koken daarachter of een uitstapje met z'n allen betalen, en klaar.
Zeker doen! Zoals Jorina al zegt 50/50 Het is toch familie en ik kan me voorstellen dat 4 jaar dan toch wel lang geleden is
To school for cool
Doen. (kosten delen is een goed idee)
jep, delen of aannemen, ze bieden t niet voor niets aan ...
Het delen van familietijd heeft toch niets met geld te maken. Zij willen jullie graag op bezoek. Te bedenken dat je zoooooooo welkom bent, dat kan je natuurlijk niet terugkaatsen, dat zou een klap in het gezicht zijn van je schoonfamilie. Gewoon doen, zonder moeilijke gevoelens.
Ik zou het doen. Je moet het niet zien als een cadeau wat ze aan jullie geven; ze doen het juist zochzelf cadeau dat ze jullie kunnen zien. Ik zou elke mogelijkheid aangrijpen om familie die je al zo lang mist, te kunnen zien.
doen, zonder kosten delen en dan sparen om hun een keer hierheen te halen (schoonzus+schoonouders=3 tickets, gezin=4 tickets)...
Jij kunt ook thuisblijven met de kids, dan kan je man zijn ouders bezoeken. Lijkt me dat je je man het contact met zijn ouders niet mag onthouden omdat jij iets niet wil aannemen. Het gaat hier niet om jou, maar om ouders die graag hun zoon wat vaker willen zien.
Ik zou het doen! Kosten delen is ook een goed idee.

Kan me vanuit je man ook heel goed voorstellen dat hij zijn familie graag wil zien.
Doen en als je er echt zo mee zit, langzaamaan het geld ervoor aan ze terugbetalen.

Fijne reis en familiereunie!
Nope
Hoi,

Het is een heel aardig gebaar en ik snap ook best dat ze ons weer eens daar hebben. Het zijn toch hun zoon en kleinkinderen (en mij krijgen ze erbij).

De laatste keer dat mijn schoonouders hier waren is alweer 2,5 jaar geleden. Mijn schoonzus zelf is 7,5 jaar geleden hier geweest toen we gingen trouwen. Ik zie haar zelf niet zo makkelijk hierkomen.

Als we daar heen gaan dan betalen we ze zowieso kostgeld want ineens een gezin van 4 personen in huis hebben is toch een flinke aanslag als je normaal alleen met z'n tweeen bent.

Ze zijn allebei in de 70.

Daarnaast nemen we ze natuurlijk mee uit eten enz.

Het is alleen zo dat ze dit alleen met mijn man hebben besproken aan de telefoon gisteren. Ik heb het dus van mijn man gehoord dat ze dat willen doen.

Ik heb er zelf nog niet op kunnen reageren maar ik heb van mijn man begrepen dat mijn schoonvader een deze dagen naar het reisbureau wil gaan om te proberen of hij daar een ticket kan regelen van amsterdam-melbourne vv.

niet dat hij gelijk gaat boeken maar alleen informatie opvragen.

groetjes..
Ik zou het zeker doen. En het is de familie van jouw man, dus als hij het wil zou ik geen reden meer zien om het niet te doen. Evt. kun je voorstellen dat jullie de helft/gedeelte betalen wat voor jullie mogelijk is.
quote:elninjoo schreef op 15 november 2010 @ 15:46:

Jij kunt ook thuisblijven met de kids, dan kan je man zijn ouders bezoeken. Lijkt me dat je je man het contact met zijn ouders niet mag onthouden omdat jij iets niet wil aannemen. Het gaat hier niet om jou, maar om ouders die graag hun zoon wat vaker willen zien.Ik denk dat het voor jou moeilijk voor te stellen is, maar dat opa en oma ook heel graag de kleinkinderen willen zien.
Doen. Net wat Cateautje zegt: het is in de eerste plaats bedoeld om familie te bezoeken. Als ze nu out of the blue jullie een vakantie naar de Bahamas aanboden (dan nog zou ik het aangrijpen hoor ), maar dan kan ik me voorstellen dat je je bezwaard voelt. Dit gaat om de ouders van je man, jullie willen elkaar graag zien, maar het kost ook heel wat. Nu wordt aangeboden om daar heen te komen dus zie het als een warme uitnodiging!

Leuk voor je kids ook!
Oja, en je kunt daar in Australie trakteren op een diner o.i.d. om zo ook iets terug te doen.
Ik zou het denk ik niet doen, maar ik ben heel moeilijk met dat soort dingen.

Ik wantrouw mensen misschien teveel, maar vraag me dan altijd af of er later geen gedonder van komt.

Mensen die geven hebben vaak ook bepaalde verwachtingen die ze dan niet uitspreken maar wel graag vervuld zien worden.

Bovendien kan het gegevene 'gebruikt' worden als argument in een ruzie oid.

Maar goed, ik heb dus slechte ervaringen met dingen 'krijgen'.
@Elninjoo; ik hou mijn man ook helemaal niet weg van zijn ouders hoor. We willen zelf ook best een (flinke) bijdrage doen voor de tickets maar alleen blijft er dan minder over voor leuke uitstapjes en ik heb ook geen zin om 3-4 weken bij hun op de bank te gaan zitten.

@machutookeenbeetjemeerzijn; langzaamaan terug betalen is ook een goed idee. Ik denk dat mijn man het ook niet leuk zou vinden in zijn eentje en voor mij is het ook een goede manier om te kijken of ik er eventueel (ooit een keer) wil gaan wonen. We zijn er al 2 jaar over aan het bakkeleien maar ik ben er een beetje van terug vanwege de crisis en de verkoop van ons huis hier in NL.

groetjes...
waar het volgens mij omgaat is dat jullie elkaar graag willen zien en dat de keuze erop is gevallen dat jullie naar australie gaan, dan is het toch niet erg om de kosten met elkaar te delen? mijn schoonfamilie woont ook in het buitenland, voor hun is het makkelijker als wij daar heen gaan, maar de reis is wel erg duur, daarom hebben we de laatste keer dat we gingen de kosten gedeeld, je hebt er toch allemaal plezier van? ik zou er niet te erg mee zitten
Ik zou het wel doen. Dit gaat niet alleen om een reis, dit gaat om zoveel meer. Je schoonouders willen hun zoon, schoondochter en kleinkinderen graag weer eens zien en zijn in de gelukkige positie dat zij het kunnen betalen. Geef ze die gelegenheid! Het leven is te kort om spijt te hebben van dingen die je niet hebt gedaan.
Ik ben enorme mosterd. Maar ik ben het met alle bovenstaande reageerders eens dat je het kunt aannemen en desnoods de helft zelf betaald. Ze hebben het zelf aangeboden.
quote:titanic schreef op 15 november 2010 @ 15:46:

Het is een heel aardig gebaar

Ik vind 4500 euro wel een beetje substantieler dan een 'gebaar'. Zijn er andere redenen dat je twijfelt, je klinkt zo onderkoeld?

Overigens zou ik, als het er vanaf kan, ook zeker voorstellen om het te delen, zou ik me persoonlijk prettiger bij voelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven