Studie/scriptie - leg hier je ei!
donderdag 28 januari 2010 om 13:15
Er waren al meer topic's geweest over het bezig zijn aan je scriptie, maar zo'n beetje iedereen daar is al klaar of het hele topic is ingezakt. Dus vandaar een nieuw topic!
Ik heb er soms gewoon behoefte aan om ergens mijn ei kwijt te kunnen over mijn studie, de problemen met mijn scriptie en alles wat daar bij komt kijken. Dus wie schrijft er mee?
Wie zijn er ontussen klaar? Magnolia, Inkjee, Linlin85, Puntje, Yarabelle, Onrust, Maryxz, AgoErgoSum, MissFire, Mirlo, Tyche, Mevrouwtjezonneschijn
Ik heb er soms gewoon behoefte aan om ergens mijn ei kwijt te kunnen over mijn studie, de problemen met mijn scriptie en alles wat daar bij komt kijken. Dus wie schrijft er mee?
Wie zijn er ontussen klaar? Magnolia, Inkjee, Linlin85, Puntje, Yarabelle, Onrust, Maryxz, AgoErgoSum, MissFire, Mirlo, Tyche, Mevrouwtjezonneschijn
donderdag 11 november 2010 om 15:10
Herkenbaar die stress voor een inleverdatum, dat heb ik ook altijd! Toch valt het achteraf hartstikke mee.
Je krijgt waarschijnlijk feedback op je eerste hoofdstuk? Dat is opzich wel prettig, dan weet je in ieder geval of je op de goede weg bent. En idd het is jouw scriptie. Maar dat betekent ook wel een klein beetje dat je zelf mag bepalen hoe je eerste hoofdstuk er uit ziet. Succes ermee Inkjee!
Ik ga als een speer vandaag. Verbazingwekkend eigenlijk omdat ik afgelopen dagen er niet zo goed uit kwam. Heb voor mezelf vandaag geen doel gesteld, maar heb al heel wat geschreven. Ik ga nog even door!
Je krijgt waarschijnlijk feedback op je eerste hoofdstuk? Dat is opzich wel prettig, dan weet je in ieder geval of je op de goede weg bent. En idd het is jouw scriptie. Maar dat betekent ook wel een klein beetje dat je zelf mag bepalen hoe je eerste hoofdstuk er uit ziet. Succes ermee Inkjee!
Ik ga als een speer vandaag. Verbazingwekkend eigenlijk omdat ik afgelopen dagen er niet zo goed uit kwam. Heb voor mezelf vandaag geen doel gesteld, maar heb al heel wat geschreven. Ik ga nog even door!
donderdag 11 november 2010 om 15:13
Zo had ik het nog helemaal niet bekeken Bootje! Haha, zag me het hele hoofdstuk al opnieuw schrijven, omdat de docent het niet goed vond. Bedankt voor deze relativering!! Ow en docent heeft trouwens niet gezegd over de feedback. Alleen dat hij het ter kennisgeving graag wilde hebben en dan kon kijken of hem bepaalde dingen opvielen. Beetje vaag toch? Fijn trouwens dat het bij jou zo op schiet! Keep up the good work! Ik ga nog even een klein uurtje wat proberen te lezen en daarna hoofdstuk inleveren en door naar mijn commissie. Vanavond activiteit, wordt vast wel gezellig.
donderdag 11 november 2010 om 15:36
Niet te onzeker he Inkjee! Bootje heeft gelijk en het is niet voor niets een begeleider, het is jouw onderzoek, hij begeleidt het alleen maar en kan het wel een beetje sturen natuurlijk. Ik neem toch aan dat hij wel feedback gaat geven op je eerste hoofdstuk, dat lijkt me wel zo logisch en daar is hij toch voor? Anders zou ik gewoon om feedback vragen, dat is toch wel fijn om meteen te weten en niet pas als je de conceptversie van je hele scriptie inlevert.
Fijn dat het goed gaat bij jou, Bootje. Hier gaat het ook wel lekker. Mijn statistiekhoofdstuk begint al wel ergens op te lijken. Ik snap nog niet alles helemaal, maar die dingen schrijf ik gewoon op en daar schakel ik vanavond mijn hulplijn weer voor in.
Alvast veel plezier vanavond Inkjee, even lekker helemaal iets anders doen. Ik ga straks ook nog weg, hoop dat het nog een beetje droog wordt, maar zo ziet het er niet uit helaas. Als ik toch binnen zit te typen vind ik die regen eigenlijk wel leuk, dan wordt het bijna gezellig, maar nu mag het wel weer ophouden .
Succes nog even voor de rest van de middag!
Fijn dat het goed gaat bij jou, Bootje. Hier gaat het ook wel lekker. Mijn statistiekhoofdstuk begint al wel ergens op te lijken. Ik snap nog niet alles helemaal, maar die dingen schrijf ik gewoon op en daar schakel ik vanavond mijn hulplijn weer voor in.
Alvast veel plezier vanavond Inkjee, even lekker helemaal iets anders doen. Ik ga straks ook nog weg, hoop dat het nog een beetje droog wordt, maar zo ziet het er niet uit helaas. Als ik toch binnen zit te typen vind ik die regen eigenlijk wel leuk, dan wordt het bijna gezellig, maar nu mag het wel weer ophouden .
Succes nog even voor de rest van de middag!
donderdag 11 november 2010 om 15:58
Bedankt voor jullie bemoedigende woorden!! Ik ga het nu inleveren en dan zal ik het wel horen. Fijn om even te beseffen dat dit mijn onderzoek is en toch echt anders dan de papers die ik tot nu toe geschreven heb. Had ik nog helemaal niet zo bij stilgestaan!
Jullie nog even veel succes vanmiddag, jullie zijn goed bezig!
Ik ben morgen weer gewoon van de partij.
Jullie nog even veel succes vanmiddag, jullie zijn goed bezig!
Ik ben morgen weer gewoon van de partij.
vrijdag 12 november 2010 om 12:52
Goedemiddag! Ik zit er weer klaar voor. Nog meer mensen die vanmiddag nog even bezig gaan?
Heb net korte feedback gehad op mijn eerste hoofdstuk. Viel nog mee. Begeleider miste de probleemstelling (maar die komt in de inleiding, dus dat is al weer opgelost) en zaten verder nog wat kleine slordigheden in (lees: typefouten, door elkaar halen van t.t. en o.v.t.), maar het viel me verder wel mee. Hij mailde dat ik verder op de goede weg zat, gelukkig!
Nu proberen of ik vanmiddag nog wat kan doen, maar heb zo'n gevoel dat ik niet heel erg productief ga zijn. Nou ja, maar in ieder geval wat literatuur lezen en aantekeningen maken voor hoofdstuk 2.
Heb net korte feedback gehad op mijn eerste hoofdstuk. Viel nog mee. Begeleider miste de probleemstelling (maar die komt in de inleiding, dus dat is al weer opgelost) en zaten verder nog wat kleine slordigheden in (lees: typefouten, door elkaar halen van t.t. en o.v.t.), maar het viel me verder wel mee. Hij mailde dat ik verder op de goede weg zat, gelukkig!
Nu proberen of ik vanmiddag nog wat kan doen, maar heb zo'n gevoel dat ik niet heel erg productief ga zijn. Nou ja, maar in ieder geval wat literatuur lezen en aantekeningen maken voor hoofdstuk 2.
maandag 15 november 2010 om 08:57
Goedemorgen! Wie gaat er allemaal bezig vandaag??
Ik ben het hele weekend bezig geweest met aantekeningen maken voor hoofdstuk 2 en hoop vandaag dan ook een heel eind te komen met echt typen. Als het echt heel lekker gaat, zou het zelfs kunnen dat ik vandaag het hele hoofdstuk typ. (dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn) Nou goed, ik ben in ieder geval van plan om hard aan het werk te gaan!
Stress begint nu wel een beetje te komen trouwens, heb me zaterdag eigenlijk ook een beetje te druk gemaakt. Dit resulteerde zaterdagavond in benauwd zijn en een enorm bonkend hart. Neem tenminste aan dat het door de drukte komt, het leek wel een soort hyperventilatie, maar heb dat nog nooit eerder zo gehad... Beetje eng, maar voel me nu weer helemaal goed en ga dus ook met frisse moed verder!
Ik ben het hele weekend bezig geweest met aantekeningen maken voor hoofdstuk 2 en hoop vandaag dan ook een heel eind te komen met echt typen. Als het echt heel lekker gaat, zou het zelfs kunnen dat ik vandaag het hele hoofdstuk typ. (dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn) Nou goed, ik ben in ieder geval van plan om hard aan het werk te gaan!
Stress begint nu wel een beetje te komen trouwens, heb me zaterdag eigenlijk ook een beetje te druk gemaakt. Dit resulteerde zaterdagavond in benauwd zijn en een enorm bonkend hart. Neem tenminste aan dat het door de drukte komt, het leek wel een soort hyperventilatie, maar heb dat nog nooit eerder zo gehad... Beetje eng, maar voel me nu weer helemaal goed en ga dus ook met frisse moed verder!
maandag 15 november 2010 om 09:47
Hoi Inkjee, ik zit er ook weer klaar voor! Ik loop een klein beetje achter op mijn planning (heb de afgelopen drie dagen niks gedaan), dus ik hoop vandaag veel te kunnen doen. *** Ik wil vandaag een schematisch overzicht maken van wat er allemaal in moet komen te staan en waar precies. Hopelijk kan ik dan morgen beginnen met echt schrijven.
Oei, dat klinkt wel als een echt stress-symtoom, Inkjee. Heb je ook een algemene planning gemaakt? Dat lijkt me wel een prettige houvast, want als je dan ziet dat je op schema loopt, hoef je je ook niet zo druk te maken, toch?
Succes en tot straks!
Oei, dat klinkt wel als een echt stress-symtoom, Inkjee. Heb je ook een algemene planning gemaakt? Dat lijkt me wel een prettige houvast, want als je dan ziet dat je op schema loopt, hoef je je ook niet zo druk te maken, toch?
Succes en tot straks!
maandag 15 november 2010 om 16:01
Goed zo! Jullie zijn hard aan het werk. Ik ben trots op jullie 
Inkjee, pas je wel een beetje op jezelf? Niet te veel stressen hoor, volgens mij ben je goed op weg. Komt allemaal wel goed.
Kuifeend, vind je het niet lastig om 2 scripties naast elkaar te schrijven? Wel knap hoor, dat je zo fanatiek bent.
Zijn jullie trouwens vandaag wat opgeschoten? Ik heb niet echt iets aan mijn scriptie gedaan. Maandag is altijd de dag dat ik college volg op de universiteit.
Ik heb wel nog een goed artikel kunnen vinden in de bieb voor mijn scriptie. Naar dit artikel was ik al zo lang op zoek; het was nogal lastig te vinden. Maar heb toch wat gedaan dus! Zometeen in de trein naar huis zal ik hem gelijk gaan bestuderen. Heb er gelijk weer 'zin' in.
Inkjee, pas je wel een beetje op jezelf? Niet te veel stressen hoor, volgens mij ben je goed op weg. Komt allemaal wel goed.
Kuifeend, vind je het niet lastig om 2 scripties naast elkaar te schrijven? Wel knap hoor, dat je zo fanatiek bent.
Zijn jullie trouwens vandaag wat opgeschoten? Ik heb niet echt iets aan mijn scriptie gedaan. Maandag is altijd de dag dat ik college volg op de universiteit.
Ik heb wel nog een goed artikel kunnen vinden in de bieb voor mijn scriptie. Naar dit artikel was ik al zo lang op zoek; het was nogal lastig te vinden. Maar heb toch wat gedaan dus! Zometeen in de trein naar huis zal ik hem gelijk gaan bestuderen. Heb er gelijk weer 'zin' in.
maandag 15 november 2010 om 16:32
Ik schrok zelf ook wel een beetje van wat er zaterdag gebeurde, dus probeer nu wel wat beter op mezelf te passen. Maar soms kan die stress me ineens aanvliegen, ook terwijl het goed gaat. Dan voel ik me erg opgejaagd en zie ik alles negatief. Niet erg handig dus...
Vandaag heb ik wel een heel erg productieve dag gehad! Bijna 5 pagina's geschreven! Nou weet ik wel dat het aantal pagina's niet zoveel zegt over de inhoud, maar heb echt het idee dat ik goed bezig ben en ben dan ook redelijk tevreden. Hoofdstuk is nog niet helemaal af en ga nu nog even een half uurtje wat doen, maar morgen moet ik het toch af kunnen maken...
@ Kuifeend: Hoe is het bij jou gegaan vandaag? Lekker opgeschoten? Ik heb trouwens wel een globaal schema, maar zoals ik al zei, de stress kan me soms gewoon ineens aanvliegen... Bedankt voor de tip in ieder geval!
@ Bootje: Fijn is dat he?! Als je ineens die literatuur vindt, waar je al zo lang naar op zoek was en wat helemaal aansluit bij je onderwerp! Dat is inderdaad een mooie vooruitgang. Morgen ga je weer verder met schrijven?
Vandaag heb ik wel een heel erg productieve dag gehad! Bijna 5 pagina's geschreven! Nou weet ik wel dat het aantal pagina's niet zoveel zegt over de inhoud, maar heb echt het idee dat ik goed bezig ben en ben dan ook redelijk tevreden. Hoofdstuk is nog niet helemaal af en ga nu nog even een half uurtje wat doen, maar morgen moet ik het toch af kunnen maken...
@ Kuifeend: Hoe is het bij jou gegaan vandaag? Lekker opgeschoten? Ik heb trouwens wel een globaal schema, maar zoals ik al zei, de stress kan me soms gewoon ineens aanvliegen... Bedankt voor de tip in ieder geval!
@ Bootje: Fijn is dat he?! Als je ineens die literatuur vindt, waar je al zo lang naar op zoek was en wat helemaal aansluit bij je onderwerp! Dat is inderdaad een mooie vooruitgang. Morgen ga je weer verder met schrijven?
maandag 15 november 2010 om 22:58
Wauw, 5 pagina's, dat is nog eens een resultaat! Ik ben ook wel wat opgeschoten, alleen heb ik van die kleine dingetjes gedaan, waarvan je niet echt direct resultaat ziet. Maar ik ben niet ontevreden.
Inkjee, probeer op zulke stressmomenten te relativeren, dat werkt bij mij altijd goed (soms een beetje te goed op een luie dag). Bedenk je dan dat je op schema loopt, dat je steeds goed bezig bent en dat je niet in Haïti in een ziekenhuis ligt met cholera enz enz, dan valt je scriptiestress wel weer mee (het klinkt heel stom, maar bij mij werkt dat altijd echt).
Bootje, *** Fijn dat je dat artikel hebt gevonden, kun je je even lekker op iets nieuws richten.
Misschien tot morgen!
Inkjee, probeer op zulke stressmomenten te relativeren, dat werkt bij mij altijd goed (soms een beetje te goed op een luie dag). Bedenk je dan dat je op schema loopt, dat je steeds goed bezig bent en dat je niet in Haïti in een ziekenhuis ligt met cholera enz enz, dan valt je scriptiestress wel weer mee (het klinkt heel stom, maar bij mij werkt dat altijd echt).
Bootje, *** Fijn dat je dat artikel hebt gevonden, kun je je even lekker op iets nieuws richten.
Misschien tot morgen!
dinsdag 16 november 2010 om 15:12
Hai! Ik kom ook weer even kijken, heb uit schaamte mn hoofd hier alweer een tijdje niet laten zien :s
Even een motivatiedip, na een gesprek met mijn begeleider en na een mislukt gesprek op het bedrijf dat mij data moest aanleveren moet ik nou alles uitstellen. Zucht. Alweer.
Maargoed, ik probeer nu weer dingen op de rit te krijgen dus zit weer achter de pc. Zie dat jullie goed bezig zijn geweest hier!
Even een motivatiedip, na een gesprek met mijn begeleider en na een mislukt gesprek op het bedrijf dat mij data moest aanleveren moet ik nou alles uitstellen. Zucht. Alweer.
Maargoed, ik probeer nu weer dingen op de rit te krijgen dus zit weer achter de pc. Zie dat jullie goed bezig zijn geweest hier!
dinsdag 16 november 2010 om 23:01
Al geruime tijd met een boog om dit topic heen gescrolled, maar ik kan er niet meer onderuit..... Zie er als een berg tegenop maar het komt dichterbij. Dit voorjaar moet ik mijn raamwerk inleveren. Ben er overuit wat het onderwerp gaat worden. Nu brainstormen over de opzet van de onderzoeken en literatuur uitspitten. Mén, geen idee waar ik moet beginnen...
woensdag 17 november 2010 om 11:08
Goedemorgen! Ik zit er weer klaar voor vandaag, bezig met hoofdstuk 3... Hopelijk wordt vandaag een beetje productief dagje, want moet dit weekend weer werken en heb ook weer wat colleges nu. En ook meteen volgende week een presentatie. Op zich wel lekker om even ergens anders mee bezig te zijn, maar betekent wel weer dat ik minder tijd aan mijn scriptie kan besteden. Maar goed, dit is de enige opdracht voor dat vak, dus dan ben ik er maar weer vanaf.
Zijn er nog meer die bezig gaan vandaag?
@ MorrisG: Balen zeg, dat je weer een tegenslag te verduren krijgt! Kan je nu nog wel wat doen of kan je helemaal niet verder? Volgens mij kun jij niet zoveel hieraan veranderen, dus je hoeft je niet te schamen! En wij kunnen je natuurlijk ook een hart onder de riem steken...
@Chiki: Welkom! Ga je bezig met je bachelor- of masterscriptie? Kan me voorstellen dat je nu door de bomen het bos niet meer ziet, maar geloof mij dat gaat snel over. Gewoon beginnen met literatuur bestuderen en dan krijgt je onderzoek steeds meer vorm. Het begin is het moeilijkst, dus even door de zure appel heen bijten! Succes!
Zijn er nog meer die bezig gaan vandaag?
@ MorrisG: Balen zeg, dat je weer een tegenslag te verduren krijgt! Kan je nu nog wel wat doen of kan je helemaal niet verder? Volgens mij kun jij niet zoveel hieraan veranderen, dus je hoeft je niet te schamen! En wij kunnen je natuurlijk ook een hart onder de riem steken...
@Chiki: Welkom! Ga je bezig met je bachelor- of masterscriptie? Kan me voorstellen dat je nu door de bomen het bos niet meer ziet, maar geloof mij dat gaat snel over. Gewoon beginnen met literatuur bestuderen en dan krijgt je onderzoek steeds meer vorm. Het begin is het moeilijkst, dus even door de zure appel heen bijten! Succes!
woensdag 17 november 2010 om 16:54
Hi! Ik meld me ook weer eens.
Morris: jeetje wat jammer! Ik hoop toch dat je op een of andere manier iets kan doen. Frustrerend om zo afhankelijk van anderen te zijn. Succes hoor!
Chiki; het begin is het moeilijkste. Maar als je eenmaal een eindje op weg bent dan lukt het vaak wel. jij ook heel veel succes!
Inkje: wat ga jij hard! Wat goed zeg, ben trots op je
Ik heb deze week weinig (lees: bijna niks) gedaan aan mijn scriptie. Ik heb veel andere afspraken gehad. Wel postief puntje: gisteren stage-sollicitatie gehad. En naar het lijkt heb ik een stageplaatsje gevonden! Nog even overleggen volgende week wanneer ik precies kan beginnen. Ik hoop begin januari.
Het motoveerd me wel om voor die tijd mijn scriptie af te hebben. Dat wordt wel even bikkelen nog, want ik heb in december ook nog tentamens.
Morgen ben ik er weer, want dan wil ik hard aan de slag!
Morris: jeetje wat jammer! Ik hoop toch dat je op een of andere manier iets kan doen. Frustrerend om zo afhankelijk van anderen te zijn. Succes hoor!
Chiki; het begin is het moeilijkste. Maar als je eenmaal een eindje op weg bent dan lukt het vaak wel. jij ook heel veel succes!
Inkje: wat ga jij hard! Wat goed zeg, ben trots op je
Ik heb deze week weinig (lees: bijna niks) gedaan aan mijn scriptie. Ik heb veel andere afspraken gehad. Wel postief puntje: gisteren stage-sollicitatie gehad. En naar het lijkt heb ik een stageplaatsje gevonden! Nog even overleggen volgende week wanneer ik precies kan beginnen. Ik hoop begin januari.
Het motoveerd me wel om voor die tijd mijn scriptie af te hebben. Dat wordt wel even bikkelen nog, want ik heb in december ook nog tentamens.
Morgen ben ik er weer, want dan wil ik hard aan de slag!
woensdag 17 november 2010 om 22:43
quote:Chiki schreef op 16 november 2010 @ 23:01:
Mén, geen idee waar ik moet beginnen... Misschien heb je hier wat aan: de opzet van mijn projectplan, de basis voor je uiteindelijke afstudeerscriptie.
INHOUDSOPGAVE
Samenvatting
Summary
Lijst van Illustraties
Voorwoord
1. Inleiding
1.1 Kader
1.2 Aanleiding
1.3 Gebiedsbeschrijving
1.4 Doelstelling
2. Probleembeschrijving en analyse
2.1 Probleemstellingen
2.2 Deelvragen
2.3 Randvoorwaarden
2.4 Afbakening
3. Plan van aanpak en methoden
3.1 De 15 Fasen
Fase 1: Projectplan
Fase 2: Gebiedsanalyse
Fase 3: Historische analyse
Fase 4: Beleidsanalyse
Fase 5: Subsidie analyse en systematiek element waardering
Fase 6: Oriëntatie in het veld, specifieke informatie verzamelen
Fase 7: Opstellen conceptrapport (fase 1 t/m 6)
Fase 8: Uitwerking toekomstbeeld 1
Fase 9: Uitwerking toekomstbeeld 2
Fase 10: Uitwerking toekomstbeeld 3
Fase 11: Afweging drie toekomstbeelden
Fase 12: Conclusie en aanbevelingen
Fase 13: Opstellen uiteindelijke conceptrapport
Fase 14: Opstellen afstudeerscriptie
Fase 15: Opstellen presentatie voor het Colloquium
3.2 Tijdsplanning
4. Risico-analyse
5. Projectorganisatie
5.1 Bereikbaarheid
5.2 Faciliteiten
5.3 Kwaliteits- en voortgangsbewaking
5.4 Rapportage
Mén, geen idee waar ik moet beginnen... Misschien heb je hier wat aan: de opzet van mijn projectplan, de basis voor je uiteindelijke afstudeerscriptie.
INHOUDSOPGAVE
Samenvatting
Summary
Lijst van Illustraties
Voorwoord
1. Inleiding
1.1 Kader
1.2 Aanleiding
1.3 Gebiedsbeschrijving
1.4 Doelstelling
2. Probleembeschrijving en analyse
2.1 Probleemstellingen
2.2 Deelvragen
2.3 Randvoorwaarden
2.4 Afbakening
3. Plan van aanpak en methoden
3.1 De 15 Fasen
Fase 1: Projectplan
Fase 2: Gebiedsanalyse
Fase 3: Historische analyse
Fase 4: Beleidsanalyse
Fase 5: Subsidie analyse en systematiek element waardering
Fase 6: Oriëntatie in het veld, specifieke informatie verzamelen
Fase 7: Opstellen conceptrapport (fase 1 t/m 6)
Fase 8: Uitwerking toekomstbeeld 1
Fase 9: Uitwerking toekomstbeeld 2
Fase 10: Uitwerking toekomstbeeld 3
Fase 11: Afweging drie toekomstbeelden
Fase 12: Conclusie en aanbevelingen
Fase 13: Opstellen uiteindelijke conceptrapport
Fase 14: Opstellen afstudeerscriptie
Fase 15: Opstellen presentatie voor het Colloquium
3.2 Tijdsplanning
4. Risico-analyse
5. Projectorganisatie
5.1 Bereikbaarheid
5.2 Faciliteiten
5.3 Kwaliteits- en voortgangsbewaking
5.4 Rapportage
donderdag 18 november 2010 om 07:37
hoi allemaal,
Hier meldt ik me ook weer eens. De afgelopen anderhalve week niets aan mijn scriptie gedaan. Er waren behoorlijk wat problemen op mijn werk, waardoor ik opeens moest na gaan denken of ik wel bij deze werkgever wilde blijven.
Nogal vervelend allemaal, omdat mijn werk en mijn collega's ontzettend leuk zijn. (En ook niet zo handig omdat ik de data waar ik mijn onderzoek op baseer verzamel bij mijn werkgever).
Nog steeds geen idee wat de uitkomst is van alle werkproblemen, maar zondag ga ik in ieder geval weer aan de slag voor m;n scriptie.
Voor de rest van jullie, veel succes!!!
Hier meldt ik me ook weer eens. De afgelopen anderhalve week niets aan mijn scriptie gedaan. Er waren behoorlijk wat problemen op mijn werk, waardoor ik opeens moest na gaan denken of ik wel bij deze werkgever wilde blijven.
Nogal vervelend allemaal, omdat mijn werk en mijn collega's ontzettend leuk zijn. (En ook niet zo handig omdat ik de data waar ik mijn onderzoek op baseer verzamel bij mijn werkgever).
Nog steeds geen idee wat de uitkomst is van alle werkproblemen, maar zondag ga ik in ieder geval weer aan de slag voor m;n scriptie.
Voor de rest van jullie, veel succes!!!
Ik wil ook een motto
donderdag 18 november 2010 om 07:51
Bedankt allemaal voor het warme welkom! verli, super hier kan ik wel iets mee. Zit op dit moment volop in tentamens maar half december ga ik serieus aan de slag heb ik me voorgenomen.
Imkegirl, wat jammer dat het zo is gelopen.
Verder allemaal succes, de lengende dagen stimuleren om in de boeken te kruipen
Imkegirl, wat jammer dat het zo is gelopen.
Verder allemaal succes, de lengende dagen stimuleren om in de boeken te kruipen
donderdag 18 november 2010 om 13:23
Hallo allemaal,
Lekker druk hier!
MorrisG en Imikgirl, balen dat het bij jullie niet lekker loopt. Imikgirl, als je besluit niet bij deze werkgever te blijven, komt je scriptie dan in gevaar of kun je er dan nog wel gewoon mee verder? Hopelijk komen jullie eruit, want het lijkt me erg vervelend.
Chiki, het beste wat je kunt doen als het eenmaal zover is is gewoon beginnen! Als je het echt niet weet kun je altijd nog beginnen met brainstormen, schrijf gewoon alles op wat in je opkomt, ideeen over de opzet, wat je interessante aspecten vindt van je onderwerp. Dat is beter dan naar een leeg scherm staren en dan heb je iets waar je mee verder kunt. Succes alvast, komt vast goed!
Bootje, wat goed dat je waarschijnlijk een stageplek hebt gevonden en nu een deadline, spannend hoor!
Ik ben vandaag weer aan de slag met mijn scriptie. Ik heb de structuur voor mijn theoretische hoofdstuk ongeveer in mijn hoofd zitten en wil nu een begin maken met het echte schrijven.
Lekker druk hier!
MorrisG en Imikgirl, balen dat het bij jullie niet lekker loopt. Imikgirl, als je besluit niet bij deze werkgever te blijven, komt je scriptie dan in gevaar of kun je er dan nog wel gewoon mee verder? Hopelijk komen jullie eruit, want het lijkt me erg vervelend.
Chiki, het beste wat je kunt doen als het eenmaal zover is is gewoon beginnen! Als je het echt niet weet kun je altijd nog beginnen met brainstormen, schrijf gewoon alles op wat in je opkomt, ideeen over de opzet, wat je interessante aspecten vindt van je onderwerp. Dat is beter dan naar een leeg scherm staren en dan heb je iets waar je mee verder kunt. Succes alvast, komt vast goed!
Bootje, wat goed dat je waarschijnlijk een stageplek hebt gevonden en nu een deadline, spannend hoor!
Ik ben vandaag weer aan de slag met mijn scriptie. Ik heb de structuur voor mijn theoretische hoofdstuk ongeveer in mijn hoofd zitten en wil nu een begin maken met het echte schrijven.
donderdag 18 november 2010 om 13:59
Hallo iedereen!
Ik ben ook al weer een tijdje bezig. Ik heb nu niet zo'n zin meer, maar heb mezelf verplicht nog 1 paragraaf af te maken. En dan wil ik morgen de rest van het hoofdstuk af kunnen maken. (al is dat misschien wat ambitieus)
Kuifeend succes met het begin van je schrijven. Echt waar, het is zo'n opluchting als er iets op papier staat!
Aan iedereen: jullie ook succes en sterkte enzo.
Ik ben ook al weer een tijdje bezig. Ik heb nu niet zo'n zin meer, maar heb mezelf verplicht nog 1 paragraaf af te maken. En dan wil ik morgen de rest van het hoofdstuk af kunnen maken. (al is dat misschien wat ambitieus)
Kuifeend succes met het begin van je schrijven. Echt waar, het is zo'n opluchting als er iets op papier staat!
Aan iedereen: jullie ook succes en sterkte enzo.
anoniem_115074 wijzigde dit bericht op 18-11-2010 14:00
Reden: stomme spelfout
Reden: stomme spelfout
% gewijzigd
donderdag 18 november 2010 om 15:39
donderdag 18 november 2010 om 18:24
Goed bezig Bootje! Het lijkt mij inderdaad ook wel fijn om tenminste een paar bladzijdes te hebben waar je zo af en toe tevreden doorheen kunt scrollen .
Ik ben niet zo erg opgeschoten vandaag. Ik heb vooral andere dingen gedaan die ook nog moesten. Misschien doe ik vanavond nog wat en morgen meld ik mij hier sowieso weer!
Ik ben niet zo erg opgeschoten vandaag. Ik heb vooral andere dingen gedaan die ook nog moesten. Misschien doe ik vanavond nog wat en morgen meld ik mij hier sowieso weer!
vrijdag 19 november 2010 om 11:54
vrijdag 19 november 2010 om 13:26
Hoi Bootje. Ja, het is hier uiteindelijk toch nog aardig gelukt. Ik heb nog een tijdje zitten lummelen, maar toen ben ik zuchtend en steunend toch maar begonnen. Nu heb ik ook officieel een begin op papier staan en ik heb bij de verschillende paragrafen die later nog komen ook al wat aanknopingspunten opgeschreven, dus ik kan nu echt een heel eind vooruit met schrijven. En het is erg fijn dat er nu echt iets op papier staat, daar wordt het toch wat 'echter' van (ipv alleen maar een idee en heel veel notitities). Ik heb nog steeds niet erg veel zin, maar wel weer goede moed, dus ik ga nog even door.
Hoe gaat het bij jou? Ik doe soms in een paar uurtjes ergens tussendoor meer dan als ik een hele dag de tijd heb...
Hoe gaat het bij jou? Ik doe soms in een paar uurtjes ergens tussendoor meer dan als ik een hele dag de tijd heb...
vrijdag 19 november 2010 om 20:26