Werk & Studie alle pijlers

Studie/scriptie - leg hier je ei!

28-01-2010 13:15 2319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er waren al meer topic's geweest over het bezig zijn aan je scriptie, maar zo'n beetje iedereen daar is al klaar of het hele topic is ingezakt. Dus vandaar een nieuw topic!

Ik heb er soms gewoon behoefte aan om ergens mijn ei kwijt te kunnen over mijn studie, de problemen met mijn scriptie en alles wat daar bij komt kijken. Dus wie schrijft er mee?

Wie zijn er ontussen klaar? Magnolia, Inkjee, Linlin85, Puntje, Yarabelle, Onrust, Maryxz, AgoErgoSum, MissFire, Mirlo, Tyche, Mevrouwtjezonneschijn
Of je de ik/wij vorm kunt gebruiken hangt toch ook af wat je moet schrijven en welk stuk? Ik kan me voorstellen dat je in de methode soms best wel eens "ik" kan gebruiken (of wij).

Ik schrijf de handel in het dunglish, maar ik probeer zoveel mogelijk de passieve stijl te gebruiken omdat het objectiever lijkt.

Hier hoop ik einde van de week een eerste versie te hebben!!! Dus als jullie me hier niet zien dan ben ik als het goed is hard aan 't werk Succes allemaal!
Of je de ik/wij vorm kunt gebruiken hangt toch ook af wat je moet schrijven en welk stuk? Ik kan me voorstellen dat je in de methode soms best wel eens "ik" kan gebruiken (of wij).

Ik schrijf de handel in het dunglish, maar ik probeer zoveel mogelijk de passieve stijl te gebruiken omdat het objectiever lijkt.

Hier hoop ik einde van de week een eerste versie te hebben!!! Dus als jullie me hier niet zien dan ben ik als het goed is hard aan 't werk Succes allemaal!
Gaat er nog iemand aan de slag vandaag?

Ik heb vandaag mijn laatste alleen-literatuur-lezen-dag gepland, vanaf morgen wil ik gaan proberen om ook daadwerkelijk wat op papier te krijgen... Haha, vind het eigenlijk gewoon een beetje eng. Lezen is lekker veilig!
Ik ben ook bezig!

Spannend is dat he Inkjee. Maar op een gegeven moment moet je maar gewoon beginnen. Maar het eerste begin blijft het moeilijkst.

Ik ben ook bezig met schrijven. Ik heb 4 artikelen voor me liggen die ik wil verwerken in mijn stuk voor vandaag. Chaos! Maar het gaat me lukken!

Succes met je laatste leeswerk Inkjee.

MwZonneschijn: je schiet al goed op zeg. Succes deze week!
En Inkjee, schiet het al een beetje op vandaag?

Ik stop er voor nu mee. Ik heb voor mijn gevoel veel kunnen doen. En er begint inmiddels een waar verhaal op papier te ontstaan. Maar heb nu écht geen zin meer.

Hoe staat het bij de rest van de forummers? Komen jullie ook een beetje vooruit?

liefs!
Jullie zijn goed bezig dames!

Ik heb twee papers af en inmiddels ingeleverd.

Deze week nog een tentamen en dan begint volgende week het volgende blok met een onderzoek. De scriptie is gelukkig nog niet in beeld.
Hey iedereen

Ik ben ontzettend aan het soggen vandaag. Leeswerk gaat wel, maar dan achter de laptop gaan zitten en schrijven...dat kost me veel moeite en tijd. Dit semester moet ik 3 grote papers schrijven, en dan volgend semester de masterscriptie....

Vandaag wil ik nog echt even een start maken met een kleiner paper; wish me luck :p
Bij mij gaat het redelijk. Heb al wel aardig wat kunnen lezen vandaag, maar wel even een fikse onderbreking gehad door een beetje aparte situatie.

Leuk dat er steeds weer meer mensen meeschrijven trouwens!

@ Bootje2006: Good job! Als ik jou zo hoor heb je het ook wel verdiend om de rest van de middag iets anders te gaan doen. Wanneer heb je eigenlijk je deadline? (Is vast ergens voorbij gekomen, maar geen tijd om alles terug te lezen en staat niet in de tabel).

@ Lady Eowyn: Je kan het, kom op! Hoe lang wil je nog studeren vandaag? Ik ga ook nog door tot een uur of half 6 en gedeelde smart is halve smart. Maar kan begrijpen dat het schrijven niet zo gaat zoals je wilt. Ik wil daar morgen mee beginnen en zie er wel een beetje tegenop.

Misschien een idee om over anderhalf à 2 uur hier te melden wat je gedaan hebt? Werkt bij mij altijd erg goed! Succes!
okay, deal. Ik ga nu tot 18:00 bezig, en dan zal ik m'n voortgang rapporteren. Dan wil ik iig een concrete thesis hebben, en een schrijfplan. Stap 1: het forum wegklikken...;)
Nou, ik stop er zo mee voor vandaag. Toch nog wel aardig wat gedaan... Ook nog wat handige 'stokpaardjes' genoteerd die ik niet moet vergeten en die handig kunnen zijn als ik morgen begin met schrijven. Al met al best een redelijke dag dus.

@ Lady_Eowyn: Hopelijk is het nog een beetje gelukt met je thesis en je schrijfplan!
Nou, ik heb wel echt gestudeerd, maar een goede thesis is er nog niet uit komen rollen. Morgen weer een dag
Hoi allen,

Wat jammer! Ik kom er echt te laat achter dat dit topic bestaat. Wat goed dat jullie elkaar zo ondersteunen.

Ik zit in de aller laatste fase van mijn master thesis...morgen lever ik de discussie in bij mijn begeleidster. Maar nu ineens overspoelt me het gevoel: 'het slaat helemaal nergens op wat ik geschreven heb!' Vreselijk!

Mijn begeleidster (promovenda) heeft geen kaas gegeten van feedback geven. Ze heeft vrij weinig positieve woorden gebruikt gedurende de begeleiding. Dat helpt natuurlijk ook mee aan het 'super gevoel' rondom mijn thesis. Ik kan niet wachten op haar feedback op mijn discussie...

Juist door mijn geworstel kan ik jullie ook wel een hart onder de riem steken: er komt echt een einde aan! Ook al wil je er het bijltje bij neergooien...niet doen...voor je het weet is het voorbij.

De tip die ik kan geven: iedere ochtend tegen jezelf zeggen 'gewoon beginnen'! Geen genoegen nemen met je eigen gepruttel, gewoon beginnen

Succes!
Madelief: alvast gefeliciteerd met het eindresultaat. Vervelend dat je zo'n kritische begeleidster hebt. Maar je moet maar denken: dan zal het resultaat wel extra goed zijn geworden!

Ik ga zo ook weer aan de slag. Gisteren weinig gedaan, het liep gisteren niet zo. Maar nu weer met goede moed aan de slag!

Succes iedereen die ook aan het werk is!
Madelief: alvast gefeliciteerd met het eindresultaat. Vervelend dat je zo'n kritische begeleidster hebt. Maar je moet maar denken: dan zal het resultaat wel extra goed zijn geworden!

Ik ga zo ook weer aan de slag. Gisteren weinig gedaan, het liep gisteren niet zo. Maar nu weer met goede moed aan de slag!

Succes iedereen die ook aan het werk is!
Oeps! Was iets te enthousiast met posten :P

Ohja, Inkjee: lukt het een beetje met schrijven?
Goedemorgen!! Ik ga ook weer hard aan de slag vandaag. Gister ook minder gedaan dan ik wilde, dus moet dat vandaag maar weer even goed maken...

@ Madelief: spannende dag vandaag dus!! Succes! En bedankt voor je tip. Heb er vanmorgen aan gedacht, toen ik wilde beginnen (het werkt nog niet helemaal, maar misschien moet ik daar nog even in komen )

@ Bootje2006: wat wil jij vandaag allemaal doen wat studie betreft?
Goedmorgen Inkjee! Wat goed dat jij ook aan de slag gaat. Sterkte! ;)

Ik heb mijn eerste 2 hoofdstukken zo goed als af. Dus ik wil nu met mijn 3e hoofdstuk beginnen. Dit wordt wel een pittig hoofdstuk. Ik wil vandaag iig een goed begin hebben, en een structuur van hoe het hoofdstuk er exact gaat uit zien.

En ohja! Mijn deadline. Ik hoop in iig voor de kerst mijn eerste versie af te hebben, en opgestuurd te hebben aan mijn begeleider.
@ Bootje2006: Dat moet wel lukken toch, die deadline? Je hebt in ieder geval meer tijd dan ik.. Ik moet 15 december mijn eerste versie inleveren en heb nog niks op papier... Haha, als ik dat zo opschrijf, komt de stress wel om de hoek kijken.

Ik wil vandaag een goed begin maken met mijn eerste hoofdstuk. Hoop eigenlijk dat ik wel aardig wat op papier kan krijgen...

Succes vandaag!
Tjsa... ik mag zelf mijn deadline verzinnen. Dus dat scheelt wel een boel! Het ligt ook helemaal aan de omvang van je scriptie. Dat scheelt geloof ik ook nogal per studie. En of je onderzoek moet uitvoeren, of dat het alleen om een literatuurstudie gaat.

Komt vast goed! Wij slepen je er doorheen.

Ok, nu ga ik weer even verder. Ik laat vanmiddag weten wat ik heb gedaan aan je. (is wel een fijn steuntje in de rug)
Oke doe ik dat ook... Mijn scriptie moet trouwens tussen de 12000 en 14000 woorden zijn en vooral gebaseerd op literatuur. Hoe zit dat bij jou?

Ik zit nu even aan de koffie, maar daarna ga ik weer even flink aan de slag. Ik zal ook over een paar uurtjes laten weten wat ik gedaan heb...

Succes!
Ik ben er ook weer! Gisteren heb ik maar 2,5 uur gestudeerd, vet weinig, maar goed...wel een ontspannen dagje zo. Vandaag een presentatie voorbereiden van de opzet van m'n paper...niet heel ingewikkeld dus dat valt mee
Ik heb nu verplicht even een kwartiertje pauze, dus even een update... Ben de wekker-methode aan het uitproberen en dat gaat tot nu toe best goed. Heb af en toe nog de neiging om wat anders te gaan doen, maar weet mezelf te beheersen.

Heb afgelopen uur al heel wat aantekeningen gemaakt voor mijn eerste hoofdstuk en ben nog bezig met een (kort) artikel. Straks wil ik mijn aantekeningen uit gaan werken en dan hoop ik aan het einde van de dag minstens twee pagina's getypt te hebben. Wish me luck!

@ Bootje2006: wil het bij jou ook een beetje lukken?

@ Lady_Eowyn: succes vandaag!
twee keer is beetje overbodig...
anoniem_102726 wijzigde dit bericht op 04-11-2010 14:20
Reden: dubbel
% gewijzigd
Lady_Eowyn, hoe ver is je presentatie, en wanneer moet je hem houden? En ach, een ontspannen dagje mag er tussen zitten hoor! Ik heb morgen ook mijn dag volgepland met leuke dingen. Zaterdag ga ik er weer tegen aan.

Inkjee: mijn scriptie moet minstens 40 pagina's zijn. (in een beetje normaal lettertype) Ik heb geen idee hoe veel woorden dat zijn? Heb je al een begin kunnen maken met schrijven? Geloof me: dan ben je echt al een heel eind!

Ik heb minder kunnen doen dan ik had gedacht. Mijn scriptie gaat over het al dan niet gebruiken van een bepaald beding in arbeidsovereenkomsten ivm het ontslagrecht. Ik ben nu de verschillende kritieken op dat onderwerp uiteen aan het zetten. Maar pfoe!! Valt niet mee, ik heb mijn doelstelling dus niet helemaal behaald. Heb wel wat geschreven, maar niet een gehele structuur gemaakt. Ik weet ineens niet meer hoe ik het wil hebben. Nog maar een nachtje over slapen.

Misschien morgen nog een uurtje typen. En dan zaterdag weer.

Succes dames! En tot de volgende x
Ik hou het weer voor gezien vandaag. Was toch iets te hoog gegrepen om vandaag al 2 pagina's te willen schrijven, het is maar 1 pagina geworden. Heb nu in ieder geval een begin, maar voel me er echt totaal niet tevreden mee. Misschien dat het beter is als ik het morgen weer over lees, maar nee... het voelt nu alsof ik zomaar wat opgeschreven heb (wat natuurlijk ook weer niet zo is!)

Van het weekend moet ik werken en morgen kan ik ook niet veel meer doen dan lezen, maar maandag ga ik weer (met hopelijk frisse moed) verder met schrijven. En er een paar nachtjes over slapen is misschien ook niet zo'n slecht idee.

@ Bootje2006: Klinkt inderdaad als een erg lastig onderwerp! Hopelijk heb je zaterdag weer wat goede ideeen opgedaan. Veel plezier in ieder geval met de leuke dingen morgen!

@ Lady_Eowyn: Is het gelukt met de presentatie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven