Outsiders

24-05-2010 13:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom hier gezellig kletsen over wonen in het buitenland.

Waar woon je?

Wat doe je er?

Wat mis je aan Nederland?

Wat niet?
@ VG, nou ja zeg , niemand vindt het leuk om "kritiek" te krijgen. Maar dit is echt wel "overreacted" van die vriendin van je.

Niet echt een doorzetter iig.

Hier is verder weinig gebeurd, ben aan het proberen de honden wat verder af te richten. Gaat op zicht wel goed allemaal.
Maar ik heb haar geen kritiek gegeven, behalvr dat ik gevraagd heb of ze het ligt 's nachts uit wil doen en of ze de groente wil snijden als ik haar dat vraag. En toen reageerde ze ook al zo kinderachtig.

Vandaag dus smoes verzonnen dat mijn landlord wilde dar ze vertrok, dus geen kritiek op haar, en gelijk de koffers gepakt en terug naar huis! Dat kind spoort niet!

Welke honden ben je aan het af richten? Eigen honden? Waak honde?
ja idd daarom zei ik ook "kritiek" tussen aanhalingstekens, het zal op haar wel zo zijn overgekomen ofzo.

Spoort idd niet, toen ik met kamergenoten woonde, zeiden we gewoon tegen elkaar "kan je je zooi opruimen", etc, etc. Nooit ruzie of problemen over gehad.

We hebben zelf 2 honden van ca. 1 jaar, die hebben we hier van de straat gehaald als puppy. Maar ik wil graag "gehoorzame" honden, dus ben aan het oefenen met loslopen enzo.

Had ze trouwens nog een brief ofzo achtergelaten? Je hebt immers nog best veel voor haar gedaan.
Goed zo, Viev, dat heb je goed opgelost...en je bent nog steeds kinder than necessary geweest, hoor imho. Hopelijk ben je nu niet afgeschrokken om ooit nog verre vrienden binnen te laten, bijv. als een van ons Outsiders een keer op Heathrow Airport staat, toevallig? Ik bedoel, je kunt nieuwe mensen niet je slechte ervaringen in het verleden nadragen, toch? Niet dat ik ooit zo brutaal beslag op een vriendin zou leggen als zij gedaan heeft, ik zou niet durven! Zou ik mezelf ook helemaal niet goed bij voelen, maar goed.

Jaah, honden trainen, moet ik ook nodig doen! Die coyotes van mij trippelen vrolijk mee als ik ´s ochtends boodschappen ga doen...en dan slaan ze rechtsaf, naar mijn werk! Daar blijven ze dan gewoon de hele dag en nacht, om te spelen met de vier honden daar. Belt baas op: ´ja, Coyote 1 & 2 zijn hier al 24 uur?!´ Moet ik ze gaan vangen en naar huis slepen aan een touw! Want ze vinden het daar zo leuk! Na hebben we zelf Coyote # 3, van vrienden van ons, die zit juist altijd bij ons om de bakjes leeg te slobberen, bier van tafel te kwispelen om op te slurpen en vervolgens tot 12 keer aan toe in ons bed te springen! Gooi je hem er wel steeds uit, maar hij weet niet van ophouden, die beesten doen gewoon precies waar ze zelf zin in hebben....dus al jullie hondentrainingstips zijn hier van harte welkom hoor...Coyote 3 lust zelfs wodka, dat is best extreem toch? Twee slokjes en je hebt een party animal waar je niet meer vanaf komt;-))
Vivagirl, wat een verhaal, over die vriendin. Ik vind dat je het goed hebt opgelost hoor. Geniet van je weekend Parijs.

Philein, ik duim voor je dat je wordt aan genomen voor de studie.

Het weekend is hier weer begonnen. Het is hier nog steeds "hoog zomer". Ik heb zo'n zin in lekker herfst weer, maar dat zit er nog niet in. Voor deel is wel dat de was lekker snel droog is.
Wat een stress Vivi, slecht voor je bloeddruk. MIsschien zit ze nu toch bij haar nicht, anders had ze toch alles meegenomen?

Gister was er een documentaire (heb ik met de kinderen naar gekeken) over een muziekschool in Bolivie. In Urubicha , Santa Cruz. Was heel mooi hoe de kinderen daar een kans krijgen te musiceren. Ze hadden een concert in Peru en waren in Machu Picchu.

Dit is de regio waar jij toch bent, avianflu?

flamenco, we kunnen graag ruilen als je zin in de herfst hebt, ik ben het nu al beu.

Hondetips kan ik helaas niet geven. We hebben alleen een jeweetwelkater en twee zwarte muizen.

nichiran, nog een paar daagjes en dan vlieg je!

Pino, alles okay??
SD, iedereen is hier nog welkom hoor, maar gewoon als loge voor een paar dagen (ik woon gewoon te klein voor langer). En ik moet van te voren betere afspraken maken en als iets me niet aanstaat het duidelijk zeggen. Maar met een paar dingen heb ik dat echt wel gedaan, en nog deed ze het niet of loog dat ze het wel deed.

Mischien zit ze inderdaad bij haar nicht, want de vlucht van die avond was 500 pond! (we hebben even gekeken op het werk). Maar haar telefoon staat uit en ze heeft me geen briefje achter gelaten. En nu ook nog niet gemaild ofzo.

Whatever, ik kan er niet langer mee zitten. Ik heb alles voor haar gedaan en je krijgt stank voor dank.

Ik ga lekker genieten van mijn echte vriendinnen in Parijs!

Honden trainen......niet makkelijk. Onze eerste hond hebben wij niet getraind. En dat heeft hij met de dood moeten bekopen. (niet luisteren en mijn vader liet hem toch los lopen, ging er vandoor, auto, boem, dood). Onze 2e hond hebben we wel op cursus gehad en zij luisterde echt goed en was echt een lieve schat! Helaas alweer een paar jaar dood.

We hebben nog een poes, maar die luisterd niet en gaat haar eigen gang! Lekker eigenwijs beest, ik hou daar wel van.

Heidel, wat is een jeweetwelkater.....?
Vivagirl,

(De rode kater van Jan, Jans en de kinderen is ook een) jeweetwelkater = een gecastreerde kater.

Onze kater is grijs/wit en een goede muizen en rattenvanger. Hij is al wat ouder en heel aanhankelijk.

Ga je vanavond al naar Parijs?

Prettig weekend voor alle outsiders!
Aaah, nu snap ik het!

Nu weet ik het ook wel weer, dat die kater dat altijd zegt.

Grappig.

Onze kat (of die van mijn ouders dus eigenlijk) is alweer 17! En vangt nog steeds muizen en vogels.

Ja, vanavond naar Parijs, de vlucht van 5uur!!!!!!!
Niet gek, al om 17:00 urr!

Wij zijn vanmiddag op school. We maken met nog andere ouders het klaslokaal van onze oudste dochter schoon.

Daarna moet onze kleine nog voetballen. De laatste wedstrijd buiten. Mijn man vervangt de trainer (hij is al zenuwachtig). Het zal wel berekoud worden, dus neem ik in de thermoskan Glühwein mee. Voor de kinderen warme punch.

Nu staan de aardappelen op. Die bak ik dan nog en maak Schnitzel en salade.

De liefde van de man gaat door de....maag!
Veel plezier op het koude voetbalveld Heidel, ik moet er niet aan denken, brrrr.

En dan Schnitzel eten, echt Duits!

Bewaar je een glaasje Gluhwein voor ons?
Nou VG, da's ook raar afgelopen zeg. Ik vermoed dat zij wel aamnvoelde hoe de vork werkelijk in de steel stak, maar ze kan het blijkbaar niet aan hier op adequate wijze op te reageren. Jammerr...maar ach, jij hebt je uiterste best gedaan, daar gaat het om. Wanneer ga je nou naar Parijs?

Heidel, jij bent al druk zeg! Dat is ook wat, zo'n heel huishouden waar je voor moet zorgen. Je komt op mij over als een erg lieve vrouw. Je man en kinderen mogen trots zijn!

SD, hoe is het met jou en de beestenboel? Lekker druk met de paarden en honden? Heerlijk. Ik ben hier aan het kijken voor een paard dat ik kan rijden, maar helaas staan de meesten te ver weg. Ga over een tijdje toch maar weer nadenken over een autootje ofzo, heel ideaal in combinatie met een paardenhobby.

Flamenco, hoi! Hoe is het met jou? Jij kunt nog lekker op terrasjes in de zon zitten dus, lekker hoor. Alhoewel, ik ben ook echt aan het genieten van het weer hier in Holland.

Dank je wel voor jullie gelukswensen wat betreft mijn studie, ik ben ook benieuwd.

Vrijdag vandaag. Ik ben gister naar een concert geweest (Prince!) en dat was echt ontzettend gaaf. Een flinke show en we hadden een erg goede plek op het veld. Ik was er met een vriendin en een vriend die ik heb leren kennen in het land waar ik was. Fijn om hem te zien, maar ook raar. Merk dat ik nu weer erg emotioneel ben. En dat breekt me een beetje op. Heb immers voor het eerst al bijna een week geen contact met ex en dat breekt mijn hart echt. Ik heb nu een beetje de neiging om te bellen, maar had me zo voorgenomen dat niet te doen, omdat ik denk dat het niets oplost.
Prince, wauw!!!
Dat is jeugdsentiment voor mij, toen Prince doorbrak was ik een jaar of 12 (in 1980, mind you). Ik zit nu naar iets anders uit den ouden doos te kijken, op de andere compu: The African Concert van Paul Simon in Harare, Zimbabwe in 1987, dat is helemaal geweldig (beter bekend als Graceland) en tijdloos ook!

Philein, leuk dat je weer iets met paarden gaat doen...ik kan me nog goed herinneren van Nederland dat de Friezen bij een boer stonden, 8 km verderop! En geen auto, dus op de fiets die 16 km, lekker sporty, dat dan weer wel. Weer of geen weer, moe, verkouden, kater, ongesteld....toch altijd gaan, want die dieren wachten op je!

Hier staan ze nu weer in een ander weiland, langs de snelweg...dus als er mensen komen ga ik er een paar ophalen, als een soort cowgirl zonder zadel, met een sliert paarden aan een touw achter me aan. Best eng, want de trucks en bussen rijden hard en erzijn nogal wat bezopen chauffeurs, vooral in het weekend. Ben altijd weer opgelucht als het allemaal goed gegaan is!
Ja super he SD, heb nu ook weer contact met iemand voor een Fries, maar die wil 175 euro per maand vergoeding. Vind ik wel veel.

Ik zie het helemaal voor je, wat een stoer wijf ben je toch. Zou je dolgraag eens opzoeken daar, maar je houdt niet van al dat bezoek he
Oow, wel hoor...ik heb alleen een hele stoet rare snuiters hier op bezoek gehad, net wat VG al schreef...vage bekenden die heel lang blijven plakken en dan verwachten dat ik elke dag uitgebreid voor ze ga koken en aan sightseeing ga doen (en mee naar de te dure pillendisco). Die ontzettend ruzie maken ook nog! Achteraf kun je er wel weer om lachen, maar ik weet nog goed dat ik met een oude vriendin en haar vriendje hier zat...zij was superchagrijnig de hele tijd en sprak die jongen op commandotoon toe: ´ga jij vandaag even de was doen?`(twee rugzakken vol onbeschrijflijk smerige plunje) ´en wil je dan wel extra goed mijn onderbroeken schrobben?!´ Ik verslikte me in mijn koffie van verbazing, maar zij meende dat in ernst, dus die jongen was de hele middag met een borstel en waspoeder in de weer, terwijl zij commentaar leverde en niks deed! En dat terwijl de wasserette hier maar $5 kost! Maar het moest allemaal op el Cheapo, vandaar dat ze ook bij mij zaten en niet in een hotel. Zodat ze wel geld overhielden om met een taxi naar de hoofdstad te gaan, om te stappen. En aan scubadiving te doen. Zucht....

Ja, paardenhobby is duur...wij betaalden destijds 190 euro per paard voor onderdak en eten, daar kwamen nog allerlei kosten bij! Daarvoor had ik een van die Friezen geleasd, dat kostte maar 80 euro per maand...maar op een zeker moment had ik samen met een vriendin twee Friezen van diezelfde boer gekocht, toen ging de geldmeter wel lopen, inderdaad.

Heb ik het hier iets beter voor elkaar, ik krijg betaald om de paarden te verzorgen en te trainen en tours te doen met toeristen. Weliswaar zijn die paarden van andere mensen, maar het kost ook niet zoveel allemaal. Heb hier nu wel de ruimte, maar hoef niet meer zonodig eigen paarden te hebben. Later misschien wel weer...
En mijn zus betaalt 350 euro per maand aan een pensionstal voor haar eigen paard! Maar ja, dat is aan de rand van Amsterdam en een superfantastische accomodatie met vier binnenbakken, een stapmolen, solarium en noem maar op! Bij die boer van ons was alleen maar een blubberige buitenbak. Die ook nog bevroor in de winter. Koud dat we het daar altijd hadden. Pfff.
Over paarden kan ik niet meepraten, over bezoek dan weer wel...

Ik ga eind december voor nieuwjaar een week naar Spanje, op bezoek bij een vriendin. Ik ben gewoon uitgenodigd door haar, maar ik zou nu bijna niet meer durven... Ware het niet dat ik wél gewoon opgevoed ben.

Ik zal me maar gedragen...

In Kaapstad woonde ik met 10 andere mensen in een huis, en we hadden ook een guesthouse tot onze beschikking. Nou echt waar, vanaf de derde week dat we er waren heeft dat guesthouse constant een bezetting van 150% gehad, totdat we weer naar huis gingen. Ongelooflijk wat een populaire bestemming dat blijkt te zijn! 't Weinige bezoek dat ik kreeg kon zich dan weer niet sociaal gedragen, dat was erg jammer, zeker omdat de vriendschap daarna bekoeld is.

Toen ik net aan mijn vriend vroeg of ik op bezoek mag komen volgend jaar maart vond hij het maar vreemd dat ik dat vroeg. Maar ja, misschien hoef ik dát dan ook niet te vragen. Ik hoop dat het gaat lukken...... Drie weken Caribbean zie ik wel zitten.....
Hoe is Zuid Afrika om te wonen?

Dus jouw bezoek wist zich ook al niet te gedragen, wat is dat toch? Daar bekoelen vriendschappen alleen maar van, waardeloos is dat. Gelukkig dan maar dat we ook vaak leuk bezoek krijgen!
Ik vind Zuid-Afrika fantastisch, ondanks dat je er niet onbezorgd over straat kunt gaan, in de zin dat je toch ogen in je achterhoofd moet hebben. Maar als je gewoon een beetje uitkijkt en geen stomme dingen doet, is er geen probleem. Vriendelijke mensen, prachtig land, ik heb er serieus over nagedacht om te blijven maar toch weer ergens anders terechtgekomen. Toch blijft het jammer, ik zou bijvoorbeeld niet terug naar ZA gaan als ik kinderen had, omdat ik me dan teveel zorgen zou maken. Maar ik heb nog altijd heimwee!

Ik heb inderdaad gelukkig ook leuk bezoek gehad, dat maakt het dan weer goed hè
Hallo allemaal,

Een paar dagen niet op `Outsiders` en meteen al eer heel wat pagina`s bij te lezen.

Ik heb hier eigenlijk nauwlijks bezoek, en al helemaal weinig uit het buitenland. Nadat ik uit Kyushu hier naartoe ben verhuisd heb ik 3 of 4 keer mensen uit Kyushu te logeren gehad voor gewoon 2 of 3 nachtjes, en verder eigenlijk alleen vriendinnen van hier, oh, en mijn ouders natuurlijk.

Mijn presentatie voor mijn scriptie gisteren ging uiterst belabberd, al zeg ik het zelf. Had ik mijn tekst zo mooi laten controleren, print ik nog de verkeerde versie uit als handout! Ook kwam mijn docent ineens aan met allemaal nieuwe hints en tips die nooit meer in 2 maandern te verwerken zijn.

Nou ja, over 3 weken een volgende presentatie die over precies hetzelfde mag gaan, dus gewoon maar weer hard aan het werk.

Vandaag overdag gewerkt maar door een behoorlijk aantal nachten met erg weinig slaap merkte ik dat ik niet echt optimaal functioneerde, o het maar zo te zeggen. Slechte concentratie, snel gefrustreerd en pijn aan mijn ogen door eenvoudig weg te weinig slaap. Tel daarbij op een stuk of wat mensen die elke keer net als ik dacht eindelijk lunchpauze te kunnen nemen met hele reeksen lastige vragen aan kwamen zetten (gasten van het hotel dus die kun je moeitlijk zeggen dat ze maar later terug moeten komen) met als resultaat dat ik uiteindelijk in plaats van de geplande 12:30 pas om 14:30 aan mijn middageten kon beginnen. Had ook al geen koffiepauze gehad door de drukte bij het uit-checken, dus ik had echt behoorlijk honger.

Morgen om 7:30 van huis voor mijn tripje naar NEderland, maar ik heb nog een hele berg was te draaien, een appartement dat opgeruimd moet worden en niet te vergeten heel wat studiemateriaal te selecteren om mee te nemen voor de verloren uurtjes.

Hoe ik dat plus nog wat slaap ooit in de 10 uur die ik im nog heb voor ik vertrek? Wie het weet mag het zeggen.
Gewoon je koffer inpakken en gaan slapen, dat heb je nu het hardste nodig. Zo´n lange vlucht voor de boeg, dat hakt er ook nog behoorlijk in, toch? Ik zou de telefoon pakken en iemand bellen die jouw sleutels heeft (en die mss ook de planten en de post doet terwijl jij in Nederland bent) met de vraag of ze een paar wassen willen draaien en je huis schoonmaken. Tegen vergoeding, probleem opgelost toch?

Chronische vermoeidheid kan ik ook over meepraten, ik ben eigenlijk elke dag om 5:30 al wakker en vanaf dan volop in touw, ook als ik moe ben of me niet zo lekker voel. In de namiddag rust ik dan wel vaak, met thee, boek en laptop op bed, soms slaap ik dan ook een uurtje. Verder veel koffie om de dag door te komen en aspirine tegen de pijntjes her en der. Nu is de menstruatie weer in aantocht, maar daar ga ik echt niet voor thuisblijven! Ik heb een werkweekend voor de boeg met meerdere tours. eerst die paarden uit het veld bij de snelweg halen, dan gras kappen met een machete want er is geen ander voer momenteel. Dat is echt mannenwerk, maar ik doe het wel! ´s Avonds ben ik vaak zo moe dat ik als een blok in slaap val, om 21 uur...gelijk met mijn dochter.
Gewoon doen wat je moet doen, dan slaap je tenminste goed op die lange vlucht! Dat doe ik tegenwoordig, als je écht moe bent voelt een vlucht van 12 uur als een uurtje reizen. Ik vind het echt een uitkomst.

Chronische vermoeidheid is vervelend, maar het heeft toch ook wel weer iets leuks... Ik ben liever oververmoeid dan dat ik tijd teveel heb. Maar dan moet je wel na een paar maanden even een weekje bij kunnen slapen, anders is het niet meer leuk.
Even schrijven. Mijn man is met puberdochter naar de Harry Potterfilm (hou ik niet van ), de jongste is zwemmen met een vriendinnetje. Nu moet ik nog wat in de tuin doen en verzinnen wat we gaan eten. Het zal wel friet worden.

Sahara_Desert, hoe hou je het vol, zoveel werk. Ik neem mijn petje voor je af hoor. Natuurlijk is het werk wat je voldoening brengt, maar ik zou al k.o. zijn.

Ik hou ook van Graceland. "Diamonds on the soles of her shoes"

Philein, mijn man is een lieverd en doet zoveel voor me. Ik word echt verwend. Hij doet 2x per week boodschappen. Kookt in het weekend. Maakt ook schoon en strijkt als ik werk. Dan is het ook leuk om wat lekkers te koken (ik kan helemaal niet goed koken..maar ik probeer het).

Het is echt een man uit duizenden. Hij houdt van me en hij is zo blij dat ik hem gevonden heb. Zo'n man kun je alleen maar verwennen.

Prince is echt super. Ook jeugdsentiment. Ik heb ergens nog een muziekcassette van hem, die deed ik in mijn walkman.

Newpowergeneration.

nichiran, wat gaat de tijd snel. Ik wens je veel plezier in Nederland!!

Looola, een vriendin van me heeft in Namibie gewerkt en vond het ook fantastastisch. Helaas ben ik er nog nooit geweest in het land van Nelson Mandela.

Ik ga wat doen, meiden.
Hoi iedereen,

Nichi, balen van je presentatie, maar hey, til er ook niet te zwaar aan he. Volgende keer beter, je hebt je best gedaan. En naar NL, leuk! Maar nog een beetje gestressed dus, niet doen hoor. Pak in wat je nodig hebt, en geniet!

Heidel, heb je je nog vermaakt alleen thuis? Leuk dat je man naar de film ging met jullie dochter. Belangrijke dingen.

SD, heb je een goede dag gehad? Goed voor jezelf zorgen he?

Hier ok. Morgen weer aan het werk (uitzend) na lange tijd. En ach, jullie weten..dat werd ook wel weer eens tijd. Hopelijk helpt het ook een beetje qua gedachten verzetten.

Ben benieuwd hoe VG het heeft in la France!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven