17 en 31

20-11-2010 07:59 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie als een meisje van 17 een ralietie, alleen vriendschappelijk, heeft met een, in mijn ogen een man, van 31. Ik eerste instantie dacht ik ik wil hem wel eens zien. Zo gezegd zo gedaan. naar ik lig nu al 2 nachten wakker en voel mij niet gerust. Als ik dit verbied zullen ze waarschijnlijk toch wel kontakt blijven houden via msn en mobiel. Wat vinden jullie is dit gezond. Ik bedoel van de man uit gezien. geef please jullie mening.

Ik zlef wil het het liefst verbieden maar ik ben bang dat ze dan gaat liegen met wie ze weggaat
is het je dochter, zus, vriendin?

Tja, vriendschap is van alle leeftijden. Maar jij vermoedt dat ze meer willen (zij alleen of allebei?) Als ze straks 18 is, is ze meerderjarig en kun je er officieel niet veel aan doen.

Rücksichtloss verbieden lijkt me niet de juiste weg, want dan gaat ze het inderdaad stiekem doen.

Het beste wat je kunt doen is een gesprek met je dochter aan te gaan. Wat ziet ze in hem? Is het echt alleen vriendschap? Wat nou als hij ineens avances maakt?

En bedenk voor jezelf: als ze nu over een jaar wel een relatie krijgen, wat doe jij dan? Laat haar altijd welkom zijn, want stel dat hij niet goed voor haar is, dan moet ze weten dat ze altijd bij jou welkom is.

Succes!
Ik vind het raar. En ik wil je niet nog ongeruster maken maar denk je echt dat hij alleen op ' vriendschap' uit is?

Verbieden is ook weer zoiets, maar ze is 17, nog niet volwassen en jouw kind. Maar vast ook weer eigenwijs genoeg om haar eigen gang te gaan.

Veel sterkte met dit, het zal niet makkelijk zijn.
Toen ik 17 was heb ik gescharreld met een man van 31. Kan me alleen niet herinneren of ik zijn leeftijd tegen mijn ouders heb verteld... Het heeft in ieder geval niet lang geduurd (paar weken) want hij vond het leeftijdsverschil te groot. Zelf had ik er niet zulke problemen mee op dat moment. Ik leek een stukje ouder en hij veel jonger. Ik had toen wel al een vriendje gehad dus het was niet allemaal nieuw voor me.

Heeft je dochter al verkering gehad? Vond je hem wel een aardige man of was er iets aan hem waardoor je de kriebels kreeg?

Ik zou het niet verbieden maar haar hoogstens waarschuwen dat ze uitkijkt. Als mijn ouders dit hadden verboden had ik me er echt weinig van aangetrokken met de mededeling: dat bepaal ik zelf wel!
Hoe erg het ook is, chocola helpt!
Ben zo blij dat jullie reageren. Ik heb gewoon geen rust meer in mijn lijf. Ja het is mijn dochter en ik heb wel een vrij open relatie met haar. ik bedoel ze vertelt wel veel denk ik aan mij. De man in kwestie is sinfs een half jaar onderwerp van gesprek.

Mijn dochter denkt dat ze volwassen is maar ze is best, ja euh goedegelovig zeg maar. Ik ben inderdaad bang dat hij wel meer in haar ziet en dat maakt mij erg onrustig. Stomme vraag maar valt dit onder pedofilie. Pf iik zit maar te malen. weet je als ik dit van een ander zou horen denk je gelijk, foute boel.

Het is ook inet dat ze geen vader heeft. Die is er wel en geeft haar genoeg aandacht. Moeilijk dit.
Hoe zelfstandig is je dochter eigenlijk? Als ik terugkijk kon ik op die leeftijd best goed zelf die beslissingen maken hoor. Ik trapte niet zomaar met open ogen ergens in.
Wat voor "vriendschap" wil een 31-jarige man onderhouden met een meisje van 17? Dat is toch een totaal andere levensfase waarin je totaal andere dingen doet en belangrijk vindt?

Verbieden kun je het niet inderdaad, alleen een wakend oog en oor. Maar het zou mij beslist niet lekker zitten.

Jij hebt de man in kwestie ontmoet. Hoe kwam hij op je over? Weet je waarom hij nu juist met jouw 17-jarige dochter bevriend wil zijn?
Ik neem aan dat het meisje jouw dochter is?

Hoe komt ze aan deze vriendschap?

Het hoeft natuurlijk niets meer dan echt gewoon vriendschap te zijn,maar wat was jou eigen gevoel toen je hem ontmoette?

Toen ik een jaar of 18 was had ik ook een vriendschap met een oudere man (broer van mijn toenmalige schoonzus).

Ik ben inmiddels 35 en hij 49 en nog steeds hebben we contact.

Ik woon inmiddels in een andere woonplaats maar we spreken elkaar regelmatig via telefoon,msn enz en wanneer ik bij mijn moeder in mijn geboorteplaats ben dan ga ik altijd even een avondje bij hem en zijn vrouw op bezoek.
hoi chocotime. Ik vind hem te netjes. stom he. Ik bedoel teveel mevrouw tegen mij enzo. Mijn dochter heeft hem verteld dat ik mij zorgen maak maar dat begreep hij allemaal wel zei ze.

Ik heb inderdaad een wantrouwig gevoel. Kan niks vinden op internet over hem. Dit is echt erg he. Ik vertrouw hem niet punt.
Vind je dat hij teveel zijn best deed om je in te palmen? Waar kent ze hem van? Heeft wel vrienden en vriendinnen van haar eigen leeftijd, en ziet ze die regelmatig? Kennen die hem ook?

Veel vragen :-)
Mijn dochter is gewoon een leuke meid. maar alle meiden zien er tegenwoordig al zo volwassen uit. En ja ik vraag mij af waar ze over praten. Ze heeft hem ontmoet via een vriendin. Marr ja vrienden zoals de jeugd ze tegenwoordig hebben. Ik bedoel ze noemen iedereen vriend. Kijk maar op hyves enzo. 200 vrienden is niks. Maar het zijn geen echte vrienden blijf ik maar zeggn.
Hoi chocotime. Ja ik had zoiets van het voelt niet goed. Ze heeft vrienden van haar eigen leeftijd en die ziet ze wel regelmatig. Die kennen de man in kwestie niet. Er is1 meisje die hem wel kent maar dat is toevallig een kind met ontzettend veel problemen
via een internet datingsite ofzo?

waarom gaat een man van 31 uberhaupt dan niet een contact aan met iemand vanaf een jaar of 25? ik vind t ook raar!
Jee Vlinder, kan me voorstellen dat je erg ongerust bent. Zoals door anderen al gezegd, verboden vruchten zijn lekker, zeker op 17 jarige leeftijd. Wat je kunt doen is ze bij jouw thuis laten afspreken, dan kun je een oogje in het zeil houden. En zorgen dat de anti conceptie goed is geregeld, pil en condooms en zo, voor het geval dat. Sterkte.
quote:vlindervlinder schreef op 20 november 2010 @ 08:16:

hoi chocotime. Ik vind hem te netjes. stom he. Ik bedoel teveel mevrouw tegen mij enzo. Mijn dochter heeft hem verteld dat ik mij zorgen maak maar dat begreep hij allemaal wel zei ze.

Ik heb inderdaad een wantrouwig gevoel. Kan niks vinden op internet over hem. Dit is echt erg he. Ik vertrouw hem niet punt.

Ik kan me jouw gevoel wel voorstellen hoor ik heb ook een dochter en ik denk dat ik hetzelfde zou hebben.

Misschien kun je eens zonder je dochter erbij een gesprek met hem hebben en je zorgen naar hem uitspreken.
En is ie wel 31? Ziet ie er niet ouder uit? Kan me nog voorstellen dat ze er een paar jaar 'afliegen'.....
Hoi superster, Mag ik vragen hoe ht dan kwam dat je die man zo aantrekkelijk vond. Deze man is niet bijzonder vind ik dan he. Maar ik merk dat hij haar enorm veel aandacht geeft. ze ontmoeten elkaar buiten, daar spreken ze af. vandaar dat ik hem eens wilde ontmoeten en sindsdien ben ik gestressed
quote:intheheart schreef op 20 november 2010 @ 08:23:

En is ie wel 31? Ziet ie er niet ouder uit? Kan me nog voorstellen dat ze er een paar jaar 'afliegen'.....Dat is moeilijk te zegen bij hem. Hij oogt wel 31 maar het kan net zogoed 37 zijn.
quote:vlindervlinder schreef op 20 november 2010 @ 08:14:

Ben zo blij dat jullie reageren. Ik heb gewoon geen rust meer in mijn lijf. Ja het is mijn dochter en ik heb wel een vrij open relatie met haar. ik bedoel ze vertelt wel veel denk ik aan mij. De man in kwestie is sinfs een half jaar onderwerp van gesprek.

Mijn dochter denkt dat ze volwassen is maar ze is best, ja euh goedegelovig zeg maar. Ik ben inderdaad bang dat hij wel meer in haar ziet en dat maakt mij erg onrustig. Stomme vraag maar valt dit onder pedofilie. Pf iik zit maar te malen. weet je als ik dit van een ander zou horen denk je gelijk, foute boel.

Het is ook inet dat ze geen vader heeft. Die is er wel en geeft haar genoeg aandacht. Moeilijk dit.Pedofilie? Als ze echt een seksuele relatie hebben wel. Anders niet. Maar zoals ik al zei...over maximaal een jaar is ze 18 en kan ze in feite alles doen. Dus is het zaak haar niet weg te jagen, want dan ben je haar voorgoed kwijt.
intheheartm ajb niet vi ee datingsite mag ik hopen.

En ja waaarom zoekt hij niet eel leuk meid van rond de 25. Is wel raar he. Het liijkt mij dat hij toch ook een toekomst op wilt bouwen.

en wat mij het meest dwars zit. Ik kan totaal niks vinden op internet Hyves facebook etc.
quote:vlindervlinder schreef op 20 november 2010 @ 08:23:

Hoi superster, Mag ik vragen hoe ht dan kwam dat je die man zo aantrekkelijk vond. Deze man is niet bijzonder vind ik dan he. Maar ik merk dat hij haar enorm veel aandacht geeft. ze ontmoeten elkaar buiten, daar spreken ze af. vandaar dat ik hem eens wilde ontmoeten en sindsdien ben ik gestressed

Pff het was niet echt dat ik hem aantrekkelijk vond in de zin van verliefd op hem worden.

Er is dus tussen ons nooit meer dan een vriendschappelijke relatie geweest en die vriendschap is er dus na al die jaren nog steeds.

Ik kon altijd met alles bij hem terecht,dingen die ik thuis niet zo snel vertelde.

Ik ben op zijn huwelijk geweest,zijn vrouw is ook een vriendin geworden.

Maar misschien was deze relatie anders omdat hij toch een soort van familie was,zijn zus was met mijn broer getrouwd.
Ze spreken buiten af? Woont hij in de buurt of heeft hij geen eigen huis ofzo? En heeft hij wel werk?

Ik kom mijn "ex" nog wel eens tegen op de fiets, en dan vraag ik me ook af wat ik erin heb gezien... En aandacht krijgen op die leeftijd is sowieso leuk natuurlijk. Wij kwamen er overigens pas later achter dat ons leeftijdsverschil zo groot was, het leek echt een stuk kleiner te zijn als je die info niet had.
In derdaad met 18 kan ik niks meer zeggen. Ik hoop zo dat haar ogen open gaan. In vind het ongezond van zijn kant.

Wel ben ik blij dat er niemand over loverboys begint
Dat je helemaal niets kunt vinden zou mij ook niet geruststellen nee. Hij staat dus niet in haar vriendenlijsten? Ik zou sowieso dan graag willen weten waar hij werkt en woont.
Hij woont in de buurt zegt ze. En ja buiten hangen ze dan ergens. Wel nomraal voor 17 maar voor een man van 31.

Ik ga vandaag met haar praten en ik ga vragen of ze meer over hem wil vertellen. En ook een goed idee van jullie om met hem te gaan praten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven