Las Barettas Otoños

06-10-2010 18:09 2537 berichten
Nou lekker dan van Nitroman Nitrogen. In ieder geval blij te horen dat je zelf een leuke trip had.

Hoe staat het met de presentatie Sokje? Kan je nog wel doen met zieke Slof?

Ik ben nu ook net thuis, want Ot is ziek. Ik kan me niet herinneren dat hij voor het laatst ziek was,dus dat is echt al lang geleden. Ik ging net mijn moeder aflossen, die naar huis moest en Ot lag op de bank te slapen. Dat betekent dus dat hij echt ziek was. En ik vond hem al zo bokkig dit weekeinde, maar dat was dus kennelijk een voorbode.

Ah, meneertje wordt wakker, eens kijken of hij wat wil eten of drinken.
Nitro wat vervelend zeg ik wil niet stoken in jullie huwelijk, maar ik geloof dat ik onderhand op het punt zou zijn hem te boycotten en naar elders te verbannen tot hij weer normaal en volwassen mee kan doen aan jullie gezin.

Beterschap voor Slofje!
Alle reacties Link kopieren
en beterschap voor Ot! het heerst, zeiden ze bij de huisarts (maar, zoals een assistente bij mij in de apotheek altijd zei:'het heerst altijd!' )

ben ik een muts dat ik net toch even de huisarts heb gebeld? Slofje had om half 1 een zetpil gekregen maar om twee uur had hij nog 39,6 en dat vertrouw ik dus niet. Maar ze heeft me gerustgesteld dat dat niet schrikbarend is. En ik vind die koorts ook niet verontrustend, maar het feit dat het nauwelijks reageert op die PCM. en eht mannetje is echt méér dan ziek. Maar drinkt nog wel en is aanspreekbaar.

heb de presentatie 1 keer geoefend vandaag, heb nu toch de rust er niet meer voor
Arm Slofje klinkt wel erg ziek. En ik vind je geen muts dat je belt om advies.

Met Ot valt het wel mee, al is hij erg warm (maar de batterijen van de thermometer zijnop, dus ik kan niet meten) en hangt hij als een bosaapje om me heen geklemd. Op zich hoop ik dat hij snel opknapt, want woensdag is partijtje van een vriendje (zijn eerste officiële verjaardagsfeest) en daar verheugt hij zich enorm op.
Misschien vanavond nog 1 keer voor het slapen gaan oefenen Sokje. Dat werkt bij mij altijd heel goed.

Ik ben nog ook nog een poging tot thuiswerken aan het doen, maar het typt wat lastig met Ot op schoot. Hij is ook ineens zo groot (waar is mijn baby gebleven) en over een kwartiertje gaan we Sien ophalen van de naschoolse opvang en Maby van de Kindergarten. Ik heb de oppas afgebeld, dan kunnen ze vanavond lekker Sinterklaasjournaal kijken.
zou sneu zijn voor Ot als hij het verjaardagsfeestje missen moet door ziekte! en zieke kindjes zijn wel sneu, maar ook weer ernstig aandoenlijk; bosaapjesgedrag klinkt wel Heul Lief

en succes als je Ot mee moet zeulen naar NSO/KiGa (leuke afkorting)
Sok, hier reageren ze ook niet altijd op Paracetamol, of maar kort / of verlaat. Dan luid hier standaard het advies om het om de 4 uur met zetpil/sap ibuprofen af te wisselen. Dat helpt heel goed. Maar dat weet je zeker nog wel het beste

En sterkte ook voor Ot. Jakkes, hier gaat het nog wel, geen koorts ofzo, afkloppen!

Was net naar de huisarts, er zijn geen virussen gevonden in het ziekenhuis (bij mij dan), maar een andere rare waarde, met dank daaraan mag ik morgen opdraven bij de reumatoloog. Als ze eenmaal beginnen met onderzoeken ... Ik twijfelde eerst of ik moest gaan (want het gaat verder gewoon goed), maar hetgeen wat niet goed zit zou op lange termijn chronische schade kunnen aanrichten bij allerlei organen, en dan wil ik natuurlijk niet wachten totdat ik het ga voelen.
o, lekker dan, Nitro, nog een kwaal erbij! toch maar even uit laten zoeken inderdaad.

Nitro: hier in NL zijn ze niet zo dol op ibuprofen voor kinderen, maar ik las dat het op zich wel kan. Wel iets om achter de hand te houden (ik ren vanavond anders nog wel even naar de dienstapotheek)
Gaat het om ANAs, of iets in die richting Nitro? Vervelend. En eerlijk gezegd vraag ik me ook wel eens af waarom je nog met Nitroman bent. Jij hebt wel eens gezegd dat hij zo'n leuke vader is, maar persoonlijk vind ik hem niet zo'n goed voorbeeld voor de kinderen op basis van jouw verhalen. En zelf verdien je toch ook beter?

Sterkte met de zieke kindjes, sneu. Zeker met zo'n verjaardagsfeestje.
Had even gemist dat Ot ook ziek is, beterschap ook voor Ot. Sorry, ik ben erg slecht bijgelezen, ik kan gewoon steeds de tijd niet vinden, en dan raak ik steeds verder achterop. Ik ga dus maar niet beloven dat ik bijlees, ik lees gewoon waar ik tijd voor heb en als ik dingen over het hoofd zie alvast excuses.

Nitro, als je eenmaal in de medische molen zit kom je er zomaar weer niet uit, is mijn ervaring. Hopelijk valt het mee.

Ik kwam er net achter dat Limoen komende vrijdag bij de weekviering een belangrijke rol heeft, iets met kaars aansteken en bijbel, en dat is voor het eerst, dat ze iets moet doen dus ik wil wel gaan kijken. Had alleen een afspraak bij gyn voor controle staan, probeer ik maar te verzetten, want ze is er al helemaal vol van.

Hoe is het met het zieke mannetje Sok? koorts nog een beetje gezakt?
de hele dag rond de 39,5, met of zonder paracetamol (ik ben een thermometer-neuroot ) aan het begin van de avond kanpte hij een ietsiepietsie op, maar een zonnetje in huis is het bepaald nog niet. Sokman blijft morgen maar een dagje thuis

Spannend, Citro, van Limoen. Vindt ze het zelf ook spannend?

en is niet erg dat je neit op alles reageert, Citro; wat niet kan, kan niet.

ik vertoon uitstelgedrag; ik meot de presentatie nog één keer oefenen. heb wel op de fiets net mijn inleiding bedacht
Kaarsen aansteken en de bijbel? Is dat niet even slikken, Citro, als je sterk overwoog je kind op een openbare school te doen?

Nino is vandaag weer goedgekeurd op het CB. We hebben wel een prettig CB: ze komen in elk geval niet met ongevraagde adviezen over het afwennen van nachtvoedingen of laten huilen (sprak vorige week iemand die te horen had gekregen, bij het tweede consult, dat ze haar kind echt een slaapprobleem aan het aankweken was door hem niet in zijn eigen bed te leggen: een half uur huilen, waarvan tien minuten gillen, was prima. ).

Pluis was toen hij een maand jonger was net zo groot en zwaar als Nino nu. Best een verschil!

Fiets is een goede plek om dingen te bedenken, Sok! Ik ben heel blij dat ik op de fiets naar mijn werk kan, want al fietsend heb ik vaak de beste ideeen. Succes morgen.

Beterschap voor alle zieken!
Ik moet eerlijk zeggen dat het Limoen best wel goed ligt, die bijbelverhalen. Ik zeg haar wel eerlijk dat wij er anders over denken dan op school, dat geloven betekent dat je het niet zeker weet. Maar zij vindt het volgens mij wel fijn en vertrouwd, de liedjes die ze zingen, het bidden (dat is praten met god mama, oh, wat zeg je dan tegen god schat? je moet hem bedanken.. oh, waarvoor dan? voor het eten mama!)

Ik ben nog steeds overtuigd atheist hoor

Fijn dat ie weer goedgekeurd is Miffy.

Sok, succes met je presentatie morgen.

Oeh, niet vergeten zo wortel uit schoen te halen en kadootje er in te doen. Ik had alleen gekookte wortels (denk je dat het paard ook gekookte wortels lust mama? :-X tuurlijk schat), anders wordt het zo'n smurrie morgenochtend als ze hun schoen aan doen.
-
quote:citronella schreef op 22 november 2010 @ 22:36:

Oeh, niet vergeten zo wortel uit schoen te halen en kadootje er in te doen. Ik had alleen gekookte wortels (denk je dat het paard ook gekookte wortels lust mama? :-X tuurlijk schat), anders wordt het zo'n smurrie morgenochtend als ze hun schoen aan doen. moest hier toch erg om lachen.
quote:sokje schreef op 22 november 2010 @ 22:51:

[...]

moest hier toch erg om lachen.Ik ook, en man ook toen ik uitlegde waarom ik hardop zat te lachen
Arm paard, gekookte wortels

Beterschap voor alle zieken, het zijn er wel een hoop. En balen dat er weer iets anders gevonden is Nitro. Langetermijnschade klinkt ook niet erg lekker. Wat betreft Nitroman, sluit ik me, heel verrassend, aan bij de andere dames. Hij klinkt wel erg egocentrisch. Ik kan ook zeuren over Pamman maar hij is er wel als ik hem nodig heb.

Wij hebben net een deel van de Sint-cadeautjes besteld. We kwamen er echt niet uit voor Mannie maar het is toch Lego geworden. Gewoon een doos met heul veul steentjes, Mannie is meer van het freestylen Mini krijgt een Babybornpop. Gisteravond heeft ze een betoog van 20 minuten gehouden waarom ze toch echt die babyborn nodig heeft Ook voor allebei een boekje en voor ons een muis voor bij de laptop. Ik weet nog een paar kleine cadeautjes maar daarvoor ga ik de stad nog wel even in van de week.

Nu naar bed. Vandaag drukke dag gehad en vanavond nog 2 manden was gevouwen en een mandje gestreken, met mijn vader gebeld (we gaan met kerst daarheen, voor het eerst in jaren hoef ik met kerst niets te doen! Hoera!) en gaan pinnen voor de werkster.

Wij aten vanavond trouwens preisoep en die was verrukkelijk. Mocht je nog een soeprecept zoeken: preisoep

Byebye!
Succes morgen Sok!
He bah Nitrogen, ik hoop dat er verder niets ernstigs aan de hand is.

Hier ook allerlei bijbels gedoe op school. Zo is er vanmorgen geloof ik een of ander iets in de kerk. Sien kwam vanmorgen met de mededeling dat ouders ook mochten komen. Lekker op tijd, maar ja, gaat toch niet, aangezien Ot vanmorgen om 6.30 uur met 39.5 graden koorts wakker werd. Die is dus duidelijk nog niet beter en hangt nu voor pampus op de bank. Hij klaagt over keelpijn, dus duidelijk een geval van keelontsteking.

Sien is niet ziek, maar die heeft een aanval van diarree. Was gisteren in bed ook te laat. Yuk.

Enfin, soep voor vanavond staat nu te pruttelen, koffie staat door te lopen en ik ga zo Ot op de bank gezelschap houden. Ik wou toch nog een muts breien voor Ot, dus daar ga ik zo eens aan beginnen (ga zo'n patroon van de Zeeman-website proberen).

Sokje, heel veel succes vandaag!

Miffy, ik heb weer even bij de foto's van Nino en Pluis gespiekt. Lekkere ventjes heb je in huis!
O ja, Miffy, fietsen naar werk is zo fijn. Ik mis dat echt, maar ja, 35 km enkele reis is iets te ver (al doe ik het 's zomers wel regelmatig).

Ik zag dat we sneeuw gaan krijgen. Dat kan nog even niet hoor: mijn winterbanden gaan volgende week pas onder de auto.
Nippo, inderdaad iets met verhoogde ANA's en pANCA's. Ik ben maar niet gaan googelen, eens kijken wat de reumatoloog er zo van vind. Kan me niet voorstellen dat er iets aan de hand is, maar even voor de zekerheid.

Nitroman. Tsja. We hebben nu al een tijd een hele slechte periode, en zonder kinderen, wie weet, hadden wij er ook al de brui aan gegeven. Ik doe natuurlijk ook vanalles niet goed, zoals hem niet gewoon dringend vragen om eens te helpen de auto mee uit te ruimen (graag of niet). Of het gewoon fijn te vinden dat hij dat schilderwerk heeft gedaan, ook al vind ik het persoonlijk compleet overbodig. En zo modderen we maar door ...

Jemig, wat zijn jullie kindjes ziek zeg. Ik hoorde net op het kdv dat twee leidsters in jongste's groep buikgriep hadden, brrr. Ik vraag me af of al die ziektes echt beter worden naarmate de kinderen ouder worden (hoewel, ik mag eigenlijk niet klagen, de laatste keer dat de kinderen er echt uit lagen door ziekte was eind september).

Zeg Pammie, was je vader niet in het ziekenhuis? Hoe gaat het nu daar? (hier helaas erg slecht). En fijn van de kerstplannen zeg.

Miffy, hier is kind 2 oor een stuk kleiner dan Nr.1 op dezelfde leeftijd. Grappig, ik zie dat wel vaker. of dat een wetenschappelijk onderbouwde reden heeft? Moeder lichamelijk al te "uitgeput"? Fijn dat het goed ging bij het CB. Hier ga ik naar de kinderarts voor dat soort dingen, en die is gelukkig erg down to earth en niet erg bemoeierig. Ze begon er wel over dat ze oudste volgend jaar wel naar school zag gaan (terwijl we er net min of meer over uit waren om hem nog een jaar te laten kleuteren ivm taalontwikkeling en frustratiegrens). En nu begon de kleuterleidster en ineens ook over, dat ze hem (itt wat ze een paar maanden terug zei) toch wel naar school zou sturen omdat hij zo goed meedeed bij het "Vorschulprojekt" (waar ze allerlei werkjes maken) en ze vreest dat hij zich nog een jaar bij de kleuters zal gaan vervelen. Nu zijn we weer best verward. Is het zo erg als hij zich gaat vervelen? Is het niet veel erger als hij te vroeg onder druk gaat staan op school? Ik ben er als moeder geestelijk nog helemaal niet aan toe, zo'n echt schoolkind, met huiswerk, BSO, vakantie enz.

Citro, die worteltjes
Nitrogen, uit ervaring kan ik zeggen dat een schoolkind wel erg leuk is hoor. Van welke maand is oudste? Sien was officieel ook te jong, maar scheelde maar een maand en bij haar geen enkele twijfel dat ze aan school toe was. Hebben ze bij jullie ook van die onderzoeken enzo?

Wat rot dat het met je vader zo slecht gaat .

Ot ligt hier heerlijk TV te kijken. Normaal gaat de TV hier overdag niet aan, dus hij is helemaal gelukkig .
Wat ik overigens niet zo snap is geklaag hier in Duitsland over dat school zo zwaar is voor de kinderen enzo. Misschien zie ik het verkeerd, maar aantal lesuren is echt weinig en huiswerk is echt amper 10 min werk. Volgens mij moeten de kinderen in NL een stuk harder werken.
Dat van die 10 minuten huiswerk gaat natuurlijk alleen maar op als je kind goed meekomt Inderdaad ben ik behoorlijk geschrokken van de discussies in Duitsland over wel/niet naar school van kinderen op bepaalde leeftijd. Oudste wordt in September 2011 zes, en hoeft officieel nog net niet naar school. Maar mag op zich wel. Er komt nog wel een onderzoek, maar voor de "Kann-kinderen" alleen als je als ouder daar ook werk van maakt. Doe je zo'n kind op school en gaat het goed, dan roepen ze weer dat het dan vanaf klas 3 mis zal gaan. En als het daar dan goed gaat, dan roepen ze wel dat het vanaf klas 5 mis zal gaan. Mijn zus is zelf in klas 2 terug naar klas 1 gegaan, en dat heeft haar volgens mij qua school-prestatie-zelfbewustzijn niet goed gedaan. En dan ken ik nog 3 families die twee kann-kinderen hebben, de eerste vroeg naar school hebben gedaan en daar ontzettend spijt van hebben en kind Nr. 2 zeker later naar school doen. Moeilijk hoor.

Lekker toch, Ot voor de TV? Dè manier om een ziek kind een beetje rustig en tevreden te houden, dat zal hem goed doen.
Men is hier in Duitsland wel heel erg van de kinderen lang laten kleuteren. Wat dat betreft was ik wel blij dat ook de Kindergarten al direct aangaf dat ze Sien echt niet nog een jaar zinvol bezig konden houden. Omdat wij hetzelfde idee hadden was de keuze daardoor niet moeilijk, maar ik kan me best voorstellen dat het een lastige keuze is, vooral als je verschillende adviezen krijgt te horen.

Ot ligt al vanaf 8 uur op de bank en heeft sindsdien niet meer bewogen. Ik vrees dus het ergste voor kinderfeestje morgen, kan me bijna niet voorstellen dat dat goed gaat komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven