Las Barettas Otoños
vrijdag 19 november 2010 om 05:20
Allereerst sterkte voor Miffy (ik hoop dat Nino braaf was vannacht), Citronella (wat een programma de komende dagen: zet hem op meissie) en Pammie (je klinkt gestressed, hopelijk binnenkort rustiger vaarwater qua werk).
En natuurlijk ook voor Nippo. Balen dat project op werk net niet was en wat ontzettend sneu voor Nippi dat hij zo ongelukkig is op school. Ik kan me voorstellen dat je even met de handen in het haar zit. School is ook zo'n groot deel van het leven van een kind en als ouder heb je er maar een zeer beperkte invloed op.
Sokje, super dat Poek het zo goed doet. Altijd heerlijk om te horen.
Ik doe trouwens mee met moe doen. Ik heb al een paar dagen last van mijn buik (ik denk een staartje van een of ander virus ofzo) en gisteren stortte ik ook helemaal in (als in rillerig en misselijk). Kinderen had ik voor 19 uur op bed en daarna heb ik A-man helemaal niet meer thuis horen komen, want ik ben op de bank gaan liggen en sliep binnen 2 sec. Om 21 uur naar bed verhuisd en nu, na een onrustige nacht, gaat het wel weer geloof ik. Gelukkig nog maar 1 dagje werken en dan weekeinde. A-man is zaterdag de hele dag weg, maar mijn moeder belde dat de graag de kinderen wil zien en dus 's middags nog even langskomt. Prima idee!
En natuurlijk ook voor Nippo. Balen dat project op werk net niet was en wat ontzettend sneu voor Nippi dat hij zo ongelukkig is op school. Ik kan me voorstellen dat je even met de handen in het haar zit. School is ook zo'n groot deel van het leven van een kind en als ouder heb je er maar een zeer beperkte invloed op.
Sokje, super dat Poek het zo goed doet. Altijd heerlijk om te horen.
Ik doe trouwens mee met moe doen. Ik heb al een paar dagen last van mijn buik (ik denk een staartje van een of ander virus ofzo) en gisteren stortte ik ook helemaal in (als in rillerig en misselijk). Kinderen had ik voor 19 uur op bed en daarna heb ik A-man helemaal niet meer thuis horen komen, want ik ben op de bank gaan liggen en sliep binnen 2 sec. Om 21 uur naar bed verhuisd en nu, na een onrustige nacht, gaat het wel weer geloof ik. Gelukkig nog maar 1 dagje werken en dan weekeinde. A-man is zaterdag de hele dag weg, maar mijn moeder belde dat de graag de kinderen wil zien en dus 's middags nog even langskomt. Prima idee!
vrijdag 19 november 2010 om 14:12
vrijdag 19 november 2010 om 20:57
Wat een stoere vent is Mannie, Pammie. Af en toe klonk hij precies als zijn naamgenootje ("Ik vind kroketten eigenlijk wel lekker" - precies dezelfde intonatie, maar Mannie articuleert natuurlijk wel heel veel beter )
Nino heeft zijn nieuwe sloffen aangehad, en ze bleven zitten. Pluis vond het wel jammer dat ze hem niet pasten.
Citro, van harte gefeliciteerd en succes komend weekend. Heb je dag 1 overleefd?
Doorslapen was trouwens, zoals verwacht, eenmalig, hoewel wat Nino vannacht deed geloof ik technisch ook doorslapen is (voedingen om 11 uur en kwart voor zes - een uur voor de wekker, en dat is net onhandig, want dat betekent dus gewoon een uur minder slaap).
Sok, moest jij vandaag werken, en zo ja, ben je nog thuis gekomen?
Nino heeft zijn nieuwe sloffen aangehad, en ze bleven zitten. Pluis vond het wel jammer dat ze hem niet pasten.
Citro, van harte gefeliciteerd en succes komend weekend. Heb je dag 1 overleefd?
Doorslapen was trouwens, zoals verwacht, eenmalig, hoewel wat Nino vannacht deed geloof ik technisch ook doorslapen is (voedingen om 11 uur en kwart voor zes - een uur voor de wekker, en dat is net onhandig, want dat betekent dus gewoon een uur minder slaap).
Sok, moest jij vandaag werken, en zo ja, ben je nog thuis gekomen?
vrijdag 19 november 2010 om 21:32
Yup, dag 1 overleefd
Het was druk en gezellig, maar toch vooral druk, voor ons
Was heel leuk op school, echt grappig al die ritueeltjes die bij verjaardagen horen en hoe dat er al helemaal in zit bij die kleuters, en hoe ze in de groep zijn, erg leuk om te zien.
Daarna feestje, was wel redelijk geslaagd dacht ik, we hebben cakejes versierd, prinsessenkroontjes gemaakt en toen van allemaal een prinsessenfoto gemaakt en in een geprint fotolijstje, paar spelletjes, twister, stoelendans
Het was druk en gezellig, maar toch vooral druk, voor ons
Was heel leuk op school, echt grappig al die ritueeltjes die bij verjaardagen horen en hoe dat er al helemaal in zit bij die kleuters, en hoe ze in de groep zijn, erg leuk om te zien.
Daarna feestje, was wel redelijk geslaagd dacht ik, we hebben cakejes versierd, prinsessenkroontjes gemaakt en toen van allemaal een prinsessenfoto gemaakt en in een geprint fotolijstje, paar spelletjes, twister, stoelendans
vrijdag 19 november 2010 om 21:38
mijn berichtje was nog helemaal niet af, even verder typen:
Limoen hield het goed vol, aan het einde was ze er een beetje klaar mee, ging ook dwars liggen bij het gedag zeggen, werd boos op kindjes die niet aan haar spullen mochten zitten enzo. Nou ja goed, ik had bewust maar 3 uurtjes ingepland en dat was precies genoeg. Mandarijn was wel wat jaloers en dwarsig naar Limoen toe, maar hij was wel helemaal in de gloria dat ie ook make-up en een jurk aan mocht. Heb erg grappige foto's, zal wel even in AK zetten.
Anky, fijn dat je moeder nog komt van het weekend, je klinkt nog niet helemaal opgeknapt moet ik zeggen.
Leuk Miffy en Pammie, jullie date.
Limoen hield het goed vol, aan het einde was ze er een beetje klaar mee, ging ook dwars liggen bij het gedag zeggen, werd boos op kindjes die niet aan haar spullen mochten zitten enzo. Nou ja goed, ik had bewust maar 3 uurtjes ingepland en dat was precies genoeg. Mandarijn was wel wat jaloers en dwarsig naar Limoen toe, maar hij was wel helemaal in de gloria dat ie ook make-up en een jurk aan mocht. Heb erg grappige foto's, zal wel even in AK zetten.
Anky, fijn dat je moeder nog komt van het weekend, je klinkt nog niet helemaal opgeknapt moet ik zeggen.
Leuk Miffy en Pammie, jullie date.
vrijdag 19 november 2010 om 22:35
nou, ik ben d'r. lang leve de NS. Op Utrecht CS kon ik nog net komen (meegereden met collega), maar daarna hield het op. Het was ook niet duidelijk dat er echt niets meer reed; op de NS-site waren nog lang treintijden te lezen. ben maar wat gaan dolen en eten en heb toen vriendin gebeld die me spontaan haar auto te leen aanbood.die moet nog wel een keer terug, maar ik ben iig weer terug.
Citro: van harte met Limeon! Fijn dat het een geslaagd feestje was!
Citro: van harte met Limeon! Fijn dat het een geslaagd feestje was!
vrijdag 19 november 2010 om 22:38
en toek ik thuis kwam, zat Sokman op de bank, was opns bed nog niet opgemaakt, stond de vaatwasser open, stoind er nog een pan eten op het gasfornuis (had-ie voor me bewaard; alsof ik om 10 uur nog zin in spruitjes heb) en zat meneer op de bank. En dan vind hij het nog raar dat ik uit mijn slof schiet...had me de pestpokke gewerkt vandaag en me een breuk gesleept aan een veel te zware tas. en dat was allemaal net even te veel
vrijdag 19 november 2010 om 23:56
Fijn dat ze bleven zitten! Sok, Waarom reed er eigenlijk niks? citro, klinkt geslaagd! En een feestje is natuurlijk ook heel spannend dus even afreageren aan het eind is niet zo raar. Ik was mijn winterslaap al begonnen bij Mini. We hebben voor het slapen nog liggen kletsen en vooral heel erg gelachen, ze is zo grappig
zaterdag 20 november 2010 om 09:40
Hier ook vroege kinders in verband met schoen zetten. En nu zijn ze zich een beetje aan het vervelen (en zooi aan het maken). Vooral Maby is erg: wat een enorme zooi kan dat kind maken. Ik heb mezelf getrakteerd op een grote kan koffie en ik heb de kinderen moeten laten beloven dat ze minimaal 10 minuten lang het gevreesde M-woord (lees: Máamáaaa) niet uitspreken.
zaterdag 20 november 2010 om 09:43
O Sokje, dat zou A-man ook precies zo doen. En ik zou ook boos geworden zijn. Op de een of andere manier zien sommige mannen dat gewoon niet. Ik moet A-man ook altijd vragen of hij 's avonds even de boel aan kant maakt als ik dan de kinderen in bad doe. Anders gaat hij gewoon in de zooi voor de TV zitten. Onbegrijpelijk, maar ja, dat zal wel een verschil in beleving zijn .
Oh, ik moet nu een ridderpak voor Ot pakken, want prinses Sien wil samen met haar broer het huis draakvrij maken.
Oh, ik moet nu een ridderpak voor Ot pakken, want prinses Sien wil samen met haar broer het huis draakvrij maken.
zaterdag 20 november 2010 om 10:03
o, lekker, Pammie, zulke vroege spokers. Hier was Poek wel vroeg, maar niet idioot vroeg.
Is je huis al draakvrij, Anky? wel handig, drakenjagers in huis.
Sokman is met Poek en Slof naar sintfeest op z'n werk. Ik kwam er gistyeren ook pas achter dat het feest niet voor slof was bedoeld (pas vanaf 4) en ik had bedacht mijn presentatie voor dinsdag voor te bereiden. Sokman gaat er dan ook blind van uit dat ik dat wel even met Slof erbij doe. Valt het op dat ik een beetje narrig naar Sokman doe? Hij bedoelt het allemaal goed, maar af en toe komt die onhandigheid en dat niet-nadenken me de strot uit.
handout is geprint en samenvatting ook: geen excuus meer en dus aan de slag!
Is je huis al draakvrij, Anky? wel handig, drakenjagers in huis.
Sokman is met Poek en Slof naar sintfeest op z'n werk. Ik kwam er gistyeren ook pas achter dat het feest niet voor slof was bedoeld (pas vanaf 4) en ik had bedacht mijn presentatie voor dinsdag voor te bereiden. Sokman gaat er dan ook blind van uit dat ik dat wel even met Slof erbij doe. Valt het op dat ik een beetje narrig naar Sokman doe? Hij bedoelt het allemaal goed, maar af en toe komt die onhandigheid en dat niet-nadenken me de strot uit.
handout is geprint en samenvatting ook: geen excuus meer en dus aan de slag!
zaterdag 20 november 2010 om 11:53
Wat raar dat het pas vanaf 4 is.
Ik klaag niet over Pamman; hij stelde vanmorgen voor om de verf te gaan halen en toen ik thuiskwam van zwemles en rondje bakker en apotheek, draaide de vaatwasser en was de keuken opgeruimd. Ik heb boven en beneden gezogen en opgeruimd. De klusjesman stond aan de deur, die komt eind van de week Nu boodschappenlijstje maken. En koffie.
Ik klaag niet over Pamman; hij stelde vanmorgen voor om de verf te gaan halen en toen ik thuiskwam van zwemles en rondje bakker en apotheek, draaide de vaatwasser en was de keuken opgeruimd. Ik heb boven en beneden gezogen en opgeruimd. De klusjesman stond aan de deur, die komt eind van de week Nu boodschappenlijstje maken. En koffie.
zaterdag 20 november 2010 om 13:20
Ik vind Pamman niet zo leuk dus laat die award maar zitten. Hij heeft het weer eens op zijn heupen; anderhalf jaar is hij niet vooruit te branden wat dit projectje betreft en nu moet het ineens allemaal vandaag. Hij is boodschappen doen en naar de bouwmarkt en daarna gaan we gordijnen uitzoeken voor Mini. En dan wil hij ook nog haar kamer alvast 'uitruimen'. Voor morgen heeft hij ook allerhande wilde plannen terwijl ik juist even niets wil, ben veel te moe.
zaterdag 20 november 2010 om 17:25
is-ie al een beetje gekalmeerd, Pammie? Aan de ene kant irritant, dat-ie nu ineens zoveel haast heeft. Sokman heeft daar ook wel eens een handje van, maar dan stimuleer ik hem wel, anders gebeurt het nooit. Tenminste, als ik er zin in heb
vanmiddag klaasinkopen gedaan en ongemerkt naar boven gesmokkeld. we moeten nog een strategie bedenken voor klein aquarium voor Slof, maar misschien kunnen we een deal sluiten met 1 van de buren.
Slofje ligt ziekjes op de bank met 39,5. hij is niet benauwd, maar ademt wel snel. Alsof ik het aan zag komen had ik vanmiddag bij het kruidvat wat paracetamolzetpillen gehaald, dus die kwamen nu wel van pas. Arrum ventje
vanmiddag klaasinkopen gedaan en ongemerkt naar boven gesmokkeld. we moeten nog een strategie bedenken voor klein aquarium voor Slof, maar misschien kunnen we een deal sluiten met 1 van de buren.
Slofje ligt ziekjes op de bank met 39,5. hij is niet benauwd, maar ademt wel snel. Alsof ik het aan zag komen had ik vanmiddag bij het kruidvat wat paracetamolzetpillen gehaald, dus die kwamen nu wel van pas. Arrum ventje
zaterdag 20 november 2010 om 21:09
Beterschap voor Slofje, Sok.
Ik was vanmiddag op een verjaardag waar ook een baby van 2 maanden was. Het ging allemaal prima, alleen het slapen overdag ging wat moeizaam, zei de trotse mama, die vervolgens haar dochter in de kinderwagen legde, waar ze zonder nog een kik te geven in slaap viel, om een uur later wakker te worden en toen nog een half uur tevreden in de kinderwagen te leggen. Bij mij betekent "slapen overdag gaat wat moeizaam" toch net wat anders dan dat. (De moeder vond het wat moeizaam omdat ze niet minstens twee uur achter elkaar slaapt.)
Pammie, was de sleutel van de buren nog teruggekomen van het uitstapje naar school ?
Succes voor dinsdag alvast, Sok.
Ik was vanmiddag op een verjaardag waar ook een baby van 2 maanden was. Het ging allemaal prima, alleen het slapen overdag ging wat moeizaam, zei de trotse mama, die vervolgens haar dochter in de kinderwagen legde, waar ze zonder nog een kik te geven in slaap viel, om een uur later wakker te worden en toen nog een half uur tevreden in de kinderwagen te leggen. Bij mij betekent "slapen overdag gaat wat moeizaam" toch net wat anders dan dat. (De moeder vond het wat moeizaam omdat ze niet minstens twee uur achter elkaar slaapt.)
Pammie, was de sleutel van de buren nog teruggekomen van het uitstapje naar school ?
Succes voor dinsdag alvast, Sok.