Burnout?

22-08-2010 00:39 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb altijd gedacht hoe kan je nou overspannen raken/burnout raken als je in een winkel werkt.Stress kende ik niet, tuurlijk hard werken en deadlines halen wel, maar dat vond ik heerlijk,maar ook maakte ik me nooit zo druk, wat vandaag niet afkwam kwam morgen wel, maar eigenlijk kwam alles ( meestal) wel vandaag af.

En nu u ben ik op, gewoon helemaal kapot, slaap slecht , kan me niet concentreren en ben gewoon volledig de draad kwijt.

Ik weet nu niet zo goed wat ik hier mee aan moet.

Even een mijn verhaal in het kort, met niet al te veel details ivm herkenning.

werk al ruim 13 jaar bij dezelfde werkgever, prima naar mijn zin, af en toe wel eens minder leuke tijden, maar toch altijd met veel plezier naar het werk gegaan,

Ik ben heel trouw aan mijn werkgever en wil me eigenlijk niet ziek melden, maar hoe hou ik dit vol? ik ga dinsdag weer een gesprek met mijn leidinggevende aanvragen om dit te vertellen. Ik hoop dat we dan samen een oplossing kunnen vinden en daar ga ik eigenlijk van uit.

Verder zit ik een beetje te dubben of ik naar de huisarts moet gaan. Ik weet het antwoord eigenlijk wel, gewoon gaan dus, maar wat ga ik zeggen? ik moet altijd als ik bel voor een afspraak doorgeven wat er aan de hand is, moet ik dan gewoon zeggen dat ik denk dat ik ee burnout heb? ik ben altijd bang dat mensen dan denken, oh daar heb je er weer een die al weet wat ze heeft.

Sorry dat het misschien een warrig en lang verhaal is, maar ik ben gewoon zo van de kaart ik kan het ook niet helemaal helder deken en formuleren allemaal.

Wie heeft er ook een burnout( gehad) en hoe is het gegaan. En dan bedoel ik voornamelijk hoe is je ziekmelding gegaan en wat heb je gezegd, zowel tegen je leidinggevende als tegen de huisarts?

Als het niet helemaal duidelijk is,laat het maar weten, dan zal ik het proberen duidelijker te maken

groetjes

Ik heb even een deel van mijn post weggehaald, ben bang toch herkend te worden
Het is ook wel het makkelijkst om het op je partner te botvieren, of je je nu echt aan hem irriteert of dat je het gewoon kwijt moet: hij is het dichtstbij dus krijgt de volle lading. Tegenwoordig merk ik sneller dat ik mijn frustratie op hem botvier en dan zeg ik maar snel dat ik verdrietig ben, dan loopt het niet zo uit de hand zeg maar. Ben ik mezelf te snel af zeg maar.

Ook hier een regelnicht, de financien zijn gelukkig nogal geautomatiseerd, maar leuke dingen bedenken, eten, koken, etc dat doe ik ook allemaal. Hij doet meer het schoonmaakwerk. En mij zit het ook dwars af en toe, dat ik nog steeds het eten moet bedenken enzo. Ik heb gister nog gezegd dat ik zo graag een weekend of weekje met hem weg zou willen, maar dat ik het niet wil regelen. Dan heeft hij vandaag wel geprobeerd er iets mee te doen, maar of het ook echt gaat gebeuren... denk het niet. Ach, ik probeer er afstand van te nemen. Inderdaad omdat ik weet dat ik het op een ander moment niet erg zou vinden.

Vandaag een beetje moe. Had in de stad een laag bloedsuiker en merk dat mijn herstelvermogen niet is wat het was. Dus ben er de hele dag moe van. Morgen niksniksniks. Heb al eten voor morgen dus hoef niet eens de deur uit. Lekker met een boek en een pot thee denk ik.
Toffe: nu stoppen met roken zou ik nooit trekken zeg. Ben vorig jaar gestopt maar zou graag weer beginnen. Gelukkig weet ik dat het niet helpt.
Precies Lief, dat is hier dus ook precies zo. Alleen baal ik er nu dus wél van... ik wil zo graag dat hij nu even beslist wat we eten. Ik wil zo graag dat hij afgelopen zaterdag hotel + sauna afbelt, ipv dat ik dat zelf moet doen terwijl ik snachts hartstikke ziek was. Ik wil zo graag dat hij nu even regelt dat er een afspraak voor de APK wordt gemaakt. Ik wil zo graag dat hij nu even aan de slag gaat met de sinterklaas gedichten en surprises.... ETC ETC ETC. *zucht*
Marriss, heel herkenbaar. Ik ben ook de regelaar hier in huis wat betreft praktische dingen. Ik doe de boodschappen, doe de administratie, houd de agenda's bij en boek de vakanties. De leuke dingen bedenken kom ik dan niet meer aan toe en dat blijft dus vaak liggen. De eerste weken dat ik thuis was, heeft mijn vriend heel veel van me overgenomen op dat vlak, maar dat ik nu wel weer afgelopen. Zijn auto moet voor de APK en hij verwacht dat ik dat wel regel, want dat doe ik immers elk jaar. Aan de ene kant is dat ook wel heel logisch, de garage zit vlak bij mijn werk dus ik breng de auto altijd weg en haal hem na mijn werkdag weer op, maar nu werk ik niet en is het voor mij dus ook veel meer geregel en gedoe.

Ik reageer me ook vaak af op mijn vriend. Hij staat gewoon het dichtste bij mij en merkt dus eerder dat er iets is en ik weet dat hij toch wel van me houdt en mij maar moet nemen zoals ik ben en soms ben ik een spook. Maar dat is natuurlijk niet helemaal eerlijk tegenover hem. Hij verdient ook respect en aandacht en mijn dagboek en jullie zijn nu ook een goede afreageer mogelijkheid. Door over mijn gevoel en problemen te schrijven kan ik het van me afzetten en kan ik er later veel rustiger over praten.

Annemie, heel veel sterkte morgen bij de zenuwblokkade. Dat klinkt echt heel pijnlijk.

Toffe, nu stoppen met roken vind ik heel dapper. Ik heb zelf nooit gerookt en weet dus niet echt hoe moeilijk het is, maar iemand vergeleek het ooit met dat ik nooit meer thee zou mogen drinken. Nou, daar moet ik echt niet aan denken.

Ik heb nu nog energie. Zo'n hele dag werk heeft me energie gegeven en het gevoel dat ik er weer bij hoor en weer 'normaal' ben. Waarschijnlijk zal ik er morgen heel anders over denken, maar voor nu geniet ik er maar even van.

Mijn vriend is naar een verjaardag en ik heb heel goed voor mezelf gezorgd door niet mee te gaan. Hele dag werk, yoga en dan ook nog een verjaardag leken me iets te veel van het goede.

Ik ga nu verstandig zijn en naar bed. Ik moet morgen om acht uur al in het ziekenhuis zijn, dus ik moet er vroeg uit.
Marriss, we waren tegelijk aan het posten. Beide APK 'probleem'. Grappig.

Sinterklaascadeaus komen hier ook helemaal op mij neer. Hij wil het wel samen doen, maar blijft het maar uitstellen om naar de stad te gaan en ik weiger om op het laatste moment nog al die drukke winkels in te moeten. Ik heb heel veel online besteld dit jaar, kost wat extra aan verzendkosten, maar dat had ik ervoor over. Gelukkig doen we niet aan surprises of gedichten. Ik dacht dat ik klaar was, maar hoorde net van mijn moeder dat mijn oma ook komt, dus voor haar moet ik nog even iets bedenken.
Inderdaad grappig, beide de APK.

Ik doe altijd alles voor sinterklaas. Ik doe de inkopen en maak alle gedichten. Ik 'dwing' vent tot het maken van de surprises, omdat ik daar heel slecht in ben en het ook echt niet leuk vind (in tegenstelling tot shoppen en dichten) Maar hij stelt dus ook alles uit tot het allerlaatste moment, net zolang totdat het mij alweer veel te lang duurt en ik het dus zelf maar weer ga doen... en normaal gesproken kan ik dat wel handelen, ik ken hem en hij kent mij (hij vindt bijv. dat ik gewoon relaxter moet zijn, die APK / surprises etc. komt heus wel goed, alleen niet zoals ík het zou doen, en ook later dan wanneer ík het zou doen... hij snapt niet dat ik me daar zo druk om kan maken) maar nu vind ik het dus even niet leuk allemaal.

Ik ga ook eens even kijken welke cadeautjes ik online kan shoppen. Het irritante is dat zwager en schoonzus nog steeeeds hun lijstje niet ingeleverd hebben... (net als dat ze nog niets van zich hebben laten horen sinds ik thuis zit, maar dat terzijde, voordat al mn familie - irritaties naar boven komen borrelen, haha)
Grappig he dat we eigenlijk allemaal hetzelfde doen.

ik reageer idd ook mn frustraties op mijn man af haha. gelukkig kan hij er wel tegen hoor, hoop ik.

Hier ben ik ook de gene die alles regeld, maar meer omdat ik vind dat ik alles het beste kan...net zoals op het werk idd.

ik betaal de rekeningen, ik koop de kado's, ik regel de apk enz enz, want anders denk ik dat er niets van komt of dat het niet goed is.

Het stoppen met roken is me vandaag 1000% meegevallen, ben niet agressief of boos of weet ik veel wat. heb eigenlijk nergens last van. heb wel 1 sigaret in 2 x gerookt, rond 3 uur vanmiddag een helft en zojuist de andere helft. maar als ik heel eerlijk ben had ik dat ook wel kunnen laten, het was meer gewoonte. maar wie weet hoe het morgen gaat, als ik dan tegen de muur opvlieg dan ga ik mezelf ook niet extra kwellen hoor, dat kan ik er nu niet bij hebben. maar ja ik dacht probeer het gewoon misschien valt het mee. en ach als ik zo kan minderen is het ook goed, van een pakje per dag naar 1 per dag, scheelt toch en ook een hoop geld

abc, ben blij dat je dag goed verlopen is.

Maris, waarom heb je zo n rotdag gehad? of heb je dat inmiddels al verteld, moet ik even weer terug lezen zo.

lief, goed dat je gestopt ben met roken ook, al 2 jaar knap hoor. toen ik zwanger was ben ik ook zo gestopt, helaas wee gaan roken toen ik moest gaan werken.

oh ja abc, j verwoord precies wat ik bedoelde idd, ben gewoon enorm teleur gesteld idd.

annemie, succes morgen met die zenuwblokkade. doet dat pijn ook?
Oh wat grappig, dat het bij ons allemaal hetzelfde is, dat we allemaal van die "gemakzuchtige" mannen hebben.

Bij mij is het zeker zoals toffe zegt (en ik denk bij allemaal) dat ik idd ook vind: dat als ik hetzelf doe, ik in ieder geval zeker weet dat het goed gebeurt.

Marriss: De breuk die in mijn schaambot zit, is niet goed genezen. De rest van het bekkenprobleem reageert goed op de neurostimulator, alleen deze breuk dus niet. Er is verder ook niets aan te doen, behalve pijnbestrijding. Dus de ene keer wordt dmv stroom de zenuw gemanipuleerd, en de andere keer word er een verdovingsvloeistof in het botvlies gespoten. Het laatste gaan ze morgen doen. Het is verschillend hoe lang het werkt, de ene keer werkt het 3 maanden, soms maar drie weken, maar het kan ook drie jaar zijn. De laatste was drie weken.

Het is geen fijne prik, maar ja als het dan drie jaar weg zou blijven?

Abc: Lekker dat je nog zoveel energie hebt. Jij morgen ook weer een ziekenhuisdagje?
Juist: dat is altijd al mijn stijl geweest, ik doe het het liefste zelf, dan weet ik zeker dat het goed komt. Maar jeeminee wat zou ik daar graag wat relaxter in willen worden, want ik vind het helemaal geen leuke eigenschap. Het heeft er op werkgebied (mede) voor gezorgd dat ik nu thuis zit, en ook binnen mn relatie is het geen prettige eigenschap. Niet voor mezelf (ik haal me veel te veel werk op de hals) en ook niet voor vriend (ik geef hem het gevoel dat ik hem niet vertrouw). Maar die eigenschap hoort zo 100% bij mij, dat ik me ernstig afvraag of ik daar ooit ik kan veranderen, en dat benauwd me eerlijk gezegd wel.

succes annemie, hopelijk valt de pijn mee, en helpt het je de komende drie jaar, daar duim ik voor!
En trouwens, ik denk echt niet dat het toeval is, dat wij allemaal zulke mannen hebben. Wij zijn regeltantes, kunnen moeilijk delegeren, willen alles zelf regelen en beslissen, dus daarmee schuif je je partner automatisch in de rol van ... Ja wat voor rol eigenlijk? Wij noemen ze passief en gemakzuchtig, maar eigenlijk hebben ze ook geen andere keuze met zulke regeltantes naast zich.

Sorry dat ik zo generaliseer overigens.

Nou nu heb ik een lamme pols van het typen met mn mobiel vanuit bed
We zijn er allemaal gewoon van overtuigd dat wij het zelf beter kunnen dan onze mannen (en dan onze collega's). Als zij het doen dan zal het heus ook wel goed komen, maar niet op onze manier en op het moment dat wij dat willen. Dus doen we het maar zelf en drukken we onze mannen automatisch in de 'regel jij het maar, want ik doe het toch niet goed' modus.

Annemie, succes met je prik. Klinkt echt heel pijnlijk, maar als het zo lang werkt dan zou ik dat er ook wel voor over hebben.

Ik ben alweer terug van het ziekenhuis. De ontsteking in mijn kaakholtes komt niet uit mijn kaken/kiezen. Ik heb wel een gaatje zag de kaakchirurg op de foto, dus ik moet wel even een afspraak maken bij de tandarts.

Ik ben moe, de drukke dag gister heeft toch wel energie gekost. Vandaag dus lekker rustig aan en dan morgen weer fysio en werk.
Marriss: Ik denk ook niet dat het toeval is dat we allemaal juist deze mannen hebben. Die van mij kan het wel, want als ik in het zkh lag, werd alles tot in de puntjes geregeld. Ik vond het ook een heel vervelende eigenschap, en dit is ook wel een onderdeel waar ik hard mee aan het werk ben bij de psych. En ik moet zeggen soms lukt het wel om dingen los te laten. Maar het blijft moeilijk hoor.

Toffe: Nog steeds niet aan het roken?

Lief: Heb je vandaag echt niks gedaan, en hoe beviel het?

Abc: Dat had je snel gedaan vanmorgen, dat je weer zo snel terug was. Jammer dat ze er niet achter zijn waar de ontsteking vandaan komt, gaan ze daar nog wel verder naar zoeken? Het is wel logisch dat je vandaag wat moeier bent dan anders, maar het klinkt niet alsof je helemaal gesloopt bent.

Ak: Gaat het bij jou nog steeds goed?

Ik heb vanmorgen de prik gehad, en ik moet eerlijk zeggen dat hij toch iedere keer tegenvalt, ik weet dat het een rotprik is. Maar iedere keer weer ben ik verrast door de pijn. Gelukkig is het maar even, en daarna voel je ook de oude pijn wegtrekken, en dat is zo heerlijk. Ik heb nu alleen wel behoorlijk last van mijn rug, maar dat kan ook omdat ik even alles aangespannen heb. Nu maar hopen dat het langer dan drie weken helpt.

Ik heb het ook nog even over de fysio gehad, de arts zei, dat heb ik toch al lang geregeld, nee dus, want het moet voorkomen op de lijst borst. Hij was hier niet blij mee, hij zei: ik ben arts, en ik vind het nodig, ik hoef toch aan hun geen uitleg te geven dat snappen ze toch niet, en anders gaan we weer maar naar een revalidatiecentrum maar dat is 10x zo duur.

Nou ja, hij zou vanmiddag zelf naar de verzekering gaan bellen om zijn frustratie te melden, en zijn best doen om het te regelen voor me. Ik hoop dat het goed komt, anders heb ik nog een probleem.
Wat een gedoe zeg, daar zit je helemaal niet op te wachten. Flauw he, je betaalt je blauw aan premie, maar dat wat je nodig hebt vergoeden ze dan net weer niet! Ik hoop dat de pijn voorlopig wegblijft Annemie, dat mag toch ook wel na zo'n rotprik.

Ik ben weer bij mw geweest, heb het met haar gehad over die rottige eigenschap waar ik hier ook al over schreef: het overal controle over willen hebben... we hebben er over gesproken, ik heb een flink potje zitten janken, en dat komt eigenlijk met name omdat ik me druk maak over hoe ik dit in godsnaam kan veranderen. Ik wil het veranderen en ik denk ook dat ik het móet veranderen. Maar hoe?! Mw zei: 'loslaten' en 'vertrouwen' (dat iemand anders het ook goed doet) dát moeten de sleutelwoorden zijn. Ja, makkelijk gezegd, dat kan ik zelf ook wel bedenken. Maar hoe doe ik dat dan? Loslaten en vertrouwen? Pfff...lastig hoor. Heb ook echt een rotweek, ben vreselijk moe, huilerig en down. Tegen het depressieve aan. Gisteren ruzie met mn vriend, en toen voelde ik me helemááál alleen op de wereld... dat ik degene die het meeste van me houdt, ook nog tegen me in het harnas weet te jagen Gelukkig is dat met vriend allemaal weer klaar en hebben we er goed over gesproken, en ik snap ook wel dat hij het ook niet altijd even makkelijk heeft met mij. Hij doet zó z'n best, en als ik dan niets anders doe dan snauwen, ja, dan snap ik dat hij me af en toe ook wel even achter het behang wil plakken. Ik heb aangegeven dat ik het zo fijn zou vinden als hij wat meer van me uit handen neemt, dat ik even wat minder hoef te regelen en te beslissen. Dat wil ie met alle liefde doen, maar dan moet ik hem wel de kans geven en er dus niet constant bovenop zitten of het alsnóg zelf doen. Hem dus vertrouwen dat hij het ook goed doet, en het zelf loslaten... En dat is dus heel lastig voor mij, maar dat ga ik proberen...

Wij zouden over 2,5e week naar het theater, met mijn schoonouders en zwager. Had ik voor mn verjaardag gekregen. Zag er stiekem enigszins tegenop... 250 km rijden enkele reis, plus al die mensen, die harde muziek... en aangezien ik al zo ziek werd voor een dagje sauna met vriend, begon ik hier steeds meer tegenop te zien. Deze twijfels heb ik vandaag uitgesproken richting vriend en hij heeft direct besloten dat we niet mee gaan. Pfff... ik weet het niet. Voel me er wel lullig onder ofzo.
Jammer dat de prik toch weer tegenviel Annemie. Nu maar hopen dat het deze keer langer werkt dan drie weken. Hopelijk lukt he de arts om de vergoeding voor de fysio te regelen.

Ik krijg binnenkort nog een allergietest. De ontsteking in mijn kaakholtes kan ook het gevolg zijn van een allergie. De kaakchirug vond het eigenlijk al onzin dat ik door gestuurd ben omdat het aan twee kanten zit. Dat kan volgens hem haast niet van ontsoken kiezen/kaken komen. Als er niks uit die allergietest komt, dan moet ik misschien toch maar die operatie doen. Misschien helpt het dan als ik meer lucht krijg en als de verbinden tussen neus, neusholte, kaakholte en allerlei andere holtes in mijn hoofd beter zijn.

Ik ben nu wel aardig kapot. Vanmiddag wat regeldingen geregeld en een huisje op de wadden gezocht, gevonden en geboekt voor oud & nieuw. We gaan dit jaar dus oud & nieuw vieren aan zee! Heerlijk, lekker rustig, geen nieuwjaarsvisites en geen verplichte verjaardag op 2 januari. We gaan samen met mijn schoonouders, hebben we vorig jaar ook gedaan en dat is heel goed bevallen.
abc, ik hoop voor je dat ze er achterkomen waar die ontstekingen vandaan komen en dat ze er wat aan kunnen doen. Ikzelf heb deze zomer een kies laten trekken, omdat er een flinke ontsteking in de bovenkaak zat. Jammergenoeg nog niet genoeg geld om een implantaat te laten plaatsen, maar staat voor in de toekomst nog wel op mijn verlanglijstje.

annemie, zo'n prik lijkt me idd niet erg prettig (te zacht uitgedrukt) en hopelijk blijft de pijn voorlopig weg.

mariss, goed van je dat je jouw zorgen hebt verteld aan je vriend en dit op tijd gedaan, zodat hij nog actie kon ondernemen. Je niet schuldig voelen, je hebt juist gehandelt. Ben je niet opgelucht? Zo van: 't hoge woord is eruit?

Ik heb zelf ook een man, die a; thuis al was 'verwend' en b; ik hier dus ook veel regel (wat eten we vandaag, boodschappen, schoonmaken in huis, feestjes, afspraken dokter/tandarts etc, vrienden afspreken, vakantie's opzoeken en regelen. Daar tegenover staat dat hij alles buiten het huis doet in de tuin, auto'zaken' regelt en de financien. Op zich vindt ik het wel eerlijk verdeelt, maar het zou eens fijn zijn dat hij zegt van: ik heb zin in b.v. hutspot (wat meer intitiatief tonen kwa eetvariatie, wel eens handig).

Hier gaat het nog steeds wel goed, vanmiddag op visite geweest bij mijn weekendwerk en het voelde goed. Was wel moe kw indrukken enzo maar het voelde goed. Zo lang ik nog niet op mijn andere werk beter ben gemeld, zo lang kan ik niet werken daar. Dus opgelost om mijn ingeplande dagen op therapeutische uren te doen, zodat ik nog wel de 'feeling'hou met het werk, Verder niet aangegeven over de toekomst, dat komt nog wel vindt ik.

Morgen naar de psycholoog en de stad nog in, om bh's (loon is binnen dus nu kan het, haha!). Had al wat gepast en achteruit laten hangen. Moet nog met een bh naar een andere winkel ivm klacht (dus opkomen voor mezelf...., hellup). Heb de bh een maand en nu al begint het elastiek achter te knappen! Al eerder langs geweest, maar moest het nog ff aanzien en deden wat moeilijk over opsturen naar de fabriekant. Nou ik wil het laten opsturen, want vind dit niet normaal. Als ze moeilijk deden dan kon ik zelfs mijn bh inleveren bij de lingeriewinkel waar ik een bh achteruit heb laten hangen! Zij deden helemaal niet moeilijk!

heb nu wel weer genoeg over mezelf verteld... tot morgen!
Marriss: Loslaten en vertrouwen, dat zijn idd de woorden waar het om gaat. Maar ik denk dat iemand die het niet heeft, niet weet hoe ontzettend moeilijk dat het is.

Ik kreeg de opdracht om positief te beginnen. Ik moest op woensdag vragen aan mijn man, of hij een leuke zondagmiddag wilde organiseren. Daarmee legde ik het regelen bewust bij hem neer, en moest ik me ook overgeven aan wat hij van plan was.

Ik vond het wel moeilijk hoor, om het vertrouwen te hebben dat hij wat zou verzinnen. (ik mocht ook niet vragen of hij al wat verzonnen had op vrijdag of zaterdag).

Uiteindelijk zijn we een strandwandeling gaan maken, en heeft hij 's avonds uitgebreid gekookt.

Door dit soort oefeningen vaker te doen, lukt het me nu steeds beter om dingen aan een ander over te laten, maar het blijft een leerpunt.

Abc: Zouden die ontstekingen van een allergie kunnen komen?

Operatie is natuurlijk nooit leuk, maar als het iets op zou lossen, zou ik er inderdaad over na willen denken.

Ak; Wat fijn dat het nog steeds goed gaat met je. Stom he, dat we thuis degene zijn die de lakens uit delen, maar dat we toch zo slecht voor ons zelf op kunnen komen. Ik vind het ook altijd een drama om terug te moeten naar een winkel.
Annemie, dat klinkt als goeie oefeningetjes, zoiets wil ik ook graag. Ga volgende keer maar even vragen. Is de pijn nu weg? Die in je rug ook?

Ik zou vandaag gaan winkelen met mn moeder in een grote stad hier vlakbij. Ik wil nog een jas, schoenen en truien. Toen ik gisteravond naar bed ging voelde ik me niet ok, was eigenlijk best bang dat ik weer erge spanningsklachten zou krijgen omdat ik er onbewust misschien toch wel tegenop zag. Maaaaaar... Geslapen als een roos, lekker winkelen nu dus!! Wel met een paar aleve feminax in de mik, heb behoorlijk last van mn menstruatie.

F ijne dag allemaal, benieuwd hoe het met iedereen gaat.
Ik heb van de week deze gekocht Maris:

http://www.ziengs.nl/manas-veter-boot-bont-649.html

In het echt zijn ze leuker, wat vrouwelijker.

Gister vrijwel niets gedaan. Niet aangekleed, boek gelezen, internet, vakantie geboekt, afwasje, wasje. That's it. Heerlijk, was er echt aan toe, even rustig aan. Vandaag een vriendin op de koffie (eindelijk weer een signaal uit de bewoonde wereld) en vanmiddag naar de psych. En ik weet nog neit wat ik moet eten, heb wel al vlees, maar de rest is me nog een raadsel dus alle ideeen zijn welkom!

Toffe, nog steeds gestopt met roken? Zoja, jemig, wat onwijs knap! Chapeau!

abc, alweer een beetje bijgekomen?

ak, wanneer ga je weer aan het werk, het gaat zo goed met je

Annemie, even pijnloos? Lijkt me fijn. Pijn is vermoeiend.
Oh wat die vakantie betreft, dat boeken was me nog wat. Het wordt de reis van ons leven zeg maar, en ik heb de hele route, alles al uitgezocht, moest alleen nog "even" geboekt worden. En dan raak ik toch een beetje in paniek ofzo, chagrijnig, geen vertrouwen dat het goed komt (het duurt nog heel lang voor we gaan).

Man vindt dat ik het los moet laten, als we de basisfaciliteiten hebben geboekt, en dat hebben we nu, dan komt het vast wel goed. Pffff......
Ak, fijn dat je een goede oplossing met je weekendbaan gevonden hebt. Als je er plezier in hebt en energie uithaalt, moet je dat gewoon doen. Ik heb zelf niet zo'n probleem met iets terug brengen naar een winkel, ik betaal er goed voor en dan verwacht ik ook kwaliteit.

Marriss, veel plezier met winkelen. Ik hoop dat het bij jou wat beter weer is dan hier, het is heel koud met van die vieze mist/miezerregen.

Annemie, die opdrachtjes zijn handig. Ik probeer dat ook wel eens. Mijn vriend heeft gezegd dat hij dit jaar de kerstkaarten gaat regelen. Ik heb al drie keer met kaarten in mijn handen gestaan, maar heb ze niet gekocht. Ik wacht het gewoon af. Ik vind het wel moeilijk, gisteren was hij vrij en zou hij stofzuigen. Op een gegeven moment was hij in de hal met iets bij de modem bezig en vroeg hij of ik de stofzuiger even wou pakken omdat er nogal wat stof achter het kastje lag. Dat heeft hij weggehaald en toen stond de stofzuiger dus klaar en was hij nog met de modem bezig. Ik heb toen de stofzuiger gepakt en heb beneden alles gezogen. Was hij niet blij mee, hij zou dat immers doen en ik had hem die kans niet gegeven.

Ik merkte gisteravond heel goed dat ik toch weer te veel gedaan had. Ik kreeg steeds meer hoofdpijn en was echt helemaal kapot. Zat dus op een gegeven moment weer helemaal te hyperen en uiteindelijk te huilen. Vriend heeft me toen lekkere massage gegeven en zo ging ik toch ontspannen mijn bed in.

Vanmorgen werd ik wel wakker met hoofdpijn. Ik moest naar de huisarts en naar de fysio dus toch maar eruit gegaan. Na het sporten was de hoofdpijn weg maar die komt nu wel weer wat terug merk ik. Vanmiddag moet ik werken, heb er niet heel veel zin in en hou het denk ik kort en rustig. Ik heb nog getwijfeld of ik het af zou zeggen en thuis zou gaan werken, maar ik kreeg een sms van mijn baas of fg morgen bij hem thuis kon ipv op kantoor en als ik dan vandaag ook nog niet heen ga, ben ik de hele week niet op kantoor geweest. Ik ga dus toch maar heen vanmiddag.

Mijn oor was volgens de huisarts nog steeds heel onrustig en er zat ook eczeem in mijn gehoorgang. Ik heb dus weer nieuwe oordruppels gekregen en moet als het over een maand nog niet heel veel verbeterd is (ik heb veel jeuk in mijn oor nog) weer terug komen. Huisarts was heel verbaasd dat ik niet eerder last van mijn oren gehad had. Ik vrees dus dat ik hier vaker last van ga krijgen .

Annemie, de ontsteking in mijn kaakholte op zich komt waarschijnlijk niet door allergie, maar de zwelling van de slijmvliezen kan daar wel door komen en door die zwelling zijn de slijmvliezen dan weer gevoeliger voor ontstekingen. Zoiets was het geloof ik. Als er een allergie is en die kan behandeld worden, dan gaat de zwelling weg en de ontsteking daarmee hopelijk ook. Als de KNO-arts me aanraadt om me te laten opereren zal ik dat ook zeker wel doen. Het lastige daarvan is dan weer dat ik met mijn huidige medicijnen geen narcose mag en dus eerst helemaal op andere medicijnen ingesteld moet worden met alle nadelen die daarbij komen kijken. Ik vind dat geen prettig vooruitzicht. Ik zit nu net een beetje stabiel in mijn medicijnen en heb momenteel relatief weinig last van bijwerkingen en dat wil ik wel graag zo houden.
Lief, van zo'n vakantie zou ik ook heel onrustig worden. Ik schoot gister al helemaal in de stress van het feit dan mijn vriend met één auto weg wil met oud & nieuw. Dan moet ik dus heel efficient pakken want dan moet er bagage van vier personen mee en boodschappen omdat de winkels natuurlijk dicht zijn op nieuwjaarsdag en dag erna is zondag. Mijn vriend reageert dan ook met 'dat komt wel goed'.

Zo'n dag als jij gister had is af en toe heel erg nodig en heel erg lekker. Wat voor vlees heb je in huis voor vanavond? Ik maak heel vaak gewoon gebakken aardappeltjes en sla met een stukje vlees. Of roergebakken stukjes vlees met roerbakgroente, rijst en een woksausje. Wat ik zelf ook heel makkelijk vind is pasta uit de oven. Ik pak met een zakje mix voor ovenpasta ham kaas (Knorr, geloof ik) en in plaats van ham doe ik er gerookte zalm in. Heerlijk, geen pannen, geen gedoe, lekker makkelijk. Alles bij elkaar in een ovenschaal doen, beetje kaas erover, in de over zetten en weer lekker op de bank gaan zitten. Eventueel salade erbij voor de extra vitamines, maar als ik heel lui ben, dan doe ik er niks bij.

Het is nu tijd voor lunch en daarna werken.
Pff... ben kapot. Ging om 11u de deur uit en was om 16u weer thuis. Wel veel gekocht, dus blij Mooie laarzen, warme winterjas (beide van mams gekregen ) nieuw dekbedovertrek, trui, blouse, lingeriesetje en pantoffels.

Nu lekker op de bank met thee, vriend komt zo thuis, vanavond lekker samen niks.

Lief, fijn he, zo'n dagje. Dat heb je echt nodig. Waar gaat de reis naar toe? Spannend!! Weet je al wat je gaat eten of heb je nog tips nodig?

Abc, wat balen van je oor. Dat was dus niet 'even' een oorontsteking... Hoe was het op kantoor vandaag? En zie je er tegen je fg op morgen? Heb je nog doelen etc. kunnen vinden? (daar zat je laatst toch mee te worstelen??)

Ak, fijn dat je je goed voelt, houden zo!!!
Marriss, goede inkopen. Mooie laarzen, lief van je moeder dat ze je zo verwend heeft. Logisch dat je moe bent na zo'n dag, winkelen is best inspannend vind ik altijd.

Het was goed op mijn werk. Ik heb een hele poos met mijn collega zitten praten, over werk maar ook over prive dingen. Een collega van ons heeft gister verteld dat ze zwanger is en zo kwamen we op kinderwens enzo. Ik heb haar verteld dat wij bezig zijn en dat we volgend jaar verder gaan met behandeling. Ze vond het wel heel heftig allemaal. Zij heeft helemaal nog geen kinderwens, maar wist wel dat ik die wel heb. Ze wist niet dat we al bezig waren, maar nu dus wel. Ze vond het wel heel fijn dat ik haar in vertrouwen nam volgens mij.

Ik zie niet op tegen mijn fg. Ik heb nog wat op papier gekregen en verder moet mijn baas het maar aanvullen. Hij heeft vast wel goede ideeën. We hebben bij hem thuis afgesproken zodat we rustig kunnen praten. Het is momenteel zo'n gekkenhuis bij ons dat hij op het werk continu gestoord wordt als hij in gesprek is met iemand en dat wou hij niet tijdens mijn fg.
quote:abc schreef op 25 november 2010 @ 12:13:

...

Zo'n dag als jij gister had is af en toe heel erg nodig en heel erg lekker. Wat voor vlees heb je in huis voor vanavond? Ik maak heel vaak gewoon gebakken aardappeltjes en sla met een stukje vlees. Of roergebakken stukjes vlees met roerbakgroente, rijst en een woksausje. Wat ik zelf ook heel makkelijk vind is pasta uit de oven. Ik pak met een zakje mix voor ovenpasta ham kaas (Knorr, geloof ik) en in plaats van ham doe ik er gerookte zalm in. Heerlijk, geen pannen, geen gedoe, lekker makkelijk. Alles bij elkaar in een ovenschaal doen, beetje kaas erover, in de over zetten en weer lekker op de bank gaan zitten. Eventueel salade erbij voor de extra vitamines, maar als ik heel lui ben, dan doe ik er niks bij.

Dat is het geworden, maar dan met mihoen. Ik had een rolletje van rundvlees gevuld met kaas en ham en bosui, van de slager, past dus voor geen meter bij mihoen maar kon echt niet anders verzinnen. Had al drie dagen aardappels op.

Ik heb een voedselallergie dus helaas gaan veel pakjes en zakjes niet bij mij, Ik maak eigenlijk alles vers. Maar toch bedankt! Ik ben ook gek op ovenpasta maar dat sausje maak ik dus zelf.
Jemig, maris, VIJF uur winkelen! Ik kan daar alleen van dromen.... een uurtje is genoeg om mij stuk te krijgen hoor nu!

Ik ben vandaag bij psych geweest. Ik ga dit jaar niet meer werken. Heb nu nog twee weken voordat ik vier weken vakantie zou hebben. Ze heeft me geadviseerd om me vlak voor de vakantie beter te melden zodat ik lekker vakantie kan vieren zonder me ziek te voelen. Ze verwacht dat ik dan in januari wel in staat zal zijn om in ieder geval gedeeltelijk te werken. En als het niet gaat, melden we me gewoon weer ziek.

Ik heb ook een brief gekregen voor de bedrijfsarts met de diagnose en de huidige behandeling met doelen. Iets met aanpassingsstoornis, depressieve neiging en chronische vermoeidheid. Hoge werkdruk met daarbij twee chronische ziekten die geresulteerd heeft in langdurige roofbouw bij een vrouw van 34. Blablabla.....

In de volksmond ook wel "forse burnout" genoemd, maar dat mag ze niet schrijven want dat is geen officiele medische term.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven