Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Carmel? Dat klinkt als een Amerikaanse universiteit Catoo, ben je zwanger? Ik vind Leonore ook mooier dan Leonoor (of Lenore, maar die naam had ik al eens gepromoot ). Julia vind ik ook prachtig. Je hebt een goede smaak
dankje ik ben overigens niet zwanger hoor, maar wel altijd bezig met lijstjes

Lenore vind ik ook wel mooi, maar denk toch erg veel aan Lenor. hmm.. over Leonoor denk ik nog even na.
Dan vind ik Enora nog mooier.
(als er dan een o klank in zit)

Of Enore
Ik roep nog een keer jullie hulp in want geloof niet dat m'n man en ik eruit gaan komen .

Het lijstje waar hij mee komt: Yaiza, Thekla, Rosa of Roos, Phoenix en Lexie.

Ik zou (in een ideale wereld ) willen kiezen uit Lola, Luna, Nayra, Amelie, Lily of Olivia.

Hij wil sowieso geen naam met meer dan twee lettergrepen en we lijken maar niet richting elkaar te kunnen komen, iedere keer dat een van ons een nieuwe naam oppert vindt de ander het niks.... Hebben jullie nog een wereldtip?
nuquixx; mooie namen hebben jullie beide in je lijstje, jammer dat dé naam voor beide er nog niet tussen zit...

namen die ik bij allebei jullie rijtje vind passen:

Reva, Reza, Carice, Roselie, Yentl, Nimuë.
@ nuquixx

Isaura

Nuria

Lena

Ines

Aimee

Junia

Lais

Cato

Flore

Ilva

Maura

Moira

Sira

Solange

Zaria

Avalon

Julot

Lore

Maxe

Vienne
@Nuquixx

Alex

Noor

Zoë
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nuquixx schreef op 25 november 2010 @ 09:10:

Ik roep nog een keer jullie hulp in want geloof niet dat m'n man en ik eruit gaan komen .

Het lijstje waar hij mee komt: Yaiza, Thekla, Rosa of Roos, Phoenix en Lexie.

Ik zou (in een ideale wereld ) willen kiezen uit Lola, Luna, Nayra, Amelie, Lily of Olivia.

Hij wil sowieso geen naam met meer dan twee lettergrepen en we lijken maar niet richting elkaar te kunnen komen, iedere keer dat een van ons een nieuwe naam oppert vindt de ander het niks.... Hebben jullie nog een wereldtip?

Nahla

Lina

Nolah

Nila

Nayla

Laila

Liva

Jolie / Joleigh
Mella deli Gina mette. Jula Jille fenna fenny lian Lola nora binny Sam Zara trea floor

Ik vond destijds een jongensnaam veeel moeilijker, blij dat ik een dochter kreeg!
Mella deli Gina mette. Jula Jille fenna fenny lian Lola nora binny Sam Zara trea floor

Ik vond destijds een jongensnaam veeel moeilijker, blij dat ik een dochter kreeg!
Dank jullie wel! De naam zit er nog niet tussen, hoewel ik Nila en Alex erg leuk vind en man vindt Zoe mooi....ik vrees dat een van ons beiden toch zal moeten inschikken en ik weet denk ik ook al wie dat wordt....
Is een dubbele naam dan niet een compromis? Luna-Roos bijvoorbeeld? Granted, het zijn meer lettergrepen, maar je moet toch ergens water bij de wijn doen

@ Catoo, wel handig dat je alvast een naam hebt straks!
Luna is leuk!

Nog een paar suggesties:

Alix

Nora

Carice

Mila

Iris
En een naam die je kunt afkorten als Roos of Rosa? Rosalie, Rosalinde, Rosemarijn, Rosaura, Rosita, Rosanne, Roselle? Heeft hij zijn Roos/Rosa en misschien kun je daar wil namen vinden die ook jouw smaak zijn, die als Roos af te korten zijn.

Ik vind jullie namen niet zo tegenstrijdig eigenlijk, zie wel overeenkomsten... Jammer dat je dan toch niet op DE naam uitkomt. Hoeveel namenboekjes zijn jullie al doorgeploegd?
Een dubbele naam vinden we alletwee niet zo leuk en we willen ook graag een naam die meteen de roepnaam is. De stijl van de namen komt inderdaad redelijk overeen, en ik kan me in 1 van zijn namen ook wel vinden, het enige probleem is dat mijn nichtje, met wie ik altijd heel close ben geweest al zo heet en op de een of andere manier voelt het alsof ik dit nieuwe kindje dan geen "nieuwe identiteit" meegeef, beetje moeilijk uit te leggen en klinkt misschien wel heel gek. Maar de naam ansich vind ik mooi en is zijn favoriet dus ik denk dat ik maar gewoon de naam een flink aantal keer hardop moet zeggen en er ook vanuit moet gaan dat het op een gegeven moment echt de baby haar "eigen" naam wordt.
Vraagje aan de ´namenexperts´ hier:

Ik ben zwanger en tot nu toe hadden we nog niet heel erg nagedacht over namen, omdat dat één van de weinige dingen is waarover we van mening verschillen. De namen die manlief wel eens noemde vond ik niets, en andersom. Dus we hadden het uitgesteld tot we wisten wat het geslacht gaat worden, zodat we maar over 1 naam eens hoeven worden.

In het voorbijgaan wel eens wat namen onthouden waarover we allebei wel aardig positief waren.

Dit zijn:

Milou en Jalou.

Verder vind ik Dominique al vele jaren een hele mooie naam (wel alleen voor een meisje). Ik dacht eerst dat manlief het niets vond, maar hij gaf laatst aan dat het geen favoriet was, maar hij het ook niet heel lelijk vond.

Nu weten we dat we een meisje krijgen. Ik wilde het weer over namen gaan hebben, maar manlief gaf nu opeens heel makkelijk aan dat hij één naam uit ons rijtje van 3 wel prima vond en aangezien ik Dominique het mooist vind, moest het die maar worden.

Ik ben nu een beetje overdonderd en twijfel of ik hier wel goed aan doe. Ene kan bent ik blij dat hij die naam ook wil, andere kant wil ik de beslissing ook niet te snel nemen omdat ik dan bang ben dat ik later spijt krijg. Die naam heeft nl 2 nadelen:

- Hij heeft 3 lettergrepen en dat vind ik best lang, eigenlijk vonden we 2 lettergrepen de ideale lengte.

- De eeste 2 letters zijn gelijk aan mijn naam. Omdat ons kindje ook verder geen meerdere namen krijgt hebben we dezelfde voorletter en daar ben ik ook niet heel enthousiast over (ik heb wel meerdere voorletters overigens, maar die gebruik ik lang niet altijd).

Ik heb al wel rondgekeken op namensites, maar ik zie heel veel hetzelfde staan en ik hem nog helemaal niets gezien waarvan ik denk: "ja, dat lijkt me misschien ook wel wat!".

Misschien denk ik nu veel te moeilijk en moet ik niet langer zoeken, maar ik twijfel. Iemand tips?

Ik zoek niet zozeer naar varianten op de huidige namen of iets wat erop lijkt. Het is gewoon dat als ik de naam lees en hoor, dat ik moet denken: ja, leuk Dus alternatieven geven wordt heel lastig denk ik. (ook omdat het zo persoonlijk is. Wellicht vinden jullie onze opties helemaal niets, dat kan. Van de namen die ik hier voorbij zie komen vind ik 95% helemaal niets nl...)
Ik zag gisteren toevallig nog een Dominique (van een jaar of 16)en ik dacht, geen lelijke naam. Zelfs voor een jongen vind ik de naam wel leuk, maar dan alleen als je in een Engels-talig land woont (Dominic).

Milou vind ik ook leuk. Jalou niet zo.

Ik kan hier wel wat namen neerzetten, maar waarschijnlijk vind je ze niet zo leuk.

-Danique

-Anouk

-Joan

-Dyonne

-Deanne

-Malou
Heerlijk toch, dat jullie eruit zijn! Erg mooie naam, Dominique. Ik zeg: niet meer twijfelen. Want volgens mij blijf je dan aan de gang. Ik ben eigenlijk ook van de korte namen en toevallig heeft mijn dochter ook een naam met 3 lettergrepen. Tja, ik vond 'm gewoon mooi. Dus jammer dan!quote:DTJ schreef op 27 november 2010 @ 16:06: De eerste 2 letters zijn gelijk aan mijn naam. Omdat ons kindje ook verder geen meerdere namen krijgt hebben we dezelfde voorletter en daar ben ik ook niet heel enthousiast over (ik heb wel meerdere voorletters overigens, maar die gebruik ik lang niet altijd).Vanaf nu ga jij dus wel jouw meerdere voorletters gebruiken. Probleem opgelost!

Als je de naam toch echt te lang vind dan is Danique misschien ook nog een optie (al mochten we geen opties geven ) .
Ik vind Dominique een mooie naam! Mijn ervaring is wel dat hij bijna altijd wordt afgekort tot Do. Nou vind ik Do ook leuk, maar dat is misschien nog wel iets om over na te denken als je dat zelf niet doet.
Bedankt voor de reacties.

Het is niet dat er geen alternatieven gegeven mogen worden hoor . Maar het was niet zozeer waar ik naar op zoek was.

Danique vind ik ook wel leuk, maar toch niet zo mooi als Dominique. De rest vind ik minder. Zoals gezegd gaat het me niet zozeer om een bepaalde klank ofzo.

Verder vind ik nog wel wat meer namen leuk, maar die zijn juist weer totaal anders: Tess of Tessa, Lisa, Sophie (maar valt af omdat één van onze vrienden zo heet), Janne (valt ook af, want zo heet de dochter van vrienden van ons al). Maar uiteindelijk blijf ik toch Dominique het mooist vinden.

Dus misschien moet ik idd niet meer twijfelen en hier gewoon aan vasthouden (tenzij ik toevallig tegen een naam aanloop die ik helemaal geweldig vind. Maar er in inder geval niet meer naar op zoek gaan).

Voor een jongen zou ik de optie Dominic idd ook wel aardig vinden (had ik ook wel in mijn hoofd zitten, maar zou het voor een jongen zeker niet worden. Yannick vind ik dan weer wel leuk), maar toch niet zo mooi als voor een meisje.

Dat afkorten ga ik wel een probleem vinden. Ik heb nl een hekel aan afkorten. Maar mijn ervaring is dat mensen die graag afkorten dat toch wel doen. Mijn naam heeft maar 2 lettergrepen (en 5 letters) en toen ik klein was werd mijn naam ook vaak verbasterd naar een afkorting. Dus wil je dat voorkomen, dan moet je een eenlettergreep naam nemen en hoewel ik die best leuk vind, vind ik ze toch niet helemaal top (hier in onze buurt heeft 90% van de kinderen een naam van 1 lettergreep! (sommige vind ik wel leuk, sommige niet) Dus wat dat betreft zal onze meid al een aardige uitzondering gaan worden).
Ik vind Dominique ook mooi. Ik vind hem ook niet per sé te lang. Ligt ook een beetje aan de achternaam. Als ze een hele lange achternaam krijgt is het misschien wat minder.

Als je dit echt dé naam is voor je, zou ik het ook niet laten omdat jullie dan dezelfde voorletter hebben. Aangezien jij wel meerdere voornamen hebt, zal de verwarrig met post e.d. ook wel meevallen.

Milou vind ik ook leuk. Jalou vind ik niks, doet me meteen denken aan jaloers en jalouzieen.
The time is now
@DTJ - Zelfs met 1-lettergreep namen krijg je verbasteringen van een naam als mensen dat leuk vinden. Mijn naam valt niet af te korten, dus wordt hij vaak verlengd.
Elize! zo ga ik mijn toekomstige dochter noemen :D
Dominique wordt Do.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven