2 huishoud vraagjes!
donderdag 25 november 2010 om 16:26
Hallo allemaal,
Ik heb even 2 kleine vraagjes.
Vraag 1: wij hebben 2 vloerkleden in de huiskamer liggen, van dat hoogpollige vloerkleden. Omdat ze vuil waren hebben wij ze 2 weken geleden afgespoten met een hoge druk spuit.
En daarna hebben we ze 2 weken buiten laten drogen.
Alleen ruiken ze nu heel muf, en als we ze binnen leggen dat stinkt het heel erg in huis. Heb al wat geprobeerd om de muffigheid eruit te halen. Maar nog niets gevonden wat werkt.
Wie o Wie heeft de tip?
Vraag 2: wij hebben in de badkamer kleine antislip tegels op de vloer liggen. Kleur room/geel achtig.
Alleen lijkt het wel of de tegels na 4 jaar verweert zijn.
En of er een soort schimmel opzit, allemaal donkere vlekken.
Ik heb al van alles geprobeert, Schimmelreiniger, Met bleek.
En sanitair reiniger, Spul voor de badkamer.
Maar niks helpt, Ik ben nu al zo'n kleine 60 euro kwijt aan schoonmaakspullen.
Wie heeft er hier een tip voor?
Alvast bedankt.
Ik heb even 2 kleine vraagjes.
Vraag 1: wij hebben 2 vloerkleden in de huiskamer liggen, van dat hoogpollige vloerkleden. Omdat ze vuil waren hebben wij ze 2 weken geleden afgespoten met een hoge druk spuit.
En daarna hebben we ze 2 weken buiten laten drogen.
Alleen ruiken ze nu heel muf, en als we ze binnen leggen dat stinkt het heel erg in huis. Heb al wat geprobeerd om de muffigheid eruit te halen. Maar nog niets gevonden wat werkt.
Wie o Wie heeft de tip?
Vraag 2: wij hebben in de badkamer kleine antislip tegels op de vloer liggen. Kleur room/geel achtig.
Alleen lijkt het wel of de tegels na 4 jaar verweert zijn.
En of er een soort schimmel opzit, allemaal donkere vlekken.
Ik heb al van alles geprobeert, Schimmelreiniger, Met bleek.
En sanitair reiniger, Spul voor de badkamer.
Maar niks helpt, Ik ben nu al zo'n kleine 60 euro kwijt aan schoonmaakspullen.
Wie heeft er hier een tip voor?
Alvast bedankt.
donderdag 25 november 2010 om 16:31
1. dat komt omdat ze te langzaam zijn gedroogd en volgens mij is daar niks aan te doen. Dat soort dingen moet je echt alleen maar doen als het heel droog en warm weer is. Maar zelfs dan vind ik niet zo heel handig. Misschien kun je ze eens besproeien met azijnwater? Gewoon binnen, alle ramen open en de verwarming heel hoog. Misschien dampt het eruit.
2. Neem eens contact op met de leverancier van de tegels. Misschien zijn ze wel poreus ofzo? Dat het glazuur niet goed was. En dan tast je alleen maar nog meer de tegels aan door allerlei goedjes erop te smeren. Heb je al eens echt boenen met een harde borstel geprobeerd, of evt. een stoomreiniger?
2. Neem eens contact op met de leverancier van de tegels. Misschien zijn ze wel poreus ofzo? Dat het glazuur niet goed was. En dan tast je alleen maar nog meer de tegels aan door allerlei goedjes erop te smeren. Heb je al eens echt boenen met een harde borstel geprobeerd, of evt. een stoomreiniger?
donderdag 25 november 2010 om 16:58
Voor probleem 1, zou je textielverfrisser kunnen proberen van het kruitvat, daar spuit ik mijn loper in de hal altijd mee in en dan ruikt hij weer heerlijk.
Noot: Als het om 2 hele kleden gaat, dan zou ik daar meerdere flessen per kleed voor gebruiken.
Probleem 2, Onverdunde bleek op doen en in laten trekken.
Noot: Als het om 2 hele kleden gaat, dan zou ik daar meerdere flessen per kleed voor gebruiken.
Probleem 2, Onverdunde bleek op doen en in laten trekken.
donderdag 25 november 2010 om 17:35
Voor probleem 1: vraag een gratis demonstratie van de Kirby Stofzuiger aan. Die kerel komt je dat ding vrijblijvend aansmeren, en maakt iets in je huis geheel schoon met de Kirby. Wij hebben ons hoogpolige vloerkleed gedaan, ongelooflijk wat een troep die Kirby eruit haalde, en hoe schoon en fris hij daarna was.... Die Kirby is geweldig, alleen jammer dat ik niet 3000 euro op mn rug heb liggen.
Voor probleem 2: prutje maken van soda en bleek en dat met een harde borstel erin smeren, even laten inwerken en afspoelen.
Voor probleem 2: prutje maken van soda en bleek en dat met een harde borstel erin smeren, even laten inwerken en afspoelen.
donderdag 25 november 2010 om 17:41
Wij spoelen de kleden ook wel eens af, niet met de hoge druk, maar gewoon met de tuinslang.
Maar dat doen we idd alleen bij warmer weer, zodat het kleed na 2 dagen weer droog is.
Ik maak ze altijd nat, en schrob er dan een mengsel van groene zeep en huishoudazijn in, laat het even intrekken en spuit het dan Heel Erg Goed na.
Meestal leg ik het kleed op onze grote tuintafel, zodat het vieze water weg kan lekken, en dan echt heel goed naspuiten, zodat alle troep er ook echt uit is.
En dan eerst goed laten uitlekken, en als het kleed iets aangedroogd is martel ik ze boven over het balkonrek...
Maar nogmaals, alleen bij warmer weer (met zon en flinke wind), en dan vooral heel goed uitspoelen, anders blijft je kleed in zijn eigen vuil liggen en dat gaat natuurlijk stinken als het opdroogd.
Maar dat doen we idd alleen bij warmer weer, zodat het kleed na 2 dagen weer droog is.
Ik maak ze altijd nat, en schrob er dan een mengsel van groene zeep en huishoudazijn in, laat het even intrekken en spuit het dan Heel Erg Goed na.
Meestal leg ik het kleed op onze grote tuintafel, zodat het vieze water weg kan lekken, en dan echt heel goed naspuiten, zodat alle troep er ook echt uit is.
En dan eerst goed laten uitlekken, en als het kleed iets aangedroogd is martel ik ze boven over het balkonrek...
Maar nogmaals, alleen bij warmer weer (met zon en flinke wind), en dan vooral heel goed uitspoelen, anders blijft je kleed in zijn eigen vuil liggen en dat gaat natuurlijk stinken als het opdroogd.
donderdag 25 november 2010 om 17:57