December 2006

06-11-2007 20:07 8911 berichten
Alle reacties Link kopieren

hier kun je het vorige topic terugvinden
Oef, heb ik iets gemist, stijve nek?! Hou hem goed in de gaten hoor en anders subiet naar de huisarts! Beterschap met hem en een fijne verjaardag toegewenst.
Nou inderdaad ik kreeg ook een beetje de kriebels toen ik "stijve nek" las misschien toch maar even naar de huisarts als ie niet snel opknapt .......
Ik heb nog even de laatste dagen nagelezen en had inderdaad niets gemist. Neem alsjeblieft even contact op met de huisarts Oef, al is het maar voor de zekerheid. Minstens drie dagen hoge koorts en nu hoofdpijn en een stijve nek, daar gaan mijn alarmbellen bij af.
ja lieve schatten weten jullie hoevaak ik al gegoogled heb op nekkramp, hersenvliesontsteking enz. Ik maak me ook vreselijk zorgen erover

Ik zit er bovenop hoor. Maar alles wat ik lees is dat dit zich heel snel ontwikkeld binnen 24 uur en dat je dan bijna geen contact kan maken met je kindje.

Brian heeft zeker wel hoge koorts (zojuist weer 40,4) maar maakt wel contact. Heeft ook niet echt pijn bij het luierwisselen of zo. Stijve nek is meer bij het links-rechts draaien en niet bij kin op de borst volgens mij.

Is wel heel huilerig maar dat lijkt me vrij normaal met die koorts

Basu, als jij uit ervaring (via je werk of zo) weet dat nekkramp zich langzamer ontwikkeld dan binnen 24 uur wil je dat dan aub hier posten? De tranen schieten me nu in mn ogen van bezorgdheid.

*ok get a grip*

Ik ga zo wel even de huisartsenpost hier bellen.
Meiden ik denk dat we even op HM iemand een hart onder de riem moeten steken. Kom er net vandaan en ben helemaal ontdaan.

Kom later terug XX
Lieverd, ik wil je helemaal niet nodeloos ongerust maken, maar ik denk dat het gewoon verstandig is dat Brian gezien wordt door een arts. Het is helemaal niet gezegd dat het hersenvliesontsteking is. Het is goed dat Brian alert is en geen luierpijn heeft, sufheid en braken zijn ook symptomen.

Mijn ervaring is dat het zich op verschillende manieren kan manifesteren, ook vaak vanuit bijvoorbeeld een oorontsteking (zonder meteen weer de mensen met kinderen met een oorontsteking de stuipen op het lijf te jagen). Maar ik weet ook dat het bij veel ouders die bang zijn voor hersenvliesonsteking achteraf allemaal heel erg meevalt, dan is het gewoon een virusje ofzo.

Laat hem gewoon zien door een arts en hou hem verder in de gaten. Ik vind gewoon dat je nooit voorzichtig genoeg kunt zijn. Laat ons even horen hoe het verder gaat.
Meiden, even geen zin in prietpraat vanwege een heel naar bericht op HM. Komen jullie daar even naartoe?

Meiden, idd even naar HM.

Oef; Heb je al gebeld naar de huisartsenpost? Neem liever het zekere voor het onzekere. Nova werd vorige week ook telkens onderzocht op hersenvliesontsteking. Misschien heeft hij wel ergens anders een ontsteking en moet hij toch een kuurtje. Dan kun je er beter vandaag al mee beginnen.

Nurse; ik hoop dat je inmiddels thuisbent met Yasmine en dat jullie heel erg met elkaar aan het genieten zijn.

Ik heb verder geen zin om hier te teuten na het verschrikkelijke nieuws van a1mee.

x
ja ik heb gebeld natuurlijk.

Nog even aankijken en als hij andere symptomen krijgt weer terugbellen.

Morgen moet is waarschijnlijk zowiezo met m naar de huisarts omdat hij dan langer dan 3 dagen koorts heeft.

Basu bedankt nog voor je berichtje, ik schoot even in de stress omdat jullie zo acuut reageerden. Ik ben met je eens dat je nooit voorzichtig genoeg kunt zijn.
Oef, ik wil jou wel even van harte feliciteren met je verjaardag.

Maar ik denk dat je begrijpt dat ik het hier even bij laat, en natuurlijk beterschap met je kleine man. Dat wil ik natuurlijk niet vergeten te zeggen.

Want das ook niet fijn zo'n dreumesje met hoge koorts en last van zijn nekje, bah.

Nou meiden, ik ga wat doen en morgen weer even reageren op de rest, alles lijkt nu zo overbodig.
@ Oef, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Hoop dat het snel beter gaat met Brian en dat ie weer snel het heertje is

En voor de rest heb ik het wel gelezen, maar geen zin om te reageren sorry....

Heel veel liefs
Pfffff allemaal zo dubbel....

@A1mee

heeeeeeeeeeel veel sterkte en n dikke wat oneerlijk allemaal zeg. Hier wordt ook aan jullie gedacht

@Oef

gefeliciteerd met jullie verjaardag en ook heul veel beterschap met Brian, idd t zekere voor t onzekere.

@Nurse

ik hoop dat je nu lekker thuis aan t genieten bent.

Liefs aan iedereen, dikke en

GUCCi
Nursie nog even speciaal een berichtje voor jou.

Ik hoop dat je ondertussen lekker thuis bent met je gezin.

Het lijkt me voor jou nu best moeilijk om hier te komen schrijven ten eerste omdat je net bevallen bent (duh) maar ten tweede omdat de stemming hier nu zo somber is.

Ja wat wil ik eigenlijk zeggen.. Nou ja dat ik heel nieuwsgierig ben naar hoe het met jullie gaat en dat ik hoop dat jullie lekker aan t genieten zijn!

x
Ook ik kwam even kijken of er nieuws was van ons Nursie.

Meis, ik ben stikbenieuwd naar Yasmine, heb je al een mooie foto?
Ik ben ook heel erg benieuwd hoe het nu met Nursie is.
Ik ben ook al een paar x wezen kijken of er een berichtje is. Nurse heeft geen laptop geloof ik, hè? Dan zal het waarschijnlijk wat lastiger zijn om achter de pc te kruipen, een dag na je bevalling.

Neem maar lekker de tijd Nurse, ik hoop dat alles goed gaat met jullie!
wij gaan zo met Brian naar de dokter. Hij wordt steeds zieker :(

och ik hoop maar dat ik een overbezorgde moeder ben.
Och Oef, wat sneu voor het manneke, dat op z'n verjaardag

Ik hoop en duim dat het mee zal vallen.. Kom je als je weer thuisbent even vertellen hoe het gegaan is?
Oh OEF wat vervelend!! Ik duim met Mette mee!
Oohh Oef wat balen zeg! Ik hoop ook mee dat je gewoon overbezorgd bent en dat het mee valt! Hoop snel weer wat te horen (namelijk dat jullie weer thuis zijn met z'n allen en dat het meevalt). Veel succes en dikke knuffel.
Kom net van HM ......

Nu hier nog reageren:

Mette, leuk dat jullie toch nog een gezellige avond hebben gehad!!

oef, voor jou gefeliciteerd, maar ik hoop dat het allemaal meevalt met Brian.....sterkte er mee...brr weer kippenvel.

Nurse, als het goed is ben je nu lekker thuis!

Geniet met je man van je meiden!!

Bij Amber is er vandaag toch een rode plek ontstaan op de plaats waar de teek gezeten heeft. Heb dus de huisartsenpost maar eens gebeld, maar daar zeiden ze dat zolang het een plek is en geen schijf dat het dan vaak op een reactie op de teek zelf gaat (door een pootje wat is achtergebleven ofzo en er nu uit zweert) bij de ziekte van lyme gaat het meer om een kring...

Dus we moeten het nog even aankijken.
A1mee: Ik weet gewoon echt niet wat ik moet zeggen. Wat een kutnieuws!!!!! Het is gewoon oneerlijk. Ik denk aan je en aan je familie. Dikke knuffel

Oef: Jij hebt nu ook even meldplicht gekregen hoor. Hopelijk horen we vandaag alleen nog maar goed nieuws van jou en van Nurse.

Nurse: Kom eens snel een berichtje schrijven terwijl je achter de pc staat. Ben heel benieuwd naar de foto en je verhaal.
Ben ik dan!!!!

JAHOOEOHHHHOOOEEEE!!!

*Ik heb vluchtig teruggelezen, er blijkt iets ergs te spelen bij één van ons?, ben nog niet op HM geweest... ik weet niet ofdat het gepast is nu mijn blijde verhaal hier neer te plempen anders mijn excuses daarvoor maar ik heb nú een gaatje dus begin maar met typen......*

8 december 2007. (het vet gedrukte is de korte versie)

6:50

Ik werd wakker van een warme vloeistof die over mn dij heenliep, ik dacht meteen: ''Mn viezen!''

Ik M. wakker gemaakt: ''M!, ik lek! denk dat t mn vliezen zijn!''

Hij meteen wakker... ik de lamp aangedaan, gevoeld, keek naar mn hand: Bloed.

En niet zo'n beetje ook...

''Hmmm, is dat normaal bij gebroken vliezen?'' Vroeg ik nog aan M.

Bel jij de vk maar eventjes dan ga ik ook naar beneden, moet toch zó plassen.

Terwijl ik naar beneden liep voelde ik dat ik bloed/vocht verloor..

M. probeerde de vk te bellen...

in gesprek.... in gesprek..... in gesprek... nahja zeg... ziekenhuis gebeld..... in gesprek... huh?

Misschien ligt t aan de telefoon?

Jahoor, de telefoonlijn van 4 huizen hier in de buurt, waaronder die van ons lag/ligt dr uit...

Mobiel de vk gebeld..

M. legde de situatie uit... uit wat ik M. hoorde zeggen aan de telefoon begreep ik dat ze zei dat ze er rond een uur of 10 zou zijn..

Ik de telefoon van M. overgepakt, 10:00? Dat leek me en beetje aan de late kant...

T was een waarneemster, een invalskracht van onze verloskundigepraktijk, ik kende haar niet, zei dit ook waarop zij vertelde dat dat kon kloppen maar dat ze wel degelijk een vk was (haha! dan is het goed!)... en verteld dat het toch wel erg veel bloed was naar mijn zin en ofdat ze niet meteen kon komen.

+/-8:00

Verloskundige eenmaal bij ons aangekomen, M. is Roxanne de fles aan het geven die was wakker geworden en aan het aankleden.

Mijn ouders gebeld om te vragen ofdat ze paraat wilde staan voor Roxanne.

De vk vertrouwde de hoeveelheid bloed niet helemaal en wist ook niet met zekerheid te vetellen dat mn vliezen waren gebroken... om hier achter te komen moest ik naar het ziekenhuis.

Ze belde de pyn. en we konden meteen komen.

Om 8:30 was de vk weer weg, ik wat spullen bij elkaar geraapt, ook voor de baby, je weet maar nooit, hoewel de vk zei dat ik rond een uur of 10:30 wel weer thuis zou zijn als ze niets konden vinden/ de vliezen nog stonden.

ook hoefde ik niet te douchen van dr..

Nou, dit toch gedaan, schoon ondergoed en kleding aan, Roxanne naar mn ouders gebracht en om 9:00 waren we in het ziekenhuis.

Ik werd aan de CTG gelegd, baby deed het goed,

Damn, die krampen van net in de auto worden toch wel wat erger nu... maar goed...puf puf puf.

Om 9:30 inwendig onderzoek.

Mevr. uw vliezen zijn niet gebroken dus waar het bloedverlies (dat toen al bijna gestopt was eenmaal in het zkh) vandaan komt, waarschijnlijk een adertje van uw baarmoedermond oid, tekenen noemen ze dat.

''Okay, dan kunnen we weer naar huis hè?''

''Nee, dat lijkt ons niet verstandig..''

''Niet? maar ik wil zo graag thuisbevallen..''

''Ja maar u heeft al 7 cm ontsluiting..''

''Oww...''

De gyn is er bijgeroepen omdat ik toch wel heel graag naar huis wilde maar deze durfde het niet aan om me te laten gaan... als ze vliezen zouden breken zou het kind er snel achter aan komen en dat is niet zo'n pretje in de auto...

Beetje teleurgesteld maar goed... ik van de CTG af, beetje rondgelopen.

Iets voor 10:30 volledige ontsluiting, mag gaan persen.

(owwwwwwwwwwwww ja! zooooooo voelde dat!!!!! Waagggghhhhggg!!!)

10:35 is Yasmine geboren, ik heb haar zelf aangepakt, M. heeft de navelstreng doorgeknipt, na 10 min op mijn borst te hebben gelegen ging ze zoeken... meteen aangelegd en ze begon meteen te drinken.

Ben niet gescheurd, ja, heeeel oppervlakkig maar ben niet geknipt, lopen plassen, zitten, alles gaat kei goed!

Wat later haar gewogen en gemeten.

4380 gram, 54 cm lang en schedelomtrek 37. Een wolk van een baby! Wat is ze mooi!

De vk was eventjes weggeweest en toen ze terugkwam had ze minder leuk nieuws..

Yasmine zat boven de grens wat een gemiddeld 2e kindje mag wegen en ze zou moeten overleggen met de kinderarts ofdat ze wel mee naar huis mocht, de kinderarts zou ze 24 uur kunnen laten blijven om een bloedsuikercurve te prikken.

Ja. Dit wilde de kinderarts inderdaad, vandaar dat wij 'pas' op 9 december om 10:45 thuis kwamen... Toen volgde al snel de kraamverzorgende en natuurlijk wat kraambezoek (tuurlijk was de meeste naaste familie al langsgekomen in het ziekenhuis)

En nu zit ik dus achter de computer dit op te schrijven...(20:30) Roxanne ligt in bed, was doodmoe... Yasmine ligt in de kinderwagen te slapen, doet het verder hartsikke goed... straks lekker met zn 4tjes voor de eerste keer gaan slapen....

En dames!

Dit is ze dan!

Tataaááááaááááaáááááááá:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7BD3BTOW.jpg

*TROTS!*

Dikke kus voor jullie allemaal, ik probeer morgen bij te lezen, sorry maar dat lukt me nu eventjes niet, moet ons Yasmine aan gaan leggen.

Xxxxxxxxxx

EINDELIJK!! Nieuws van Nurse!!

HOOEERAA Het is dus wel een heel mooi ziekenhuisverhaal geworden. Niks echt ernstigs.

Mooi verhaal. Niet voor niks gewacht dus de hele dag!

En wat is ze MOOI.

En dat mondje!! Net zoals Roxanne.

Goed hoor dat het goed gaat met de borstvoeding.

GEFELICITEERD!!! Zou bijna zelf wel weer willen
OOOOEEEEH nurse, wat een lekker meissie!!

Dat heb je weer snel gedaan zeg!

En nu lekker genieten!

Nog geen nieuws van Oef.......ik vind het wel spannend hoor....

Marloes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven