November 2007

26-01-2010 20:00 2584 berichten
Ons 6e topic voor de moeders die ooit in 2007 uitgerekend waren in november.

Veel schrijf- en leesplezier! Voel je welkom om mee te schrijven.

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, twee baby´s in maart 2010 en dat was het voorlopig wel.

Onze kinderen zijn jarig op 4 oktober, 30 oktober, 6 november, .............

Inmiddels zitten we midden in de peuterpuberteit, en leren we steeds beter onze grenzen aangeven en bewaken .
Alle reacties Link kopieren
Haha Binti; moet wel even lachen om je botsingen. Dat wordt nog wat! Volgens mij lijken jij en bintje wel op elkaar .

Lala; heerlijk he, zulke nachten. Suzoon had gisternacht gespuugd in zijn slaap, ook lekker. Hmm, zure luchtjes! Hij was de dag ervoor 's ochtends van de bank gevallen, dus misschien toch een klein hersenschuddinkje. Volgens huisarts verder niets aan te doen, behalve goed in de gaten houden. Maar inmiddels is hij weer helemaal de oude.

En dat je Elfje even wilt laten controleren, alleen maar goed. Better safe than sorry.

Ik ben ook met Suzy naar het cb geweest gisteren: 101,5 cm en (jawel) 17,6 kilo. Netjes op de +1 lijn . Ogentest hoefde ze alleen voor de leukigheid te doen, omdat ze al bij een orthoptist loopt voor een mogelijk lui oog. Verder alle testjes met glans geslaagd, dus ik kon weer de trotse mama uithangen.

Wat een nare sensatie Lijnes. Maar wat een bedrag!!!!! Pff, buurvrouw in de gevangenis, dat verzin je toch niet?

Dit weekend eerste sinterklaasfeestje vieren van mijn oma. Dus met alle neven en nichten met kleinere kinderen. Ik zie ze niet vaak, dus wordt vast gezellig. De week erna sinterklaas op mijn werk, ook leuk. Met een echte sinterklaas enzo, is altijd zo leuk. Ik ben plaatsvervangend zenuwachtig, hehe.
:-) Suzaa, Bintje en ik lijken inderdaad veel op elkaar. Mijn familie moet erg gniffelen als ze haar zien en kunnen alleen maar zeggen dat ze ontzettend op mij lijkt op die leeftijd... Familie van Vriend daarintegen kijkt met opperste verbazing als ons vuurpijltje een "tegendraads buitje" heeft

Lala, wat naar dat Elfje weer zo'n nacht had! Sterkte, ik hoop dat het vannacht beter gaat!!

Wij hebben toendertijd Bintje's oogje ook laten checken omdat ze met 1 oog altijd wat loenste (met name als ze moe was), daar kwam niets bijzonders uit. Maar het gaf ons wel gemoedsrust toen.

Ah, CB komt er weer aan dus? Ben benieuwd, iets zegt me dat ons krielkipje niet zo heel zwaar zal zijn, en wel langer dan eerst, maar nog steeds geen grote. Nouja, lijkt ze teminste qua lengte ook nog op mij.... Gewicht is een heel ander verhaal

Lijnes, wat een verhaal! Jeetje, dat zie je ook niet aankomen? Wij hebben ooit eens een buurman gehad die gewapende overvallen bleek te plegen, maar dat was ook zéker geen nette buurt.....

Morgen komt Sinterklaas hier aan, en 's ochtends heeft Bintje haar allereerst balletles!! Ze verheugt zich mateloos op beiden, en heeft als voorbereiding vanmiddag zomaar ineens geslapen van 14.15 tot 17.30!!!! Geen idee waarom, maar ik heb een héérlijk rustige middag gehad, en om 20.30 ging ze weer zonder mokken zo naar bed. Nu maar hopen dat ze niet iets onder de leden heeft, al is ze levendig genoeg als ze wakker is.....

Fijn weekend allemaal!!! O, vooral jij, geniet van je kindjes!!
Tessje en Vaantje; gefeliciteerd!!! Maak er een mooie en gezellige dag van.

Wat leuk; balletles. Ik zou de hele les in een deuk liggen met al die kleine moppies denk ik. Neem je je videocamera mee?
Trouwens,vandaag en morgen 15% korting bij Prenatal voor de liefhebbers. Suzy is toe aan een grotere autostoel, dus we hebben volgens mij een mooie koop gedaan (Maxi Cosi Rodi XR).
Bedankt voor de tip Suzaa, maar even snel, kindjes mogen toch pas in die stoel als ze minimaal 15 kg zijn? Anders zou het gordel systeem niet werken ofzo. Tenminste dat is wat mij verteld is in een winkel. Puk is nog lang geen 15 kg dus hebben wij de stoel maar even uitgesteld. Maar klopt dit dan wel?

CB: Waarschijnlijk hier nog even niet er is een achterstand dus ze slaan een paar kinderen over of die komen later ofzoiets. Nou ja, die ogen test kijk ik toch niet naar uit (omdat hij vaak over moet omdat kinderen gewoon geen zin hebben om het te doen)

Lala: Die nachten zijn echt gruwel. Hier gaat het nu 3 nachten achter elkaar beter en dat is zon groot verschil. Ik weet dus wat je meemaakt en het is echt slopend. Heel veel sterkte en maak gewoon lekker een afspraak met de oogarts. Beter één keer teveel dan één keer te weinig.

Binti: Oei nog steeds midden in de peuterpubertijd dus bij jou. Lijkt me best moeilijk en lastig hoor.

Lijnes: man wat een verhaal van die vrouw. Sta je toch even raar te kijken.
Aja, Suzy is al 17,6 kilo, haha. Het klopt inderdaad dat het vanaf 15 kilo (en meestal staat er dan 3,5 tot 4 jaar bij) is. Ik had nog een stoel nodig voor in mijn auto (daar zit Suzoon nu nog in de maxi cosi voor de ritjes van en naar kdv, maar daar is hij nu echt wel te groot voor), dus het kwam mooi uit zo. Kan de stoel van Suzy naar Suzoon en zitten ze allemaal weer veilig en wel in de auto.

Hopelijk nu echt een vooruitgang in de nachten, het gaat hier de laatste nachten ook best goed (1 keer wakker voor een flesje rond 5 uur en daarna weer verder slapen). Het scheelt inderdaad enorm, een goede nachtrust of niet.
Heel veel sterkte voor de niet-slapers.

Lala, groot gelijk dat je even laat kijken naar Elfje. Better safe than sorry!

CB: ik heb er een belronde van bijna een half uur voor nodig gehad, voordat ik iemand kreeg die in de computer keek en zag dat ik inderdaad in april al had afgesproken dat Neeltje en Nelis samen in februari zouden komen......... Dus nu gaan we 2 februari met beide kinderen Neeltje was een kleine maand geleden thuis 94cm en 12 kilo, dus die valt in dezelfde lichte categorie

Lijnes, wat een bizar verhaal zeg!! Zeker als je een goed contact denkt te hebben, valt zoiets je rauw op je dak. Ik kan me voorstellen dat de kinderen daar ook van schrikken.

Tessje en Vaantje: gefeliciteerd !!

Balletles, leuk hoor! ik zou er beide kindjes zo op doen, maar ja, ze hebben het op het moment al druk genoeg.....

Binti, sterkte met je peuterpuber!

Wij hebben een mannetje dat naast de waterpokken ook in een week tijd 3 kiesjes kreeg (met nog meer op komst) en zwaar in de peuterpubertijd zit. Klinkt het gek dat ik zeg dat ik er vandaag, ondanks de vele hulp van manlief, een ontzettend zware dag op heb zitten? Hopelijk is het volgend weekend, met de verjaardag van Neeltje, ietwat rustiger in "kinderland".
Weinig tijd om te schrijven...

In ieder geval ook van mij voor alle jarigen die zijn geweest en nog gaan komen een heel hartelijk gefeliciteerd!

Zindelijk: hier sinds deze week ook tussen de middag zonder luier. Heel fijn!

Zieken: allemaal beterschap gewenst! Hier ook een staartje van iets bij Leon, hij ziet er moe uit en is ook erg moe om 12 uur zegt hij al: mama, ben een beetje moe, wil naar bed...

Die slaapt dus wel itt sommige van jullie...

Peuterdrama's: hier een kind dat af en toe loopt te kop-bonken als hij zijn zin niet krijgt. Heel naar om te zien. Wordt ook wel afgewisseld met zichzelf op zijn hoofd slaan. Gelukkig vaak maar even en dan is alles weer goed.

Autostoeltjes... mijn man zegt dat er bij een botsing zo'n kracht ontstaat dat kinderen door de klap meer gaan "wegen" en dat het met die grotere stoeltjes dan niet zo'n probleem is dat ze nog geen 15 kg wegen...

Cb: hier vandaag ook een oproep voor het CB gekregen. Ben benieuwd naar gewicht en lengte. Verder een hele normale ontwikkeling hier volgens mij.

Lala, hoop dat het met het oogje van elfje meevalt! Ga je verder nog iets doen met het krijsende elfje?

Balletles klinkt leuk!

Scuba, fijn dat je nu weer wat rust krijgt 's nachts. Ik zou het niet trekken...

Wat een verhaal Lijnes, van je buurvrouw! Gaan jullie op visite ;)

in haar nieuwe huis?
Hoera voor Vaantje en Tessje!!!! Ook alweer 3 jaar. Veel plezier vandaag.

Met het krijsende Elfje is weinig te beginnen. Zou het al het begin van de peuterpuberteit zijn? Ik weet dat dat bij Alissa ook vroeg begon en die hebben we altijd maar laten uitrazen en schreeuwen. Elfje lijkt nu hetzelfde te gaan doen als ze haar zin niet krijgt. Jammer voor haar hebben wij inmiddels veel ervaring met dat gedrag . Zat net een dvd terug te kijken waarop Alissa even oud was als Elfje nu. Ik zie daarin nu pas hoe die 2 op elkaar lijken, echt precies hetzelfde zien ze eruit, grappig om te zien. Want ik vind ze helemaal niet op elkaar lijken.

Lijnes; wowie...wat shocking! Je verwacht zoiets ook helemaal niet van een bekende.

Ow..balletles...wat cool! Ooit zal Alissa daar ook wel op willen. Wel grappig om jezelf van vroeger terug te zien he?! Ik heb dat met Alissa ook, die is exact mij, dat maakt het voor mij ook makkelijker om met haar gedrag om te gaan, omdat ik het herken. In Elfje herken ik mezelf helemaal niet, Manlief herkent zich daar dan wel weer helemaal in. Wij vinden het wel leuk.

Nu lekker tv kijken. Man de hort op, dus een avondje voor mezelf!
Balletles was zowel grappig als vertederend. 10 kleine meisjes, de een nog rozer gekleed dan de ander, die door een gymzaal rondhuppelen. Wel een hele strenge juf, voor ons dan: we mochten niet kijken (wat logisch was, want toen ik toch eventjes gluurde met de moeder van het andere kindje dat voor het eerst was stonden onze dochters onmiddellijk zo te zwaaien dat ze nergens meer op letten) en moesten in een andere ruimte wachten tot de les voorbij was. Geen videocamera dus!! Wel de mededeling dat ze op 10 april haar eerste voorstelling heeft :-/ Verder wel heel leuk (klassieke pasjes op K3 :-) ) dus dat wordt een blijvertje. Wel hoop ik dat ze snel genoeg aanmeldingen heeft voor de zondaggroep om 12 uur, want zaterdag om 8.45 ben ik echt nog niet op stoom. Laat staan in de stemming om uk te voorzien van het verplichte knotje in het haar....

Intoch van de sint was ook super, Bintje kreeg toevallig een pietenpakje van de buren (was daar te klein) dus in vol ornaat naar de Sint. Prachtig vond ze het. Vanavond voor het eerst haar schoen zetten.....

Alle jarigen weer gefeliciteerd!! Nog 1,5 week dan zijn wij aan de beurt, al vieren we volgende week zondag al haar feestje, omdat anders iedereen sinterklaas aan het vieren is.

De peuterbuien gaan hier wel redelijk, we vinden er steeds meer een vorm voor zo. Maar oeh, wat is het een stijfkopje!! (van wíe zou ze dat toch hebben????)

En Lala, wat die balletles betreft zie ik mezelf totaal niet terug, ik heb nooit veel met dansen gehad, ik voetbalde en reed paard. Ik heb de discipline niet voor dansen. Ik zou het wel leuk vinden dat Bintje later ook nog paard zal gaan rijden. Maar als het bij ballet blijft is het ook prima!! (zij liever dan ik)
Vandaag de verjaardag van Leon gevierd, met een cadeautje in ons bed en natuurlijk hebben we voor hem gezongen.

Hij reageerde heel enthousiast op de versierde woonkamer, dat was heel lief om te zien.

's Ochtends met mijn zus, mijn andere zwager en drie neefjes naar het zwembad gegaan en lekker gezwommen. 4 kleine jongetjes tussen de 3 en 5 jaar die heerlijk aan het spelen waren met een groot vlot en lekker aan het spetteren waren.

Na afloop broodjes met knakworst gegeten bij ons thuis en toen een middagdutje. Na zijn middagdutje zat het huis al weer vol visite: opa's en oma's, zijn overgrootmoeder en haar vriend en nog een neef en nicht van manlief. Het was erg gezellig en Leon heeft genoten. De score qua cadeau's: duplo treinset,bouwplaat, speeltapijt, een helikopter, vliegtuig en een knutselpakket. Ben nu zelf bek af!
Lizzie hebben we nou Leons verjaardag ook al gemist? Ik wil echt weer een regel met de verjaardagen van de kinderen in de openingspost. Gefeliciteerd in elk geval! Klinkt alsof hij een hele leuke dag gehad heeft.
Lizzie, gefeliciteerd!!

Binti, een knotje?????? Dan mag Neeltje de eerstkomende 6 jaar nog niet op ballet

Lala, Nelis is zwaar in de peuterpubertijd. Zolang hij "enigst" kind is, is hij de liefheid zelve. Zodra zusje in beeld is, wordt alles uit de kast getrokken om de aandacht van papa en mama te trekken. Gillen, krijsen, huilen, etc. Ons mannetje is een stuk expressiever dan zijn zusje. We zijn dus niets gewend Ach, het is goed te handelen, alleen het bijten en slaan dat hij doet vinden we minder leuk. Ik hoop dat die fase snel voorbij is.
Leon is morgen jarig toch? Dus we zijn nog niet te laat . Feestje van leon klinkt erg gezellig!

Volgens mij had ik de oude tabel als plaatje op de AK gezet, zal zo nog even checken.

Ballet klinkt superleuk!
Voor wie wil spieken, de oude tabel staat bij de foto's als allereerste, dus laatste blz.
Ohhhh zit ik hier lekker op de bank te zitten bedenk ik me ineens dat ik alle jarigen nog niet eens gefeliciteerd heb (schaam)

Bij deze:

VAN HARTE ALLEMAAAAAAL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En ik ben voor die tabel terug hoor Ik ga meteen even kijken op de AK.
Hieper de piep voor alle jarigen!!

Hopelijk hebben jullie een leuke dag gehad en krijgen jullie deze nog!!!

Pfff, ben nog wel blij dat Binkie een jongentje is. Ballet....dat is niets voor mij. Nu maar hopen dat nova ook meer op mij lijkt.

Al vind ik het dan wel weer leuk dat je kind zo iets doet. Ze worden gelijk al weer zo groot.

Binkie gaat nu ook steeds vaker ergens spelen of er komt een kindje hier. Vindt het wel erg gezellig.
Hihi, Novem, wie weet vertedert een dansende Nova je zo dat je zelf ook wilt

Waarschijnlijk is iedereen hard aan het werk met alles wat er zo te doen is in deze tijd Ik ben ook hard aan het werk. Gelukkig zien ze dat hier ook en word ik nog regelmatig teruggefloten. Maar ja, ik wil er zo graag alles uithalen wat erin zit. Maar ik leer van alles: ik brei, ik heb gisteren met gips gekliederd, ik ga mozaieken, ik teken. Echt, ik wist niet dat ik dat allemaal kon Nog bestellingen? Ik ben heel goedkoop. Alleen kerstkaarten, daar begin ik niet aan

Wij hebben natuurlijk zondag de verjaardag van Neeltje. Ik heb grootse plannen om het mezelf heel gemakkelijk te maken. Manlief doet vandaag de boodschappen en ik ga morgen op de fiets met Neeltje de taart halen. Verder wordt het heel veel zelfbediening Ik hoop dat het me lukt. Wat zal dat weer een overwinning zijn!!
Dat zijn nog eens goede grootse plannen, O! En nu doorzetten, zelf lekker ontspannen op de bank genieten van de verjaardag van Neeltje!

Leon en Amber; nog gefeliciteerd!!!
O, succes en sterkte zondag, klinkt allemaal heel creatief hoor!! Ik wil nog wel graag een plaid van dr babykleertjes, gaat dat lukken?

Vorig weekend al dr verjaardag gevierd, erg leuk. Ze kwam de versierde kamer binnen en was helemaal verbaasd. Echt ongelofelijk verwend (koetje boe, knappe koppen, dora spullen, regenlaarzen, radiospeler, vloerkleed, trein ikea, armbandje, duplo. Zondags heerlijk de hele dag alles opengemaakt en lekker gespeeld.

Morgen naar de sint op mn werk en dan volgende week de volgende verwennerij. Iemand nog practische ideeen? Vind het speelgoed nu wel genoeg.

Daarna is iedereen hier een beetje aan het snotteren en ze heeft een paar dagen koorts gehad en gespookt s'nachts. Maar gaat nu weer de goede kant op.

Ballet/dansles lijkt me ook leuk. Maar is hier niet in de buurt en ik moet zeggen dat ik een beetje op zie tegen elke week op een vaste tijd iets doen. Dat komt later wel
Nou O het wordt koud dus een mutsje en sjaal en wantjes van wol zijn altijd goed

Heel veel plezier zondag en gewoon blijven zitten dan loopt iedereen vanzelf wel.

Hier gister in de Zwaluwhoeve geweest. Kinderen zijn uit logeren en wij dus even ontspannen. (waren we aan toe). Ik was niet zon sauna mens (of dat dacht ik) maar ik moet zeggen dat ik dit heerlijk vond zeg. We waren er om 11:00 en zijn pas om 22:00 weg gegaan. We hadden nog een massage en een meditatie sessie en hebben verder alle baden gehad en sauna's en dat in combi met -6 savonds buiten was het echt heerlijk. Daarna in hotelletje en nu weer thuis. Was echt lekker. Vanavond naar de film en dan morgen pas weer kinderen ophalen. Echt even twee daagjes bijkomen dus. Waren we wel aan toe.

Misty: Lastig is dat he als ze net jarig zijn geweest om dan weer kadoos te moeten verzinnen. Hier begint het Sint geweld as vrij op het KDV, dan zat schoonouders en dan zondag mijn ouders en dan zijn ze maandag helemaal gebrainsint denk ik.
Neeltje proficiat met je derde verjaardag!! Heel veel plezier vandaag!

O veel succes met je grootse plannen
Neeltje en Raf; gefeliciteerd!! Fijne dag!
Misty lastig he, die kadoos. Electrische tandenborstel is wel praktisch. Of kleding. Verder vind ik het ook erg lastig.

Scuba heerlijk zeg, even een weekendje quality time. Dat kan je zo goed doen. Geniet er nog even van!
Neeltje en Raf: gefeliciteerd!! En Origineel, maak er een fijne dag van!! Lijnes: jij ook heel erg gefeliciteerd met je grote kleine jongen!

Hier ook een druk dagje: omdat Bintje donderdag jarig is en volgend weekend natuurlijk Sinterklaas is, vieren we haar feestje vandaag. Vanochtend al de versierde kamer bekeken (reactie: "oooooh, wat móóóói!! echt éééénig!" ze brengt echt teveel tijd met mijn moeder door) en haar eerste cadeau uitgepakt (kist met verkleedkleren. Dat scheelt weer het uitzoeken van een feestjurk voor de rest van de dag, want ze loopt gewoon de hele dag in zeer brandbare zuurstok/suikerspinjurken rond :-))

Donderdag vieren we het met wat familie ook nog, maar dan komt ook nog de sint op het KDV, dus dit vonden we wel genoeg gekte in een week tijd :-))

Fijne zondag allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven