Longdistance deel 10!!!!

07-10-2007 22:06 2899 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoera, een jubileum!

Es, Jooles zit toch juist in de situatie dat er gekozen moet worden of ze voor deze relatie gaan of niet? Volgens mij is de bedoeling niet om tot op het autistische toe iets plannen, maar de bevestiging te hebben dat hij ook 100% voor deze relatie gaat.

Jooles, fijn dat jullie gepraat hebben en dat hij zo graag wil dat je komt. En hierheen komt. Het klinkt allemaal positief. Maak je je minder druk?

Papiertroep is flink geslonken doordat ik gesorteerd heb en de troep naar het oud papier heb gebracht. Nu is het een minder bedreigende stapel die ik nog even in mappen moet stoppen. Maar da's voor morgenavond (wordt ongetwijfeld volgend weekend).
Ik snap dat van het kiezen ook wel, dat je wilt weten waar je aan toe bent en zo, alleen vind ik dat je dat rationeel niet kunt besluiten. Zolang er van beide kanten nog gevoel is zul je sowieso naar elkaar toe blijven trekken en zodra er geen gevoelens meer zijn dan gaat het ook vanzelf over. Of denk ik nu te simpel? Ik denk hierbij aan het verhaal van mijn ouders, mijn vader ging op een gegeven moment voor een baan naar Duitsland en mijn moeder wist nog helemaal niet of zij mee wilde (ze waren toen nog niet getrouwd). En eigenlijk stond zij op het punt om het uit te maken, toen zij op een ochtend bedacht dat zij toch ervoor wilde gaan en dan maar weg van iedereen. En dat heeft goed uitgepakt. Ze wonen er nu nog steeds en zij volledig geintegeerd (aan de Bodensee trouwens, dat kun je aan mijn avatar zien )

Jooles en vriend hebben al eens gezegd, dit is het dan en zijn daar weer op terug gekomen, dus kwa gevoel lijkt het mij ook goed te zitten. Van zijn kant trouwens ook zo te horen, ik zie die twee wel samen in Sevilla zitten.

Ik heb best leuke schoonouders ja denk ik. Ik denk iig niet dat het van die mensen zijn die hun toekomstige schoondochter het leven zuur willen maken en alles beter weten. Ik denk trouwens dat ik ze zelfs te afwachtend en te weinig eisend vinden. Ik denk dat zij heel bescheiden zijn en niemand tot last willen zijn. OA daardoor vind ik het ook nog niet echt gezellig met ze, ze zij toch wat afstandelijker en aftastender, mijn ouders zijn veel opener en innemender. Maar aardig zijn ze zeker en ook van die mensen die altijd voor je klaar staan. Voor de rest is het nog wennen, maar dat komt wel goed hoop ik.

Ik zit hier nu trouwens ook in een groote rotzooi, eigenlijk begon ik met schoonmaken, maar ik begon te entousiast met kasten opruimen en zo. Nu heb ik er geen zin meer in en is de rommel nog erger. Hoe los ik dat nu weer eens op?

Maar dat zie ik morgen wel weer, nu eerst slapen.

Trusten. Droom lekker van jullie verre schatjes of van die die dichtbij zijn.
Ja, na het gesprek van gisteren maak ik me inderdaad minder druk. En ik fantaseer er inderdaad al over hoe ik met lief aan het strand in Spanje zit, dus ik zie ons ook al samen in Sevilla zitten

Ik werk vanmiddag thuis (er moet iets heel dringend af en op kantoor komen er steeds 100 andere dingen tussendoor) en zo kon ik even met lief chatten (jaja, thuiswerken...). Hij heeft een nieuwe laptop mét webcam, dus ik heb hem ook eindelijk weer eens gezien! Zelfs voice lukte, dus we hebben via de computer zitten praten, echt geweldig. Hij heeft me ook met laptop via de webcam en dankzij draadloze internetverbinding een rondleiding door zijn school gegeven en me aan een aantal collega's voorgesteld, te grappig gewoon. Ontzettend leuk om te zien waar hij nu zit en hoe het er allemaal uitziet.

Es, wat een mooi verhaal van je ouders. En succes met je schoonouders, ik denk dat het vooral een kwestie van aan elkaar wennen is.
quote:fille schreef op 09 december 2007 @ 13:39:

Zeg, dit topic heeft vast de meeste tags van het hele vivaforum. Ik zie net de 'jeej-geboekt' en 'hij-is-er-uitroepteken'. :-)

D'r kan nog veel meer bij hoor!

Jooles: alle goeie adviezen zijn al gegeven geloof ik (waarvan ik die van Fille 't beste vond), dus nu genieten van 't vooruitzicht!

Etosha: hoeveel nachtjes nog?

Kjong: komt er tijd om te vertellen? Hoe was Sinterklaas met Kman?

Rest ben ik effe kwijt maar toch de groeten!
Es, ik denk dat sommige mensen rationeler kunnen besluiten dan anderen.

Ik heb dat ook met kasten leeghalen. Dan ben ik lekker bezig en dan wil ik niet meer, maar dan is het één grote ravage. Gelukkig heb ik nu iets meer ruimte voor ravage. Dat scheelt echt.

Celtic, waar ben jij? Ik neem eigenlijk aan dat jij inmiddels ook al schoonouders ontmoet hebt. Of zijn jullie inmiddels getrouwd?

Trouwens, ik wild eerst bijna naar aanleiding van Celtic en Isiss 'saai-wandelen' als tag maken. Het leek hier namelijk even een ware trend te worden. Berliner noemt het ook wel eens en dat vind ik zo vreselijk suf klinken. Maar dat komt vast door het woord 'spazieren.' Dat heb ik als dertienjarige geleerd en toen vond ik dat echt suf. Dus nu denk ik dan ook automatisch: 'ja, als we zestig zijn ja.'

Vorige keer waren we onbedoeld aan het spazieren. We wilden naar de videotheek, maar moesten nog pinnen en de ene pinautomaat had geen biljetten van 20 euro en het duurde en het duurde. Ik was er net een beetje klaar mee en toen zei Berliner: 'Leuk hè, zo lopen? En dan later herinneren we ons hoe we 's avonds door Berlijn liepen en dat het zo koud was.' En weg irritaties. :-)
Spazieren klinkt veel leuker. Klinkt minder suf als wandelen, maar meer als (ik zoek effe 'n nederlands woord nu) ietwat huppelend lopen. Niet huppelen, maar wel meer bewegend. Of zo. Of net als strolling. Slenteren is te langzaam. Denk dat ik er meer 'n eigen gevoel bij heb dan wat het echt is.

Hebben net 'n kerstboom gezet, m'n eerste. Ex wilde nooit (en 't was ook niet verstandig met 2 draken van katten), dus ik ben daar in mee gegaan terwijl ik 't eigenlijk wel leuk vind. Dus R. en ik hebben gister 'n kerstboom gekocht, op de achterbank van de auto meegenomen, raampje open linksachter en de bovenkant eruit omdat R. dacht dat ie af zou breken anders. Bij pa & ma alle hele oude kerstboomspullen meegenomen die er in mijn lagere schooltijd in hingen, erg leuk. En nu staat ie in de kamer, onder een of ander marokkaans geval aan de muur, en hangt er aan de marokkaanse lamp 'n zilver decoratie-ding te bungelen. Een leuk mixtje van vanalles en nog wat. Ziet er wel erg gezellig uit.
Verend lopen?
ja! Dat is 'm!
Hihi, verend lopen...ik had vroeger een meisje in de klas en liep écht verend, zodat haar haar ook alle kanten op zwierde en haar armen ook in de maat meededen

Ik vind spazieren ook leuker. Wandelen doet me altijd zo denken aan de paden op, de lanen in, bergschoenen aan, rugzakje op... spazieren is meer leuk een stukje lopen, voor de gezelligheid, en dat hoeft dan ook geen uren te duren.

Isiss, leuk die kerstboom! Ik ga er binnenkort ook eentje halen, vind het altijd wel knuw, die lichtjes 's avonds en zo
Ik denk bij spazieren aan wandelen langs een herfstachtig meer. Met modder. En aan de bioscoop want daarna leerde ik 'ins kino gehen.'

Ah, in mijn kerstvakantie ga ik langs het strand wandelen! Ik hoop dat het dan stormt!
Oh, ja, aan het strand spazieren, in de storm, heerlijk! En daarna warme chocomel
zoiets?

anoniem_35750 wijzigde dit bericht op 11-12-2007 09:54
Reden: ein besser spazieren plaatchen gefunden
% gewijzigd

En ik zie dat "spazieren" ook maar meteen als tag is toegevoegd?
Ja!

T zit 'm vooral in die broek!
De flapperende hondenoren doen 't ook wel.
Wapperende hondenoren en lelijke broeken. Ja, dat dekt het wel.
hmm. Jullie begrijpen nu toch wel dat ik 't nooit meer zal melden als ik met R. ben wezen spazieren?
Haha, nu zie ik helemaal voor me hoe jullie door Belgenland spazieren! Jij in een broek die je eind jaren '80 al weg had moeten doen, R. in zijn korte broek en met een gehuurde hond met flapperende oren! Gezellig!
en vergeet vooral de tefa's niet!

En toch mis ik de charme van een topic dat bijna vol is. De drang om het laatste woord van deel zoveel te hebben.
We kunnen gewoon bij de 700 stoppen hoor, niks mis mee. Dan kan je over 5 berichtjes 'n nieuw topic openen en 'n nieuwe poging doen tot plaatje plakken. (want Kjong hoeven we nu niet te vragen natuurlijk )
Dames, als er iemand is die nu met me mee kan leven, zijn jullie het wel.

Ik heb net Lief gesproken. All You Need Is Love is met hem bezig, maar omdat zijn paspoort gestolen is, kan hij waarschijnlijk niet komen. Visum is geen probleem, maar hij heeft op dit moment geen enkel paspoort, zijn tijdelijke is bij binnenkomst in ZA zondag van hem afgenomen. Hij is nu bezig met een nieuwe, maar sinds 1 april 2007 heeft de Benelux een nieuwe regel: tijdelijke paspoorten uit ZA worden niet meer geaccepteerd. En een normaal paspoort duurt twee maanden om dat te krijgen. Tja, dan is de kerst voorbij.

Hij is megagefrustreerd, wilde me niet alles vertellen, maar ik kreeg wel door wat er aan de hand was. Ik vroeg: krijg je hulp? En hij zei, ja, stel niet zoveel vragen. Hij is nu aan het mailen naar hun en geeft hun alle telefoonnummers e.d. in de hoop dat ze nog iets kunnen doen.

Kunnen jullie het je voorstellen (ja, waarschijnlijk wel, zeker Kjong en Cadi) dat het zo dichtbij is, dat ze hebben gebeld, ermee bezig zijn maar dat dat stomme kutland gewoon qua bureaucratie niet mee wil werken? Ik zit hier tranen met tuiten te huilen van pure frustratie. Ik zou zó zó graag willen dat hij hier kon komen, dat hij Nederland ziet, mijn leven, mijn huis, mijn familie, mijn land. Ook voor ons samen zou het zo goed zijn, om de relatie meer evenwicht te geven.

Ik heb de IND gebeld. Die man was erg aardig. Ik heb het gewoon uitgelegd en hij zei dat het volgens hem wel moest kunnen. Ook met een tijdelijk paspoort en papieren van de politie dat het inderdaad gestolen is, zou het moeten kunnen volgens hem. Maar ik weet het niet. Ik vertrouw nergens op, ik zou het het liefst nu zelf oppakken wat natuurlijk helemaal niet kan. En ik mag het officieel niet eens weten. Maar ja, ik ben ook niet gek. Lief was bezig met een paspoort en dat moest snel. Hij had ook megahaast terug naar ZA te gaan na zijn laatste reis. Gek zeg.

Oh verdomme, willen jullie allemaal kaarsjes branden, duimen, bidden en alles wat maar helpen kan? Please?
Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!

Wat spannend en wat k*t dat zijn passpoort net nu gestolen is.

Ik duim. En programeer de viseorecorder alvast om AYNIL op te nemen. Utkomtgoed.
Es, da's lief van je.

Maar jongens, echt, ik zie het allemaal niet meer zitten. Het lijkt wel alsof ik alleen maar tegenslag heb, alleen maar. Ik zie af en toe echt niet meer hoe ik overal uit moet komen.

Dat hele ontslag, het voelt eigenlijk behoorlijk kut. Aan de ene kant ben ik wel opgelucht, maar aan andere kant voel ik me er ook heel rot over. Ik heb tenslotte toch ontslagen en ik hoorde donderdag dat ik moest wieberen en gisteren had ik al meteen mijn afscheidslunch. De beëindigingsovereenkomst viel hier net op de mat: daar staan echt allerlei dingen zo hard en zwart op wit in. Ik mag bijvoorbeeld ook niet in dienst treden bij een van de klanten van het bedrijf waar ik nu werk, in geen enkele functie. Terwijl een van hen me heeft aangeboden te solliciteren. Mag dus niet. En ik moet opeens in januari toch beschikbaar zijn voor werk. Nou, ik doe het niet, gewoon niet, ik ga naar Afrika, ze kunnen het bekijken.

Maar er is natuurlijk toch de angst dat ik geen andere baan zal vinden. En dan? Krijg ik wel WW? Die hele molen bij het UWV, ik wil het gewoon niet. Ik solliciteer me suf, maar het is wel kersttijd.

Verder heb ik deze week twee makelaars over de vloer gehad. Het gaat niet lukken om mijn huis te verkopen, tenzij met verlies. Ik heb de hyptotheek destijds moeten ophogen vanwege een verplichte renovatie en sindsdien zijn de huizenprijzen niet gestegen. Als ik nu verkoop, moet ik rekening houden met zo'n 10.000 euro verlies. Dat is dus geen optie. En dat betekent dan weer dat ik feitelijk Nederland niet kan verlaten om te emigreren. Ik heb al een schuld van alles bij elkaar zo'n 11.000 euro, die ik nu hard aan het afbetalen ben met extra werken, oppassen, en allerlei extra dingen. Maar nog eens 10.000 euro extra is gewoon geen optie.

En dan zijn er nog de kleinere dingen: Ingwe die nog steeds ziek is en maar niet beter wil worden. De verwarming die gerepareerd moet worden (hij doet het nu wel maar met een tijdelijke oplossing) en wat gewoon heel veel geld gaat kosten. Vrienden die het laten afweten.

Als Lief nu hier zou komen, zou dat zo'n positieve boost zijn. Even genieten, even twee armen om me heen, even iemand die me helpt met dingen, die er voor me is. Dat hij ook kan zien waar ik mee worstel, wat er in mijn leven allemaal gebeurt. Maar dat lijkt dus ook niet door te kunnen gaan, door stomme bureaucratische perikelen.

Ik ben het zo zat, al die regels. Het lijkt wel of ik overal tegen twee dingen aan loop: geen geld en teveel regels. Echt, ik kan me echt voorstellen dat mensen met de noorderzon vertrekken soms. Het lijkt zo simpel: mijn ticket naar ZA staat al geboekt (9 januari) en dan gebruik ik gewoon nooit meer mijn retourticket. Vraag een visum aan daar, en laat Nederland het maar uitzoeken. Maar ja, dat is ook geen optie.
Balen van dat huis. Meer dan 20.000 Euro in totaal zou wel veel zijn om terug te moeten betalen, klopt het dat er geen stijgingen geweest zijn in jouw buurt? Heb je al eens vergeleken op Funda of zo? Niet dat ik er verstand van heb.

en die baan dat moet toch wel goed komen. Voor de rest zou ik mij denk ik gewoon ziek melden, jij klinkt echt alsof je er helemaal doorheen zit.

Verder weet ik het ook niet. Maar ik blijf geloven in Robert! Het moet toch wel lukken als het programma garant staat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven