Gezondheid alle pijlers

Kans op bevriezing?

30-11-2010 21:52 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een korte vraag omdat ik me toch wel zorgen maak.

Mijn dochter van 14 moet morgen om kwart voor 8 's ochtends een half uur naar school fietsen. Nu las ik net op msn.nl dat als het -15 graden is en/of een harde, koude wind dat je lichaam kan gaan bevriezen, vooral bij de onbedekte lichaamsdelen. Nu wil ze NOOIT een muts op, maar zou er dan niks kunnen gaan bevriezen zoals oren etc.? Aangezien dat de gevoelstemperatuur -16 wordt hier.... Of is dit nu een overbezorgde-moeder-actie?

Alvast bedankt!
Vlg mij helpt het al als je haar idd zelf laat sjoppen voor een muts.
Huh.. Mutsen en oorwarmers zijn juist weer helemaal in! Zie niets anders hier (Rotterdam).. Ook en misschien wel vooral bij pubers.
When in doubt, add glitter.
quote:pearle schreef op 30 november 2010 @ 22:27:

Het lijkt wel of die kinderen van tegenwoordig het niet meer koud mogen hebben, niet moe mogen zijn, zich niet mogen vervelen...

Als er maar iets is springt moeders op om te zorgen.

Laat ze lekker, ze ontdekt vanzelf wel dat het koud is, kinderen zijn niet van suiker hoor.Hè ja, denk vooral niet mee met je kind van veertien. Alles kan leuk proefondervindelijk.
pff, mijn zoon van 6 weigert ook regelmatig zijn muts en zelfs zijn jas (alleen vandaag niet ). Dan zeg ik: nou dan niet hoor. En voordat we de straat uit zijn, vraagt hij al of hij toch zijn jas aanmag.

Gewoon muts in tas meegeven en dan de lelijkste uit de collectie; zo een met een bolletje bovenop. Dan weet ze niet hoe snel ze de stad in moet om er zelf een te kopen.

Hoe meer je er bovenop zit, hoe minder ze het wil.

(en btw heb ik nog nooit krantenberichtjes gezien over bevroren scholieren langs de kant van de weg; zal dus alleszins meevallen)
Niet een muts voor haar kopen! Das natuurlijk niet cool als je moeder dat doet en uiteraard heb jij echt geen verstand van de hedendaagse mode. Dus een muts kopen moet ze echt zelf doen, al dan niet met haar vriendinnen.

Daarnaast word het morgen geen -15, maar is de gevoelstemperatuur -15. Dat is wat anders.
Bij de Xenos hebben ze nu voordelige en best leuke mutsen.Klik

Blz 14/15.
Known to cause insanity in laboratory mice
quote:Zanne schreef op 30 november 2010 @ 22:35:

[...]

Ja inderdaad! Mensen hebben hele elfstedentochten geschaatst en zijn er levend uit gekomen. Ik denk dat een half uurtje op de fiets dan ook wel zal lukken Mijn opa schaatste de 11stedentocht in zijn ribbroek met daaronder zijn pyamabroek. Een paar oude kranten onder de jas en wat vaseline op het gezicht. Voor wanten hadden ze geen geld. Als je maar in beweging blijft, dan krijg je het nooit echt koud zij hij altijd.
En toch twijfel ik of ik morgenochtend vroeg met tegenwind (oostenwind!!!!!) een half uur langs de Amstel zal gaan fietsen of niet
Misschien wil ze geen muts omdat haar haar daar uberstatisch van word of omdat haar zorgvuldig gestylde kapsel dan in de war raakt?
Gelukkig heeft de wind geen vat op haar kapsel
Áls ik ga fietsen, doe ik twee wollen lagen aan, mn bontjasje en een wollen cape, dikke sokken en beenwarmers, muts en oorwarmers. Koud zal ik het dus niet hebben. Maar ik heb gewoon niet zo'n zinnnnnnnn
Ze zou een vest onder haar jas kunnen dragen met capuchon als ze dat heeft.

Zelf heb ik altijd lang haar gehad en dat droeg ik onder mijn jas en dat was net een muts. Alleen met regen was het niet genoeg.
Kan ze geen capuchon op doen? heb er 1 met bont, lekker warm en niet statisch.
heb er vroeger ook heel wat afgefietst zonder muts. Natuurlijk is dat koud maar de techniek is eerst de ene hand op het linkeroor en daarna de rechterhand op rechteroor
Ik was ook ooit zo'n eigenwijze puber die een half uur naar school moest fietsen, en 't ook vertikte om een muts te dragen.

In de winter van 1985 (toen was 't -18) heb ik toen een bevroren oor opgelopen. Dat kwam doordat m'n adem bevroor in m'n sjaal (die ik dan wel weer droeg haha). Omdat die plakkaat ijs me irriteerde, heb ik m'n sjaal gedraaid, waardoor 't tegen m'n oor kwam. Maar dat oor was ondertussen zo koud dat ik dat niet voelde...

En een bevroren oor doet echt pijn!!
Oorwarmers, bij Xenos hebben ze momenteel hele leuke voor 3,99. Gaat ook je haar niet door de war
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Haar met de auto brengen of met een taxi?

Ik moest toen ik op de havo zat ook dacht ik 30 of 45 min. fietsen. Ook nooit een muts gedragen. Al mijn oren, neus en andere ledematen zitten er nog aan. En ik moest door een stuk soort polder waar je flink de wind had, vogels waren geloof ik wel aan het ijsbevroren , maar als je maar hard genoeg fietst krijg je het snel warm.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Als ze lang haar heeft kan ze dat gebruiken om over haar oren te doen en dan onder de sjaal te stoppen. Dan blijven haar oren echt wel lekker warm.
en? Zitten d'r oren er nog aan?
Ja, daar ben ik ook benieuwd naar! Wel een muts opgedaan of lekker eigenwijs niet. En zo niet, alle uitsteeksels alweer ontdooit?
Wat Boarn schrijft, gewoon kranten onder je jas, is lekker warm. Moest ik ook toen ik op de fiets naar school moest toen ik nog in het noorden woonde, en natuurlijk muts op en wanten aan, en soort lange gymbroek, en had het toen met 1 uur fietsen niet koud.
En hoe is het gegaan vandaag met dochterlief?

Ik heb voor zover ik me kan herinneren nooit een muts gedragen toen ik vroeger 20 km per dag fietste van/naar school.

Ook vandaag een uur zonder muts gefietst (ik heb er niet eens een). Ik had het alleen koud aan mijn handen (ondanks twee paar handschoenen) en aan m'n wangen, net boven m'n das. Oren zaten onder m'n das.
Hier toch nog even een update... Haar oren zijn niet afgevroren, maar ze had het wel vre-se-lijk koud toen ze weer thuis was. Maar ik heb haar een kopje thee gegeven, ze had haar sloffen aangedaan en ze kwam er wel weer boven op. Toch bedankt voor al jullie lieve tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven