Oktober 2007 # 3

26-05-2007 09:36 2021 berichten
Alle reacties Link kopieren
en de groep is te vinden op: http://groups.msn.com/oktober2007/homepage

Hebben jullie nog tips voor mij om zo'n dagje uit een beetje rustig door te komen? Is het wellicht beter om de baby ergens apart neer te zetten en alleen op te halen voor voeding, verschonen en even op schoot zitten? Misschien is dat voor zo'n kleintje beter, maar vind het ook wel weer wat zielig...
wyfke: Ik heb vorige keer dat ik een hele middag weg was alles in een luiertas gedaan en nu alles er in laten zitten dan heb ik nu steeds alles bij de hand. Ik heb toen ook de babyfoon meegenomen en hem lekker boven gelegd en tussendoor eventjes beneden gehad. Het was toen ook erg lawaaiig omdat er een hoop bezoek was ivm verjaardag maar hij heeft toen heerlijk geslapen en ik heb ook boven gevoed zodat hij rustig zijn flesje kon drinken... dit was heel goed gegaan hij sliep heerlijk, ik had zelfs de neiging om boven te gaan kijken omdat ik niks hoorde.. (niet gedaan hoor!)

groetjes eef
@Wyfke: ik zou het ritme wat je thuis aanhoudt, ook zoveel mogelijk aanhouden als je ergens op bezoek bent, slapen (op een andere kamer lijkt mij dan het beste, evt babyfoon dan meenemen), voeden (ik voed bij mijn schoonouders altijd op een rustige kamer boven ipv bij alle anderen beneden), spelen, weer slapen. Je kent het wel.

Belangrijk lijkt mij dat als je merkt dat ze moe wordt, je haar dan ook echt te slapen legt. Ook al is het reuzegezellig met alle familie die dan ook Lucia bewonderen.

Evi is de afgelopen 3 nachten om 3:00 al wakker geworden, ik denk omdat ze honger heeft, want ze sabbelt dan zo hard op d'r handje. Wel is het gelukt haar, door te troosten en in slaap de sussen, dat ze van 3:00 tot 6:00 nog geslapen heeft, de 1ste nacht dat ze dus om 3:00 wakker werd. Dus het ritme is even aan het veranderen op die manier. Zou het te maken kunnen hebben met de 8 weken die ze nu is en dat er een ''sprongetje'' aan zit te komen. Ik merk wel dat ze nu meer lacht en meer geluidjes maakt.
ha meiden,

hier ook een druk sinterklaasweekend gehad + verjaardag van schoonmama.

Allemaal heel gezellig, maar idd erg druk. Nu lijkt milan er weinig last van te hebben, maar anders idd babyfoon meenemen en haar gewoon even rustig ergens anders neerzetten.

En vooral je niets aantrekken van wat de andere zeggen, iedereen heeft altijd commentaar, en je doet het gewoon op je eigen manier, dus dat is toch prima!!!

en ik heb op de compu een paklijstje voor als we weggaan, kan ik zo even snel kijken of ik niets vergeet, ook erg handig.

Hier alles ok, milan was vorige week erg verkouden en had telkens verhoging, heel zielig hij voelde zich duidelijk niet lekker. Gelukkig gaat het nu alweer een heel stuk beter.

Hij lacht trouwens nog niet veel hoor, heel af en toe en klein lachje, maar ik hoop dat nu die zich weer wat beter voelt snel meer gaat worden.

liefs, nitro
Hoi hoi,

Ik heb ook maar eens een plaatje toegevoegd is wel zo gezellig. Wij hebben ook sinterklaas gevierd bij mijn schoonouders. Ik heb ook zoveel mogelijk het schema aangehouden. Het ging gelukkig heel goed.

Ze zijn wel heel erg verwend.........

Oja, wij hebben ook een sinterklaas kadootje gehad de dames slapen nu beiden 6 uur achter elkaar 's nachts.
@Lily: wat een mooi plaatje, mams met de 2 dames.

Enne, dat sinterklaaskadootje was natuurlijk van harte welkom, fijn hoor dat ze nu wat meer doorslapen.

Ik hoop ook op zo'n mooi sinterklaaspresentje.

@Nitro: fijn dat het gelukkig weer wat beter gaat met Milan. Evi lachte eerst ook niet veel, maar sinds enkele dagen is het duidelijk meer geworden. Echt geweldig. Dus bij Milan komt dat ook wel goed.
Lily: wat een schattige foto!!!! Prachtige babietjes en mooi dat het zo goed met ze gaat! Lucia is ook verschrikkelijk verwend met Sinterklaas. Ze heeft o.a. een superexclusieve boxmobile gekregen, inclusief nachtlampje en afstandsbediening

Margreet: dat handje sabbelen (soms heel hard) hebben we hier ook een week heel vaak gehad. Volgens mij was het bij Lucia geen honger want ze deed het ook wel eens vlak na een voeding. Misschien heeft het inderdaad te maken met een sprongetje. Het zuigen geeft natuurlijk comfort en veiligheid en dat is waar ze behoefte aan hebben in nieuwe situaties, denk ik.

Nitro: dat lachen doet Lucia vooral als ik vlak boven haar hang en tegen haar praat. En ze lacht standaard naar de lamp die boven de tafel hangt waarop ze altijd verschoond wordt.

Eef en de anderen: heb wel weer geleerd van dit dagje uit. Volgende keer haal ik haar uit de drukte, dan krijgt ze veel minder prikkels en heeft ze er dus ook minder last van. Mijn vriend vindt dat ze er maar aan moet wennen want die is bang dat het anders later zo'n verlegen "piepertje" wordt, maar volgens mij is dat op de leeftijd van 9 weken nog wat te vroeg. Bovendien is het verschil tussen uit en thuis nogal groot: thuis is een oase van rust met een moeder die wat omstruint, huishoudt en internet
Even een update vanuit hier, ik heb net een babysleep gekocht. Evi had wel een duidelijke voorkeurshouding en je begon het ook te zien aan haar koppie.

We probeerden haar al veel te stimuleren en als ze sliep haar hoofdje te draaien, maar het hielp vaak maar heel kort.

Dus zodoende maar zo'n ding aangeschaft. Zodat ze ook veilig op haar zij kan liggen als ik er niet bij ben.

Ik hoor d'r huilen, even kijken wat er is........

Liefs van mij
Hey Meiden,

Ben al lang niet hier geweest. Wij hebben het erg druk gehad met de Sinterklaas en van alles en nog wat. Maandag was ik bij het cb geweest. Krijn weegt ruim 5,5 kilo en is nu 58 cm. Ze vonden hem daar echter nog wat gelig. Wij zien het zelf niet eens omdat het veel erger was geweest. Werd mij geadviseerd een afspraak te maken bij de ha, die verwees mij meteen door naar het zkh om bloed te prikken. Inderdaad heeft Krijn een te hoog bilirubine gehalte nl waarde van 60 (17 is normaal voor volwassenen, 300 is levensbedreigend). Nu moet ik drie dagen geen borstvoeding geven en maandag opnieuw naar het zkh om bloed te prikken, en dan krijg ik 's middags de uitslag van de ha doorgebeld. Als de waarde nog te hoog is moeten wij door naar de kinderarts waar Krijn verder onderzocht zal worden. Als de waarde daalt mag ik de bv weer oppakken want dan is het niet erg en weten wij in elk geval dat het daarvan komt. Op het internet lees je meteen weer heel andere dingen..moet je ook gewoon niet lezen. Maar goed, dat doe je dan toch. Als het niet van de bv komt, is het mogelijk dat er iets is met de bloedvermenging of iets anders met afbraak oid. Bovendien is Krijn nu ook nog eens erg verkouden en ziet ie niet alleen gelig ook nog eens erg bleek. En hij drinkt om de voeding goed. Gelukkig nog wel voldoende plas en poepluiers. De ha heeft gisteren ook nog naar zijn longetjes geluisterd, maar het roggeltje zit in zijn keel en niet in de longetjes. Maar het is zo zielig om je hummeltje van slechts 8 weekjes zo te zien hoesten, roggelen en snotteren. En dan moet ik maandag ook nog eens bloedprikken. Afgelopen maandag moest hij eerst twee prikken en 's middags nog eens bloed afgeven. Wij zouden morgen een weekendje weggaan om de trouwdag te vieren met de kinderen, maar wij twijfelen nu een beetje..Ik hoop dat het allemaal maar snel achter de rug is en het van de bv komt. Als hij nu wat opknapt is ie ook niet meer zo heel zielig. De komende drie dagen moet ik ook nog eens alle voedingen afkolven natuurlijk..gelukkig is hij wel van de nachtvoeding af.

Nitro is jouw kleintje weer een beetje opgeknapt? Jij geeft toch ook bv? En dan zeggen ze dat het zo goed is voor de weerstand...nou ik ben haast van plan om ermee te stoppen. Zeker omdat hij dan zo geel blijkt ed.

Misschien kom ik straks nog ff op iedereen reageren..

Groet,

Ief
lily wat een mooie foto! echt schattig, en fijn dat je meiden zo goed slapen.

wyfke, lekker toch dat verwennen :-) vind ze de boxmobile al leuk?

en een verlegen piepertje... ach met 9 weken hebben ze gewoon nog behoefte aan rust lijtk me, dat komt vast wel goed.

Ief, wat vervelend dat hij zo geel ziet. kan dat dus door de bv komen? apart. ben benieuwd wat het veroorzaakt, hoop dat jullie er snel achter zijn en hij snel opknapt.

margreet, slaapt ze daar goed in? wil ze wel slapen met dr koppie de andere kant op? we hebben dat heir ook een beetje, maar nu probeer ik als ie wakker is de hele tijd z'n aandacht zo te trekken dat ie de andere kant op kijkt en nu gaat ie ook af en toe 's nachts weer de ander kant op liggen, dus het gaat de goede kant op.

milan is wel wat opgknapt maar nog steeds verkouden, maar ja dat krijgt je met een grote zus op t kdv die alle mogelijk virusjes en bacterieen mee naar huis neemt.
Ook Lucia heeft een duidelijke voorkeurskant, maar dat kun je niet zien aan haar hoofdje. Het is de laatste keer op het cb nog gecontroleerd. Ik ben benieuwd wat Evi van de babysleep vindt.

Ik schreef geloof ik dat ik niks van een groeispurtje gemerkt had, nou vanochtend bij het voeden zag ik ineens dat haar mouwtjes driekwart waren en dat haar truitje ook ineens wel heel kort was...ze heeft dus nu haar eerste maatje 62 aan!

Kon het gister niet laten, was met m'n schoonzus te shoppen en heb een reuzeduur Mexx-jurkje, truitje en maillotje voor Lucia gekocht. Eigenlijk was het hele kledingrekje leuk, maar ja, dat kon ik gelukkig niet betalen!!!

@Nitro: wat reken je nu precies onder verkoudheid bij Milan? Heeft ie dan echt een verstopte neus? Misschien een beetje een vies verhaal, maar Lucia's neusje zit 's ochtends vaak vol met droge korstjes (snotjes ) soms lukt het om ze er met een nat wattestaafje uit te halen maar dan ben ik ook wel weer bang dat ik korstjes terugduw in de neus. Milan bouwt in ieder geval al vroeg weerstand op tegen allerlei virussen.

Lucia is inderdaad dol op de boxmobiel! Die hadden we al eerder moeten hebben!

@Ief: huh? ik zou het inderdaad ook heel verrassend vinden als e.e.a. door de bv wordt veroorzaakt! Gaat het inmiddels alweer iets beter met Krijn? Hij groeit wel ontzettend goed als ik het zo lees...

Je moet maar niet te veel informatie op gaan zoeken op Internet inderdaad, daar word je meestal niet geruster van.

Gaan jullie het weekend nog weg? Misschien wel lekker even, maar ik kan me ook voorstellen dat je liever voorlopig in de buurt van de ha blijft.
@Wyfke: wat leuk zeg, een maatje gegroeid die Lucia. Ik dacht dat ze al groter was, jullie kleine meid. Evi zit hier al best enige tijd aan 62 en soms vallen ze klein uit en dan zitten ze al niet meer mooi. Maar wel grappig dat je dat zo ineens merkt.

Maar je hebt weer veel geld uitgegeven voor mooie kleertjes. Ja met kerst moet ze er ook op d'r allerschattigst uitzien toch? ;o)

@Nitro: je hoort het wel vaker als je kindje al broertjes of zusjes heeft dat ze sneller verkouden zijn enzo. Evi is nog maar amper verkouden geweest, maar ik weet zeker dat als ze in feb naar het kdv gaat dat ze het echt nog wel wordt.

Maar fijn dat Milan al weer een stuk opgeknapt is zeg.

@Ief: ik ben erg benieuwd waardoor het geel zien veroorzaakt wordt. Is natuurlijk wel heel erg vervelend en je wordt er best ongerust over.

Hopelijk gaat dit gauw over en weten ze snel waardoor het komt. Sterkte in ieder geval, het is niet niks zo.

Tja, die babysleep, ik denk dat Evi er toch wel een beetje aan moet wennen om weer op haar zij te moeten slapen. Had ik eigenlijk niet verwacht. Dus we gebruiken dat ding nog niet altijd, we proberen het wat op te bouwen. Maar 's nachts laten we haar gewoon op haar rug slapen, ik ga er dan ook niet uit om te checken hoe ze ligt en welke kant ze opkijkt, dat doe ik overdag wel met regelmaat. We hebben haar bedje nu ook omgedraaid, zodat ze met haar niet-voorkeurskant naar ons moet kijken als we bv aan komen lopen of als ze naar het licht van buiten wil kijken.

Nouja, hopelijk kunnen we haar voorkeurshouding nog wat laten verminderen.
ha meiden,

Margreet, jammer dat evi dat niet gelijk wil, maar ook wel logisch toch, ze heeft niet voor niets een voorkeurshouding. maar zo zou het toch geleidelijk aan wel moeten verbeteren lijkt me.

wyfke, leuk he die kleine kleertjes. Maar mexx is echt te duur... daar waag ik met niet aan, hoewel ze wel echt hele lleuke dingen hebben.

Milan zit nog wel echt in 56, 62 is echt nog te groot.

En verkouden, echt niesen, dikke snottebellen en ontzettend hoesten, heeel zielig, dan komt ie nauwelijks meer uit zo'n hoestbui.

maar gelukkig gaat het nu beter, en is ie opeens ook heel veel aan het lachen ,de hele dag door, echt super leuk!
Hoi Allemaal,

Vincent groeit hier echt als kool! Heeft hele bolle wangen en krijgt al een babyvetrolletje op zijn polsjes en enkeltjes. Maar het is toch zo'n lekker kereltje! (sorry, moest even opscheppen ahahaha).

Ook hier een voorkeurskant. Ik probeer zo vaak mogelijk het hoofdje de andere kant op te leggen. Soms lukt dit, maar vaak niet. Denk dat ik het bedje ook maar eens andersom neer ga zetten.

Vincent zit ook al in maat 62. Moet echt de kleertjes vergelijken, want sommige 56 passen nog wel en andere zijn echt veel te klein. Daarintegen heeft hij van de Hema soms al 68 aan, maarja dat valt ook klein.

Wel vind ik het moeilijk om elke dag weer kleertjes uit te zoeken. Hij heeft er gewoon zo schandalig veel dat ik al 2 pakjes weg moest leggen die hij nog nooit heeft aangehad, maar die niet meer pasten. Echt erg. Maarja dat waren ook allemaal cadeautjes en die kreeg ik veel in 56/62.

Ook heb ik een tas vol kleding van mijn nicht gekregen. Allemaal nog zulk mooi spul en van allerlei merken (Noppies/ MEXX). Nou daar was ik heel erg blij mee hoor!

Wel moeten we er sinds 2 nachten vaker uit. Meneer slaat dan zijn speen uit de mond en wil dan duimen. Dat vind ik prima, maar hij kan dan zijn duim niet vinden. Met het resultaat dat hij dan eerst begint te morren en dan boos wordt en gaat schreeuwen. Heel vermoeiend dus, maarja leer het hem eens af. En we dachten dat het zo goed ging, want hij sliep al 8/9 uur door s'nachts. Maar nu houdt hij dus met dit gedoe ons weer mooi wakker helaas. Hoop dat het snel over is.

Hoe gaat het met jullie s'nachts. Slapen jullie kindjes ook al mooi door?
Hoi Hoi,

Zo dat is een tijd geleden dat ik hier was........nou ja heb af en toe wel wat bijgelezen, maar steeds geen tijd genomen om te reageren.

Wyfke, jij vroeg een tijdje terug hoe het gaat met de mannen, omdat ze de kids minder zien, nou hier inderdaad ook zo dat er vaak wordt gevraagd..en nu? Soms geef ik antwoord, maar soms zeg ik ook van doe maar wat je denkt, ik vind dat hij het ook moet leren en laat ik het hem eerst bedenken zeg maar. (al klinkt het geloof ik raar hoe ik het nu op schrijf, maar denk dat jullie me wel snappen)

Crini, wat fijn dat jullie meis weer thuis is, kan me voorstellen dat het erg schrikken is en dat je je heel erg zorgen maakt dan. Hoe is het er nu mee?

Wyfke, ik heb met open mond het stukje zitten lezen dat je vriendin ineeens zo de speen ging geven....echt heel apart! Wat etreft dat verkeerde verlanglijstje.......je kan de hormonen nog de schuld geven! haha!

Nitro, is je mannetje weer opgeknapt? Zielig is dat he. Hier is de 1e verkoudheid ook al gepasseerd, erg veel snotjes in de neus en heel veel hoesten. Gelukkig is het nu weer over.

Margreet, ik heb ook aan eeb babysleep zitten denken, maar nu ligt hij soms ook in zijn slaap met zijn hoofdje naar de "niet voorkeurskant". Ik leg hem overdag in de box iets vaker op zijn zij, evt. met een rolletje in de rug (ben er dan gewoon bij) en ook regelmatig op de buik als ik er bij ben.

ief, dat is ook wat zeg, zou het wel apart vinden als het van de BV af komt. Hoe zou dat dan kunnen? Ben benieuwd naar de uitslag ervan. Hoe gaat het met het kolven? Kost zo dubbel enrgie, maar ja je weet natuurlijk waar je het voor doet.....petje af hoor.....

Blink, raar he dat kledingmaten zo verschillen. Ik had laatst 2 broekjes van de hema, beide in 62, maar de ene is echt zeker 1.5 cm langer dan de ander!!!!

Wat doorslapen betreft, gemiddeld krijgt hij om 23.00 uur de laatste voeing en meld hij zich rond 06.00 uur weer. Is al wel lekker vind ik. Maar we hebben al een paar keer gehad dat hij nog langer tussen de voeding liet zitten, hopelijk doet ie dat binnenkort gewoon iedere keer, zou lekker zijn hihi.

Verder gaat het hier zijn gangetje, Hij heeft afgelopen donderdag zijn 1e prikjes gehad, maar gelukkig waren er geen bijwerkingen. Hij is nu 58.2 cm en weegt 4900 gram. Hij is ook al flink verwend met sinterklaas, net 2 maanden oud en dan al zoveel gekregen!

Zo ik ga even bankhangen vanavond......doeidoei
We hebben hier weer een nieuw fenomeen: KWIJLEN!!! Lucia ligt soms zo verwoed op haar handje te sabbelen dat haar truitje en wangetjes drijfnat zijn. Wat kan dat nu weer zijn? Ik kan me niet voorstellen dat het honger is, omdat het ook gebeurt vlak na een voeding.

Verder nu even niet zoveel tijd om hier te schrijven...kom later weer!
ha meiden,

wyfke, kwijlen is vaak tandjes, maar daar is ze opzich nog wel jong voor. Maar oudste had het bij ons ook af en toe gewoon zo maar, gaat wel weer over :-)

Blink, fijn dat het zo goed gaat met vincent, en die spekpootjes zijn lief he! en voordeel van duimen (als ie straks z'n duim echt kan vinden) dat ie m dan niet meer kwijt kan raken, of uit bed kan vallen ofzo.

Hier helaas geen doorslapen meer. Meneer wordt altijd een keertje wakker

Stier, fijn dat hij bij jou geen last had van z'n prikjes. WIj moeten morgen, ben benieuwd. en die kledingmaten, idd heel raar. Hema valt meestal klein, en verder.... geen peil op te trekken.

Milan is gelukig aardig opgeknapt, nog steeds wel aan t hoesten maar al lang zo erg niet meer.

ben nu bezig met de eerste foto's uit te zoeken zodat ik die nog in mn verlof in kan plakken.

wanneer gaan jullie weer werken? ik moet per 1 januari weer, dus ga van de week wendagen voor milan afspreken. wel een raar idee hoor. heb wel zin om weer te gaan werken, maar vind hem nog wel klein voor de opvang.
Ik heb leuke kerstkaarten laten maken. Hier even een paar foto's! Vind ze zo mooi!

Kerstmannetje Vincent

Ga even bijlezen...
Nou dames even de uitslag van het bloedonderzoek. Gelukkig was het storm in een glas water.

Vandaag moest ik voor de tweede keer met hem naar het ziekenhuis bloedprikken en hij mocht drie dagen geen borstvoeding, want waarschijnlijk ging door flesvoeding het gehalte naar beneden. Net nu wij een weekendje weg gingen moest ik en kolven en flesvoeding geven....wat een ramp. Op de toilet van een restaurant kolven of in de auto. Wij vinden die borstvoeding net zo handig, je hoeft niks mee te nemen enzo. Maar goed het is weer voorbij. De dokter belde net zijn bilirubine gehalte drastisch gedaald is, dus de bv was idd de oorzaak dat het niet eerder uit zijn lichaam was. Krijn is wel al drie dagen aan het huilen van de buikpijn, maar het is gelukkig niks ernstigs. Hij is nu dus weer gewoon aan de bv, dan komt de ontlasting vast ook weer op gang.

Wat een drama bloedprikken bij een babytje. Vanmorgen werd ik eerst verzocht bij het zkh om voortaan maar naar een ander ziekenhuis te gaan. Want ze prikken bijna nooit babytjes. Vorige week ging het prikken met hem heel vlotjes. Toen ze vanmorgen hadden ontdekt dat ze hem in zijn armpje moesten prikken ipv hieltje of vinger, sloeg de paniek al een beetje toe. De prikmevrouw riep eerst haar collega er eens bij..ze wist niet hoe dat moest bij een babytje. Ik zei nog als jullie het niet durven ga ik wel naar een ander zkh hoor. Geen probleem...wat denk je dat prikmevrouw 2 zegt die ook over de kleine gebogen stond...nee hoor wij gaan het wel even proberen...!! Mevrouw 1 komt met een ieniemini pleistertje aan, terwijl het bij de eerste keer niet te stelpen was. Dus gevraagd om wat extra wattenbollen..staan ze voorovergebogen over Krijn..prik jij hem..of zal ik hem prikken. Zegt prikmevrouw 1; Prik jij hem maar anders moet ik huilen.. Nou ik dacht ik geef ze een kans lukt het niet in een keer dan ben ik weg. Na zijn beide armpjes te hebben afgekneld met zo'n spanbandje op zoek naar een adertje.. Krijn inmiddels al dik vijf minuten aan het krijsen..keert mevrouwtje 1 zich naar mij toe..het is gelukt hoor! Nou daar zakt je broek toch vanaf. Ik heb zelf nog de stickertjes op de buisjes geplakt.

Nitro, ik moet 2 januari weer. Ik ga ma. di. wo. werken dus alleen de 2e en dan de week erna weer. Heb er nog weinig zin in. Ik vind hem ook nog zo klein om hem achter te laten. Maar als je eenmaal weer aan het werk bent gaat het wel en is het ook wel weer leuk om wat anders om handen te hebben.

Stier, ik heb het maar geaccepteerd dat je altijd alles honderd keer moet uitleggen en voorkauwen. Volgens mij is het gewoon mannen eigen. Zo hoor ik hier ook altijd..waar ligt dit..waar ligt dat..hoe moet ik..wat moet ik...moeten ze zus of zo. Volgens mij is hubby zelfs nu al een beetje nerveus over zijn papa dag straks. Maar hij redt zich heus wel. Want als ie het zelf moet doen kan hij het ineens wel. Soms denk ik wel eens als er maar niks met mij gebeurd, dan komt het nooit goed. Maar hij zal altijd wel zijn eigen weg erin vinden.

Groetjes!
He meiden

Ik kom er gewoon niet toe om te schrijven, want nadat Feline thuis was en de rust weer was teruggekeerd, kreeg zoon hier buikgriep, en vervolgens oudste dochter ook en ja... helaas Feline ook. En flink. Vanaf woensdagavond is ze al ziek. Erg ziek, echt zo zielig en griezelig. Waren de andere binnen een dag weer de oude, met Feline zat ik vanmorgen bij de ha omdat ze niet meer goeie plasluiers had, alles eruitkotste en poepte (waterdunne diarree). Gelukkig zit ze nog wel goed genoeg in haar vocht en sinds einde van deze ochtend lijkt het de goede kant op te gaan, dus een nieuwe ziekenhuisopname is godzijdank niet nodig. (Zou het vandaag nog verder verslechteren dan moest ik morgen weer langskomen bij ha).

Morgen moet ze eigenlijk haar eerste prik (al een week te laat). Maar ik ga toch maar weer om uitstel vragen, want eerst maar eens goed opknappen.

Fijn dat het met Krijn niks ernstigs is!

Oja, een ding is wel heel fijn hier; Feline slaapt sinds ze 5 weken is 's nachts door (van 23.00-7.00uur) en dat deed ze zelfs als ze ziek is!

liefs crini
Whatever, I do what I want
efs corine

ps: zoon is idd doof, buisjes zijn er uitgedreven en er zit vocht achter zijn trommelvliezen. We hebben afgesproken het nog anderhalve-twee maand aan te kijken, is het dan nog zo dan krijg tie nieuwe buisjes.
Whatever, I do what I want
@Nitro: Tandjes?! Je bent al de zoveelste die dat zegt! Maar ik zie toch echt duidelijk dat ze met haar vuistje langs haar onderkaakje wrijft en daar soms heel boze geluidjes bij maakt. Het schijnt met drie maanden wel te kunnen, maar dat is ze nog niet...

Ik loop vandaag een beetje achter alle feiten aan, was wat te laat uit bed en kom niet echt op gang. En nu wil ik hier bijlezen en schrijven, terwijl ondertussen GTST begonnen is en de afwas gedaan moet worden. Ga ff helpen afdrogen...

Enne...ik heb nog lang geen zin om weer aan het werk te gaan. Dat komt ook wel doordat ik het voor mijn verlof al heel lang niet meer zo naar m'n zin had op het werk. Ik heb al maanden geleden gevraagd of ik er een aantal weken vakantie achteraan mag plakken en daar hebben ze nog geen uitsluitsel over gegeven. Terwijl mijn verlof over drie weken al afloopt...
@Crini: wat naar dat Feline nu ook zo ziek is. Het lijkt mij ook doodeng, zo'n kleintje zo ziek. Veel sterkte ermee.
@Ief: ik vind het zo raar dat jullie zomaar helemaal over moesten stappen op fv, lijkt me inderdaad niet bevorderlijk voor de darmpjes van Krijn. Wat een overgang!!!

En wat een afschuwelijk prikverhaal beschrijf jij. Had je niet de neiging om het ziekenhuis uit te rennen?! Ik vond de eerste twee inentingen al zo erg, laat staan wat jij hebt door moeten maken. Stelletje amateurs zeg!

@Blink: hey blink wat leuk dat jij ook weer eens schrijft! en wat een schattige foto's van Vincent!

@Stier: ook leuk dat jij weer es een berichtje schrijft! Ja wat raar he, wat mijn kraamvisite deed...net of deed ik iets niet goed ofzo. Ik had ook al zo'n gevoel dat ze hier gigantisch opgeprikt zat te wezen, want eerst had ze haar bezoek wel drie keer uitgesteld en uiteindelijk was ze er dan.

Weten jullie ook of je tussentijds op het cb terecht kunt om te wegen? Ik ben de hele dag aan het aanleggen geweest omdat Lucia zo smakte. Ik heb met haar op de personenweegschaal gestaan en uitgerekend dat ze in 20 dagen ongeveer 600 gram is aangekomen. Is dat wel genoeg? Ik denk er sterk over om morgen even langs te gaan om te wegen. Wat erg is dit. Ik moet zeggen dat ik me ook gigantisch opgejaagd voel omdat het kindje van een kennis zich al zelfstandig om kan draaien terwijl hij maar liefst 3 weken jonger is dan onze dochter.

Lucia is nu 10 weken en ik ben op advies van het cb veel met haar buikligging aan het oefenen. Ze tilt haar hoofdje ongeveer 45 graden op, kijkt dan standaard naar links, maar vindt het al snel niet leuk meer en zet het op een oorverdovend krijsen. Hoe gaat dat bij jullie kleintjes??
Wyfke, kan me voorstellen dat je haar nog erg klein vind voor kinderopvang. Ik heb er zelf ook wel een beetje gemengde gevoelens bij (en dat terwijl ik zelf op een kdv werk)Maar ik denk dat het bij meer te maken heeft met gewoon nog geen zin hebben om te beginnen. Hier kan je tussendoor op woensdag terecht om te wegen, er is dan een weeguurtje van 9 tot 10. Maar 600 gram in 20 dagen is gemiddeld 200 gram per week. Is erg netjes. Ze komen gemiddeld tussen de 100 en 250 gram per week aan.

Blink, wat een scheetje op die foto. Ik ben zelf ook met kerstfoto's in de weer geweest.

ief, jeetje wat apart zeg in dat ziekenhuis!!!!! Was je niet nog heel lang erg boos? Vind het wel slecht dat ze niet wisten wat ze er mee aanmoesten in het begin.

crini, wat fijn dat Feline al zo goed door slaapt, wel balen dat ze alweer ziek is. beterschap ermee!

Hier alles nog ok. Zijn vanavond met de meiden van de zwangerschapsgym bij elkaar gekomen, is wel leuk om te zien hoe anders iedereen het doet.

groetjes....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven